Auteur Topic:  1991 - Suzuki GS500E  (gelezen 14049 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #150 Gepost op: 13 juni 2015, 22:53:45 »
Vanavond nog eens een ritje gedaan ;D
Als iemand van de omgeving Leuven/Aarschot eens zin heeft om samen eens met de moto te gaan rijden laat maar weten.
Mijn tempo is wel eerder rustig/normaal :razz:


- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Online jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8958
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #151 Gepost op: 13 juni 2015, 23:04:38 »
Ik laat binnenkort iets weten. Nu nog wat werk aan de cagiva.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Laurent1602

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3921
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #152 Gepost op: 13 juni 2015, 23:05:50 »
Mooie foto :thumbsup:

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #153 Gepost op: 13 juni 2015, 23:15:37 »
Ik laat binnenkort iets weten. Nu nog wat werk aan de cagiva.

@jan.van.gent Dat is goed Jan, komende 10 dagen moet ik me toch nog eerst focussen op mijn laatste examen jammer genoeg.
@Laurent1602  bedankt!

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10758
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #154 Gepost op: 14 juni 2015, 11:02:51 »
Mooie foto :thumbsup:
Ja hoe kan ik hier nu niet reageren toch  :D
Knappe foto  ^-^
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #155 Gepost op: 27 juni 2015, 17:13:56 »
Vandaag de Nikko racing uitlaat gekocht en direct gemonteerd. Veel beter als origineel.
Iemand uit het Leuvense die vanavond een toerke zou willen gaan rijden? :)

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Online jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8958
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #156 Gepost op: 27 juni 2015, 17:14:23 »
Ik mss, ik laat nog iets weten :)

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #157 Gepost op: 27 juni 2015, 17:47:30 »

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Mr. SLASH

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1620
  • Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #158 Gepost op: 27 juni 2015, 18:19:47 »
Vandaag de Nikko racing uitlaat gekocht en direct gemonteerd. Veel beter als origineel.
Iemand uit het Leuvense die vanavond een toerke zou willen gaan rijden? :)

Dat kan ik mij voorstellen, een beetje gegrom mag er altijd zijn, zolang het maar geen gp-toestanden zijn vind ik.
Matig je kinderen , denk aan mijn snelheid
BMW E34 525i
Suzuki GSF1200 Bandit

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #159 Gepost op: 27 juni 2015, 18:22:42 »
Dat kan ik mij voorstellen, een beetje gegrom mag er altijd zijn, zolang het maar geen gp-toestanden zijn vind ik.

Uitlaat is voor mij net goed. Niet marginaal geluid maar toch een leuke grom. :thumbsup:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #160 Gepost op: 6 juli 2015, 13:55:02 »
Vorige week voor het eerst een rit gedaan door de Ardennen.Huy, Trois-ponts, Vielsalm, Durbuy zijn we allemaal gepasseerd. Zalige wegen en weinig andere motards gezien. Samen gereden met iemand op een Ducati monster. Het verbruik zit na 1000 km op een 3,86 liter/100km.




« Laatst bewerkt op: 6 juli 2015, 13:57:08 door Xasuntox »

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #161 Gepost op: 8 juli 2015, 23:36:11 »
Naar de bougies gekeken aangezien er nu een open uitlaat opstaat en ik al een vermoeden had dat hij te arm afgesteld stond.



Veel te arm dus vermoedelijk zal ik nieuwe sproeiers moeten plaatsen. Momenteel heb ik de stelschroeven al helemaal uitgedraaid, ik heb nu het idee dat hij iets tammer is geworden. Iemand ervaring met het afstellen van carburators? Geen simpel werkje en geld geven om hem op een testbank af te stellen dat heb ik voor deze motor er niet voor over :razz:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #162 Gepost op: 13 juli 2015, 22:58:32 »
Problemen met de afstelling. Ik krijg hem zonder nieuwe sproeiers niet goed afgesteld.
Ook is zo'n carburator afstellen niet makkelijk, zonder hem op de testbank te zetten is het bijna onmogelijk om hem afgesteld te krijgen volgens sommigen. >:(

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Online b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9665
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #163 Gepost op: 13 juli 2015, 23:30:35 »
Testbank lijkt me niet nodig als je enkel een juist mengsel nastreeft. Dan zou je een wideband lamda probe moeten hebben om even in de uitlaat te duwen (of misschien wel in elk van de 4 uitlaten apart)

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #164 Gepost op: 13 juli 2015, 23:55:25 »
Testbank lijkt me niet nodig als je enkel een juist mengsel nastreeft. Dan zou je een wideband lamda probe moeten hebben om even in de uitlaat te duwen (of misschien wel in elk van de 4 uitlaten apart)

Ik streef inderdaad gewoon een juist mengsel na, het is niet mijn bedoeling om elke pk er uit te krijgen.
Daar zat ik ook aan te denken een sensor in de uitlaat waaruit je dan waardes kan halen om zo de goede afstelling te krijgen. Dat is ook wat jij bedoelt vermoed ik?
Ik heb gewoon de standaard luchtfilter met een Nikko racing uitlaat. Ik heb al gelezen dat het voldoende kan zijn om gewoon de hoofdsproeier met enkele maten te vergroten?

Momenteel heb ik mijn gasnaald op de hoogste stand gezet en zijn mijn pilot screws redelijk ver uitgedraaid, ้้ntje is er tijdens het rijden zelfs uitgevallen (wat raar is want ze zaten wel redelijk vast) en nu draait hij helemaal niet meer goed :razz:
De bougies waren wel amper van kleur veranderd.

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Fredje330d

  • Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
  • Berichten: 97
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #165 Gepost op: 15 juli 2015, 07:16:19 »
Heb je een werkplaatshandboek van de motor?
Bij verandering van uitlaat zal je best de sproeier met 1,5 maat vergroten.
En mocht je een andere luchtfilter steken nog eens 1 maat vergroten.

Om de carb af te stellen kijk je best eens in het handboek hoe elke schroef moet staan want dit is je vertrekpunt,
Daarna even ritje doen en de bougies controlleren.

Het is maar een kwestie van beetje bij draaien en een ritje te doen.
Wel steeds met 1/4 toeren draaien.

Normaal staat alles mooi uitgelegd in het handboek stap per stap.
Testbank heb je normaal dus niet nodig voor de carb af te stellen. :thumbsup:

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #166 Gepost op: 13 oktober 2015, 22:49:51 »
https://www.louis.de/en/artikel/super-shield-2001-1-back-protector/208946?list=117569025

iemand die weet of je deze rugbeschermer ook in je jas kan stoppen? Of zijn dat nog andere modellen? :)

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #167 Gepost op: 22 december 2015, 12:24:25 »
Heb me net de Garmin zumo 340LM aangeschaft. Op louis.eu voor 270 euro met 50 euro korting, dus uiteindelijk nog 220 euro. Dat kon ik niet laten liggen :razz:

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline BIG charlie

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1073
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #168 Gepost op: 22 december 2015, 13:44:07 »
Heb dezelfde en ben daar zeer tevreden over  :thumbsup:

Veel plezier ermee !

grtz
F21 116 ede lci Mineral Grau.
Suzuki Burgman 650 Executive

Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d - E81-116i

Offline BimmerFan

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1273
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #169 Gepost op: 24 december 2015, 14:33:21 »
Leuke opstapmotor en ziet er wel mooi uit !  :thumbsup:


Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #170 Gepost op: 8 oktober 2016, 19:33:29 »
Ondertussen heb ik deze ook al 2 jaar in bezit. Afgelopen zomer niet veel tijd gehad om ermee te rijden. Ik heb zelfs geen ritje in de ardennen kunnen doen :wiggleyes:

Twijfel om hem eventueel uit te schrijven. Het kriebelt toch ook wat om misschien een andere motor te kopen. Eventueel een enduro. We zien wel. Het is wel een heel goedkope motor, er kan weinig stuk gaan. Nog geen kosten gehad afgelopen 8000 km en ook het onderhoud kost niets. :)

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10758
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #171 Gepost op: 9 oktober 2016, 09:55:24 »
Enduro  :drool:
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #172 Gepost op: 13 april 2017, 15:03:22 »
Verkocht, altijd erg om hem te zien weg rijden. :( Op naar iets nieuw. :)

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline Bananenman

  • Medewerker
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 10758
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #173 Gepost op: 13 april 2017, 15:46:16 »
Verkocht, altijd erg om hem te zien weg rijden. :( Op naar iets nieuw. :)
Weet je al wat?  ^-^
• BMW E46 318d touring •
• Saab 9-3 1.9TiD touring •

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #174 Gepost op: 13 april 2017, 16:33:07 »
Weet je al wat?  ^-^
Heb wel al wat in mijn hoofd. Maar twijfel nog. Een enduro of weer eentje voor op de baan.
Als het weer eentje voor op de baan is ga ik een eentje nemen met een V-twin motor.

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010

Offline salva

  • Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 861
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #175 Gepost op: 15 april 2017, 12:10:49 »
Heb wel al wat in mijn hoofd. Maar twijfel nog. Een enduro of weer eentje voor op de baan.
Als het weer eentje voor op de baan is ga ik een eentje nemen met een V-twin motor.

Heb beiden nu in mijn garage staan :) SV1000S en een ktm EXC400R.
Beiden fijn speelgoed!
Gli italiano lo fanno meglio

Offline Xasuntox

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 682
Re: 1991- Suzuki GS500E
« Reactie #176 Gepost op: 15 april 2017, 16:56:56 »
Heb beiden nu in mijn garage staan :) SV1000S en een ktm EXC400R.
Beiden fijn speelgoed!

Dat is natuurlijk ideaal. Helaas moet ik als student keuzes maken en is beiden een beetje te veel van het goede. ;D

- BMW E46 320D 2000
- Yamaha WR450F 2010