Mijn Voertuig > 1M

2012 - E82 - 1 M Coupé

(1/14) > >>

OlivierV:
Hallo iedereen,

Enkele weken terug één van m'n droom BMW's gekocht: de 1M Coupé. De auto kwam op de markt toen ik nog student was, ik was er toen reeds weg van!
In 2013 kon ik voor 't eerst eens passagieren in de 1M en toen was het verlangen nóg groter om die auto 'ooit' te kunnen bezitten.

2 jaar geleden erg getwijfeld om een zwarte te kopen, hier te koop op het forum maar toen toch niet gedaan. De auto had redelijk wat km's, we hadden net een huis gekocht met enkele verbouwingen in 't vooruitzicht, dus 't was niet de ideale moment.. Toch bleef ik de markt goed volgen, tot er afgelopen zomer één te koop kwam in Boekarest, Roemenië op mobile. Hij had slechts 17 000 km, en was oranje  :clap:
Contact genomen met de verkoper, info gevraagd en het chassis nummer laten checken bij BMW; bleek allemaal OK te zijn.
De auto werd in 2012 aangekocht door een verkoper van BMW München. Hij had de wagen gekocht met de bedoeling deze later opnieuw door te verkopen met een mooie winst.
De auto heeft 3 jaar te koop gestaan zonder geïnteresseerden tot in 2015 de eigenaar in Roemenië hem gekocht heeft, met geen kilometers. De Duitse eerste eigenaar was toen de enige in Europa met een 'nieuwe' 1M..

Ik deed in augustus een bod op die auto maar de verkoper ging niet akkoord. Ik denk dat Corona + het feit dat Roemenië niet de beste reputatie heeft om er een auto te kopen er wat voor gezorgd heeft dat er weinig interesse was in die auto. Begin November m'n bod licht verhoogd en de verkoper ging akkoord  :)

De week daarna een Covid test gedaan, en samen met m'n vriendin op vrijdagmorgen het vliegtuig genomen richting Boekarest. Daar aangekomen rond 10h, de verkoper wachtte ons op om daarna de auto te gaan bezichtigen.
De auto goed geïnspecteerd, een uitgebreide testrit gemaakt, papieren geregeld en de auto op transport gezet richting België.
Wij maakten er nog een weekendje Boekerest van (de horeca was daar open) en vlogen terug op zondagavond.
Daarna wat stress tot de wagen hier zou aankomen maar dinsdagmorgen kwam de transporteur onze straat ingereden met de 1M op de aanhanger  :)

Momenteel staat hij in de garage aan de druppellader, (verplichte) winterbanden reeds verkocht, nu de lichte borduurschade aan de velgen laten herstellen, hem polieren + van coating voorzien deze winter en dan pas in Maart inschrijven, dan wordt 'ie een jaartje ouder en is de BIV een stuk minder dan wanneer ik hem nu zou inschrijven.  :)
De auto zal ook niet dagelijks gebruikt worden maar eerder occasioneel in het weekend..

Onderstaand enkele GSM foto's  :)

Bart25277:
Heel mooie aanwinst!

Ook 1 van mijn droomwagens, en zeker in die kleur.

Die BIV zou wel eens kunnen tegenvallen als je wacht tot volgend jaar  :-\

OlivierV:

--- Citaat van: Bart25277 op 12 december 2020, 17:26:57 ---Heel mooie aanwinst!

Ook 1 van mijn droomwagens, en zeker in die kleur.

Die BIV zou wel eens kunnen tegenvallen als je wacht tot volgend jaar  :-\

--- Einde van citaat ---

BIV vandaag: +/- 1200 EUR
BIV volgend jaar: +/- 600 EUR
Simulatie gemaakt via website v/d overheid..

Draje:

--- Citaat van: OlivierV op 12 december 2020, 17:32:44 ---BIV vandaag: +/- 1200 EUR
BIV volgend jaar: +/- 600 EUR
Simulatie gemaakt via website v/d overheid..

--- Einde van citaat ---

Prachtig ook, hier een droomauto  ^-^

Proficiat met de aankoop.

De BIV wordt herbeken normaal gezien volgend jaar, en de website is volgens mij nog niet aangepast.

Avus_3.0:
Proficiat met de aankoop van deze prachtige 1M in de juiste kleur.  :drool:
Altijd al een top model gevonden en je komt ze ook bijna niet meer tegen op de baan.  :thumbsup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie