Auteur Topic:  [E90] Verlagingsveren of toch maar schroefkit?  (gelezen 3214 keer)

Offline Kevain1

• Trade Count: (+1)
  • Pre-Qualifying
  • **
[E90] Verlagingsveren of toch maar schroefkit?
« Gepost op: 25 maart 2013, 22:15:17 »
PSG,

Na heel wat surfen op het en foto's en reviews te vergelijken van verlagingen, had ik graag toch wat professioneel advies gehad van jullie. De verlaging van de H&R Sport Springs is mijn streefdoel. Deze vind ik ideaal passen op een E90. Nu, enkele garages in de buurt hier (Brugge) weigeren deze te monteren omdat ze vrezen dat de wagen niet door de keuring zal geraken wegens te laag. Ik wil dus zeker een oplossing waardoor ik niet telkens de wagen moet verhogen om naar de keuring te gaan. Daarom dat een schroefkit weinig meerwaarde zou bieden aan me, ik weet toch welke vaste verlaging ik ongeveer wil (deze van de H&R sport dus).

Een eerste gedacht was de Eibach Pro Kit omdat deze goed met de stock shocks kunnen werken. De H&R zijn nog lagere veren, dus kan dit voor moeilijkheden zorgen met de stock shocks?

Graag jullie mening!
Kevin

Offline filip2

• Trade Count: (0)
  • Pole Position
Re: [E90] Verlagingsveren of toch maar schroefkit?
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2013, 22:23:23 »
met een schroefkit kun je nog iets lager gaan dan je wilt he. En als je naar de keuring moet gewoon een beetje verhogen en laten uitlijnen en klaar. Met die veren kun je dat niet doenhe

Offline Kevain1

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2013, 22:27:04 »
Het is ook niet de bedoeling om lager te gaan dan de H&R vaste sportveren  :razz: dat is het hem net. En rijdt volgens mij nog altijd iets minder hard dan een schroefkitje. Ik moet gewoon zeker zijn dat de auto niet te laag staat met die H&R veren. Ik wil niet telkens voor elke keuring dingen moeten aanpassen en uitlijnen ;).

Offline filip2

• Pole Position
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2013, 07:04:29 »
volgens mij moet je op de keuring een bodemvrijheid van 11 cm met meettolerantie van 2 cm hebben als ik mij niet vergis

Offline Glennvh

• Qualifying
  • Bmw e90 318D
« Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2013, 12:06:04 »
Hey,

Ik heb ook een E90 Lci, die van mij is verlaagd met veren van Weitec (KW) vooraan 30 achteraan 20mm
Keuring is geen enkel probleem, juist geo - keuring laten uitvoeren, dan staat hij ingeschreven als verlaagd voertuig, ieder jaar zonder problemen door de keuring.

Hier enkele foto's,

Offline Extensis

• Trade Count: (+10)
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:15:04 »
Het is ook niet de bedoeling om lager te gaan dan de H&R vaste sportveren  :razz: dat is het hem net. En rijdt volgens mij nog altijd iets minder hard dan een schroefkitje. Ik moet gewoon zeker zijn dat de auto niet te laag staat met die H&R veren. Ik wil niet telkens voor elke keuring dingen moeten aanpassen en uitlijnen ;).

Met de rijhoogte die je voor ogen hebt, is het niet nodig een schroefset te steken.. :)
Je kan elk jaar (of om de 2 jaar gezien de km.stand) naar de keuring met je verlagingsveren zonder die er onderuit te halen!

Verlagingsveren monteren incl. montageattest > Uitlijnen > Afspraak maken bij keuring voor verlaagd voertuig > KLAAR!
Dan krijg je een attest van verlaagd voertuig en toon je deze elke jaar (of 2jaar) met je andere papieren bij de keuring!  :thumbsup:

Met schroefset bij goed verlaagd staan (60mm ongeveer) moet je deze iets omhoog schroeven voor de keuring zodat je bodemspeling min. 9cm bedraagt!
Uitlijnen is niet nodig voor jaarlijkse keuring, alleen net na verlaging monteren en keuring voor verlaagd voertug!  ;)

En qua comfort weet ik het niet echt imo.. Verlagingsveren met zelfde schokdempers geen ervaring mee!
Altijd schroefsetjes gestoken!  :D

Offline drekeskes3

• Qualifying
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2013, 07:11:23 »
Ik wilde eerst ook maar een verlaging zoals met veren en heb toen de raad van velen ook in de wind geslaan en geen schroefset genomen.
Nu, 1cm en 1.5cm achteraan zou zoveel beter zijn dus ik raad een schroefset aan.
Ik denk dat heel veel mensen mij hierin zullen steunen.

Als je toch voor veren zou gaan, deze zullen normaal geen problemen mogen geven op de keuring.
Power, Beauty and Soul

Offline Mr. Paprika

• Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • Low&Slow
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2013, 14:56:37 »
Ik ben echt tegenstander van vaste veren.
Had Eibach veren op mijn E46.
1ste jaar: goedgekeurd
2de jaar: goedgekeurd
3de jaar: afgekeurd
De veren waren na 3 jaar zodanig gezet dat ik geen 11cm bodemvrijheid meer had.
Daar sta je dan met je vaste veren.
Rijcomfort was super, maar ik denk dat je de dag van vandaag voor een mooie prijs toch al een set schroefveren hebt, niet? :iono:
Ik heb een setje van AP, en heb 790,- betaald all in.
Veren + dempers, plaatsing en uitlijning.
Dan is 790,- toch niet schandalig veel denk ik voor goed materiaal?
Aan rijcomfort heb ik 0,0 moeten inboeten, en ik rij als het ware op de laagste stand.
Dat zijn natuurlijk mijn ondervindingen.
Gr Ron :thumbsup:
BMW E90 - 318d - 2008 - 180 pk

Offline Afterzone

• Warming Up
  • *
  • BMW - E90 - 320D
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2013, 19:17:19 »
Ik heb deze reactie verplaatst naar de werkplaats/verlaging. Sorry...
« Laatst bewerkt op: 14 november 2013, 19:21:15 door Afterzone »