Mijn Voertuig > X Reeks

2017 - F15 - X5 - 40e M-Pack Space Grey

(1/23) > >>

BartJanssen:
Eerst en vooral, nooit gedacht dat ik OOIT iets in het X gedeelte van dit forum zou posten maar goed met ouder te worden toch wat gekalmeerd op de baan I guess :)

Zoals sommige onder jullie weten reed ik tot voor kort met een 330e. Was een top wagen, genoeg power, uitstraling ook in orde, comfortabel... Dan eind november een Mini ge-T-boned tegen 70km/u. Ikzelf was niet in fout maar de wagen had de grootste klap opgevangen en 2 weken geleden, total loss verklaard.

Ik heb sinds het accident mij zot liggen configureren op de bmw.be stite.... dit zal waarschijnlijk voor velen van jullie bekend terrein zijn :)

Keuzes :
- terug een 330e : heel content van, zoals reeds vermeld, maar enige minpuntje : dat de koffer soms nets iets te afgemeten was, als we met ons vieren op stap waren tenminste. Ik heb nog 2 jonge dochtertjes en tja, dan sleur je veel. De 330e was mijn 3e 3-reeks en om terug 1 te bestellen, wrong een beetje. Ook de kindjes in en uit de wagen doen was soms ongemakkelijk... dus ik dacht, wat zijn de alternatieven. Het moest sowieso een BMW zijn + hybrid. (fiscaal aspect voor de zaak, niet onbelangrijk)
- 2reeks hybrid : lelijk, fwd , ...
- 5reeks G30 : zelfde powertrain als de 330e, groter chassis, meer plaats in de wagen en in de koffer...meer toffe opties. (gesture control, meedraaiende achterwielen, touch screen, zelf-rijdend tegen hogere snelheden, .... ) Wel pas leverbaar in april ten vroegste. Qua looks wel nice en eigenlijk wat ik zocht.
- X5 F15 : een goeie maat van mij rijdt hiermee, ik vind die bak echt uitstraling hebben (met M-pack en 20 inchers) Is iets minder fiscaal vriendelijk als de 530e of 330e (90% inbrengbaar ipv 100%) , koffer is groot genoeg en handig qua dimensies. Zeer comfortabele rijpositie en zo kan ik de kids ook easy in en uit de wagen doen. Ivgl met de G30 had ik hier meer korting op en kwam de X5 wel nog duurder maar niet ZOveel duurder. Dit deed me enorm twijfelen. Ik heb 101 foto's van de G30 bekeken en de performance goodies maar toch deed de X5 mij meer, dan de 5reeks. Qua prestaties is de X5 met 313pk niet super snel maar zeker genoeg. Ik merk bij mezelf op laatste tijd dat ik de wagen meer zie als mobile-office dan een sport bak. Ik zit zo goed als altijd te bellen, of sta langs de weg met de laptop op m'n schoot. Af en toe hang ik nog eens het varken uit maar dan zal de X5 met de adaptieve ophanging mij wel even uit de nood helpen denk ik :D  (En zwijnen doe ik wel met m3 batsbak  ;D )

Uiteindelijk de X5 vorige week besteld met het M-Pack, Connectivity Pack, Exclusive Plus pack en Driving Assistant Plus pack ook.

Ik zou de wagen in maart moeten hebben, behoudens dat er geen schip meer zinkt tussen BelgiŽ en USA  ::)

dadoke:
Proficiat alvast, en succes met het wachten!

Ben.:
Proficiat!

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Datake:
congrats, ik heb ooit proefgereden met de x5 40e en dat was zeker niet slecht!

Heeft deze nu nog altijd de oude N20 motor? of ook al de nieuwe B48?

joggink:
Congrats! Ik duim mee dat er geen schip meer zinkt   :gayfight:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie