Auteur Topic:  2011 - E82 - 1///M Coupé (Black Sapphire)  (gelezen 29498 keer)

Offline Memphiss

• Trade Count: (0)
  • Qualifying
Re: 2011 - E82 - 1///M Coupé (Black Sapphire)
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2013, 17:37:55 »
Neen nog niet geherprogrammeerd, heb nog 2jr garantie dus ik denk dat het veiliger is daar nog wat met te wachten.
Tenzij ze het bij BMW niet zien natuurlijk, maar ik dacht dat ze het bij de nieuwe modellen direct opmerkten of ben ik mis?

Offline Matti_DG

• Grand Prix Winner
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2013, 18:05:17 »
Knappe  :///M:

Offline bmwe39touring

• Trade Count: (+5)
  • World Champion
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2013, 18:15:17 »
(...) maar ik dacht dat ze het bij de nieuwe modellen direct opmerkten of ben ik mis?

Geen idee, maar de boardsponsors of PPE/BR-performance kunnen je dat wel vertellen...

Offline koenhen

• Pole Position
  • e61 525d 2006- my first Beemer
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2013, 19:46:25 »
Nice ride! En vooruit dat dat gaat >:D Écht Beestige auto!
Knappe foto's ook bij het begin, zal wel goeie fotograaf geweest zijn 8)
BMW e61 2006-525d.

Offline vincentw

• Nieuw
  • *
« Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2013, 08:33:25 »
Vandaag mijn ruiten laten tinten

Voor het definitieve resultaat te zien moet ik hem nog ff laten uitdrogen aan de zijkanten, dan zou het binnen een dag of 3 perfect moeten zijn

Wat kost dat?

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2013, 09:01:30 »
Ik heb 285€ (Achterruit – 185 €, 2 Zijramen – 100 €) moeten betalen, met CE attest voor de keuring en 10jr Garantie

Offline d.fine

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • Carpe diem!
« Reactie #37 Gepost op: 19 maart 2013, 11:11:42 »
Het zijn de details die het doen he, knap :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline Matti_DG

• Grand Prix Winner
« Reactie #38 Gepost op: 19 maart 2013, 15:50:51 »
Dat maakt hem toch nog dat stukje knapper vind ik  :thumbsup:

Offline M3Power79

• World Champion
  • 1M Coupé
« Reactie #39 Gepost op: 19 maart 2013, 16:37:46 »
Proficiat collega! Ik heb ook zo een zwart beest  8)
Die van mij is wel geremapped, dan wordt de duivel pas echt wakker  ;)

Offline Koenw

• Nieuw
  • *
  • BMW 118D Limited Sports Edition
« Reactie #40 Gepost op: 19 maart 2013, 16:40:02 »
Vette bak, bij davo in tongere gekocht zie ik :)

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #41 Gepost op: 19 maart 2013, 16:46:58 »
Dat maakt hem toch nog dat stukje knapper vind ik  :thumbsup:

Thx, nu juist nog de chrome omlijsting zwart maken, en dan zijn de kleine werken gedaan :D

Vette bak, bij davo in tongere gekocht zie ik :)

Verstuurd van mijn ST25i met Tapatalk

Yup, is wel ver voor mij, maar het was de moeite :)

Het zijn de details die het doen he, knap :thumbsup:

idd, kleine details kunnen grote verschillen maken :)

Proficiat collega! Ik heb ook zo een zwart beest  8)
Die van mij is wel geremapped, dan wordt de duivel pas echt wakker  ;)

Zien ze het bij BMW als hij geremapped is? Want ik heb nog 2jr garantie.

Offline kriistof

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #42 Gepost op: 19 maart 2013, 16:51:32 »
Wow met die donkere ruiten  :wow: echt een geweldige  :///M:

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #43 Gepost op: 19 maart 2013, 16:56:25 »

De donkere ruiten zijn idd wel een mooie verandering, ze zijn nu nog wat aant uitdrogen, hier en daar nog een klein belletje, maar dat zou binnen een paar dagen weg moeten zijn.

Offline kriistof

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
« Reactie #44 Gepost op: 19 maart 2013, 17:05:50 »

De donkere ruiten zijn idd wel een mooie verandering, ze zijn nu nog wat aant uitdrogen, hier en daar nog een klein belletje, maar dat zou binnen een paar dagen weg moeten zijn.

Zkr een achterruit is moeilijk, men zus gaat het een van dees eens zelf probere  ::)

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #45 Gepost op: 19 maart 2013, 17:57:09 »
Zkr een achterruit is moeilijk, men zus gaat het een van dees eens zelf probere  ::)

Wens ze veel succes, die mannen hebben daar met 2 in mijn auto gezeten voor die achterruit te kunnen doen en da leek mij nie zo eenvoudig zonder dingen te raken voor stof enzo

Offline M3Power79

• World Champion
  • 1M Coupé
« Reactie #46 Gepost op: 20 maart 2013, 09:40:52 »
Ik werk zelf bij BMW en geloof mij ze zien het altijd, ook al is de tuning eraf gehaald alvorens hij wordt uitgelezen. Garantie vervalt inderdaad maar ikzelf heb mij hier niet door laten tegenhouden omdat het kinderziekte-vrije -N54 blok uit de 1M echt wel te betrouwen is. Die motor heeft echt nog wel veel marge, niet vergeten dat 340 pk voor een 3-liter biturbo echt wel niet veel is. De A AMG perst nu 360 pk uit een 2-liter 4 cylinder motorke....

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #47 Gepost op: 20 maart 2013, 18:32:11 »
Als ge een Akrapovic slip-on laat monteren, moet er in de originele uitlaat geslepen worden of is die standaard al in meerder delen en kan je gewoon wisselen?

Offline m-einser

• Qualifying
« Reactie #48 Gepost op: 20 maart 2013, 18:40:54 »
Past zondermeer  ;)

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #49 Gepost op: 20 maart 2013, 19:03:49 »
Past zondermeer  ;)
Hmmm dat is wel een meevaller dan :)

en wat is het verschil tussen die N55 midpipe en N54 midpipe? Want ik zie hier Akra slip on met N55 midpipe ipv N54. Ik vind niet direct ergens een duidelijk verschil.

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #50 Gepost op: 20 maart 2013, 19:08:32 »
Net ook een rolletje Shadowline Gloss besteld voor mijn chrome omlijsting weg te doen :)

Offline M3Power79

• World Champion
  • 1M Coupé
« Reactie #51 Gepost op: 20 maart 2013, 19:14:54 »
Past zondermeer  ;)
Hmmm dat is wel een meevaller dan :)

en wat is het verschil tussen die N55 midpipe en N54 midpipe? Want ik zie hier Akra slip on met N55 midpipe ipv N54. Ik vind niet direct ergens een duidelijk verschil.
N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #52 Gepost op: 20 maart 2013, 22:38:42 »

N55 midpipe is zonder cats en past plug & play op de 1M, op die manier ben je al van de 2 kleine cats van de originele uitlaatlijn verlost met als gevolg iets meer vermogen (verwaarloosbaar) maar vooral een betere sound. Dit in combinatie met een andere einddemper zorgt voor direct voor een goed resultaat. Voor veel mensen hoeft het niet luider te zijn. Als je de downpipe ook vervangt door een catless exemplaar ben je ineens van de 2 hoofdcatalysatoren verlost die op de collecteur zitten, dan wordt het pas echt luid. Remap wel verplicht dan. Er rijden er op het 1M forum wel zo een paar rond.

Maar ik zou graag door de keuring geraken zonder te sleutelen aan de uitlaat :) Dus is eigenlijk de N55 niet echt een oplossing :D
Met de originele midpipe en Akra Slip-on met Valve zal die ook wel deftig klinken veronderstel ik.

Buren hebben ook niet zo graag veel lawaai 's morgens als ik de vroegen op moet ;) Mijn Mini zonder middendemper vonden ze in elk geval niet zo leuk :)

Offline M3Power79

• World Champion
  • 1M Coupé
« Reactie #53 Gepost op: 21 maart 2013, 13:59:58 »

Maar ik zou graag door de keuring geraken zonder te sleutelen aan de uitlaat :) Dus is eigenlijk de N55 niet echt een oplossing :D
Met de originele midpipe en Akra Slip-on met Valve zal die ook wel deftig klinken veronderstel ik.

Buren hebben ook niet zo graag veel lawaai 's morgens als ik de vroegen op moet ;) Mijn Mini zonder middendemper vonden ze in elk geval niet zo leuk :)
Keuring zijn zorgen voor later, ik ben er 100% van overtuigd dat je met N55 mids gekeurd raakt, waarom niet? Is OEM en uitstoot zal zeker ok zijn wat de maincats zitten op de collecteur.
Anderzijds zal de Akra ook al voldoende luid zijn want met kleppen open omzeil je de einddemper dus ik vermoed zelfs luider dan mijn Milltek.

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #54 Gepost op: 21 maart 2013, 14:59:29 »

Keuring zijn zorgen voor later, ik ben er 100% van overtuigd dat je met N55 mids gekeurd raakt, waarom niet? Is OEM en uitstoot zal zeker ok zijn wat de maincats zitten op de collecteur.
Anderzijds zal de Akra ook al voldoende luid zijn want met kleppen open omzeil je de einddemper dus ik vermoed zelfs luider dan mijn Milltek.

Merci voor de uitleg, nu weet ik toch al wat meer over die midpipes :)

Denk dat ik eerst ga proberen met Akra met kleppen en de originele midpipe, komt goedkoper uit. Als er dan nog niet voldoende geluid uit komt kan ik altijd de N54 midpipe veranderen door een N55 :

Offline Ruben_85

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #55 Gepost op: 21 maart 2013, 15:06:14 »
De 1M die bij Peter Beckers te koop staat heeft de Akrapovic Slip-on uitlaat. Veel verschil met de originele uitlaat hoor ik toch niet. Klinkt enkel iets zwaarder in lagere toeren

Offline Memphiss

• Qualifying
« Reactie #56 Gepost op: 21 maart 2013, 17:30:41 »
De 1M die bij Peter Beckers te koop staat heeft de Akrapovic Slip-on uitlaat. Veel verschil met de originele uitlaat hoor ik toch niet. Klinkt enkel iets zwaarder in lagere toeren

Ook niet als de klep open staat?

Offline M3Power79

• World Champion
  • 1M Coupé
« Reactie #57 Gepost op: 21 maart 2013, 17:43:03 »
N55 midpipe is zeker niet te duur, een paar honderd euro, je moet het maar eens navragen bij je dealer.

Offline Alex1981

• Qualifying
« Reactie #58 Gepost op: 21 maart 2013, 22:20:04 »
 :clap: :clap: proficiat met de wagen, echt een mooie wagen.n toeval ik heb nog zo,n 2 maanden geleden met deze wagen proefgereden, haha...super machien..je zult denk ik elke morgen met een brede  :exited: glimlach in deze wagen instappen..

Ik maakte ook die opmerking van die raamlijsten, ze zijden dat ze die trouwens vrij eenvoudig kunnen vervangen naar blackline...
E91 ACS320D
Mini Cooper S(verkocht)
VW Golf V5(verkocht)
VW Golf 1.9tdi(verkocht)

Offline Jan89

• Warming Up
  • *
« Reactie #59 Gepost op: 24 maart 2013, 17:05:22 »
Net ook een rolletje Shadowline Gloss besteld voor mijn chrome omlijsting weg te doen :)

Is deze ondertussen al aangekomen? Al ervaringen met het aanbrengen?