BMW Algemeen > BMW Nieuws

Terugroepacties / Recall's

(1/28) > >>

S2000jan:
De Duitse constructeur BMW gaat wereldwijd 122.000 motorfiesten terugroepen wegens problemen met de remmen.
Het gaat om het model K1200 GT. Het risico bestaat dat er een lek in het remsysteem ontstaat. (belga/lb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Auto/article/detail/1107312/2010/05/18/BMW-roept-122-000-motoren-terug.dhtml

vinox:
Vanmorgen ook gehoord op't nieuws. 'k Vind da eigenlijk wel goed, zo'n terugroepactie. 't Is mss geen al te goede publiciteit, maar je kan het ook anders bekijken. Slechte publiciteit is ook publiciteit, en in feite... Slecht... Ze kunnen ook niets doen, en afwachten tot er éne op een boom plakt hè.

walz:

--- Citaat van: vinox op 19 mei 2010, 08:38:45 ---Vanmorgen ook gehoord op't nieuws. 'k Vind da eigenlijk wel goed, zo'n terugroepactie. 't Is mss geen al te goede publiciteit, maar je kan het ook anders bekijken. Slechte publiciteit is ook publiciteit, en in feite... Slecht... Ze kunnen ook niets doen, en afwachten tot er éne op een boom plakt hè.

--- Einde van citaat ---

:thinking:

Jirte:
Beter voorkomen dan dat er binnenkort er 10 tegen de boom hangen met zelfde probleem dat is slechtere publiciteit dan een terugroep actie waar nog niets gebeurd is daardoor...

Borz:
I know, it does sound selfish, wrong ... etc. Maar toch even mijn gedacht neerpennen ivm die terugroepacties ... meer bepaald die van Toyota ( en ook eventueel die van BMW).  :ontopic: Het schijnt dat er nog geen 20 auto's op 1.000.000 KONDEN  problemen hebben met de remsysteem bij Toyota ( procentueel gezien stelt dat echt bijna niks voor) en toch werden er honderden duizenden auto's teruggeroepen ... wat in totaal al rond 3 MILJARD dollar ( als ik mij niet vergis ) aan Toyota heeft gekost ( reparatiekosten, imago... enz.). Nu wat ik mij afvraag, was het niet beter geweest om die probleem "te verzwijgen", want behalve Toyota-people kan moeilijk iemand weten en toegeven dat het dus degelijk om massale fabricage fout gaat ( ik weet het dat het  oneerlijk is tegen Toyota bezitters en dat ze in mogelijke dodenkist rondrijden ) en al dat geld in iets anders investeren, b.v. die "hekken" langs autostrade, die levens van hondertallen motorrijders kunnen redden, betere wegen of ten slotte gratis winterbanden aan mensen uitdelen. Of, als er niks te verbeteren valt op vlak van verkeersveiligheid ( wat ik sterk betwijfel ), al dat geld int onderzoek naar kanker ofzo steken. Zouden toch veel meer mensen redden, dan die "enkele tientallen" ( agian, I know dat het onethisch is en dat we hier over mensenlevens spreken die kunnen verongelukken door fout van Toyota en dat het niet juist is dat ze de helft van hun leven sparen, om dan uiteindelijk de auto van hun dromen te kopen en na paar weken verongelukken ( ook al moet men niet per se verongelukken, als uw remmen int stad niet werken leidt dat hoogswaarschijnlijk tot blikschade), maar toch ... ).

Flame ON  :wiggleyes:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie