Auteur Topic:  2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - BIG fun to drive with  (gelezen 5183 keer)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • BRZ addict
Re: 2017 - F45 - Active Tourer iPerformance 225XE - BIG fun to drive with
« Reactie #270 Gepost op: 19 juni 2017, 09:32:38 »

Ik ben door volgende uitspraak bijna gestikt in mijne cola.

Een brz is een Toyota met identiteits crisis Imho
Ff reageren...

De ft-86 is anders wel volledig ontwikkeld door subaru buiten het injectie systeem... alle wagens worden gemaakt in de subaru fabrieken en alle oem (aftermarket) stukken hebben alleen de subaru stempel...

De ft-86 is getekend door een Toyota ingenieur dat is waar, maar om nu zomaar te gaan beweren dat de brz een identiteitscrisis heeft? :thinking: 

Ik denk eerlijk gezegd dat het andersom is.

Maar eerlijk? Ik vind de brz knapper dan de toyo en zal dit altijd blijven vinden. Simpelweg door het feit dat alles wat klassieker is dan bij Toyota.

Oja zeker niet te vergeten dat ik subaru fan ben...
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline gfk807

• Trade Count: (0)
  • World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #271 Gepost op: 19 juni 2017, 09:50:08 »
Ff reageren...

Ha toch nog , ik dacht dat ge aan uwen winter...heu ik bedoel zomerslaap al was begonnen  :iono:

Jij Subaru-fan ? Is 't waar ?  :thinking:

:thumbsup:
BMW iPerformance 225XE - BMW F20 120i M-Edition - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JtdM (sold) -  Hyundai I40 Crdi SW (gone)
Z4 E85 (sold) - X3 E83 (sold) - Hyundai Santa Fe 2.2crdi (sold) - Mazda RX-8 (sold) - 996 C4 (sold) - Saab cabrio 9-3 Tdi (sold) - 997 C2 (sold) - Saab cabrio Turbo (sold) - Mazda MX-5 (sold) - Rover 75 SW (sold) - VW corrado 16v (sold) - Opel Astra Gsi (sold) - Honda Accord (sold) - Saab 9-3 SW (sold)

Offline noobke

• Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • Ik ben geen noob maar een noobke.
« Reactie #272 Gepost op: 19 juni 2017, 10:35:21 »
Ff reageren...

De ft-86 is anders wel volledig ontwikkeld door subaru buiten het injectie systeem... alle wagens worden gemaakt in de subaru fabrieken en alle oem (aftermarket) stukken hebben alleen de subaru stempel...

De ft-86 is getekend door een Toyota ingenieur dat is waar, maar om nu zomaar te gaan beweren dat de brz een identiteitscrisis heeft? :thinking: 

Ik denk eerlijk gezegd dat het andersom is.

Maar eerlijk? Ik vind de brz knapper dan de toyo en zal dit altijd blijven vinden. Simpelweg door het feit dat alles wat klassieker is dan bij Toyota.

Ik kan hier enkel het volgende op bedenken : AWD =subaru  en bij de brz ontbreekt dat.

Zelfs bij de gesprekken tussen subaru en Toyota was er al twijfel bij subaru.

“When we first approached Subaru they couldn’t believe that our plans for a sports car wasn’t a four-wheel drive or a turbocharged engine. ‘Who is going to buy this car?’

En er zat bij Toyota zelfs twijfel om er een wankel motor in te steken dat was het eerste dillema een boxer of een wankel blok.

Persoonlijk zou ik nooit een brz of een gt 86 kopen. Veel te nieuw geef mij maar de originele Hachi-Roku,sil80 of zelfs een e30 316 met 1.8 carbu blok.

En nu terug on topic van dit "racemonster" met instant koppel van 164nm...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

E39-520i ---> 322.475km===>sold
2001 subaru impreza wrx plus ===>foetsie
2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #273 Gepost op: 19 juni 2017, 10:53:11 »

En nu terug on topic van dit "racemonster" met instant koppel van 164nm...

Man man man wat is jouw probleem eigenlijk ?

Ga je iederen afbreken die een nieuwe auto verkiest boven een oud hok van 14j oud ?  :iono:

:jpshakehead:

Dit racemonster, zoals jij het smalend noemt, ziet er bovendien zeker niet slecht uit  >:D en hier stop ik mijn zin ...  :razz:

Btw koppel is 385Nm en dat zit denk ik dicht in de buurt van een standaard Impreza WRX Sti van 2003 ...  8)
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2017, 11:05:48 door gfk807 »
BMW iPerformance 225XE - BMW F20 120i M-Edition - Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.0 JtdM (sold) -  Hyundai I40 Crdi SW (gone)
Z4 E85 (sold) - X3 E83 (sold) - Hyundai Santa Fe 2.2crdi (sold) - Mazda RX-8 (sold) - 996 C4 (sold) - Saab cabrio 9-3 Tdi (sold) - 997 C2 (sold) - Saab cabrio Turbo (sold) - Mazda MX-5 (sold) - Rover 75 SW (sold) - VW corrado 16v (sold) - Opel Astra Gsi (sold) - Honda Accord (sold) - Saab 9-3 SW (sold)

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #274 Gepost op: 19 juni 2017, 11:07:42 »
Ik kan hier enkel het volgende op bedenken : AWD =subaru  en bij de brz ontbreekt dat.

Zelfs bij de gesprekken tussen subaru en Toyota was er al twijfel bij subaru.

“When we first approached Subaru they couldn’t believe that our plans for a sports car wasn’t a four-wheel drive or a turbocharged engine. ‘Who is going to buy this car?’

En er zat bij Toyota zelfs twijfel om er een wankel motor in te steken dat was het eerste dillema een boxer of een wankel blok.

Persoonlijk zou ik nooit een brz of een gt 86 kopen. Veel te nieuw geef mij maar de originele Hachi-Roku,sil80 of zelfs een e30 316 met 1.8 carbu blok.

De ft-86 is anders wereldwijd wel een schot in de roos geweest :) dus het geluk zat hun mee en de meeste auto journalisten zijn er nog steeds lyrisch over....

Ik zou ik zelf zeer graag een ae86 trueno of levin hebben hoor. Of een e30 318is... maar om weer een bodemloze put te gaan kopen... been there, done that.

Of een awd blobeye wrx, altijd zot van geweest, tezamen met de b22.

Maar nog geen seconde me beklaagd van een brz te kopen desondanks hoor ;) . En ik denk gfk ook van zijn 225xe.

Allez begrijp me ni verkeerd hè makker, ik ben ook niet voor elektrische/hybride wagens, ook meer voorstander van waterstof, maar de 225xe heeft me meer dan positief verast. Niet dat ik zelf ooit met zo een kist zou rijden, daar ben ik veel te petrolhead voor.
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #275 Gepost op: 19 juni 2017, 11:11:42 »

Man man man wat is jouw probleem eigenlijk ?

Ga je iederen afbreken die een nieuwe auto verkiest boven een oud hok van 14j oud ?  :iono:

:jpshakehead:

Dit racemonster, zoals jij het smalend noemt, ziet er bovendien zeker niet slecht uit  >:D

Btw koppel is 385Nm en dat zit denk ik dicht in de buurt van een standaard Impreza WRX Sti van 2003 ...  8)

Koppel van u elektro motor is 164 nm dus u instant koppel waar je het altijd over hebt 

En da oud hok van 14j oud is gebouw in 2001 en dus 16j oud . Maar da jij ni goed in wiskunde was wisten we al.
En een impreza ziet er altijd beter uit dan de  gemiddelde nieuwe auto.

En mijn probleem zal een niet petrolhead zoals u nooit begrijpen.

2001 subaru impreza wrx

"oh! Hang on! That is the throb of a turbo-charged flat-four engine. A sound, which all over the world, heralds the imminent arrival of a moron." -Jeremy Clarkson

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #276 Gepost op: 19 juni 2017, 11:17:48 »

Koppel van u elektro motor is 164 nm dus u instant koppel waar je het altijd over hebt 

En da oud hok van 14j oud is gebouw in 2001 en dus 16j oud . Maar da jij ni goed in wiskunde was wisten we al.
En een impreza ziet er altijd beter uit dan de  gemiddelde nieuwe auto.

En mijn probleem zal een niet petrolhead zoals u nooit begrijpen.

Koppel vd benzine en elektromotor werken samen he  >:D

En tja als JIJ het zegt dat ik niet goed ben in wiskunde dan zal dat ZEKER  :toofunny: wel zo zijn zeker he  8)

Smaken verschillen he , gelukkig maar, ook voor ECHTE petrolheads hoor want ik ben er zeker ook enen  :toofunny:

Het is niet omdat ge als lease de keuze maakte voor een hybride met 100pk meer als de rest vd leasehokken op de lijst dat je geen petrolhead bent  8)

En dan staat het je toch ook als petrolhead vrij om hier op BB , wat uiteindlelijk wel een BMW-forum is, je bevindingen te posten.  >:D
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2017, 11:23:43 door gfk807 »

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #277 Gepost op: 19 juni 2017, 11:18:07 »
De ft-86 is anders wereldwijd wel een schot in de roos geweest :) dus het geluk zat hun mee en de meeste auto journalisten zijn er nog steeds lyrisch over....

Ik zou ik zelf zeer graag een ae86 trueno of levin hebben hoor. Of een e30 318is... maar om weer een bodemloze put te gaan kopen... been there, done that.

Of een awd blobeye wrx, altijd zot van geweest, tezamen met de b22.

Maar nog geen seconde me beklaagd van een brz te kopen desondanks hoor ;) . En ik denk gfk ook van zijn 225xe.

Allez begrijp me ni verkeerd hè makker, ik ben ook niet voor elektrische/hybride wagens, ook meer voorstander van waterstof, maar de 225xe heeft me meer dan positief verast. Niet dat ik zelf ooit met zo een kist zou rijden, daar ben ik veel te petrolhead voor.
Ik heb ook niet gezegd dat het een slechte auto is. Ik heb al een aantal keer met een brz gereden en het is een  fun kar van de bovenste plank. Maar in mijn ogen als subaru purist hoort daar geen subaru logo op te hangen.

2001 subaru impreza wrx

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #278 Gepost op: 19 juni 2017, 11:27:53 »
Ik heb ook niet gezegd dat het een slechte auto is. Ik heb al een aantal keer met een brz gereden en het is een  fun kar van de bovenste plank. Maar in mijn ogen als subaru purist hoort daar geen subaru logo op te hangen.

Dat laatste kan kloppen Nostratje... want eigenlijk is zijn lijn te knap  :iono:

:thumbsup:

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #279 Gepost op: 19 juni 2017, 11:30:12 »

Koppel vd benzine en elektromotor werken samen he  >:D

Smaken verschillen he , gelukkig maar, ook voor ECHTE petrolheads hoor want ik ben er zeker ook enen  :toofunny:

Het is niet omdat ge als lease de keuze maakte voor een hybride met 100pk meer als de rest vd leasehokken op de lijst dat je geen petrolhead bent  8)

En dan staat het je toch ook als petrolhead vrij om hier op BB , wat uiteindlelijk wel een BMW-forum is, je bevindingen te posten.  >:D

Dan heeft u benzine motor nu plots ook zijn instant koppel...

Het is onmogelijk om direct u koppel van 38onm te halen vanuit stilstand.

En om op u laatste te antwoorden het is hier een bmw forum ja en dan. Ik heb genoeg bmw's gehad maar het imago dat  bmw draagt daar kon ik mij niet meer in vinden. En het werd tijd mijn subaru van stal te halen.
En je wilt dat mensen met niet bmw' s hier geen account meer hebben dan moet je dat eens voorleggen aan de forum beheerders. En dan kunnen ze misschien het non bimmer gedeelte verwijderen.
En als we dan toch extreem gaan doen waarom niet enkel de auto's laten staan die niet geleased zijn. Want dat is eigelijk u eigen auto dan niet.

2001 subaru impreza wrx

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #280 Gepost op: 19 juni 2017, 11:40:40 »

En om op u laatste te antwoorden het is hier een bmw forum ja en dan. Ik heb genoeg bmw's gehad maar het imago dat  bmw draagt daar kon ik mij niet meer in vinden. En het werd tijd mijn subaru van stal te halen.
En je wilt dat mensen met niet bmw' s hier geen account meer hebben dan moet je dat eens voorleggen aan de forum beheerders. En dan kunnen ze misschien het non bimmer gedeelte verwijderen.
En als we dan toch extreem gaan doen waarom niet enkel de auto's laten staan die niet geleased zijn. Want dat is eigelijk u eigen auto dan niet.

Of gewoon enkel RWD toelaten, dan zijn we bijna van alle onreine BMW's verlost :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #281 Gepost op: 19 juni 2017, 11:42:52 »

Noobke rij er eens mee en spreek dan...  @Nostra en @BMWalpina reden er al mee... die verschoten ook  >:D

Koppel van mijn F20 (290Nm) is niks in vergelijking met dat vd Active Tourer....dus ja op de één of andere manier hebben ze bij bmw topwerk afgeleverd met deze motor  :iono:

Voor de echte bmw-drivers hoort er waarschijnlijk geen bmw-logo op de Active Tourer te kleven...dat was ook zo toen de X3, X5 en X1 op de proppen kwamen...en zie nu zijn toch wel knappe bakken geworden.
Pas op ik kan ze volgen he...ben de laatste om te zeggen dat de Grand Tourer een mooie auto is, de Active Tourer kan ermee door imho.

Bovendien valt de echte reden om deze Active Tourer geen echte bmw te noemen, nl. devoorwielaandrijving, .weg bij deze 225XE want hij heeft AWD  :thinking:

En dan feit van geen non-bimmers hier : heb ik NOOIT gezegd, jij bent ne krak in woorden verdraaien ( komt waarschijnlijk doordat je zo een hoge kennis hebt vd wiskunde ( je kan niet in alles primus zijn he  :iono: ), heb hier zelf nog ergens een non-bimmer topic ...heb gezegd dat je op een bmw-forum toch wel je bevindingen mag posten over een BMW  8)

« Laatst bewerkt op: 19 juni 2017, 11:44:28 door gfk807 »

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #282 Gepost op: 19 juni 2017, 11:44:22 »
Of gewoon enkel RWD toelaten, dan zijn we bijna van alle onreine BMW's verlost :)
Helemaal mee eens ;D
2001 subaru impreza wrx

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #283 Gepost op: 19 juni 2017, 11:46:02 »
Helemaal mee eens ;D

Oei dan ook geen Impreza's meer he want die heeft toch AWD  :neener:

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #284 Gepost op: 19 juni 2017, 11:50:04 »

Noobke rij er eens mee en spreek dan...  @Nostra en @BMWalpina reden er al mee... die verschoten ook  >:D

Ik snij nog liever mijn ballen af dan in een fwd bmw te kruipen. En nog eens zoek het verschil eens op tussen awd en 4wd.

Subaru heeft ook plannen om van de volgende sti een hybride te maken maar in mijn ogen dus ook rommel want zoem stututu klinkt niet...

2001 subaru impreza wrx

Offline gfk807

• World Champion
« Reactie #285 Gepost op: 19 juni 2017, 12:05:43 »

Ik snij nog liever mijn ballen af dan in een fwd bmw te kruipen. En nog eens zoek het verschil eens op tussen awd en 4wd.

Subaru heeft ook plannen om van de volgende sti een hybride te maken maar in mijn ogen dus ook rommel want zoem stututu klinkt niet...

Tja dan heb je geen recht van spreken want je gaat voort op gissingen of nog slechter op vooroordelen vind ik, ik was ook die mening toebedeeld voor de testrit met de 225XE.

En dan AWD vs 4WD:
"Een van de grootste verschillen tussen AWD-auto's en auto's met vierwielaandrijving zit hem erin wie beslist wanneer alle vier wielen aangedreven worden. ... 4WD wordt handmatig ingeschakeld. Normaal gesproken heb je een hoge gearing voor op de snelweg een een lage gearing voor off-road rijden of rijden in dikke sneeuw."

Ik kan de 4WD niet handmatig inschakelen dus is de mijne AWD ?

Kan jij je 4WD inschakelen zoals bij een jeep ? Ik denk het niet, dus ook AWD  :iono:

Offline noobke

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #286 Gepost op: 19 juni 2017, 12:15:01 »
Zucht...

2001 subaru impreza wrx

Online Eri///M4

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #287 Gepost op: 19 juni 2017, 12:21:43 »

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #288 Gepost op: 19 juni 2017, 12:49:51 »
Graag terug on-topic hier ...  enkel zaken die betrekking hebben op de wagen uit de beginpost, andere zaken graag in een apart topic!