Mijn Voertuig > M6

1985 - E24 - ///M635csi - Zinnoberrot

(1/16) > >>

DC_247:
Ons nieuw sharknose project is eergisteren aangekomen.
Het betreft een M635csi met de M88/3 in het Zinnoberrot uit het 2de productiejaar februari '85
Hij is ontwaakt uit een winterslaap van 8.5 jaar, heeft laatst de weg gezien in 2005.
Gekocht van 2de eigenaar die 14jaar eigenaar is geweest.
Is geŽmigreerd naar Duitsland, had zijn Donkervoort en de M635 gestald.
Uiteindelijk beslist om enkel de donkervoort in Duitsland in te schrijven, en wegens scheiding moest de 6-serie de verkoop in.

Vrij uniek, hij staat 99% origineel. Oa: 1ste lak, originele ondercoating, originele striping! Bbs'en met de michelin trx banden, volledig onderhouds-setje, onderhoudsboekje, en brochures, reserve-tank in reservewiel.. etc

Opties:
-Abs (standaard)
-Airco
-Koplampwissers
-Echte Recaro's, dogtooth stoffering
-Hoofdsteunen achteraan
-Glazen dak (niet origineel)
-Obc 2 (Standaard)
-M-technic achterbumper

Met de revisiekosten van een M88 in het achterhoofd, had ik als eerste instantie schrik dat het blokje vast zou zitten na 8jaar.
Tot de eigenaar zijn sleutels bovenhaalde en vroeg: Moet ik hem even starten?  :wiggleyes: Leek me niet direct de goede oplossing en dat raadde ik ook af, dus eerst de vloeistoffen maar nagekeken, in versnelling gezet en een aantal keer op en neer geduwd. Wat verse benzine erin..
En ja hoor de startmotor trok de M88 na 2 tellen in een lage brom. Mooi 850 toeren, schokte niet, geen eng geratel of wat dan ook.
Beetje condens uit de uitlaat maar dat was ook gedaan na een 3-tal seconden. Wegens de werking van thermostaat en nog 100 andere factoren maar snel terug stilgelegd.

En verkocht!

Plannen:
-Zo origineel mogelijk houden, leren leven met minpuntjes van de originele lak want het heeft zen charmes.  :)
-Polijsten van Roze --> Rood
-Elke rubber van de ophanging vervangen.
-4-pots remklauwen voorzien van nieuwe seals/blokken en remslangen.
-Carter loshalen, even inwendig bekijken aangekoekte rommel verwijderen en nieuwe pakkingen voorzien.
-Zelfde geldt voor inspectie van de Cilinderkop, kleppen stellen.
-Benzinetank demonteren, benzinecircuit controleren en een hoop slangen vervangen.
-Alle vloeistoffen en filters, verdelerkap, rotor, bougies, ..
-Koelsysteem nagaan, alles vervangen.
-..
-.
Vervolgens keuren + compressietest en dan verder in detail gaan op de simplex-ketting en afstellen van de itb's etc.

Foto's van aankomst

DC_247:
.

DC_247:
.

Low Budget:
Knappe vondst!!

Weer een pareltje wat hopelijk wat op de Belgische wegen gezien gaat worden.

MVG
Low Budget

DC_247:
Iets groter formaat, na een wasbeurt. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie