Auteur Topic:  2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silver - DKG - Verlaagd + velgen  (gelezen 1690 keer)

Offline Silver_Mini

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Na een zeer lange afwezigheid op dit forum, heb ik besloten om een nieuwe topic aan te maken met mijn nieuwe aanwinst; een BMW M2 Competition van 2019.

Even een kleine geschiedenis;

Misschien kent iemand mij nog van vroeger toen ik de MINI Cooper S 3 deurs van Mario had gekocht.
In 2012 heb ik deze wagen verkocht en was ik niet meer actief op dit forum. Toch is mijn interesse in auto’s gebleven.
Als opvolger van de Cooper S, heb ik een MINI JCW Roadster gekocht en daar het één en ander aan veranderd;

•   Verlaging KW V3
•   Linea Corse LM 18inch in Gunmetal
•   Decat – midden demper delete – Alta einddemper
•   GP2 diffuser
•   Alle chrome laten spuiten in carrosserie kleur / wrappen
•   Carbon interieur
•   Recaro CS stoelen
•   Gechipped bij Power Plus Engineering - +- 270pk / 350nm
•   …

In juni 2017 ben ik beginnen werken voor de BMW Group, meer bepaald als MINI Ambassadeur bij MINI Jean-Michel Martin te Zaventem.
Aangezien ik met demonstratie wagens rij, hoefde ik mijn privé wagen niet meer als daily te gebruiken.
Het begon dan ook te kriebelen om voor een extremere wagen te gaan.
Al snel kwam ik uit bij Lotus, de (voor mij) ‘ultieme betaalbare sportwagen’. Kleine motor met weinig taks, laag gewicht, puur rijden. 
In maart 2019 werd ik eigenaar van een Lotus Exige RGB waarvan er 200 exemplaren bestaan.

Jammer genoeg heb ik niet lang kunnen genieten van de Lotus. In mei 2020 werd ik aan een lage snelheid aangereden door een Audi Q5.
Gevolg; een herstelling van meer dan 7 maanden door ontbreken van stukken, COVID, …
Tijdens die maanden kreeg ik heugelijk nieuws, ik zou in december 2020 papa worden van mijn eerste kindje!
Al meteen begon ik na te denken over een opvolger van de Lotus, een wagen praktisch genoeg is voor een klein gezin en die tegelijkertijd veel rijplezier biedt.

Ik kwam erg snel uit bij BMW, mijn vader had een mooie collectie aan BMW’s en ook mijn broer heeft enkele BMW’s gehad waaronder een witte 1M Coupé.

Ik heb getwijfeld tussen een 1M Coupé, een M2 Competition en een M3 Competition.
Maar al snel werd duidelijk dat een M3 net iets te groot zou zijn voor mijn garage.
Een 1M Coupé vind je tegenwoordig moeilijker met lage kilometerstand en aan een correcte prijs.
Het zou dus een M2 Competition worden.

Na enkele weken intensief zoeken, heb ik een pracht exemplaar gevonden.
Een M2 Competition van augustus 2019 met 10 350km op de teller, verlengde garantie en een volledig betaald onderhoudscontract van 5 jaar / 60 000km.
Deze werd verkocht omdat de 70 jarige eigenaar helaas in mei overleden is.
Vorige week dan maar afgezakt tot in Dortmund, ik was meteen verkocht.
Op één kras na op de voorbumper is de wagen als nieuw! Ook banden en remmen praktisch nieuw.
Qua prijs ook meer dan correct…

Hopelijk kan ik hem op 6 juli 2021 ophalen en importeren.
Hierbij een kleine preview:

De eerste mods zijn reeds in bestelling:
•   M performance ophanging
•   Velgen
•   Uitlaat

Ideeën/tips zijn steeds welkom!  :thumbsup:

Nu is het aftellen…  ;D
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2021, 15:02:26 door Silver_Mini »

Offline midas

• World Champion
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silver - DKG
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2021, 13:19:03 »

Proficiat met jouw nieuwe aanwinst :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 29 juni 2021, 14:20:15 »
Proficiat :thumbsup:

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2021, 13:49:27 »
Proficiat met de aankoop van deze zo goed als nieuwe M2C. Aankomende mods zien er ook veelbelovend uit.  :thumbsup:

Ps: Als je uwe eerste mini van Mario Verswyvel (mariodetailgarage) gekocht hebt die heeft ook z'n perfect onderhouden M2C in hockenheim te koop staan, had wel cool geweest moest je 2x een wagen van dezelfde overgenomen hebben.  ;)
* Skoda Octavia RS245 (Daily)
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2021, 17:29:32 »
Proficiat met de aankoop van deze zo goed als nieuwe M2C. Aankomende mods zien er ook veelbelovend uit.  :thumbsup:

Ps: Als je uwe eerste mini van Mario Verswyvel (mariodetailgarage) gekocht hebt die heeft ook z'n perfect onderhouden M2C in hockenheim te koop staan, had wel cool geweest moest je 2x een wagen van dezelfde overgenomen hebben.  ;)

Inderdaad, ik heb er over getwijfeld maar staat net iets hoger geprijsd dan degene die ik heb kunnen aankopen in Duitsland.  ;D

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • No man, no war, no law, can stop M power!
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2021, 18:24:40 »
Proficiat!! Dan heb je mischien ook op het Lotusforum gezeten in der tijd? Ikzelf heb ook een RGB exige in mijn bezit gehad, een solar yellow nr55. Niet gedacht aan een M2 N55? Deze is iets trager, maar meer beleving qua geluid zonder die opf.
Veel veilige km's gewenst en vergeet bij eventuele chiptuning in de toekomst de krukas bout "crankhube failure" niet te vervangen ;)
My car history: 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2021, 10:20:47 »
Proficiat!! Dan heb je mischien ook op het Lotusforum gezeten in der tijd? Ikzelf heb ook een RGB exige in mijn bezit gehad, een solar yellow nr55. Niet gedacht aan een M2 N55? Deze is iets trager, maar meer beleving qua geluid zonder die opf.
Veel veilige km's gewenst en vergeet bij eventuele chiptuning in de toekomst de krukas bout "crankhube failure" niet te vervangen ;)

Neen, heb me nooit aangemeld op het Lotus forum.
Heb jij de jouwe verkocht via FKM? Enkele jaren geleden stond een gele te koop bij hen.

Ik heb jammer genoeg nooit met een M2 gereden al had ik dat graag willen doen om het verschil te voelen.

Het geluid door de OPF is inderdaad triestig. Hopelijk kunnen de sportcats en nieuwe uitlaat vanaf de OPF daar verandering in brengen.
Legaal zal het niet luider kunnen dan hetgeen ik besteld heb.  :D

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2021, 12:40:08 »
Neen, heb me nooit aangemeld op het Lotus forum.
Heb jij de jouwe verkocht via FKM? Enkele jaren geleden stond een gele te koop bij hen.

Ik heb jammer genoeg nooit met een M2 gereden al had ik dat graag willen doen om het verschil te voelen.

Het geluid door de OPF is inderdaad triestig. Hopelijk kunnen de sportcats en nieuwe uitlaat vanaf de OPF daar verandering in brengen.
Legaal zal het niet luider kunnen dan hetgeen ik besteld heb.  :D
Inderdaad was van bij FKM, had die daar nieuw aangekocht in 2012. Is eigelijk een ongeval wagen, ben er mee van circuit gevlogen in zolder, gevolg 17k schade maar chassis was niet geraakt gelukkig. Daarna hebben ze hem hersteld, maar had me toen een M4 gekocht.  FKM kocht die lotus terug van me over, maar ze hebben hem toen voor een zacht prijsje door verkocht aan een kennis van hun uit de walen, die heeft die lotus dan 6j bijgehouden en daarna terug laten overnemen door FKM. Heb er in der tijd maar 35k voor gekregen, en een paar jaar geleden stond hij terug te koop voor 55k
Vind dat persoonlijk afzetterij!
Welke uitlaat komt er op je M2?
My car history: 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2021, 13:11:12 »
Inderdaad was van bij FKM, had die daar nieuw aangekocht in 2012. Is eigelijk een ongeval wagen, ben er mee van circuit gevlogen in zolder, gevolg 17k schade maar chassis was niet geraakt gelukkig. Daarna hebben ze hem hersteld, maar had me toen een M4 gekocht.  FKM kocht die lotus terug van me over, maar ze hebben hem toen voor een zacht prijsje door verkocht aan een kennis van hun uit de walen, die heeft die lotus dan 6j bijgehouden en daarna terug laten overnemen door FKM. Heb er in der tijd maar 35k voor gekregen, en een paar jaar geleden stond hij terug te koop voor 55k
Vind dat persoonlijk afzetterij!
Welke uitlaat komt er op je M2?

Amai toch ook al een behoorlijk bedrag!
Ik ben schuin rechts voor aangereden; nieuwe body shell / driehoeken, ... van ophanging / velg / ruit / airbags / ... + 20k schade. Gelukkig niet in fout.

Ik ben voor de Lightweight Performance gegaan, enkel de OPF blijft zodat het legaal blijft.
Helaas is de levering pas voorzien in september.

Offline Silver_Mini

• Pole Position
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silver - DKG - Verlaagd + velgen
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2021, 10:13:56 »
Op 21 juli ben ik mijn nieuwe BMW gaan ophalen in Duitsland, een dag later heb ik de M Performance vering laten plaatsen bij Crauwels banden.

Vorige maandag naar de keuring gegaan en dinsdag terug naar Crauwels voor de BBS velgen te plaatsen en de auto op de juiste hoogte te zetten.
Ik ben super blij met het resultaat en het goede werk van Crauwels. Zoals steeds top service!  :bow:

Offline NalydStrea

• Qualifying
« Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2021, 10:16:59 »
Ziet er heel nice uit!

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • @hertgoan
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2021, 10:22:24 »
Prachtige kist :thumbsup: Welkom terug ;)

Wat is je ervaring met de Exige qua auto, rijden, beleving, vermogen, ...?

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2021, 10:52:15 »
Amai toch ook al een behoorlijk bedrag!
Ik ben schuin rechts voor aangereden; nieuwe body shell / driehoeken, ... van ophanging / velg / ruit / airbags / ... + 20k schade. Gelukkig niet in fout.

Ik ben voor de Lightweight Performance gegaan, enkel de OPF blijft zodat het legaal blijft.
Helaas is de levering pas voorzien in september.

Een AA Midpipe rond de 1000 EUR voor een single midpipe en 1200 voor een equal lenght en dan nog is 2 druksensoren van Leib Engineering voor 250 -300 EUR geven meer sound dan eender welke sportkat en de lightweight uitlaat voor 1/3 à 1/4 van de prijs.
Duurt wel geteld 15 min om te wisselen voor de keuring. Sensoren mogen blijven zitten en aan de DME wordt niet geraakt.

Dat niet overwogen?

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #13 Gepost op: 6 augustus 2021, 12:18:09 »
Staat perfect met de BBS'en en andere ophanging.
Zijn dit de FI-R of de CI-R?
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #14 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:02:21 »
Prachtige kist :thumbsup: Welkom terug ;)

Wat is je ervaring met de Exige qua auto, rijden, beleving, vermogen, ...?

Stuurt zo direct, meteen op de gas, je bent enorm verbonden, je voelt echt alles.
Als de semi slicks warm staan, is het alsof ie op rails rijdt.
Bij accelereren, remmen, bochten nemen voel je de wendbaarheid dankzij het lichte gewicht van 941kg.
Een nog redelijk betaalbare rijdersauto, ook qua taks en onderhoud, waarin je zelf de controle hebt over alles.
Het enige van elektronica (als ik me niet vergis) is de aanpasbare tractie controle, die je per 10% kan aanpassen.

Qua power komt hij niets te kort tot 180 - 200, daarna voel je wel dat de auto maar 260pk. Hij blijft niet doortrekken zoals sportwagens met 400+ pk.
Hij is natuurlijk ook niet gemaakt om snel te rijden, acceleraties uit stilstand en hernemingen zijn meer dan snel genoeg, zeker als je doortrekt tot 8500 toeren.
Zeer fijne sensatie met de supercharger die achter je hoofd huilt  :D

De zitpositie is veel ergonomische dan je zou denken en de koffer groter dan het op het eerste zicht lijkt. Enkel de opening is wat aan de kleine kant.

Ik heb de Lotus met spijt verkocht, omwille van de looks, de lage kosten en het pure rijden.

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #15 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:07:27 »
Een AA Midpipe rond de 1000 EUR voor een single midpipe en 1200 voor een equal lenght en dan nog is 2 druksensoren van Leib Engineering voor 250 -300 EUR geven meer sound dan eender welke sportkat en de lightweight uitlaat voor 1/3 à 1/4 van de prijs.
Duurt wel geteld 15 min om te wisselen voor de keuring. Sensoren mogen blijven zitten en aan de DME wordt niet geraakt.

Dat niet overwogen?

Die vervangt de OPF's dan?

Ik wou deze keer een volledig legaal systeem omdat er tegenwoordig veel meer controle op is.
Bovendien neem ik vaak mijn zoontje mee en hoeft het niet te luid te zijn.

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:08:03 »
Staat perfect met de BBS'en en andere ophanging.
Zijn dit de FI-R of de CI-R?

De FI-R  ;)

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:29:29 »
Stuurt zo direct, meteen op de gas, je bent enorm verbonden, je voelt echt alles.
Als de semi slicks warm staan, is het alsof ie op rails rijdt.
Bij accelereren, remmen, bochten nemen voel je de wendbaarheid dankzij het lichte gewicht van 941kg.
Een nog redelijk betaalbare rijdersauto, ook qua taks en onderhoud, waarin je zelf de controle hebt over alles.
Het enige van elektronica (als ik me niet vergis) is de aanpasbare tractie controle, die je per 10% kan aanpassen.

Qua power komt hij niets te kort tot 180 - 200, daarna voel je wel dat de auto maar 260pk. Hij blijft niet doortrekken zoals sportwagens met 400+ pk.
Hij is natuurlijk ook niet gemaakt om snel te rijden, acceleraties uit stilstand en hernemingen zijn meer dan snel genoeg, zeker als je doortrekt tot 8500 toeren.
Zeer fijne sensatie met de supercharger die achter je hoofd huilt  :D

De zitpositie is veel ergonomische dan je zou denken en de koffer groter dan het op het eerste zicht lijkt. Enkel de opening is wat aan de kleine kant.

Ik heb de Lotus met spijt verkocht, omwille van de looks, de lage kosten en het pure rijden.
Een mooie review van het Lotus eigenaarsschap  :thumbsup:

Het klinkt alvast een fantastische ervaring.

2020 - Kia C'eed SW GT-line (firmahok)
2017 - VW Polo 1.0 DSG (misses)

Offline smeersd

• World Champion
« Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2021, 16:57:28 »
Die vervangt de OPF's dan?

Ik wou deze keer een volledig legaal systeem omdat er tegenwoordig veel meer controle op is.
Bovendien neem ik vaak mijn zoontje mee en hoeft het niet te luid te zijn.

Klopt beide OPF’s gaan er van tussen, alsook de middendemper. Qua sound is het zeker ni overdreven en veel voller dan stock. Ook geen drone,… ook verlies je een serieus pak kg.

Vraag mij af, die dat controle doen, ze weten hoe een OPF eruit ziet 😊

Schrijf zeker je bevindingen neer van de uitlaat incl sportkats

Offline Ice_ken

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #19 Gepost op: 11 augustus 2021, 17:56:16 »
De FI-R  ;)

wauw, droomvelg voor mij op een M2 :bow:
2017 BMW M2
2021 Ducati Streetfighter V4S
1986 VW Golf GTI 8V
2015 Seat Leon ST TGI (firmabak)

Offline jeroenvg

• Nieuw
  • *
Re: 2019 - F87 - ///M2 Competition - Hockenheim Silver - DKG - Verlaagd + velgen
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2021, 19:33:37 »
Ik heb net ook een m2 competition gekocht en heb ook een witte lotus exige V6!

Offline Silver_Mini

• Pole Position
« Reactie #21 Gepost op: 15 september 2021, 10:37:46 »

Al even niets meer gepost hier.

Het eerste deel van de uitlaat is gemonteerd, het deel vanaf de OPF tot vanachter.
Wat een verschil! Voor mij echt de BESTE upgrade voor de wagen!

Met kleppen toe is het erg beschaafd en kan je overal discreet komen.
Eenmaal de kleppen open zijn, hoor je het typische 6 cilinder geluid van BMW veel beter. Geen 'stofzuiger' geluid meer. Aan plofjes bij het lossen van de gas geen gebrek.  ;D
Langs binnen hoor je het verschil, maar het is nog net te stil naar mijn zin, de wagen is te goed geïsoleerd zeg maar.
Rij je langs hoge gebouwen met ramen open, hoor je het verschil met de originele uitlaat enorm goed. Wat een lekker rauw geluid.
Nu wachten op de sport cats; deze zullen sowieso voor meer geluid langs binnen zorgen al hoop ik dat het geen overkill wordt met kleppen open.

Qua looks ben ik ook erg tevreden. De leverancier heeft de carbon tips van 90mm en 100mm opgestuurd en wist te vertellen dat het geheel veel mooier staat met een carbon diffuser.
Deze dan maar meteen besteld op mijn werk.   :D
Met de tips van 90mm was er te veel spatie tussen de diffuser en de tips zelf, dus de 100mm staan erop.

