Varia > Verkeer en Wetgeving

Oldtimer en wetgeving BelgiŽ

<< < (181/184) > >>

midas:

--- Citaat van: order66 op 29 september 2021, 08:19:06 ---Een stijging van 163%. Als oldtimers de grote vervuilers zijn, eet ik mij hoed op ;D. Niet vergeten dat oldtimers al met beperkingen leven, en de lez niet binnen mogen. Wat moeten we dan zeggen over door de staat gesponsorde bedrijfs en firmawagens. Of vliegreizen aan 50Ä. Ik heb daar allemaal niets op tegen, maar een beetje de juiste balans houden ware fair. Maar wat verwacht ik van onze regering ::)

--- Einde van citaat ---

Daar heb je zeker een punt Wim, ik voel mij ook ongemakkelijk bij al die gesubsidieerde wagens die hier rond rijden hoor.
Maar om over deze old timer kwestie te vallen .........so what zou ik zeggen,een oldtimer houderij is een hobby of zou dit toch moeten zijn. :thinking:
Logisch dat de getroffenen dit onaanvaardbaar vinden omdat er geen overleg was,en dus een brief schrijven naar de minister.
Maar waar blijven dan de brieven die zouden moeten geschreven worden voor de hoge energieprijzen,brandstofprijzen,wekelijks verhoogde grondstofprijzen ....enz en zo verder,en daar horen en zien we geen tegenkantingen dat dit onaanvaardbaar is en dan gaat het over veel hogere bedragen hoor.

b_ken:

--- Citaat van: midas op 29 september 2021, 10:15:02 ---
Maar waar blijven dan de brieven die zouden moeten geschreven worden voor de hoge energieprijzen,brandstofprijzen,wekelijks verhoogde grondstofprijzen ....enz en zo verder,en daar horen en zien we geen tegenkantingen dat dit onaanvaardbaar is en dan gaat het over veel hogere bedragen hoor.

--- Einde van citaat ---

Het is waar. Die dingen kosten ons, in absolute cijfers, veel meer geld. Dat de brieven hierover achterwege blijven komt volgens mij door 2 dingen: ze doen dit veel geniepiger, elke dag een beetje opslaan. En met het excuus van de prijzen van de energie (gas, aardolie) op internationale markten. En de bevolking slikt en betaalt.
Verkeersbelastingen x3 doen is nogal fors en zonder excuus.

HeavyD:
Het Vlaamsche N-VA beleid doet het goed qua pestgedrag en regelneverij.

http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?action=post;topic=38438.900;last_msg=1903993

order66:
Ik heb ook kritiek op de energie wantoestanden hoor. Vele andere mensen ook. Het is niet omdat het een kleiner of groter budget vraagt dat er geen kritiek moet gegeven worden. We moeten alles wat onze regering verziekt met argusogen bekijken en bekritiseren ;)

dadoke:
Is toch niks nieuw dat de auto de melkkoe is ...
Een jaar of 5 terug zijn de BIV en VB berekeningen aangepast zodat dit op basis van de co≤ is, goedkoper is volgens mij geen enkele wagen daardoor geworden, en vooral de kleine/zuinige wagens waren daar de grootste dupe van, vergelijk maar eens met de taksen in het franstalig landsgedeelte, voor een 999 of 1200cc betaal je amper iets om deze op de weg te krijgen daar.
En sinds 2011 is hetzelfde spelletje al bezig met de bedrijfswagens, VAA en aftrekbaarheid op basis van co≤, hybrides die opeens fake-hybrides werden, ... de spelregels veranderen als de knappe koppen in Brussel daar zin in hebben.  Te betalen bedragen die van 1000 naar 10.000 euro gingen waren geen uitzondering.

En de enige betoging/protest waren destijds waarschijnlijk pagina's op facebook ... zeer gedurfd!   ;D

Voor de oldtimers mag dit bedrag dan wel quasi maal drie gaan, met 100 euro komen die er nog goed vanaf, het had veel erger gekund!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie