Auteur Topic:  2012 - E82 - 1///M Coupé  (gelezen 26335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 601
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #30 Gepost op: 31 mei 2012, 05:05:56 »
Die van Artemis trouwens ook niet. :neener:

Que ?

Voorstelling: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=28474

En ook geen verstoppertje "in 't verborgene".  Hier een foto:



En gij nu ? :neener:

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #31 Gepost op: 31 mei 2012, 22:53:45 »
Citaat
Welkom en proficiat! Ik heb ongeveer krak dezelfde maar met een aantal mods ondertussen. Je moet maar eens op mijn handtekening klikken.
Have fun & be carefull 

Ik ben een paar weken geleden langsgekomen om de diepe sound van je Milltek uitlaatsysteem in real life te horen. Echt de moeite !!! Merci nogmaals daarvoor !  Na een rit in jouw 1M werd het verlangen nóg veel groter :D. Dit weekend mag ik hem gaan afhalen.

Ah dat ben jij ;-) , allez nice to meet you again. Er al uit welke uitlaat het gaat worden?

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 601
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #32 Gepost op: 31 mei 2012, 23:18:02 »
Ah dat ben jij ;-) , allez nice to meet you again. Er al uit welke uitlaat het gaat worden?

De Milltek op jouw BSM 1M bromt als een 'deftig doeningske'.  Ik heb begrepen dat je er tevreden over bent.

Akra brult iets te radicaal.  De aligneringsproblemen (tips van de uitlaat hingen niet gelijk) zouden recent verholpen zijn.  Ook niet zeker of je daar ongemerkt een politiepatrouille mee kunt passeren, nachtlawaaiklachten van buren kunt vermijden, en er later mee door de schouwing geraakt (luidruchtig beestje).
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=653898

In de VS zijn er verscheidene tevreden over de Remus uitlaat voor de 1M.  Minder radicaal en minder omslachtig te installeren naar 't schijnt:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=606967

Als het allemaal street legal moet blijven, welke verkies je dan ?  Voor- en nadelen ?  BMW garantie ?

Offline Fiets

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1391
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #33 Gepost op: 1 juni 2012, 09:49:59 »
Ah dat ben jij ;-) , allez nice to meet you again. Er al uit welke uitlaat het gaat worden?

De Milltek op jouw BSM 1M bromt als een 'deftig doeningske'.  Ik heb begrepen dat je er tevreden over bent.

Akra brult iets te radicaal.  De aligneringsproblemen (tips van de uitlaat hingen niet gelijk) zouden recent verholpen zijn.  Ook niet zeker of je daar ongemerkt een politiepatrouille mee kunt passeren, nachtlawaaiklachten van buren kunt vermijden, en er later mee door de schouwing geraakt (luidruchtig beestje).
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=653898

In de VS zijn er verscheidene tevreden over de Remus uitlaat voor de 1M.  Minder radicaal en minder omslachtig te installeren naar 't schijnt:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=606967

Als het allemaal street legal moet blijven, welke verkies je dan ?  Voor- en nadelen ?  BMW garantie ?

Supersprint :
BMW 1 Series M Coupè - Supersprint Full Exhaust - Revving

Eisenmann:
Eisenmann BMW E82 1M Race performance exhaust system

Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily
BMW F20 120dA - Sold
BMW E82 1M Coupé
BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold
BMW E87 120dA - Sold

Offline M3Power79

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1105
  • 1M Coupé
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #34 Gepost op: 1 juni 2012, 17:38:50 »
Ah dat ben jij ;-) , allez nice to meet you again. Er al uit welke uitlaat het gaat worden?

De Milltek op jouw BSM 1M bromt als een 'deftig doeningske'.  Ik heb begrepen dat je er tevreden over bent.

Akra brult iets te radicaal.  De aligneringsproblemen (tips van de uitlaat hingen niet gelijk) zouden recent verholpen zijn.  Ook niet zeker of je daar ongemerkt een politiepatrouille mee kunt passeren, nachtlawaaiklachten van buren kunt vermijden, en er later mee door de schouwing geraakt (luidruchtig beestje).
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=653898

In de VS zijn er verscheidene tevreden over de Remus uitlaat voor de 1M.  Minder radicaal en minder omslachtig te installeren naar 't schijnt:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=606967

Als het allemaal street legal moet blijven, welke verkies je dan ?  Voor- en nadelen ?  BMW garantie ?


Ik ben echt tevreden van de Milltek want hij heeft echt een eigen klank. Anders dan alle andere merken en mooi diep. Het is alleen heel erg jammer dat het enkel voor passanten is.  ;D
In de wagen is het voor mij nog te stil, zeker omdat er weinig tot geen motorlawaai in de cabine te horen valt. Daarom ook upgrade naar 3" catless downpipe die zowel wat extra vermogen als geluid met zich mee zal brengen. Ineens grotere IC steken dan ook, ik hoor veel goeds over Forge. Misschien ineens zwaardere koppeling steken ook dan  ;D

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #35 Gepost op: 2 juni 2012, 01:51:57 »
Die van Artemis trouwens ook niet. :neener:

Que ?

Voorstelling: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=28474

En ook geen verstoppertje "in 't verborgene".  Hier een foto:



En gij nu ? :neener:


Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa! :bow:
Met alle respect, Artemis, maar door het feit dat uw eigen topic hier zo goed als 'doodgebloed' is en in de staart van het peloton beland is, moet ik er gewoon overheen gekeken hebben. ;D

En ik nu? Nee bedankt, ik heb immers net dezelfde als jij . . . (doordenkertje). ;)
There is no power like M-power

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #36 Gepost op: 2 juni 2012, 22:01:43 »
Vandaag mijn eerste rit achter de rug ! Wat een machine...  :wow:

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #37 Gepost op: 2 juni 2012, 23:36:11 »
Vandaag mijn eerste rit achter de rug ! Wat een machine...  :wow:

Toch al niet boven de 5500 rpm of boven de 170 km/h geweest hoop ik? Mag niet de eerste 2000 km, volgens de aanvullende handleiding! :jpshakehead: Ook de turbolag gevoeld, neem ik aan? Minder prettig hé? ???
En wat vind je van z'n bonkig en springerig gedrag op de typische Vlaamse (oneffen) betonwegen? :iono:

Ik kom uit een E46 M3, en de 1M is toch een totaal ander rijden, als je het mij vraagt. :wiggleyes:
There is no power like M-power

Offline dobbelsteen

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3365
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #38 Gepost op: 2 juni 2012, 23:37:17 »
Hoe groot is de turbolag eigenlijk?
En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???
Work hard, play hard

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #39 Gepost op: 3 juni 2012, 10:53:51 »
Citaat
Toch al niet boven de 5500 rpm of boven de 170 km/h geweest hoop ik? Mag niet de eerste 2000 km, volgens de aanvullende handleiding!

Citaat
En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???

De eeuwige discussie over rodage...

Ik zorg in eerste plaats dat de motor altijd goed opgewarmd is !!!
Tijdens de eerste 2000 km ben ik vrij zorgzaam en pas ik een strenger beleid toe dan opgegeven door BMW. Zo ga ik niet boven de 3500 toeren en 140 km/u gedurende de eerste 1000 km. Daarna bouw ik geleidelijk op tot 5500 toeren de volgende 1000 km. Na het eerste onderhoud met oliewissel kan ik voluit gaan en ook de M-knop activeren. Ik weet dat dit een streng regime is en zeker moeilijk vol te houden :'(, maar ik heb teveel respect voor de mechaniek om deze nu al te forceren.

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #40 Gepost op: 3 juni 2012, 13:23:33 »
Hoe groot is de turbolag eigenlijk?En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???

De motor van de 1M wordt geblazen door twee heel kleine turbo's (één per 3 cilinders). Deze vertonen nagenoeg geen reactietijd (in tegenstelling tot hun grote voorvader in de BMW 2002 Turbo van weleer), aldus het artikel over de 1M Coupé in Autogids van 8 juni 2011.
Toch vind ik dat je als chauffeur nog een zekere turbolag voelt, heel gering weliswaar (< 0,5 sec.), maar hij is er wel :(. Voelt toch een beetje onwennig aan in vergelijking met de hoogtoerige atmosferische motor met directe gasrespons en lineaire krachtsontplooiing uit de E46 M3 (pure nostalgie) :'(
There is no power like M-power

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #41 Gepost op: 3 juni 2012, 14:14:04 »
Citaat
Toch al niet boven de 5500 rpm of boven de 170 km/h geweest hoop ik? Mag niet de eerste 2000 km, volgens de aanvullende handleiding!

Citaat
En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???

De eeuwige discussie over rodage...

Ik zorg in eerste plaats dat de motor altijd goed opgewarmd is !!!
Tijdens de eerste 2000 km ben ik vrij zorgzaam en pas ik een strenger beleid toe dan opgegeven door BMW. Zo ga ik niet boven de 3500 toeren en 140 km/u gedurende de eerste 1000 km. Daarna bouw ik geleidelijk op tot 5500 toeren de volgende 1000 km. Na het eerste onderhoud met oliewissel kan ik voluit gaan en ook de M-knop activeren. Ik weet dat dit een streng regime is en zeker moeilijk vol te houden :'(, maar ik heb teveel respect voor de mechaniek om deze nu al te forceren.

Lijkt mij in globo een doordachte redenering en gezonde aanpak, kan ik wel ergens inkomen :bow:, alhoewel . . . "niet boven de 3500 toeren en 140 km/u gedurende de eerste 1000 km", dat vind ik toch erg braaf.
In de aanvullende handleiding van de 1M staat op blz. 22 te lezen: "Tot 2000 km: Met wisselende toerentallen en snelheden rijden; hierbij een toerental van 5500 t/min en een snelheid van 170 km/h niet overschrijden. Volgasstand van het gaspedaal steeds vermijden."
Persoonlijk tracht ik (of heb ik getracht, want intussen al 1300 km op de teller) deze aanbeveling zo goed mogelijk toe te passen, en wel in volgende zin: doorgaans of gemiddeld genomen idd niet boven de 3500 t/min en 140 km/h, maar wel met (zeer) kortstondige uitschieters tot 5500 toeren en 170 à 180 km/h :wow:.
Kwestie van de motor toch geregeld al eens aan zijn roeping te herinneren! ^-^ 

There is no power like M-power

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 601
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #42 Gepost op: 3 juni 2012, 19:46:15 »
En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???

Zoals hierboven reeds bevestigd: ja.

Uit de BMW 1M Supplementary Owner's Manual 2011:
http://www.1addicts.com/forums/showpost.php?p=11383082&postcount=1

Break-in period
Note the following instructions for your BMW 1-Series M Coupe that deviate from the description in the Owner's Manual for Vehicle.
Engine and differential
Always obey all official speed limits.
Up to 1,200miles/2,000 km
Drive at varying engine and road speeds, but do not exceed an engine speed of 5,500 rpm and a road speed of 105 mph/170 km/h.
Do not depress the accelerator all the way.
From 1,200miles/2,000 km to 3,000miles/5,000 km
Engine and road speeds can be increased gradually up to a traveling speed of 135 mph/220 km/h. Use the maximum speed only for brief intervals, e.g. when passing.
Transmission
The transmission begins functioning at an optimal level only after a distance of approx. 300 miles/500 km. Do not exceed engine speeds of 5,500 rpm during this period.


Zie tevens:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=589785
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=667453
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=623944
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=593897

Conclusie: variëren bij rodage voor een goede "bedding in" van de onderdelen.  Maak er enerzijds geen luie beest van (te brave rodage), maar anderzijds ook geen motorolie-zuiplap (te agressieve rodage).

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #43 Gepost op: 3 juni 2012, 19:59:30 »
En mag je al tot 5500 toeren in de rodage???

Zoals hierboven reeds bevestigd: ja.

Uit de BMW 1M Supplementary Owner's Manual 2011:
http://www.1addicts.com/forums/showpost.php?p=11383082&postcount=1

Break-in period
Note the following instructions for your BMW 1-Series M Coupe that deviate from the description in the Owner's Manual for Vehicle.
Engine and differential
Always obey all official speed limits.
Up to 1,200miles/2,000 km
Drive at varying engine and road speeds, but do not exceed an engine speed of 5,500 rpm and a road speed of 105 mph/170 km/h.
Do not depress the accelerator all the way.
From 1,200miles/2,000 km to 3,000miles/5,000 km
Engine and road speeds can be increased gradually up to a traveling speed of 135 mph/220 km/h. Use the maximum speed only for brief intervals, e.g. when passing.
Transmission
The transmission begins functioning at an optimal level only after a distance of approx. 300 miles/500 km. Do not exceed engine speeds of 5,500 rpm during this period.


Zie tevens:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=589785
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=667453
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=623944
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=593897

Conclusie: variëren bij rodage voor een goede "bedding in" van de onderdelen.  Maak er enerzijds geen luie beest van (te brave rodage), maar anderzijds ook geen motorolie-zuiplap (te agressieve rodage).


Hoera, ik ben goe bezig! Jij ook, Nordschleife?
Thx for the info, Artemis. :bow:

There is no power like M-power

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #44 Gepost op: 3 juni 2012, 23:11:49 »
Ik hoop het toch, Addicted2M ;)! Ik heb nu al 200 km op de teller staan. Het is een echt plezier om achter het stuur te kruipen. Goed opwarmen, wisselende snelheden en toerentallen pas ik ook toe. In het begin ben ik liever wat te voorzichtig, want ik heb nu al gemerkt dat hij soms giftig uit de hoek kan komen op een vochtig wegdek. De 1 :///M: vraagt echt naar meer... Ik ben zeker niet bang dat ik met een 'lui beest' zal opgescheept zitten door mijn brave rodage :toofunny:

Offline Addicted2M

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 163
  • For ///M3, Forever Ago
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #45 Gepost op: 4 juni 2012, 00:56:35 »
Ik hoop het toch, Addicted2M ;)! Ik heb nu al 200 km op de teller staan. Het is een echt plezier om achter het stuur te kruipen. Goed opwarmen, wisselende snelheden en toerentallen pas ik ook toe. In het begin ben ik liever wat te voorzichtig, want ik heb nu al gemerkt dat hij soms giftig uit de hoek kan komen op een vochtig wegdek. De 1 :///M: vraagt echt naar meer... Ik ben zeker niet bang dat ik met een 'lui beest' zal opgescheept zitten door mijn brave rodage :toofunny:

Dus ook goe bezig, Nordschleife, als ik dat zo allemaal lees. Verstandige aanpak! :thumbsup:
Geniet ervan, ik doe dat ook elke dag (lees: laatavond of nacht = veel minder verkeer = minder kans op flitsers =  zoveel plezanter rijden).
1M is a drug, that's for sure! ::)
There is no power like M-power

Offline B3noît

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 519
2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #46 Gepost op: 6 juni 2012, 10:37:50 »
Het topic gevonden :)
Dikke proficiat!
Tot je hem eens komt tonen é ;-)

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #47 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:27:18 »
LUX Angel Eyes H8 V3
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 00:29:18 door Nordschleife »

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #48 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:28:29 »
BMW Performance aluminium pedalen
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2017, 00:29:30 door Nordschleife »

Offline DeRay

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1866
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #49 Gepost op: 3 oktober 2012, 16:06:55 »
Echt nen vetten bak eee!  :drool:
Zo ene moet ik ook nog nekeer gehad hebbe ze  >:D
proficiat, en veilige km's!
Autotrailer + chauffeur (OVL)

Offline thebiemerke

  • Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 264
    • BMW E92 325D
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #50 Gepost op: 3 oktober 2012, 16:15:34 »
LUX Angel Eyes H8 V3

Waar heb je ze gekocht?
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2012, 16:20:41 door thebiemerke »

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 601
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #51 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:10:15 »
LUX Angel Eyes H8 V3

5000K (wit licht) of 6500K (wit licht met zeer subtiele blauwe ondertoon) ?

Waar heb je ze gekocht?

Ik heb mijn 5000K set ("LUX H8 V3 Custom 5000k Color") afgelopen maart rechtstreeks bij LUX Angel Eyes (USA) aangeschaft (http://luxangeleyes.com/products).  5000K was toen net beschikbaar, maar op enkele dagen uitverkocht.  6500K bleef voorradig (maar is nu blijkbaar ook tijdelijk uitverkocht).  Wel 76,01 EUR importkosten moeten dokken aan de postman (zoniet kon ik fluiten naar mijn pakket).  ???

Ter vergelijking:

Wat BMW deed: stock - OEM (halogeengele corona's + witte LED strip = vloeken met elkaar)


Wat BMW had moeten doen: LUX H8 V3 Custom 5000k Color (LED-witte corona's + witte LED strip = uniform geheel):



Nog een paar fotookes van mijn stekkendooske: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=28474.msg963069#msg963069

Offline Matti_DG

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 669
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #52 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:45:24 »
Prachtige 1 :///M:!!

Offline Geert.

  • Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
  • Berichten: 31
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #53 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:00:47 »
Ah dat ben jij ;-) , allez nice to meet you again. Er al uit welke uitlaat het gaat worden?

De Milltek op jouw BSM 1M bromt als een 'deftig doeningske'.  Ik heb begrepen dat je er tevreden over bent.

Akra brult iets te radicaal.  De aligneringsproblemen (tips van de uitlaat hingen niet gelijk) zouden recent verholpen zijn.  Ook niet zeker of je daar ongemerkt een politiepatrouille mee kunt passeren, nachtlawaaiklachten van buren kunt vermijden, en er later mee door de schouwing geraakt (luidruchtig beestje).
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=653898

In de VS zijn er verscheidene tevreden over de Remus uitlaat voor de 1M.  Minder radicaal en minder omslachtig te installeren naar 't schijnt:
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=606967

Als het allemaal street legal moet blijven, welke verkies je dan ?  Voor- en nadelen ?  BMW garantie ?


Ik ben echt tevreden van de Milltek want hij heeft echt een eigen klank. Anders dan alle andere merken en mooi diep. Het is alleen heel erg jammer dat het enkel voor passanten is.  ;D
In de wagen is het voor mij nog te stil, zeker omdat er weinig tot geen motorlawaai in de cabine te horen valt. Daarom ook upgrade naar 3" catless downpipe die zowel wat extra vermogen als geluid met zich mee zal brengen. Ineens grotere IC steken dan ook, ik hoor veel goeds over Forge. Misschien ineens zwaardere koppeling steken ook dan  ;D


forge is idd een goed merk. Maar kleine tip: wij hebben een wagner gebruikt en hebben daar heeel wat koppel extra mee gewonnen in vergelijking met de forge intercooler ;-)

Offline Stalic

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 1
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #54 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:37:40 »
Nog aan het rondkijken voor een andere uitlaat?

Offline Fiets

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1391
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #55 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:44:43 »
Nog aan het rondkijken voor een andere uitlaat?
Zo heel veel keus is er natuurlijk ook niet...
Mini F56 Cooper SD - Geleverd @ 04-06-2015 | Daily
BMW F20 120dA - Sold
BMW E82 1M Coupé
BMW E89 Z4 sDrive23i - Sold
BMW E87 120dA - Sold

Offline Pol

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 988
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #56 Gepost op: 6 oktober 2012, 17:47:10 »
Prachtige wagen. :thumbsup: Was die er wat vroeger geweest, dan had ik die ook genomen.  Alhoewel mijn 135i met Performance Power kit ook goed uit de kluiten is gewassen.
Mijn volgende wordt allicht de nieuwe M3. Uiteraard de coupé versie dan. Maar dat zal nog een paar jaartjes duren zeker.
M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect !

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #57 Gepost op: 7 oktober 2012, 19:38:08 »
Citaat
LUX Angel Eyes H8 V3

Ik heb de 6500K set: sterk helder inwit licht. Past veel beter met de LED-strip erboven, alsook met de xenonlichten. Zoals Artemis ook zegt, het is een noodzakelijke upgrade ! Veruit de beste aftermarket corona's !!
Ze worden steeds in beperkte oplage gemaakt in USA en kunt ze online kopen.

Offline Nordschleife

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1284
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #58 Gepost op: 7 oktober 2012, 19:56:17 »
Citaat
Nog aan het rondkijken voor een andere uitlaat?

Ik gebruik hem als daily. Het uitlaatsysteem produceert standaard al een diep gebrom en in hoge toeren hoor je meer de motorklank. In een ondergrondse parking kan je al nu niet ongezien vertrekken ;). Na een paar duizend km kan ik bevestigen dat dit een homogeen geheel is. Je kunt er dagelijks mee rijden. Daarom dat ik niet echt geneigd ben om een andere uitlaatlijn te plaatsen. Daarenboven hoor je slechts een beperkt verschil in het interieur. Het is voornamelijk voor de passanten, zoals M3Power79 ook aanhaalt. En ik wil er eigenlijk juist zélf zoveel mogelijk van genieten :)

Offline Artemis

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 601
Re: 2012 - E82 - 1///M Coupé
« Reactie #59 Gepost op: 8 oktober 2012, 02:06:09 »
Citaat
Nog aan het rondkijken voor een andere uitlaat?

Het uitlaatsysteem produceert standaard al een diep gebrom en in hoge toeren hoor je meer de motorklank. In een ondergrondse parking kan je al nu niet ongezien vertrekken ;).

Voor mijn part mocht het gebrom dat je tijdens de eerste minuut van de start-sequentie hoort als de motor nog koud staat, constant zijn als geluid bij 'idling'.  Voor wie nog geen 1M tijdens die fase heeft gehoord: luister eens naar de video's onderaan  8).  Reden voor het gebrom bij koude start + bewust fluctuerende rpm tijdens die start-sequentie: versneld opwarmen van de katalysatoren tot bedrijfstemperatuur.  Na die start-sequentie verdwijnt dat gebrom en draait de motor constant 600-650rpm als de airco uitstaat of 650-700rpm als airco aanstaat (dus als je vertrekt: laat nog even de airco uitstaan ;)).

3200rpm bij elke versnelling: 1M motor lijkt net iets dieper te ademen.  In 2de is dat qua snelheid nog redelijk te doen bij stadsverkeer.  En qua geluid is 120 km/u in 5de interessanter dan in 6de: niet te hoog in de toeren en toch een sportief geluid.

In enkele ondergrondse parkings toch al ongewild een paar keer meegemaakt dat alarmsystemen van geparkeerde auto's afgingen bij het passeren, ook al reed ik nochtans aan een aangepaste snelheid.  8)

Hier twee voorbeelden van een koude start:
BMW 1M Coupé - coldstart

Bmw 1M Sound. Cold Start