Varia > Verkeer en Wetgeving

 Oldtimer en wetgeving BelgiŽ

<< < (182/184) > >>

Liquid Li0n:

--- Citaat van: dadoke op 29 september 2021, 11:26:28 ---Is toch niks nieuw dat de auto de melkkoe is ...
Een jaar of 5 terug zijn de BIV en VB berekeningen aangepast zodat dit op basis van de co≤ is, goedkoper is volgens mij geen enkele wagen daardoor geworden, en vooral de kleine/zuinige wagens waren daar de grootste dupe van, vergelijk maar eens met de taksen in het franstalig landsgedeelte, voor een 999 of 1200cc betaal je amper iets om deze op de weg te krijgen daar.
En sinds 2011 is hetzelfde spelletje al bezig met de bedrijfswagens, VAA en aftrekbaarheid op basis van co≤, hybrides die opeens fake-hybrides werden, ... de spelregels veranderen als de knappe koppen in Brussel daar zin in hebben.  Te betalen bedragen die van 1000 naar 10.000 euro gingen waren geen uitzondering.

En de enige betoging/protest waren destijds waarschijnlijk pagina's op facebook ... zeer gedurfd!   ;D

Voor de oldtimers mag dit bedrag dan wel quasi maal drie gaan, met 100 euro komen die er nog goed vanaf, het had veel erger gekund!

--- Einde van citaat ---

zal niet bij 100 euro blijven he, zal mss nu jaarlijks gestaag omhoog gaan tot de meeste deze verkopen omdat het geen zin meer heeft om een auto als hobby te bekijken.

dannyro:

--- Citaat van: dadoke op 29 september 2021, 11:26:28 ---Is toch niks nieuw dat de auto de melkkoe is ...
Een jaar of 5 terug zijn de BIV en VB berekeningen aangepast zodat dit op basis van de co≤ is, goedkoper is volgens mij geen enkele wagen daardoor geworden, en vooral de kleine/zuinige wagens waren daar de grootste dupe van, vergelijk maar eens met de taksen in het franstalig landsgedeelte, voor een 999 of 1200cc betaal je amper iets om deze op de weg te krijgen daar.
En sinds 2011 is hetzelfde spelletje al bezig met de bedrijfswagens, VAA en aftrekbaarheid op basis van co≤, hybrides die opeens fake-hybrides werden, ... de spelregels veranderen als de knappe koppen in Brussel daar zin in hebben.  Te betalen bedragen die van 1000 naar 10.000 euro gingen waren geen uitzondering.

En de enige betoging/protest waren destijds waarschijnlijk pagina's op facebook ... zeer gedurfd!   ;D

Voor de oldtimers mag dit bedrag dan wel quasi maal drie gaan, met 100 euro komen die er nog goed vanaf, het had veel erger gekund!

--- Einde van citaat ---

Het gaat niet over die Ä100, het gaat erover dat dit een platte belastingsverhoging is. het is bijna x3. Stel je voor dat ze dit op alle voertuigen zouden toepassen...

Avus_3.0:

--- Citaat van: dannyro op 29 september 2021, 12:14:06 ---Het gaat niet over die Ä100, het gaat erover dat dit een platte belastingsverhoging is. het is bijna x3. Stel je voor dat ze dit op alle voertuigen zouden toepassen...

--- Einde van citaat ---

Idd, al betaal ik liever die Ä100 ipv de Ä1400 die ik nu moet betalen en met mijne E36 mag ik ook geen LEZ binnen...

Liquid Li0n:
ik betaal liever niets maar als het dan echt moet, het geld dat ze in andere EU landen maar moeten betalen voor zulke dikke motoren en waar er geen LEZ is...wij zijn duurste in alles hier. Maar iemand moet die El kouwekiwi natuurlijk blijven betalen om een jaar thuis plezier te maken.

kietekiet:
Die stinkende diesel camions en camionetten van de baan halen, dat moesten ze doen inplaats een mens met een VW kever die enkel op oldtimer meetings wat rond rijd het leven liggen zuur maken. Bij De lijnbussen rijden al veel elektronische exemplaren rond, Ze moesten dat verplichten bij al het vrachtvervoer, inclusief die koeriers camionetten die voor een klein pakketje dagelijks ons lucht vervuilen, dat ze die maar extra belastingen laten betalen als ze niet willen mee werken om de lucht kwaliteit te verbeteren. vorige week reed ik achter zo'n stinkende Daf camion van midden jaren 90..man man stinken, en zwarte doemp dat daar uit kwam  :blink:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie