De Werkplaats > Coderen

[F07,F10,F11] BimmerCode app

<< < (14/14)

Diezelke:

--- Citaat van: hassebas op 19 mei 2020, 15:27:03 ---Inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden.
Om onderhoud te registreren in Idrive, is een BMW-dealer-nummer nodig.
Veel universele garages hebben dit nummer niet, waardoor niets geregistreerd wordt in Idrive.
Wel is het mogelijk dit achteraf er in te laten zetten door een bedrijf met een BMW-dealer-nummer (normaal wel met als bewijsvoering de betreffende facturen)
Echt fraude-proof is dit systeem dus ook weer niet.

(het resetten van de onderhouds-meldingen staat dus niet gelijk aan het registreren van de onderhouds-historie in Idrive)

--- Einde van citaat ---
Nochtans laat ik mijn onderhoud registreren bij een universele garage. Ik zal eens vragen of ze een nummer hebben gekregen van bmw maar ik denk het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-T510 met Tapatalk

Msb12i:

--- Citaat van: hassebas op 19 mei 2020, 15:27:03 ---Inmiddels ben ik weer wat wijzer geworden.
Om onderhoud te registreren in Idrive, is een BMW-dealer-nummer nodig.
Veel universele garages hebben dit nummer niet, waardoor niets geregistreerd wordt in Idrive.
Wel is het mogelijk dit achteraf er in te laten zetten door een bedrijf met een BMW-dealer-nummer (normaal wel met als bewijsvoering de betreffende facturen)
Echt fraude-proof is dit systeem dus ook weer niet.

(het resetten van de onderhouds-meldingen staat dus niet gelijk aan het registreren van de onderhouds-historie in Idrive)

--- Einde van citaat ---

Kan je met Rheingold ook doen. Als ik onderhoud codeer dan ben ik Dealer 0000  :P

Bluefinger:
Hoi allen,

Gisteren is mijn F45 (225Xe) naar de dealer (Dusseldorp) geweest vanwege vastlopen navigatiesysteem.
Er is nieuwe software opgekomen en je raad het al, alle geprogrammeerde opties zijn verdwenen.
Nu wil ik mijn BMW weer voorzien van enkele opties, maar nu lukt coderen met Bimmercode en vLink MC+ niet meer (voorheen alle opties met zelfde hard,- en software geprogrammeerd).
Ik kan inloggen en enkele opties kiezen, maar als ik op CODE klik dan geeft Bimmercode aan dat er geen originele software op de ECU staat.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groet,
René

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie