Varia > Verkeer en Wetgeving

 validatieverslag en montageattest kwijt...

(1/2) > >>

beemer 318ci cabrio:
hallow iedereen,

24 december moest ik met men beemertje voor de 1ste keer naar de keuring. Maar er was een probleem met mijn KW verlaging; ik leg de hele story even uit;
1 jaar geleden kocht ik mijn e46 cabrio (particulier) aan een bmw garage in het gentse, hij verkocht hem in de naam van zijn buurman, de auto was gekeurd met de KW verlaging die er nu nog altijd opzit.
Nu moest ik mijn auto enkele weken geleden gaan keuren, alles was tip top inorde behalve de verlaging, omdat ik hiervoor het validatieverslag en montageattset niet kon voorleggen. Ik belde in paniek naar de garage waar ik hem een jaar geleden gekocht had; de garagist zei dat de buurman nu in het zuiden van frankrijk woonde (waarvan ik wist toen ik hem kocht) en dat hij die papieren kwijt was geraakt in de verhuis, toen dacht ik; nu zitk lekker in de sh*t.

Dan ben ik maar, op aanraden van de keuring, naar een bandencentrale geweest die KW specialist was. die zei geen probleem, ik vraag gewoon de papieren aan bij "jean" van KW.

Eenmaal de papieren van "jean" aangekomen ging ik opnieuw naar de keuring, daar zeiden ze dat het goedkeuringsnummer van de nieuwe papieren ( 005/4081) niet overeen kwam met het nummer die op de vorige keuringspapieren (van de garagist dus) stond, dit nummer is 0104262. hij zei ook dat het nummer 0104262 niet van KW is maar van iets anders( terwijl de garagist zegt dat hij de wagen zo is gaan keuren, met kw veren en heel de boel), hupla dacht ik, met welke veren is hij dan gekeurd geweest door de garagist. ook zeiden ze op de keuring dat ik met denieuwe papieren niet naar de speciale keuring mocht omdat de uitwendige diameter van de veren op de papieren 89 is en als ze het meten dit meer of 120 is...

Ik ben na veel geloop en veel betalen voor papieren en keuring enz ten einde raad, nu had ik enkele vragen die ik hoop dat jullie kunnen oplossen:

- van welke veren is het validatieverslagnr of goedkeuringsnr (waarmee de garagist is gaan keuren) 0104262 dan??

- wat moet ik nu doen om met mijn veren nu door de keuring te raken??

- kben de andere vraag vergeten   ;)

alvast bedankt, mvg, maxim

E36club.be:
Heb je nog orginele veerpoten liggen?


Zoja steek die en ga naar de keuring. Ik weet niet hoe het met die nieuwe wagens zit met wielgeometrie maar die oude auto's durven ze daar wel eens voor buizen omdat het niet volgens HUN marge is dat toegestaan is.



Ik moet onderhand ook keuring en haal de KW er gewoon af. Ondanks ik de papieren heb.  Met die zever altijd  :)

beemer 318ci cabrio:

--- Citaat van: psychotronik op  7 januari 2010, 17:08:40 ---Heb je nog orginele veerpoten liggen?


Zoja steek die en ga naar de keuring. Ik weet niet hoe het met die nieuwe wagens zit met wielgeometrie maar die oude auto's durven ze daar wel eens voor buizen omdat het niet volgens HUN marge is dat toegestaan is.



Ik moet onderhand ook keuring en haal de KW er gewoon af. Ondanks ik de papieren heb.  Met die zever altijd  :)

--- Einde van citaat ---

hey, nee ik heb deze niet want heb de beemer zo gekocht...
mvg, maxim

Beemer036:
Ik  vermoed dat je papieren hebt voor een schroefkit (diameter 89) en uw kit een vaste verlagingskit is (diameter +120).
Gewoon kwestie van juiste papieren vragen.

Geef die nr dat je hebt verkregen door aan Jean Verhaert, denk wel dat die daarmee voort kan, kerel doet niks anders dan zo'n zaken.

beemer 318ci cabrio:

--- Citaat van: Beemer036 op  7 januari 2010, 17:49:36 ---Ik  vermoed dat je papieren hebt voor een schroefkit (diameter 89) en uw kit een vaste verlagingskit is (diameter +120).
Gewoon kwestie van juiste papieren vragen.

Geef die nr dat je hebt verkregen door aan Jean Verhaert, denk wel dat die daarmee voort kan, kerel doet niks anders dan zo'n zaken.

--- Einde van citaat ---
bedankt, maar van mij ist geen vaste verlagingskit, want tis een variant 3...
mvg, maxim

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie