Auteur Topic: [E8X] F80 M3 fout aandrijving en airbagfout bij kuipzetels...  (gelezen 1245 keer)

Offline René M3

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E8X] F80 M3 fout aandrijving en airbagfout bij kuipzetels...
« Gepost op: 20 augustus 2020, 19:54:40 »
Mannen, en ladies,

ik heb kuipzetels gemonteerd in men M3, waarbij ik de foutmelding krijg van bestuurder en passagier van de airbags, maar dit zou niet weg te coderen zijn omdat het airbags betreft. Wat wel zou bestaan is een soort default stekker ofzo die je inplugt in de stekker van je stoelen waarbij deze denkt dat ze nog aangesloten zijn en de fout dus te wissen is. Iemand ervaring mee of waar te vinden? mijn google zoektocht vindt niets...

wat ik ook voorgehad heb is na een hete dag op circuit (met hier en daar slippen) dat ik een fout kreeg op de aandrijflijn... ik was bang voor krukasfout, maar het was op de aandrijving, wissen en was terug opgelost... ik heb nu de Carly stekker besteld zodat ik ze zelf kan wissen, maar vroeg me toch af wat de fout inhoudt, en of dit te voorkomen is?
M3 staat nog op standaard vermogen (binnenkort wel downpipes) en op michelin pilot cup 2, echt gedrift heb ik niet, wel eerste linkse op zolder powerslidend uitkomen en ik rij wel redelijk door...

thx!
- 997 GT3 (black n orange) ex
- E46 M3 Tietenzilver almost ex
- E92 2.0d coup by Heinz ex
- daily A7 414pk 880Nm
- Radical SR8
- 991.2 GT3RS
- F80 M3 witwitwit

Offline René M3

• Pre-Qualifying
  • **
Re: F80 M3 fout aandrijving en airbagfout bij kuipzetels...
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2020, 20:09:03 »
de fout...
- daily A7 414pk 880Nm
- Radical SR8
- 991.2 GT3RS
- F80 M3 witwitwit

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2020, 05:49:26 »
Die fout "aandrijving" kan vanalles zijn.Als je die melding krijgt dan is er zeker en vast een fout opgeslagen in geheugen,best hem laten uitlezen om te zien wat de storing juist veroorzaakt heeft.

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2020, 10:25:06 »
ik heb kuipzetels gemonteerd in men M3, waarbij ik de foutmelding krijg van bestuurder en passagier van de airbags, maar dit zou niet weg te coderen zijn omdat het airbags betreft. Wat wel zou bestaan is een soort default stekker ofzo die je inplugt in de stekker van je stoelen waarbij deze denkt dat ze nog aangesloten zijn en de fout dus te wissen is. Iemand ervaring mee of waar te vinden? mijn google zoektocht vindt niets...

Zou dit moeten zijn > https://www.ebay.com/itm/Airbag-Sitzsimulator-Sitzbelegungsmatte-BMW-F20-F21-F30-F35-F80-F10-F11-F25-F15/282218403573?hash=item41b58716f5:g:MkUAAOSwZJBX~1tr

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2020, 14:32:12 »
En coderen zou normaal wel moeten gaan hoor.
Mss contactopnemen met de boardsponsors?

Offline Spasta

• * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+49)
  • World Champion
  • F10 LCI - 520d
    • Bimmer ID
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2020, 09:35:43 »
Fout aandrijving kan zoals hierboven gezegd vanalles zijn. Best eens laten uitlezen. Als de fouten gewist zijn met computer is het niet altijd terug te vinden. Best eens kijken op het moment het gebeurt welke melding er precies is.
Kuipzetels zijn wel degelijk te coderen op uw auto. Geen extra modules nodig, dat is weer een onderdeel minder dat stuk kan gaan.

Gr. Hans
www.bimmerid.be

Offline Pivot M2

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2020, 16:09:52 »
Ik heb dat in spa 4 aug ook aan de hand gehad.
Gelukkig heeft QSR me kunnen helpen. die hebben meerdere 235 cups rijden en kenden het probleem. 
fout gewist en het advies gekregen om te schakelen bij 5000 - 5500 RPM.
dit zou de olie in de versnellingsbak koeler houden.
Als deze te heet wordt, wordt hij te dun en zijn de schakel drukken te laag die deze foutmelding uitlokken.

Met wat heb jij die foutmelding weg kunnen doen? ik wil dat niet aan de hand krijgen als ik ergens in zandvoort sta of in spanje... dan kan ik daar BMW assistance bellen.. :thumbdwn:

Offline René M3

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2020, 18:48:43 »
Ik heb dat in spa 4 aug ook aan de hand gehad.
Gelukkig heeft QSR me kunnen helpen. die hebben meerdere 235 cups rijden en kenden het probleem. 
fout gewist en het advies gekregen om te schakelen bij 5000 - 5500 RPM.
dit zou de olie in de versnellingsbak koeler houden.
Als deze te heet wordt, wordt hij te dun en zijn de schakel drukken te laag die deze foutmelding uitlokken.

Met wat heb jij die foutmelding weg kunnen doen? ik wil dat niet aan de hand krijgen als ik ergens in zandvoort sta of in spanje... dan kan ik daar BMW assistance bellen.. :thumbdwn:

welja, twas wel extreem warm op zolder dus de uitleg van QSR kan gerust kloppen...

Arne van AR Performance was aanwezig op Zolder en heeft de fout gewist met zen pc. Ik heb me nu een Carly stekker en abonnement gekocht om zelf de fout te kunnen wissen om idd niet ergens in hol van frankrijk te staan op een zondag met hetzelfde probleem...
- daily A7 414pk 880Nm
- Radical SR8
- 991.2 GT3RS
- F80 M3 witwitwit

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2020, 23:35:23 »
Heb je die gewrapte E46 nog ??
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline midas

• World Champion
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2020, 10:34:06 »
welja, twas wel extreem warm op zolder dus de uitleg van QSR kan gerust kloppen...

Arne van AR Performance was aanwezig op Zolder en heeft de fout gewist met zen pc. Ik heb me nu een Carly stekker en abonnement gekocht om zelf de fout te kunnen wissen om idd niet ergens in hol van frankrijk te staan op een zondag met hetzelfde probleem...

Kan je geen extra (grotere)koeler steken om de versnellingsbak olie koeler te houden?
Het sakhir monster in actie

Offline René M3

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2020, 17:59:41 »
Heb je die gewrapte E46 nog ??

yes! was normaal verkocht maar de dollars waren er niet dus terug te koop...
- daily A7 414pk 880Nm
- Radical SR8
- 991.2 GT3RS
- F80 M3 witwitwit

Offline René M3

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2020, 18:01:06 »
Kan je geen extra (grotere)koeler steken om de versnellingsbak olie koeler te houden?

is idd een mogelijkheid om te bekijken als ik het nog voorheb... maar ik vrees dat dit niet een efkes plug and play oplossing zal zijn dus ik hou dat liever in men achterzak tot het niet anders kan  :iono:
- daily A7 414pk 880Nm
- Radical SR8
- 991.2 GT3RS
- F80 M3 witwitwit

Offline FJRdude

• World Champion
  • F21 3-türer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2020, 22:11:22 »
yes! was normaal verkocht maar de dollars waren er niet dus terug te koop...

vandaar 'almost ex'
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer....

F21  || F48  ||  FJR

Offline BartS42

• Grand Prix Winner
  • Joke en Bart
« Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2020, 17:11:25 »
storing aandrijving kan ook als de tank in zolder bijna 1/4 is, dan kan hij lucht i.p.v. brandstof aanzuigen  ;)
wij hebben dit probleem met de 228 ook, ben ondertussen bezig met een oplossing.
BMW E46 M3 (Race) (Sold)
BMW M235i Racing - street-legal (Sold)
BMW E36 318is/4 class ii (Procar) Cosmoszwart
BMW E36 318is/4 class ii (Procar) Bostongroen (SOLD)
BMW E36 318is/4 class ii (Procar) Dakargeel
BMW E36 318i Cabrio "Magritte" Nr. 80
Alpina D3 E91 Touring (SOLD)
BMW F22 228i vt2 Racing

Offline Pivot M2

• Nieuw
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2020, 10:03:24 »
storing aandrijving kan ook als de tank in zolder bijna 1/4 is, dan kan hij lucht i.p.v. brandstof aanzuigen  ;)
wij hebben dit probleem met de 228 ook, ben ondertussen bezig met een oplossing.

Dit zou ook nog kunnen. Toevallig was ik aan tanken toe toen ik de fout kreeg...
en ik heb dit jaar nog niet de kans gehad om langer dan 30 minuten te rijden, wel toen in spa (45 min en de tank is dan idd minder dan 1/4 de)
Merci voor de tip.
Om het half uur maar effe voltanken, terug schakelen op 6500 en kijken of ik het opnieuw voorheb. (en de Carly ook maar kopen ;) )

Ge zou verwachten dat ze op de M engineering afdeling deze testen allemaal opgelost zouden moeten hebben, ipv dat wij dat nog allemaal moeten uitpluizen en zelf oplossingen verzinnen.