Mijn Voertuig > X Reeks

200X - E53 - X5 4.6IS

(1/2) > >>

liberator:
Hallo allemaal,
Ik ben een nieuw lid en wil graag mijn bimmer voorstellen. Ik heb 2 BMW's. Een M3 cabrio waar het vrouwke in de week mee rijdt en dan deze X5 voor mijn dagdaglijks gebruik.
Ik denk dus te mogen stellen dat ik een echte BMW fanaat ben. Ik kocht deze 4.6IS 2 jaar geleden in Duitsland omdat ze in belgiŽ bijna niet te vinden zijn en ik er eentje wilde met alle opties.
Deze 4.6IS werd op mijn vraag direct in Duitsland getuned en heeft nu bijna 400pk en + 500NM. Menig Audi diesel rijder daagt mij dan ook regelmatig uit met zware frustraties nadien voor hen omdat men de 4.6IS niet kent en denkt dat een gewone X5 is met brede banden. Niets is minder waar. Alles is aangepast aan de X5 4.6IS. Standaard zit er 20 duim met 315 band op, en net zoals een M-BMW zitten er andere remmen, vering, ophanging, grotere benzinetank  en bredere vleugels op. De V8 met 4600cc is ook een totaal apart concept. Ook de sequentiele versnellingsbak is een verstevigde versie die zich automatisch aanpast aan het gemiddeld rijgedrag van de piloot. Maar ook het interieur is subtiel aangepast. (Zo zit er een snelheidsmeter tot 280km/hr in, zijn de tellers met grijze wijzerplaten uitgerust zoals de m-versies (net zoals de dashboard verlichting), zit er een olietemperatuurmeter op en is de toerenteller uitgerust met ledlichtjes zoals weeral op de M-bmw's). In mijn 4.6IS zitten nagenoeg alle mogelijke opties zoals electrisch verstelbare achterbank, M-stuur met schakelnippels, dvd navi, digitale tv, glazen open dak, gescheiden airco, uitgebreide stereo, afin teveel om op te noemen... Toch blijf ik erbij dat de wagen te zwaar is voor dergelijk vermogen. Een commentaar die ook de nieuwe MX5 kreeg! Dit laat zich bij extreem rijden voelen bij het afremmen en in de bochten. Je kan de mechanica wetten niet uitschakelen. Maar ik ben wel overtuigd dat het een van de beste SUV is in deze klasse qua wegligging. Op het verbruik (+20L) en de zware rijtax na beleefde ik al veel plezier aan dit monster. ook de aangepaste onderdelen zijn duur bij vervanging. Zo diende ik onlangs de watergekoelde alternator te vervangen wat me toch 2.000Ä kostte terwijl een gemiddelde alternator slechts 150Ä kost. Binnen 2 jaar koop ik een nieuwe X5 35d. Ik testte deze wagen al en ik blijf erbij dat mijn 4.6IS veel agressiever is maar ik vond de 35d toch ook een geweldige machiene met betaalbaar verbruik en dito rijtax! En ik blijf nog altijd beschikken over een mega M3 wanneer mijn rechtervoet weer eens gaat jeuken....

innocent_dreamer:
welkom liberator
schone boot ook ;)
vanwaar ben je ergens?

Hugo 81:
't is ene van burrem (bornem).

welkom op BB

Jables:
Nice X5!

Kan je hier ook je titel fatsoeneren?
http://www.bimmerboard.be/index.php?topic=15923.0

Alvast bedankt

kevs328coupe:
vette bak .

Zelfs de trailer is volgens mij uitgerust met bmw wieldoppen !!!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie