Auteur Topic:  Update via ISTA+ doen of afblijven?  (gelezen 816 keer)

Offline Frubbel

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
Update via ISTA+ doen of afblijven?
« Gepost op: 13 mei 2020, 12:11:09 »
Net de nieuwe ISTA 4.23 geïnstalleerd met programmeringsoptie. Nu zie ik bij update dat de auto sinds 2011 geen enkele update kreeg en er 22 update’s klaarstaan.
Is dit veilig om zelf uit te voeren of blijf je hier beter gewoon af? Lees her en der horrorverhalen van update’s die foutlopen en je je auto mag laten wegslepen om het bij BMW weer goed te krijgen?
Zijn die update’s überhaupt nuttig? Merk je verbetering? 

Online M-Power

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Update via ISTA+ doen of afblijven?
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2020, 04:19:44 »
Als je geen ferme acculader hebt zou ik het toch niet riskeren : in het updateproces v sommige zaken wordt bijna alles dat elektrisch werkt geactiveerd en gehercalibreerd (ramen , schuifdak , elektrische zetels en spiegels verschuiven en verstellen zich of klappen dicht , lichten , ruitenwissers weet ik niet zeker meer of ik die ook heb zien aangaan toen de wagen bij dealer updates ontving - daar selecteren ze wel alle updates gelijktijdig , als je het zelf doet en de stelling time is money minder belangrijk is kun je wellicht beter updates 1 voor 1 doen ) .

Ook moet je vooraf een USB-stick hebben om instellingen te bewaren (bvb opgeslagen zenders , instellingen klimaatregeling , elektrische zetels en spiegels enz ) .

Als je zoiets riskeert , doe je het best tijdens de week want als je het op vrijdagnamiddag of tijdens weekend doet en 't gaat mis zit je tot na het weekend met auto die niet meer rijdt ... :imho: