Auteur Topic:  Salva's Bikes...  (gelezen 2699 keer)

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
Salva's Bikes...
« Gepost op: 11 september 2015, 12:00:17 »
Aangezien ik nogal vrij vaak van motorfiets wissel  >:D Zal ik bij deze een algemeen topic aanmaken, dat ik gewoon kan updaten met steeds de nieuwe motor..... ( Moest de moderator dit niet accepteren, alvast mijn excuses. En dan kan dit gewoon gewist worden.)

Altijd zware motorfreak geweest. Helaas in de jonge jaren veel gekke dingen gedaan met de brommers en cross...
Daardoor was het eigenlijk niet toegelaten van thuis uit om met de motor te rijden.

Zo'n 3tal jaar geleden dan toch toestemming gekregen van mijn vader en onmiddelijk voor het volledige motorrijbewijs op gegaan.
Voorwaarde was wel dat ik de eerste 2 jaar met mijn vader zijn oude motor moest rijden en dat was deze :

Na 2 maanden helaas stukken aan gehad, en dus terug de schuur in. Toen met deze onverwachts thuis gekomen:

R1 2000, GEN 1 , Dynojet en uitlaatje. BEEST
Na een zomer verkocht en de volgende opgehaald :

CBR 1100 XX Blackbird, FULL AKRA, K&N, PC3, Wilbers, Hyperpro. Zalige motor.
Jaartje mee gereden en toen moest die plaatsmaken voor de huidige :

ZX12R Yoshimura...

Samen met de Blackbird nog een Harley Ultra Glide gehad, maar na enkele ritjes heb ik die droom nog wat jaartjes opgeborgen.

Tussendoor nog een CR450 bijgekocht en 2 Bandit 1200's. Eentje Streetfighter project en een S waar mijn vader momenteel mee rijdt:

Dat is het zo'n beetje tot nu toe
Gli italiano lo fanno meglio

Offline BimmerFan

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Salva's Bikes...
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2015, 13:36:43 »
Al mooie dingen gehad,maar je wisselt wel zeer snel van moto lol

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2015, 18:48:50 »
Al mooie dingen gehad,maar je wisselt wel zeer snel van moto lol

ja dat had ik vroeger met mijn auto's al :) De ZX12R is ondertussen verkocht. Ben in onderhandeling voor een sport/toer motor. Een beetje van het supersport gebeuren proberen af te raken, rij veel te hard anders..  >:D

Ook rijd mijn vader nog steeds op mijn groene bandit, en is de streetfighter al wat meer gevorderd....
Dat project zal deze winter zijn afloop kennen waarsschijnlijk.

Offline BimmerFan

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2015, 19:31:31 »
Ken nog zo'n mannen die veel wisselen .Ik heb ne Gixxer 600 k2 en vind het geweldig,maar zo snel en je moet nogal opletten met al die flitspalen en anonieme .

Ik vind dat soms eigenlijk gevaarlijk ,je moet meer naar uw snelheid kijken met al die flitspalen dan op de baan.

Offline M Coupe Driver

• World Champion
  • #Less is more
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2016, 01:43:44 »
Af en toe is afwisselen moet kunnen he   ;D

Vind persoonlijk de Blackbird en de CR450 de leukste  >:D
*E36 318is Coupé => (SOLD)
*E92 320d Coupé (SOLD) ==>  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26211.0
*E36 318is Coupe => (SOLD)
*F10 M-pack => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=58485.0
*Honda Vfr 800 Vtec => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59827.0

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2016, 01:24:39 »
Ken nog zo'n mannen die veel wisselen .Ik heb ne Gixxer 600 k2 en vind het geweldig,maar zo snel en je moet nogal opletten met al die flitspalen en anonieme .

Ik vind dat soms eigenlijk gevaarlijk ,je moet meer naar uw snelheid kijken met al die flitspalen dan op de baan.

Goh, vind dat nogal goed meevallen. De baantjes met flitspalen staan meestal niet in een buurt waar het fijn rijden is. Heb in 2015 helaas maar een dikke 1000km kunnen rijden... Goede voornemen is alvast gemaakt. 2016 terug meer rijden!!

Af en toe is afwisselen moet kunnen he   ;D

Vind persoonlijk de Blackbird en de CR450 de leukste  >:D

Blackbird was een heerlijke motor, maar voelt helaas wat braaf aan. Momenteel ben ik opzoek naar een "vaste" motor. Eentje die eens wat langer kan blijven..... Telkens als ik een motor gewoon ben, en er goed op in rij verkoop ik deze... Niet zo makkelijk :p

Pleziert me trouwens wel dat er zoveel motorrijders zijn op Bimmerboard!
Een vriend van me heeft trouwens een motorhotel in het Sauerland overgenomen... Gaat van start in Februari. Misschien leuk om een Bimmerboard Motor Weekend te organiseren?

Offline M Coupe Driver

• World Champion
  • #Less is more
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2016, 01:50:48 »
Blackbird was een heerlijke motor, maar voelt helaas wat braaf aan. Momenteel ben ik opzoek naar een "vaste" motor. Eentje die eens wat langer kan blijven..... Telkens als ik een motor gewoon ben, en er goed op in rij verkoop ik deze... Niet zo makkelijk :p

Ik wissel ook graag af, is nu wel maar mijn 2de baanmoto dat ik heb maar zou weer iets anders willen proberen... :razz: Offroads heb ik er 3 gehad en over een paar maanden verkocht maar het kriebelt weeral... >:D

Het is natuurlijk een dure hobby en als je dan ook nog eens lichtjes autofreak bent zoals ik is het zeker niet meer te betalen  ::)

*E36 318is Coupé => (SOLD)
*E92 320d Coupé (SOLD) ==>  http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=26211.0
*E36 318is Coupe => (SOLD)
*F10 M-pack => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=58485.0
*Honda Vfr 800 Vtec => http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=59827.0

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2016, 00:48:40 »

Ik wissel ook graag af, is nu wel maar mijn 2de baanmoto dat ik heb maar zou weer iets anders willen proberen... :razz: Offroads heb ik er 3 gehad en over een paar maanden verkocht maar het kriebelt weeral... >:D

Het is natuurlijk een dure hobby en als je dan ook nog eens lichtjes autofreak bent zoals ik is het zeker niet meer te betalen  ::)

Nja de aard van het beestje kan je niet veranderen he :).... Is inderdaad niet de goedkoopste hobby, maar wel een van de leukere!

Had de zx12r verkocht net voor de winter. Kreeg een aanbod van een liefhebber dat ik niet kon weerstaan... Helaas nog altijd spijt van, was de beste motor die ik tot nu toe heb gehad, een Monster!! Maar ik kan jullie het beestje voorstellen dat de pijn allesinds een deel verzacht!!

Offline Machiel

• Trade Count: (+1)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2016, 04:22:24 »
Da ht dat je van de supersport ging proberen afstappen  ;D
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2016, 10:34:09 »
Da ht dat je van de supersport ging proberen afstappen  ;D

Daarom heb ik mezelf getrakteerd op een tourmotor  ;D >:D

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2016, 13:35:34 »
Ondertussen na de ZZR1400 een vtwin gekocht, de SV1000S.
Heerlijke motor, maar te klein voor me. Na een rit van 300km ben ik 2 dagen kreupel....
Deze zal in het voorjaar plaats moeten maken, voor de volgende...

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #11 Gepost op: 17 april 2017, 21:59:54 »
De SV staat ondertussen te koop, en heb ondertussen een ander speelgoedje erbij een KTM EXC400R van 2010.
Heerlijk om eens in de bossen los te gaan  >:D En nu maar op zoek naar de volgende baanmoto..

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #12 Gepost op: 18 april 2017, 10:52:36 »
Vet!  :thumbsup:  ;D

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2017, 11:20:48 »
Vet!  :thumbsup:  ;D

Thanks, tis een mooi ding ja. Factory edition..  :thumbsup:

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #14 Gepost op: 18 april 2017, 13:20:44 »
Schone enduro!

Wel opletten met waar je wel en niet mag rijden (bosdecreet etc.). Veel wildcrossers verkloten het voor diegenen die het zo legaal mogelijk proberen te houden. Leuke hobby wel, eens je gebeten bent!

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline salva

• Grand Prix Winner
« Reactie #15 Gepost op: 18 april 2017, 14:31:24 »
Schone enduro!

Wel opletten met waar je wel en niet mag rijden (bosdecreet etc.). Veel wildcrossers verkloten het voor diegenen die het zo legaal mogelijk proberen te houden. Leuke hobby wel, eens je gebeten bent!

Ja dat klopt, heel veel verboden bossen. Heb jij een tip waar ik dit juist allemaal terug kan vinden waar ik wel en niet mag komen?

Groeten

Offline Ben.

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 18 april 2017, 14:55:51 »
Ja dat klopt, heel veel verboden bossen. Heb jij een tip waar ik dit juist allemaal terug kan vinden waar ik wel en niet mag komen?

Groeten

Ben ik ook wel benieuwd naar!  :thumbsup:

Offline jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #17 Gepost op: 18 april 2017, 15:06:04 »
In een bos mag je nooit rijden (bosdecreet), de rand van een bos is OK (paden die langs een bos lopen).
Zelf heb ik na enkele jaren rijden wel al een mooie database aan routes.

Wat ik kan aanraden is om georganiseerde ritten te rijden.
In vlaanderen heb je stefenduro (maakt ritten voor zowel enduro als ritten voor allroad): https://www.facebook.com/Stefenduro.OffroadExperience/?fref=ts
Dan heb je ook nog endurofun (idem, ritten voor zowel enduro, allroads, quads), wel wat grootschaliger : http://www.endurofun.be/
Zelf ben ik het meest fan van ritten in de ardennen georganiseerd door Serge: https://www.facebook.com/randott.liege/ je betaald €55 per overschrijving, paar dagen voor de rit krijg je de gps file doorgestuurd. 's ochtends krijg je ontbijt, 's middags een mooie lunch.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #18 Gepost op: 18 april 2017, 17:44:41 »
In een bos mag je nooit rijden (bosdecreet), de rand van een bos is OK (paden die langs een bos lopen).
Zelf heb ik na enkele jaren rijden wel al een mooie database aan routes.

Wat ik kan aanraden is om georganiseerde ritten te rijden.
In vlaanderen heb je stefenduro (maakt ritten voor zowel enduro als ritten voor allroad): https://www.facebook.com/Stefenduro.OffroadExperience/?fref=ts
Dan heb je ook nog endurofun (idem, ritten voor zowel enduro, allroads, quads), wel wat grootschaliger : http://www.endurofun.be/
Zelf ben ik het meest fan van ritten in de ardennen georganiseerd door Serge: https://www.facebook.com/randott.liege/ je betaald €55 per overschrijving, paar dagen voor de rit krijg je de gps file doorgestuurd. 's ochtends krijg je ontbijt, 's middags een mooie lunch.

Thanks voor de tips.

Als de motor ingeschreven is en onder handen genomen is waarschijnlijk is naar kijken.
Helaas kan dat wel niet samen met de broer..  :-\