Mijn Voertuig > Z3M - Z4M
2007 - E86 - Z4///M Coupe Interlagos Blue (jpeeters) | NS 8m01 BTG p7
jpeeters:
Na mijn eerste rondje Ringen wist ik het. Dit is iets voor mij en ooit moet ik me een fun car aanschaffen die track waardig is. Die zoektocht is veel sneller gegaan dan verwacht ...
Oorspronkelijk wou ik in het voorjaar van 2014 mijn track car aankopen, om optimaal te profiteren van de "wintersolden". Na ritjes met een VW Scirocco, BMW Z4 3.0 en Franzino zijn Z4M Roadster op de Nürburgring werd het me duidelijk dat de Z4M voor mij het ideale speelgoed zou zijn. Voldoende power, prachtige lijnen in mijn ogen, straight-6 motor zonder turbo's, manuele versnellingsbak. Puur mechanisch plezier in een auto waar je mee moet leren rijden. De enige vraag die nog opgelost moest worden was roadster vs coupe.
De keuze voor een coupe heb ik gemaakt met rijplezier, bodywork en waarde in het achterhoofd. De Coupe heeft minder koestwerk bewegingen en heeft standard een harder afgestelde ophanging. Gisteren heb ik ook gemerkt dat stuurbewegingen directer overgebracht worden naar de wielen - dat was even verschieten aan volle snelheid op de Autobahn :blink:. Aangezien de Coupe beschouwd wordt als "future classic" wagen verwacht ik dat hij ook beter zijn waarde gaat vasthouden. Ik ben er echter al van overtuigd dat ik hem nooit meer ga wegdoen ...
Met een duidelijke voorkeur voor de Coupe ben ik mijn zoektocht begonnen (zie ook http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=42796.0). Na een paar weken de markt in het oog te hebben gehouden heb ik een paar verkopers gecontacteerd. Niet iedereen was even blij met mijn interesse in hun wagen, maar uiteindelijk heb ik toch een pure liefhebber gevonden die met veel spijt in het hart zijn wagen verkocht. Niet voor het geld (hij had nog een hele mooie collectie exclusieve Porsches), maar omdat hij een grotere daily car nodig had voor verbouwingswerken.
De deal was zo goed als beklonken per email. Enkel indien ik fouten zou ontdekken bij de inspectie van de wagen zou het niet doorgaan. Zaterdag 7 september met Franzino richting Mainz gereden en daar de wagen in prima staat aangetroffen. Met 75k kilometer op de teller zijn er wel wat gebruikssporen (steenslag, zetels, ...) maar mechanisch was de wagen in topstaat! Vervolgens testritje gedaan, wat neerkwam op: proberen jullie met de Z4M mij maar te volgen in mijn Porsche 964 RS :bow: :bow:. Het ging hard over de Duitse wegen, respect voor de verkoper dat hij ons toeliet om zo met de wagen te rijden!
Wagen getest, contract getekend en voorschot betaald. Het aftellen begon tot ik vrijdag de 13e de wagen kon gaan ophalen. Verassing! De verkoper had wat last van zijn rug en besloot samen met mij het export process te doorstaan. Ik was erg blij dat hij er bij was, het helpt om met een lokaal langs de autoriteiten te passeren. En passant heb ik ook een ritje gehad met de 964 RS. Wat een bak! Terug on topic, voor zei die een wagen in Duitsland kopen, vergeet geen afdruk van je adresgegevens mee te nemen. Het was me bijna niet gelukt om een plaat te krijgen wegens geen adres op identiteitskaart, reispas en rijbewijs. Uiteindelijk toch gelukt, maar je hebt minder stress als je de juiste papieren meehebt.
Met de wagen in de hand kon ik het niet laten hem de sporen te geven. Zaterdag bandjes vervangen door vers rubber en zondag richting Ring vertrokken. Wat een ervaring! Veel sluitingen en ik moest op tijd terug komen, waardoor ik maar 3 rondjes kon rijden. Voor de 1e keer met deze auto was dat echter genoeg... Rokende remmen op het einde van ieder rondje herinnerde me eraan om voorzichtig te zijn tot de wagen helemaal in order is gebracht voor het intensieve werk.
Foto's heb ik nog niet kunnen trekken (moet eerst eens langs Wax-it), maar de vriendelijke Ring fotografen hebben toch hun best gedaan om er iets moois van te maken :)
Volgende werken nog gepland:
* CSL velgen (aangekocht): done (feb 2014)
* Michelin PSS of Pilot Sport Cup 2 (komt einde van het jaar uit): PSS done (feb 2014), vervangen door CUP2 (nov 2016)
* CDV delete: done (nov 2013)
* Skid plates: done (feb 2014)
* EBC Yellow remblokken: done (nov 2013)
* EBC Yellow vervangen door Pagid RS setup: done (feb 2014)
* Stalen remleidingen: done (nov 2013)
* Extra remkoeling - fase 1: done (plastiek afdekplaatje in bumper verwijderd)
* Extra remkoeling - fase 2: done (feb 2014)
* Grondige onderhoudsbeurt van leder (paar plekken waar de kleur wat verdwenen is)
* Eibach verenset installeren (staat nog op de huidige veren die ervoor gekend zijn om het na +/- 80k km te begeven): done (jun 2014)
* Motor check: done (feb 2014)
* Turner Motorsports Caliper Bushing Upgrade Kit: done (aug 2014), vervangen door AP BBK vooraan (jul 2016)
* Turner Motorsport Rear Trailing Arm Bushing Limiters: done (aug 2014)
* M-track mode: done (aug 2015)
* AP BBK vooraan: done (jul 2016)
* AP BBK achteraan: done (sep 2016)
* KW/Bilsein Clubsport: done (may 2017)
* Veerpootbrug: done (apr 2017)
* Vibratech motorsteunen: gepland oct 2017
Optielijst:
Colour INTERLAGOS BLAU METALLIC (A30)
Upholstery VL WALKNAPPA/SCHWARZ (LTSW)
Prod.date 2007-06-27
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S4MYA INT.LEIST. LEDER CARBONSTR. SCHWARZ Int.trim,leather,carbon struct.,black
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A REGENSENSOR Rain sensor
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German
S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
S902A SONDERKONTROLLE PRESSEWAGEN Special inspection press vehicles
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Transport protection package
S936A BMW HANDY BEI AUSLIEF. ANFORDERN BMW Handy b. Ausliefer. anfordern
S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Navi DVD to be requested at shipping
Standard equipment
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
S4AAA DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer
S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel
S711A M SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER M Sports seats
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German
Individual vehicle data
no access - Vehicle data protected
erq:
Mooie :///M:
:thumbsup:
Joris G:
knappe :///M:!
veel succes er mee! :)
Lectra:
Congrats.
Veel plezier ermee...
Ik herinner mij dat Tomwac (en nog iemand anders waarvan de naam mij ontglipt) qua weggedrag niet tevreden waren van Eibach veren icm met de orginele dempers & 19" CSL...
Just sayin'.. zelf geen ervaring mee.
Woodykipo:
Zeer knappe M :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie