Auteur Topic:  2012 - E82 - 1///M Coupé Alpinweiss  (gelezen 1405 keer)

Offline BorisV

• Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
2012 - E82 - 1///M Coupé Alpinweiss
« Gepost op: 10 augustus 2016, 03:49:36 »
Reeds anderhalf jaar in mijn bezit, bouwjaar 2012. Ik heb deze gekocht met 22000 km en heb nu net de 40000 gepasseerd. Gekocht van de eerste eigenaar in Wallonië, een man die wel een redelijke collectie snelle auto's had staan in z'n buitenverblijf in Frankrijk, waarvan meerdere ///M's. Deze was eigenlijk van z'n vrouw maar ze durfde er zelf niet mee te rijden omdat hij volgens haar te snel vooruit ging (lol), dus was het vooral hij die ermee reed. Hij heeft hem dan maar te koop gezet en was van plan een Audi A1 te kopen voor z'n vrouw, hopelijk voor haar geen A1 Quattro  ;).
Ik heb deze auto gekocht met Franse papieren, maar deze is origineel in Duitsland aangekocht. Beetje jammer want alle 100 Franse 1M's hebben een plaatje binnenin hangen met een individueel nummer.

De opties

Ik beschik momenteel niet over een volledige optie lijst, maar de belangrijkste die ik nu eventjes uit m'n mouw kan schudden zijn:

-Alpinweiss
-Navigatie systeem
-Elektrisch verstelbare zetels met geheugen stand
-Shadowline

Modificaties

Op het moment nog niet veel:

-Zwart getinte ramen achter (folie)
-Zwarte M-performance nieren

Komende mod's:

-N55 middenpijp (ligt al klaar bij m'n garagist)
-HMS einddemper met 'cutout flap' (is besteld)
-Laten inbouwen van alarmsysteem met GPS tracker
-M-performance spoiler
-Stevigere koppeling (waarschijnlijk Sachs) en nieuw vliegwiel (origineel). M'n koppeling slipt nu af en toe en ik heb hem met m'n stomme kop ook eens heel erg laten doorslippen (DTC stond uit en dacht eerst dat het m'n achterbanden waren). Ik heb mij laten vertellen dat als je je koppeling erg laat doorslippen je je vliegwiel ook een beetje krom trekt (onzichtbaar) door de hoge temperaturen. En als je dan een nieuwe koppeling steekt de levensduur hiervan ernstig verkort. Kan iemand dit bevestigen?

-Velgen matzwart laten spuiten of andere matzwarte velgen. Er moet sowieso iets gebeuren met de velgen want deze hebben alle 4 redelijk wat stoeprand schade van de vorige eigenaar en de laatste keer bij de carwash begon er bij eentje de vernislaag al los te komen ook.

-Body wrappen of plasti-dip, weet nog niet zeker welke kleur, maar sowieso mat. Ik zit te denken over 'frozen grey' al vind ik dit wel niet echt origineel, andere ideeën zijn mat wit of 'frozen valencia orange' maar weet niet zeker of dat een kleur is die wel gemakkelijk na te maken is in wrap of plasti-dip. Suggesties voor andere matte kleuren?

Heb momenteel slechts 1 foto, maar m'n auto is ook te bezichtigen op 'autogespot': http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=1-KJS-656&spottype=photo
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2016, 09:56:45 door BorisV »
E30 318is Baur (R.I.P.)
E30 318is (Sold)
E30 320is (Sold)
E82 1M coupé

Online Winternacht

• Pole Position
Re: 2012 - E82 - 1///M COUPE Alpinweiss
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2016, 09:17:40 »
Zeer mooie  :///M: , nog niet veel gezien in het wit.
2002 E46 ///M3 Titansilber 6MT
Performance short shift-KW V1-Grom

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé Alpinweiss
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2016, 19:01:36 »
Proficiat & welkom! :thumbsup:
Mooie 1M. Wit staat hem inderdaad goed.

Wagen anderhalf jaar in je bezit en slechts 1 foto? Dat kan ik niet zeggen helaas :gayfight:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2016, 19:33:04 »
In een ander topic legde hij uit dat em nu niet thuis was, vandaar die ene foto.

Offline Achak

• Grand Prix Winner
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2016, 20:46:10 »
Mooie M1, veel plezier ermee :thumbsup:

Online arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2016, 20:57:53 »
@frack Die mens moet plasti-dip hebben :)

Prachtige machine in theorie, met deze foto natuurlijk vooral gokken. Benieuwd naar de andere foto's.
2018 K1600GTL "Spezial".
2018 Tesla Model X 100D.

Offline BorisV

• Nieuw
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2016, 00:48:44 »
Wagen anderhalf jaar in je bezit en slechts 1 foto? Dat kan ik niet zeggen helaas :gayfight:

In een ander topic legde hij uit dat em nu niet thuis was, vandaar die ene foto.

@d.fine, zoals @Blue idd zegt, ik bevind me momenteel in het buitenland voor m'n werk en heb maar 1 foto op m'n telefoon staan, de rest staat thuis op m'n computer.

Prachtige machine in theorie, met deze foto natuurlijk vooral gokken. Benieuwd naar de andere foto's.

Heb je naar deze foto's ook gekeken? http://www.autogespot.nl/spots?licenseplate=1-KJS-656&spottype=photo

Ik kwam hier nog een andere foto tegen op m'n telefoon, op een roadtripje naar de Alpen vorige zomer de autobahn gepasseerd :P.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2016, 00:51:38 door BorisV »
E30 318is Baur (R.I.P.)
E30 318is (Sold)
E30 320is (Sold)
E82 1M coupé

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2016, 08:27:50 »
@d.fine, zoals @Blue idd zegt, ik bevind me momenteel in het buitenland voor m'n werk en heb maar 1 foto op m'n telefoon staan, de rest staat thuis op m'n computer.

Ah zo, wist ik niet :)
Was maar als grap bedoeld hè.
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'