Auteur Topic:  Mijn problemen met "de werkplaats"  (gelezen 304 keer)

Offline mega_stihl

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Mijn problemen met "de werkplaats"
« Gepost op: 4 mei 2017, 10:07:16 »
Sinds enkele jaren snuffel ik hier regelmatig rond op het forum. Leuk forum, behulpzame mensen, leuke voorstellingen van wagens, en er worden regelmatig wel fijne events georganiseerd. Dit forum is echt  :thumbsup:
Maar er zijn enkele zaken waar ik echt niet bij kan komen. Vooral bij het deel "de werkplaats".

Zoals iedereen weet zijn er buitenstaanders die hier nog nooit actief zijn geweest, die zich plots wenden tot het forum omdat er technische problemen zijn aan hun wagen. In sommige gevallen geven die mensen een redelijk specifieke omschrijving van het probleem, en de eerste opmerking die volgt is “Mooi zo! Niet eens een voorstelling maar wel al hulp komen vragen”
Dan stellen ze zich voor alla “Alloooo! Ik ben Rudy en heb een E91 :D” En daarmee is het in orde en kunnen ze hem wel verderhelpen.
Dus: probleem met wagen --> we helpen u niet want geen voorstelling --> 2 seconden voorstelling --> ok ’t is in orde
Wat is hier dan nog het nut van? Dit slaat imo nergens op.

Dan zijn er volgende situaties waar het “werkplaats”-gedeelte vol van staat.
“Hallo! Mijn auto start niet. Hoe komt dat?”
- “Graag iets meer info?”
“’t Is nen blauwe!”
- “Ok, mogelijk kan het liggen aan gloeirelais, inspuitpomp, ...”
“Ok, ik zal hem morgen eens naar de garage brengen want ik ken er zelf nix van”
Waarom kom je dan technische info/hulp vragen als je hem toch sowiso in de garage gaat afzetten?

Ben ik werkelijk de enige die vind dat dit misschien lichtjes naar het ridicule afbuigd?

edit: we zijn nog maar 2 minuten verder http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=63747.0
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2017, 10:11:17 door mega_stihl »
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
Re: Mijn problemen met "de werkplaats"
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2017, 11:20:34 »
Wij zien die dingen, net zoals jij gebeuren.
We houden ook niet van de mensen die hier enkel rap rap een beetje raad komen vragen en verder weinig tot niets bijdragen aan het forum. We stellen ook vast dat er al eens idiote topics geopend worden.

Een aantal dingen probeer je op te vangen door een reglement. Maar hoe ver moet je daarin gaan ? Eén van de regels is idd. dat je uzelf eerst moet voorgesteld hebben. Moeten we in het reglement ook nog gaan opnemen wat precies zo een voorstellingstopic moet inhouden ? Wie leest dat reglement nog en wie houdt er zich aan denk je ? Zo ook bij het "te koop" gedeelte. Daar willen we ook niet dat niet actieve leden hun waren komen slijten alsof het een 2de hands site is. Hoeveel uur er al in dat reglement gekropen is ...  ::)

Uiteindelijk rekenen we ook nog op "het eigen leven van het forum", dus het gezond verstand van de leden. Als je vindt dat iemand geen antwoord verdient omdat  ...   -> Antwoord dan niet.
Als er een idioot topic geopend wordt ... -> negeer het en dat bloedt snel dood.

Niet te veel aan ergeren man en anders uw hart eens luchten in dit topic.

Moest je toch een geniale oplossing hebben voor deze dingen horen we het natuurlijk graag.  ;)

Offline mega_stihl

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2017, 14:38:11 »
Wij zien die dingen, net zoals jij gebeuren.
We houden ook niet van de mensen die hier enkel rap rap een beetje raad komen vragen en verder weinig tot niets bijdragen aan het forum. We stellen ook vast dat er al eens idiote topics geopend worden.

Een aantal dingen probeer je op te vangen door een reglement. Maar hoe ver moet je daarin gaan ? Eén van de regels is idd. dat je uzelf eerst moet voorgesteld hebben. Moeten we in het reglement ook nog gaan opnemen wat precies zo een voorstellingstopic moet inhouden ? Wie leest dat reglement nog en wie houdt er zich aan denk je ? Zo ook bij het "te koop" gedeelte. Daar willen we ook niet dat niet actieve leden hun waren komen slijten alsof het een 2de hands site is. Hoeveel uur er al in dat reglement gekropen is ...  ::)

Uiteindelijk rekenen we ook nog op "het eigen leven van het forum", dus het gezond verstand van de leden. Als je vindt dat iemand geen antwoord verdient omdat  ...   -> Antwoord dan niet.
Als er een idioot topic geopend wordt ... -> negeer het en dat bloedt snel dood.

Niet te veel aan ergeren man en anders uw hart eens luchten in dit topic.

Moest je toch een geniale oplossing hebben voor deze dingen horen we het natuurlijk graag.  ;)

verplaatst naar bovenstaand topic :)
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline hassebas

• Pre-Qualifying
  • **
  • hasses
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2017, 22:21:40 »
Ik begrijp de irritatie...

Maar het kunnen ook goed omschreven serieuze problemen zijn waar, wanneer alles omschreven staat incl. uiteindelijk de oplossing, iets zijn waar andere forumleden iets aan hebben. Waarschijnlijk heeft iedereen daar meer aan dan een voorstelling ala "Hoi ik ben BMWillem"...
E46 320TD '01
E46 320TD '03
E81 118D   '07
Golf GTD '10 (sorry)
E92 325D '08
showroom: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=45631.msg1353047#msg1353047

Offline VanCamel

• Qualifying
  • Paté
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2017, 11:11:07 »
Je zou kunnen werken met bepaalde licenties voor gebruikers, maar ik vermoed dat dit veel te veel werk is?
Freude am Fahren
'03 Z4 2.5i
'01 E46 M3 Cabrio Carbonschwarz
'17 330e Champagner Quartz