Auteur Topic:  BMW 435i USA IMPORT COMPLICATIE  (gelezen 1808 keer)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: BMW 435i USA IMPORT COMPLICATIE
« Reactie #30 Gepost op: 6 januari 2018, 19:24:49 »
En wat verwacht je van BMW usa ? Dat die een europees gelijkvormigheidsattest gaan leveren  :thinking:

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #31 Gepost op: 6 januari 2018, 22:50:49 »
Niet correct, mijn Z3 (oorspronkelijk van Nederland) had ook geen CO2 waarde op zijn COC, waardoor de standaardwaarde voor deze categorie werd genomen wat 270g is. Ik heb daarna die berekening betwist en bij BMW BeLux een bewijs gevraagd van de echte uitstoot voor een Z3 2.8 (wat ergens rond de 230g ligt) en dit werd door de belastingsdienst zonder probleem aanvaard. Dat scheelde toch een goeie €1000 voor het eerste jaar alleen al (BIV en VB).
Je COC wordt niet veranderd, maar de waarde die ze gebruiken bij de berekening wel, zo lang je een bewijs kan voorleggen dat hun tabelwaarde fout is.

Wist ik niet :) Bedankt!
BMW E36 - 318tds - 1996 - SOLD (2x)
Toyota TA22 - Celica GT - 1974 - SOLD
BMW E90 - 325d - 2008 - SOLD
BMW E46 - 320ci - 2004 - Imolarot II - SOLD
Next - In progress

Offline midas

• World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2018, 09:32:51 »
En wat verwacht je van BMW usa ? Dat die een europees gelijkvormigheidsattest gaan leveren  :thinking:

Dat die tenminste enige klantvriendelijkheid aan de dag leggen om een koper te helpen bij het oplossen van dit probleem. :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2018, 10:38:59 »
Dat die tenminste enige klantvriendelijkheid aan de dag leggen om een koper te helpen bij het oplossen van dit probleem. :thumbsup:
De auto is van USA naar Duitsland gegaan en daar ingeschreven geweest, wie weet voor hoeveel jaar al. Als er klantvriendelijkheid gezocht moet worden dan denk ik dat het van BMW Duitsland of Belgie moet komen.
Ik heb trouwens een aantal jaar geleden bijzonder vlot een europees coc vast gekregen via een dealer in Duitsland. In de tijd dat dat in Belgie nog nodig was en in Duitsland niet. Ze hadden er toen ook weinig baat mee in Duitsland want ze zouden die auto nooit meer terug zien.  Klantvriendelijkheid top daar.

Offline Hustler

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #35 Gepost op: 8 januari 2018, 17:50:02 »
En wat bij verlies en duplicaten aanvragen?

MVG
Low Budget

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #36 Gepost op: 10 januari 2018, 19:40:43 »
Mijn 2004 320ci kwam ook uit Duitsland (oorspronkelijk). Ik heb specifiek naar eentje moeten zoeken waar de CO2 uitstoot op het gelijkvormigheidsattest stond. Anders ben je ALTIJD gesjareld hier in ons Belgenland...
Geen CO2 op het gelijkvormigheidsattest --> ergens een belachelijk maximum aan gram CO2 terwijl de wagen identiek is.
Jammer om te lezen dat je dit met een recente wagen ook kan voorhebben ... Ik ben toen ook eerst gaan polsen bij BMW etc. om te horen of ze de uitstoot niet konden testen + aanpassen maar dat was een no go. Vandaar dat ik er enkele heb laten staan...

Succes wel nog! Want het is een enorm prijsverschil

Jha idd overal krijg je het deksel op de neus wij kunne u niet helpen sturen je door naar een andere die je weer doorstuurd en uiteindelijk kom je bijzelfde dienst weer terecht

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 10 januari 2018, 19:41:56 »
Is er dan echt geen mogelijkheid om dit te laten rechtzetten door BMW AG in Duitsland?
Blijkbaar niet want heb ze allemaal gemaild en gebeld

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #38 Gepost op: 10 januari 2018, 19:46:14 »
Dan moet je gewoon laten rechtzetten met klacht erbij.
Indien er geen co opstaat mogen ze zelf niets invullen en moeten ze de wetten van het staatsblad volgen.
Die zijn heel duidelijk met tabellen.

Ttz, de die homologatie moet het blanco laten en de dienst div/belastingen volgt dan die tabellen om uw inschrijving en rijtaks te bepalen. Maar uw gva zal GEEN co waarde bevatten.

Vullen ze dat wel in, ondanks dat er op het buitenlands niets staat moet je gewoon terugsturen en aanpassing naar blanco vragen.
Op de duitse inschrijving stond wel de euronorm vermeld die 6 is en de uitstoot die op 250gr stond maar het probleem is dat de 250gr aangepast moet worden naar 169 gram de effectieve uitstoot van de wagen en ze hierover moeilijk doen omdat er geen coc attest bij dd wagen is en ook nie te verkrijgen valt wat ik ook betwist aan hun is jullie nemen toch ook 250gr co2 over gebasseerd op welke technische fische ?
Maar heb op 4 januari mail gestuurd naar DIV maar nog steeds geen antwoord gehad heb alle mails van bmw er aan gehangen dat het gwn niet mogelijk is om de info die de keuring vraagt aan te geraken en wat er nu verder moet gebeurem benieuwd wat ze gaan zeggen..

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #39 Gepost op: 10 januari 2018, 19:48:38 »
Niet correct, mijn Z3 (oorspronkelijk van Nederland) had ook geen CO2 waarde op zijn COC, waardoor de standaardwaarde voor deze categorie werd genomen wat 270g is. Ik heb daarna die berekening betwist en bij BMW BeLux een bewijs gevraagd van de echte uitstoot voor een Z3 2.8 (wat ergens rond de 230g ligt) en dit werd door de belastingsdienst zonder probleem aanvaard. Dat scheelde toch een goeie €1000 voor het eerste jaar alleen al (BIV en VB).
Je COC wordt niet veranderd, maar de waarde die ze gebruiken bij de berekening wel, zo lang je een bewijs kan voorleggen dat hun tabelwaarde fout is.

Via welk mail adres heb je gemaild om een bewijs te verkrijgen want ik krijg overal het deksel op de neus kan mss hem inschrijve en dan betwisten mits een bewijs van BMW .. grtz Marco

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #40 Gepost op: 10 januari 2018, 19:50:29 »
Moest BMW Duitsland nu eens zo lief zijn om er een typeplaatje in te plakken met e-nummer. Uw problemen zouden van de baan zijn. Ergens iemand daar ginder moet toch beslist hebben dat die US-versie aangepast is ( of zonder meer voldeed) om in europa rond te bollen..

Het zou in elk geval mijn weg zijn die ik zou uitproberen.
Een e-nummer heb ik nu al reeds gehad van de keuring en is in orde nu juist nog de co2 in orde krijgen..

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #41 Gepost op: 10 januari 2018, 19:54:09 »
Hij kan dus geen bewijsstukken voorleggen voor de euronorm voor zo ver ik zie, tenzij die ook overgenomen is van het Duitse inschrijvingsbewijs maar dat staat nergens vermeld hier of dat zo is, enkel de C02 waarde is daarvan overgenomen. Hij spreekt van een Euro6 norm, maar of hij die dan effectief op papier heeft staan of gewoon refereert naar het feit dat een dergelijke Europese 435i Euro6 is, is niet duidelijk. En dat is volgens mij ook het hele probleem, namelijk dat hij geen papieren kan krijgen dat zijn specifiek voertuig voldoet aan de waarden die je overal kan terugvinden voor Europese 435i's, nl. dat het een Euro6 is met een bepaalde C02 uitstoot, lager dan de 250g die nu op zijn gelijkvormigheidsattest staat.

Waar ik wel had over gelezen is dat er effectief al een waarde staat op het gelijkvormigheidsattest omdat die tijdens de validatieprocedure is overgenomen van het Duits inschrijvingsbewijs. Je COC aanvechten is niet helemaal hetzelfde als aanvechten dat er geen waarde beschikbaar is door bewijs te leveren dat er wel een waarde is. Maar misschien kan het wel op dezelfde manier, daar zou BMW BeLux vrij snel een antwoord op moeten kunnen geven door al dan niet een certificaat te geven dat de correcte CO2 uitstoot voor zijn voertuig bevestigd.

De euronorm van 6 is ook overgenomen van het duitse inschrijvingsbewijs en bmw benelux kan dit blijkbaar niet geven omdat de wagen uit USA komt ...
Wat ik nodig heb is een gelijkvormigeheidsattest van een andere 435i waar ik de waard op kan aantonen met hetzelfdd type motor de N55 die er in ligt jammer genoeg ken ik geen anderr 435i eigenaren in Belgie

Offline Laurent1602

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #42 Gepost op: 10 januari 2018, 20:00:28 »
Via welk mail adres heb je gemaild om een bewijs te verkrijgen want ik krijg overal het deksel op de neus kan mss hem inschrijve en dan betwisten mits een bewijs van BMW .. grtz Marco

Gewoon naar BMW BeLux (contact.be@Bmw.be). Als je zo'n attest op die manier kan krijgen zou ik hem inschrijven en dan betwisten mbv je attest. Ik weet alleen niet of het ook aanvaard zal worden gezien jij wel een CO2 waarde op je papieren hebt staan, maar het valt misschien wel na te vragen met alle documenten bij de hand voordat je hem inschrijft.

Edit: voorbeeld van attest toegevoegd, attest wordt blijkbaar ook opgemaakt adhv Europees goedkeuringsnummer... :wiggleyes:
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2018, 20:07:15 door Laurent1602 »

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #43 Gepost op: 10 januari 2018, 21:52:42 »
Gewoon naar BMW BeLux (contact.be@Bmw.be). Als je zo'n attest op die manier kan krijgen zou ik hem inschrijven en dan betwisten mbv je attest. Ik weet alleen niet of het ook aanvaard zal worden gezien jij wel een CO2 waarde op je papieren hebt staan, maar het valt misschien wel na te vragen met alle documenten bij de hand voordat je hem inschrijft.

Edit: voorbeeld van attest toegevoegd, attest wordt blijkbaar ook opgemaakt adhv Europees goedkeuringsnummer... :wiggleyes:

Thanks voor het snelle antwoord zal gelijk eens een mail sturem en kijken wat ze zeggen ,grtz Marco

Offline midas

• World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 11 januari 2018, 16:33:50 »
De euronorm van 6 is ook overgenomen van het duitse inschrijvingsbewijs en bmw benelux kan dit blijkbaar niet geven omdat de wagen uit USA komt ...
Wat ik nodig heb is een gelijkvormigeheidsattest van een andere 435i waar ik de waard op kan aantonen met hetzelfdd type motor de N55 die er in ligt jammer genoeg ken ik geen anderr 435i eigenaren in Belgie

Hopelijk komt het goed kameraad,pfff,wat een klucht!!!
In verband met een inschrijvingsbewijs van een andere eigenaar met een 435i; kijk eens op dit forum bij 'voorstellen 4 reeks'schrijf eens een pm naar 1 van die eigenaren en die zal je zeker willen helpen hoor.
Succes  :thumbsup:

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #45 Gepost op: 11 januari 2018, 18:57:03 »
Hopelijk komt het goed kameraad,pfff,wat een klucht!!!
In verband met een inschrijvingsbewijs van een andere eigenaar met een 435i; kijk eens op dit forum bij 'voorstellen 4 reeks'schrijf eens een pm naar 1 van die eigenaren en die zal je zeker willen helpen hoor.
Succes  :thumbsup:
zal ik meteen eens doen ! thanks for the support allesinds zal deze post updated houden moest er nog een oplossing uit de bus komen denk als er eind volgende maand niets uit de bus komt ik hem ga inschrijven en gwn betalen i guess  :thinking:

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2018, 18:16:24 »
Mini F56 Cooper SD PPE- Geleverd @ 04-06-2015 | Daily
BMW F20 120dA - Sold
BMW E82 1M Coupé
BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold
BMW E87 120dA - Sold

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2018, 18:37:46 »
Ik wil nu niet al te negatief doen maar ik vrees toch dat je met een inschrijvingsbewijs of coc van een andere 435I weinig gaat zijn, tot iemand bewijst dat een usa 435 identiek is aan een europese. En dat kan enkel de constructeur.
Je kan zo ook met de papieren van een Tesla afkomen, om het even extreem te stellen. Dat is ook een niet identieke auto.

Offline Zyce

• Nieuw
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2018, 18:57:22 »
Ik wil nu niet al te negatief doen maar ik vrees toch dat je met een inschrijvingsbewijs of coc van een andere 435I weinig gaat zijn, tot iemand bewijst dat een usa 435 identiek is aan een europese. En dat kan enkel de constructeur.
Je kan zo ook met de papieren van een Tesla afkomen, om het even extreem te stellen. Dat is ook een niet identieke auto.
als ze de motorcode bekijken weten ze toch gelijk wat een 435i uitstoot al komt ie van japan
al kletse ze er nog 15 gram bij  alles is beter dan 250gr , der is geen enkele 435i die 250 uitstoot zelf de amerikaanse niet want de amerikaanse co2 uitstoot heb ik wel beschikbaar ;)
is gwn moeilijk doen om moeilijk te doen zoals altijd mee die manne

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #49 Gepost op: 12 januari 2018, 19:25:58 »
Ik ben akkoord dat ze moeilijk doen.  :-\

Anderzijds moet je toch ook toegeven dat een identieke motor door andere software een totaal andere uitstoot KAN krijgen. Afgestemd op emissienormen van het land waar hij oorspronkelijk naartoe ging. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.
Wie moeilijk wil doen om de emissiewaarden van een volgens u identieke europese auto over te nemen, heeft eigenlijk wel een argument.

In elk geval hoop ik dat er een aanvaardbare oplossing komt voor u. Via de documenten van een andere auto of eender hoe.  :thumbsup:

Offline midas

• World Champion
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2018, 09:34:35 »
Ik ga eens het internet afschuimen om te weten wat de uitstoot is van dergelijke wagen/motor in de usa.
Dit is gewoon een onlogische situatie!!

@Zyce; je hebt een privebericht.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 09:43:44 door midas »

Offline Peter@Pure

• * Board Sponsor *
  • Grand Prix Winner
« Reactie #51 Gepost op: 13 januari 2018, 15:02:52 »
Uitstoot is gemeten volgens bepaalde regels. Die zijn anders voor europa en usa. Hier aanvaarden ze de usa standaard niet dus met usa uitstoot ben je niets. Om eerlijk te zijn ga je dit hier nooit in orde krijgen tenzij bmw (be/de/eu) je een coc wil afleveren voor die wagen. Aangezien het geen europese is maar usa versie met usa software gaan ze dit nooit doen. In beste geval ga je bmw moeten betalen om de EU software op de motorcomputer te zetten en dat ze dan wel een attest erbij leveren dat je wagen nu voldoet aan de e keuringsnummer en bijhorende uitstoot.

Probeer het eens op deze manier en eventueel iemand iets in zijn zak steken ;)
F80 M3 - 100-200: 4.9s
F20 M135i (sold) - 100-200: 6.26 s
peter@pureturbos.eu
peter@pureturbos.com
peter@protuningfreaks.com

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #52 Gepost op: 13 januari 2018, 15:38:09 »
Ken iemand met ongeveer zelfde probleem maar dan met een e93 328i. Ook in duitsland gekocht en pas na 4 maand fso ingeschreven gekregen

Offline Peter@Pure

• * Board Sponsor *
  • Grand Prix Winner
« Reactie #53 Gepost op: 13 januari 2018, 15:49:58 »
Ken iemand met ongeveer zelfde probleem maar dan met een e93 328i. Ook in duitsland gekocht en pas na 4 maand fso ingeschreven gekregen
Het probleem hier is niet om hem ingeschreven te krijgen. Het probleem is dat de co2 op de duitse papier veel te hoog stond.
Je kan idd op een 4 maand tijd een keuring alleenstaand geval doen en een proces verbaal van goedkeuring krijgen. Dat heeft de topicstarter ook verkregen. Echter het forfait van 250g co2 is jammer (komt van de duitse papieren). Mogelijks is het dat het forfait volgens duitse regelgeving als er geen co2 uitstoot beschikbaar is. Een beetje idem gelijk hier een forfait wordt opgezet als er geen voorhanden is. In dit geval beter pvg aangevraagd zonder duitse papieren of zonder die hoge co2 natuurlijk.
peter@pureturbos.eu
peter@pureturbos.com

Offline RDH

• World Champion
« Reactie #54 Gepost op: 13 januari 2018, 16:20:04 »
ja hij heeft dat attest uiteindelijk hier gekregen bij een bmw garage maar hem kan wel tax betalen voor bijna de prijs van die van een e92 m3

Offline midas

• World Champion
« Reactie #55 Gepost op: 13 januari 2018, 18:40:17 »

Ondertussen heb ik ook niet stil gezeten en verschillende personen hierover aangesproken.
De enige die u verder kan helpen is BMW/ Belux,dus best een afspraak maken met de heer Vernaillen Marc.
Verder heb ik de usa specificaties gevonden zwart op wit,dus het beste is om dit af te drukken en voorleggen aan de heer Vernaillen.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=853135         (zie bij technische specificaties)

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo moeilijk doen,op die specificaties staat dat de motor voldoet aan de EURO6 norm,dus de europese norm waar ook Duitsland &Belgie deel van uitmaakt.
Trouwens dit staat ook zo te lezen in de USA katalogi.

Offline Fiets

• World Champion
« Reactie #56 Gepost op: 13 januari 2018, 20:45:40 »
Ondertussen heb ik ook niet stil gezeten en verschillende personen hierover aangesproken.
De enige die u verder kan helpen is BMW/ Belux,dus best een afspraak maken met de heer Vernaillen Marc.
Verder heb ik de usa specificaties gevonden zwart op wit,dus het beste is om dit af te drukken en voorleggen aan de heer Vernaillen.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=853135         (zie bij technische specificaties)

Ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo moeilijk doen,op die specificaties staat dat de motor voldoet aan de EURO6 norm,dus de europese norm waar ook Duitsland &Belgie deel van uitmaakt.
Trouwens dit staat ook zo te lezen in de USA katalogi.

met deze informatie moeten ze u bij bmw toch kunnen helpen??
Mini F56 Cooper SD PPE- Geleverd @ 04-06-2015 | Daily
BMW F20 120dA - Sold
BMW E82 1M Coupé
BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold
BMW E87 120dA - Sold

Offline Peter@Pure

• * Board Sponsor *
  • Grand Prix Winner
« Reactie #57 Gepost op: 13 januari 2018, 21:55:01 »
Euro6 norm zegt niets over co2 uitstoot. Da is eerder ivm nox dacht ik.
peter@pureturbos.eu
peter@pureturbos.com

Offline midas

• World Champion
« Reactie #58 Gepost op: 14 januari 2018, 07:04:35 »
Euro6 norm zegt niets over co2 uitstoot. Da is eerder ivm nox dacht ik.

Dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen.
Maar ik weet heel zeker dat ze in de katalogus van de amerikaanse modellen een CO2 waarde opgeven die dezelfde lijkt als hun europese broertjes.
Waar ik nog aan denk; als men het chassisnummer in de VIN lezer ingeeft kent men dan ook niet direkt de technische kant van de wagen samen met de opties?
Vandaar dat ik mijn vraag nog eens opnieuw stel aan @Zyce; geef ons eens het VIN nummer van die wagen  :thumbsup:

Offline Michiel.

• Pole Position
BMW 435i USA IMPORT COMPLICATIE
« Reactie #59 Gepost op: 14 januari 2018, 08:12:46 »
Het is probleem is gewoon dat de auto van oorsprong geen Europees voertuig is. BMW belux gaat hier gewoon zijn handen afhouden. De manier waarop ze CO2 meten is volgens mij ook anders in Amerika dan hier.
Zolang er niemand iets “onder tafel” wil aannemen gaat die 250gr blijven.