Mijn Voertuig > Z3M - Z4M

2008 - E86 - Z4///M Coupé - Interlagosblau

(1/37) > >>

Fokko:
Vorige week de handtekening gezet voor de aankoop van deze fantastische wagen: de BMW Z4 ///M Coupé.

De afgelopen 2 jaar had ik een Z4 3.0i Automaat uit 2003 in het bezit. Super leuke wagen voor de weekends, en een kameraad van me liet uitschijnen dat hij eigenlijk wel interesse had om hem over te nemen. Terwijl ik dit overwoog ging ik ook al eens kijken of ik een leuke opvolger kon vinden in de buurt, en wat bleek: bij mijn eigen garage stond de ultieme Z4 te koop als Premium Selection, met slechts 20.000km op de teller.

Door de week eens binnengestapt bij Beliën in Lommel en laten weten dat ik wel interesse had in deze wagen, meteen een afspraak voor een proefrit gemaakt. 2 dagen later belde dezelfde verkoper me op om me te vragen hoe concreet mijn interesse was, aangezien er die bewuste week ineens veel mensen belden die deze Z4 eigenlijk wel wouden kopen. Ik had het geluk dat de verkoper deze wagen nog een dagje voor mij wou opzij houden, aangezien ik een vaste klant ben en geeneen van die andere mensen ooit heeft zaken gedaan met hun. Het werd dus duidelijk dat ik enorm snel een beslissing moest nemen of ik deze wou kopen of niet!  :iono:

Goed, de volgende dag de wagen eens goed nagekeken op krasjes, deukjes etc. conclusie: Spotless!  :thumbsup:
de verkoper vertelde me verder nog dat de vorige eigenaar deze heeft ingeruild voor een nieuwe Z4 23i, omdat hij het vermogen van de ///M toch nooit aansprak. "jaja, mooie verkoopspraatjes" dacht ik hardop, maar de originele banden die toch erg weinig slijtage vertoonden bevestigen dit verhaal  :o

Hierna overgegaan tot de proefrit, en na 5 min was ik al helemaal verkocht  :exited: wat een power, sound, beleving en fun zit er in deze kar!! achteraf bleek nog dat ik de "sport" knop niet eens heb opgemerkt tijdens de proefrit  ???, dus ik heb hem nog niet eens in zijn bruutste vorm ervaren  8)

Hierna de beslissing: Kopen of niet? hier moest ik niet lang over nadenken, ik ben helemaal weg van deze wagen! Bovendien zou het een lange zoektocht worden om nog ooit een beter exemplaar te gaan vinden, laat staan met 2j garantie!
Aangezien die kameraad van me al had teruggekrabbeld en toch niet meer zoveel interesse in mijn Z4 3.0i had, besloten om deze in te ruilen bij de garage.

Kortom: Proficiat Fokko  :clap:

BMW Z4 ///M Coupé
Premium Selection)

Kilometerstand:  20.600 km 
Eerste registratie  9/6/08 
Brandstof:  Benzine 
Versnellingsbak:  Handgeschakeld 
Koetswerkkleur:  Interlagosblau 
Bekleding:  Leder Walknappa Schwarz 
Kleur bekleding:  Zwart 
Aantal deuren:  2 
Vermogen:  252/343 

Opties:
609 Navigatiesysteem Professional
522 Xenonlichten
711 M sportzetels voor bestuurder en passagier
459 Elektrische zetelverstelling met geheugen voor bestuurderszetel
534 Automatische airconditioning
710 M lederen sportstuur
249 Multifunctioneel stuur
508 Park Distance Control (PDC)
540 Snelheidsregelaar
494 Verwarmde voorzetels
644 GSM-voorbereiding (Bluetooth)
676 HiFi-luidsprekersysteem
672 CD-wisselaar 6 selecties
302 Alarmsysteem
502 Hogedrukreiniging van de koplampen
521 Regensensor
423 Fluwelen tapijten
493 Opbergpakket
4MY Decoratieve lijsten leder Carbonstruktur schwarz
4AA Hemelbekleding Anthrazit
441 Rokerspakket

Het enige wat ik ga veranderen: de standaard vishengel vervangen door een korte antenne.
De 19" BBS'en van de oude Z4 heb ik ook nog, die ga ik er ooit wel eens onder leggen als de banden bijna op zijn.

Fokko:
Foto's:

Fokko:
en nog...

Fokko:
jammer genoeg moet ik nog een paar daagjes geduld hebben. Hij staat vrijdag gepland voor keuring, dus eerder kunnen de platen niet worden aangevraagd.
met een beetje geluk kan ik dit weekend er al wel mee rondkarren op de oude platen. dit zou beperkt toegelaten zijn (16 dagen?)

AngeloV:
proficiat met je zeer knappe aankoop :wow:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie