Varia > Verkeer en Wetgeving

[ALG] Is een motorswap legaal te doen ?

(1/11) > >>

mrzed:
stel je wil een m3 motor steken  , krijg je dit legaal in orde of is dat hopeloos ?

Mat:
hopeloos ...

Nu neem je er natuurlijk ook de leukste uit e  ;D Mannen zijn ook niet achterlijk als ze plotseling een M3 motor zien zitten in een respectievelijke 320d op papier ...

Het kan, maar je bent wettelijk niet in orde.

Vazily:
Dat zal hij wel weten, maar zijn vraag is of hij dit op een legale (lees wettelijk) manier kan doen

Mat:

--- Citaat van: Vazily op 14 april 2007, 19:52:47 ---Dat zal hij wel weten, maar zijn vraag is of hij dit op een legale (lees wettelijk) manier kan doen

--- Einde van citaat ---

dan zal hij dit niet leuk vinden, maar ik moet terug neen zeggen.  Motorswappen is momenteel niet mogelijk in BelgiŽ ( mss in de toekomst ... ) maar momenteel doen ze al moeilijk over chippen, dan zal een andere motor zeker niet mogelijk zijn.

Edit : begrijp me niet verkeerd, wil je nu hier niet helemaal afbreken door te zeggen dat hiet wettelijk niet mogelijk is.  Maar waar blijft de exclusiviteit van een M3 ( csl al dan niet) als je een 318d koopt en er dan een M3 motor in zwieren.

Momenteel staat BelgiŽ niet echt open voor motorswappen als je al weet dat alle motoren gereduceerd vermogen hebben als ze belgiŽ binnenkomen ... BelgiŽ is op dat gebied nog niet echt klaar om ervoor te zorgen dat de gereduceerde vermogens worden afgeschaft.  In tegenstelling tot andere europese landen maken ze daar gretig gebruik van.

Zie maar nederland / Duitsland : hoeveel rijden er daar niet met andere motoren ... golfjes 1 met een Vr6 in (lekker knallen  ;D)

Vazily:
Vrees ook dat het een dooie mus zal worden.

En ik begrijp niet, mocht dat al kunnen wat voor voordeel er je zou kunnen uithalen.

Is dat zoveel goedkoper dan het echte materiaal?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie