Auteur Topic:  2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - Hybride  (gelezen 10294 keer)

Online gfk807

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - Hybride
« Reactie #360 Gepost op: 29 september 2017, 11:57:09 »
Ah. Ik had gekeken op Essent Green Fix, kwh-prijs stond daar toch op 0,05?

Ik verbruik al 2j niks meer, heb 3000kWh overschot. Ik heb dus ook niet achter de goedkoopste prijs gezocht.

Ja aan die prijs zouden we niet twijfelen om te laden natuurlijk  >:D

Oei 3000Kwh overschot dan heb je een serieuze installatie liggen, wij hebben er eentje van 4600Kwh en toch nog 700-800Kwh verbruik met 5p.

Ook zonde want daar krijg je niks voor terug he...

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #361 Gepost op: 29 september 2017, 12:43:12 »
Ja, hebben 9000 of zo liggen.
Daarom nu de hybride, ben eens benieuwd het volgende volledige jaar hoeveel het nog gaat zijn.

Vorige week ook een thuisbatterij laten plaatsen, kwestie van de prosumententaks wat lager te krijgen.
BMW 2017 K1600GTL
Volvo 2016 XC90 T8 R-Design

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #362 Gepost op: 29 september 2017, 12:52:43 »
Ja, hebben 9000 of zo liggen.
Daarom nu de hybride, ben eens benieuwd het volgende volledige jaar hoeveel het nog gaat zijn.

Vorige week ook een thuisbatterij laten plaatsen, kwestie van de prosumententaks wat lager te krijgen.

Eentjen van  Tesla ?
Kost ook wel nog wat he...jij bent waarschijnlijk zelfstandig waardoor je dat kan inbrengen ?

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #363 Gepost op: 29 september 2017, 13:12:02 »
Nope, eentje van LG.

Kan dat inbrengen ja. Kost dat nog een massa maar ik doe dat uit overtuiging. Voor de winst moet ge't niet doen :) . Zowel den auto als die batterij kosten zoveel, daar had ik ook de rest van mijn leve "vuile" stroom voor :)
BMW 2017 K1600GTL

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #364 Gepost op: 29 september 2017, 15:22:26 »
Eentjen van  Tesla ?
Kost ook wel nog wat he...jij bent waarschijnlijk zelfstandig waardoor je dat kan inbrengen ?

Wat heeft dit er nu weer mee te maken?  :thinking:

@arbe  kan je mij misschien eens via PB wat meer info sturen ivm die batterij van LG?

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #365 Gepost op: 29 september 2017, 15:28:44 »
Mag ook in een topic ivm die lg.
Altijd interessnt.

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #366 Gepost op: 29 september 2017, 15:32:56 »
Wat heeft dit er nu weer mee te maken?  :thinking:

Dat zijn dure spullen die moeilijk terug te winnen zijn, maar als je dat als zelfstandige ( aan je reactie te zien ben jij dat ook) kan inbrengen scheelt dat wel een serieus stuk in de koek he.

Meer was deze reactie niet  :iono:

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #367 Gepost op: 29 september 2017, 16:52:34 »
Dat zijn dure spullen die moeilijk terug te winnen zijn, maar als je dat als zelfstandige ( aan je reactie te zien ben jij dat ook) kan inbrengen scheelt dat wel een serieus stuk in de koek he.

Meer was deze reactie niet  :iono:

Hangt er ook vanaf welk percentage je kan recupereren. Heb er geen idee van hoe dit zit met een thuisbatterij.
Neemt ook niet weg dat het bedrag altijd eerst betaald moet worden.

Ik vind zo een batterij enorm interessant om de energie die je eventueel over houdt in de loop van de dag s'avonds te kunnen benutten.  :thumbsup:

Vind dat dit zelfs voor particulieren interessant kan zijn. Stel dat je panelen hebt liggen maar je bent gans de dag beiden van huis omdat je full-time werkt.

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #368 Gepost op: 29 september 2017, 17:19:48 »
Hangt er ook vanaf welk percentage je kan recupereren. Heb er geen idee van hoe dit zit met een thuisbatterij.

Ik vind zo een batterij enorm interessant om de energie die je eventueel over houdt in de loop van de dag s'avonds te kunnen benutten.  :thumbsup:

Vind dat dit zelfs voor particulieren interessant kan zijn. Stel dat je panelen hebt liggen maar je bent gans de dag beiden van huis omdat je full-time werkt.
Tijdje geleden bekeken :  Vergeet het, krijg je absoluut niet terugverdient. Tenzij dat je van die prosumententaks af geraakt, maar dat gaat niet want dan mag je niets terugsturen op het net, je omvormer mag dan niet aan het net hangen. En als je dan kijkt hoelang zo een batterij meegaat. Neen, er zijn veel betere investering dan een batterij.

Pre-LCI 2007 E61 525dA

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #369 Gepost op: 29 september 2017, 19:45:32 »

Je teller draait terug he Ben....normaal zouden wij 5300Kwh  per jaar verbruiken en nu is dat maar 600-700Kwh per jaar.

Je snapt precies het principe van zonnepanelen niet goed.  :thinking:

Deze thuisbatterij is er enkel om de kosten om het net te moeten gebruiken, de zogenaamde netvergoeding niet te moeten betalen.

Heeft niets te maken met wat de zon vandaag heeft opgebracht ben ik mislopen want er was niemand thuis  :jpshakehead:

Want natuurlijk ben je die niet kwijt he, je teller is mooi teruggedraaid wat jij op het net hebt gezet die dag.  ;)

« Laatst bewerkt op: 29 september 2017, 20:03:31 door gfk807 »

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #370 Gepost op: 29 september 2017, 19:51:49 »
Tijdje geleden bekeken :  Vergeet het, krijg je absoluut niet terugverdient. Tenzij dat je van die prosumententaks af geraakt, maar dat gaat niet want dan mag je niets terugsturen op het net, je omvormer mag dan niet aan het net hangen. En als je dan kijkt hoelang zo een batterij meegaat. Neen, er zijn veel betere investering dan een batterij.

Jep daar geef ik je gelijk in Tom heb ik ook al eens bekeken daarom dat ik vroeg of hij zelfstandig was ( en om geen enkele andere reden   ::) ) dan komt het toch wel voordeliger uit en misschien dan wel terugverdienbaar.

Ne vriend van mij , ook zelfstandige, heeft Tesla batterijen laten hangen en hij is 100% zeker van dat hij ze gaat terug verdienen en denk niet dat hij over één nacht ijs zal gaan  >:D

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #371 Gepost op: 29 september 2017, 20:23:17 »
Ik geloof niet echt dat ik ze kan terugverdienen maar ik leek mij de meest logische stap. Op die manier belast ik 't net minder en ga ik hopelijk binnenkort met de intelligente meters toch wel iets recupereren van die prosumententaks.
Qua prijzen en zo zet ik liever niets op't internet, als er iemand echt geïnteresseerd is stuurt ie maar een pm.
BMW 2017 K1600GTL

Offline henotteke

• World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina Roadster S / Alpina B10
    • IT-firma
« Reactie #372 Gepost op: 29 september 2017, 20:52:40 »
Je teller draait terug he Ben....normaal zouden wij 5300Kwh  per jaar verbruiken en nu is dat maar 600-700Kwh per jaar.

Deze thuisbatterij is er enkel om de kosten om het net te moeten gebruiken, de zogenaamde netvergoeding niet te moeten betalen.

Heeft niets te maken met wat de zon vandaag heeft opgebracht ben ik mislopen want er was niemand thuis  :jpshakehead:

Want natuurlijk ben je die niet kwijt he, je teller is mooi teruggedraaid wat jij op het net hebt gezet die dag.  ;)

die netvergoeding ga je blijven betalen tenzij je afgekoppeld wordt van het net, maar dan moet je veel meer dan 1 van die thuisbatterijen zetten vrees ik.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #373 Gepost op: 29 september 2017, 20:56:52 »
Netvergoeding wel, prosumententax zou met de intelligente meters pro-rata berekend gaan worden. Op die manier zet ik dagelijks 9kWh minder op't net, die minderbelasting zou dan in mindering gebracht worden.
BMW 2017 K1600GTL

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #374 Gepost op: 29 september 2017, 21:08:09 »
Netvergoeding wel, prosumententax zou met de intelligente meters pro-rata berekend gaan worden. Op die manier zet ik dagelijks 9kWh minder op't net, die minderbelasting zou dan in mindering gebracht worden.
Toch wel een investering die jij maakt voor een "zou".
Momenteel brengt die batterij 0,0 op en doet eigenlijk helemaal niets. Ik zou hem dan ook niet gebruiken als ik jou was om de levensduur te niet te verkorten.
Hoe lang gaat hij mee ?  Ik schrok hoe kort de levensduur was van de zwaarste Tesla batterij, die was schrikbarend kort.

Ps beetje off topic, en ook niet helemaal :) .
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline fonny

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #375 Gepost op: 29 september 2017, 21:24:43 »
die netvergoeding ga je blijven betalen tenzij je afgekoppeld wordt van het net, maar dan moet je veel meer dan 1 van die thuisbatterijen zetten vrees ik.

Nee, hij moet enkele een bidirectionele meter laten plaatsen, dan betaal je enkel wat je effectief op het net zet I.p.v. Forfaitair.
Live your life.

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #376 Gepost op: 2 oktober 2017, 14:53:49 »

Direct de conclusie trekken dat ik iets niet goed snap.. That's the spirit.  :thumbsup:
Ik ga er niet verder op in gaan.

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #377 Gepost op: 2 oktober 2017, 16:28:47 »
Direct de conclusie trekken dat ik iets niet goed snap.. That's the spirit.  :thumbsup:
Ik ga er niet verder op in gaan.

Was toch helemaal niet verkeerd bedoeld en vriendelijk/beleefd gezegd ?  :iono:

Ondertussen rechtgezet en opgehelderd via PM  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2017, 17:52:38 door gfk807 »

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #378 Gepost op: 11 januari 2018, 13:22:02 »
Hoe zit het met deze sprintmachine?  :razz:   Nog steeds tevreden van?

Online gfk807

• World Champion
« Reactie #379 Gepost op: 11 januari 2018, 18:08:20 »
Hoe zit het met deze sprintmachine?  :razz:   Nog steeds tevreden van?

Nog steeds heel tevreden van  :thumbsup:

Heeft ondertussen 13000km, de F20 die een maandje jonger is heeft er 3000km...  :thinking:

Kwa looks kies ik zeker de F20 maar deze rijdt vinniger en ja idd ook een beetje in het achterhoofd dat je liever een leasebak (ook al is er geen tankkaart bij) afbrakt dan een zelfbetaalde auto  >:D