Vorige week zondag heb ik mee gedaan naar drivr rit 4, perfecte gelegenheid om te auto wat beter te leren kennen.
Wat een zalig controleerbare auto! Ik durf (nog) niet rijden met alle hulpsystemen af, maar MDM bezorgt me al veel plezier!  :wow:

Inmiddels ook enkele M performance stukken geplaatst in het interieur maar hier heb ik nog geen foto van.

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #22 Gepost op: 15 september 2021, 11:53:08 »
Pff die laatste foto is echt dik, perfecte stance zo.  :drool:

En ja den achterkant is er ook op vooruit gegaan.  :thumbsup:

Offline Miggel

• Warming Up
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 15 september 2021, 12:49:40 »
Heerlijke wagen! De stance is inderdaad perfect van die laatste foto. Mooie upgrades

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #24 Gepost op: 15 september 2021, 13:24:47 »
Mooie wagen en mooie historiek. Nog altijd dezelfde perso nummerplaat zie ik  :thumbsup:

Ik probeer al 20j van mijn Lotus-verslaving af te geraken om iets praktischer te kopen maar het lukt niet. Ik zal er maar in berusten.

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
« Reactie #25 Gepost op: 15 september 2021, 20:58:27 »
Mooie wagen en mooie historiek. Nog altijd dezelfde perso nummerplaat zie ik  :thumbsup:

Ik probeer al 20j van mijn Lotus-verslaving af te geraken om iets praktischer te kopen maar het lukt niet. Ik zal er maar in berusten.
Nooit weg doen die Lotus! Ik heb er serieus spijt van dat ik de mijne had verkocht destijds..Er is niks meer op de markt wat die pure beleving kan evenaren, en er staan er ook heel weinig meer te koop, iedereen houd die bij omdat die bijna niks meer in waarde zakken. Het tijdperk dat we naar toe gaan qua rijbeleving ziet er triestig uit..geef mij maar die exige V6 cup 430 final edition die bij verhiest in de toonzaal staat :drool:

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #26 Gepost op: 15 september 2021, 22:59:59 »
@kietekiet

Viola, niet twijfelen https://www.ebay.co.uk/itm/x/184979594595

Mvg
Low budget

Offline RDR

• Grand Prix Winner
« Reactie #27 Gepost op: 16 september 2021, 09:24:18 »
Nooit weg doen die Lotus! Ik heb er serieus spijt van dat ik de mijne had verkocht destijds..Er is niks meer op de markt wat die pure beleving kan evenaren, en er staan er ook heel weinig meer te koop, iedereen houd die bij omdat die bijna niks meer in waarde zakken. Het tijdperk dat we naar toe gaan qua rijbeleving ziet er triestig uit..geef mij maar die exige V6 cup 430 final edition die bij verhiest in de toonzaal staat :drool:

Wel ja kheb al min of meer beslist van hem te houden in elk geval. Maar zo een M2 als deze dat kan toch geen straf zijn.

Soms wat beleving inruilen voor iets meer praktisch nut kan een goeie afweging zijn.

Ik vrees ook wel voor de toekomst, ik hoop dat ik mijn zoon binnen 10j (als hij zijn rijbewijs kan halen) eens het stuur van de Lotus kan geven. Dan zal hij dat toch ook gekend hebben. Of misschien toch een paar jaar wachten dat hij goed overweg kan met een VW e-ID 18.32 versie 7.2 update VI. En hem leren manueel schakelen....

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #28 Gepost op: 16 september 2021, 09:48:32 »
Die gaat zich een ongeluk verschieten.

Niet automatisch gelimiteerde snelheid
Niet zelfrijdend
Lawaai maken
Niet automatisch opladend op het wegdek
Niet mogen slapen achter het stuur
Rare pedalen
Rare pook int midden

:)

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #29 Gepost op: 16 september 2021, 12:59:51 »

Ik vrees ook wel voor de toekomst, ik hoop dat ik mijn zoon binnen 10j (als hij zijn rijbewijs kan halen) eens het stuur van de Lotus kan geven. Dan zal hij dat toch ook gekend hebben.

Ik wist niet dat de Lotus een afneembaar stuur had  :iono:  :neener:
F32 428I Glacier Silber
F45 225XE iPerformance Platingrau
Kawasaki Versys 1000

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i - F21Lci-116Ed - F45-218d