Auteur Topic:  Mobile Vikings  (gelezen 9003 keer)

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Mobile Vikings
« Reactie #60 Gepost op: 25 november 2012, 12:45:55 »
Ze zijn inderdaad veel te duur  :censor: . Maar kwaliteit van hun netwerk is wel stukken beter, maat van mij zit nu bij MV na eerst bij Proximus te zitten. Maar desondanks dat proximus beter is, klaagt hij niet over MV. Alleen als hij op plaatsen is waar niet veel bevolking is.
Work hard, play hard

Offline beemerke2000

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #61 Gepost op: 25 november 2012, 15:13:57 »
Ik ben nu een maand bij MV na 8 jaar klant geweest te zijn bij mobistar. Maar ben serieus aan het overwegen om terug naar mobistar te gaan. Bellen bij mv is gewoon veel te duur. Maar 62 belminuten voor 15 euro + een slechte dekking (zelfs bellen lukt niet altijd zonder weg te vallen) Bij mobistar krijg je 125 belminuten voor 15 euro. Dat is het dubbel voor hetzelfde geld.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
Mobile Vikings
« Reactie #62 Gepost op: 26 november 2012, 08:17:05 »
Bij mobile vikings moet je dan ook niet zijn als je veel belt he ... Dat is logisch he, je moet een tarief/operator kiezen die bij je past.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
« Reactie #63 Gepost op: 26 november 2012, 09:45:45 »
MV te duur en niet voor mensen die veel bellen?
Ik bel redelijk veel en betaal de helft van wat ik betaalde bij Telenet of Proximus...

Welk netwerk het beste is hangt af van waar je zit, maar voor mij is het netwerk van Mobistar zeker het slechtste.  En of MV of Proximus beter is hangt af van waar je zit.  Proximus is over het algemeen sneller, maar je moet dan wel goede ontvangst hebben, hetgeen ook niet overal het geval is...

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #64 Gepost op: 26 november 2012, 21:43:30 »
Bij mobile vikings moet je dan ook niet zijn als je veel belt he ... Dat is logisch he, je moet een tarief/operator kiezen die bij je past.

Ja maar in belminuten lopen ze nu wel ver achter op de concurrentie, mobistar heeft nu ook een herlaadkaart van 15€/maand en 2Gb surfvolume en 125 belminuten. Is dus het dubbel van belminuten tegenover mv.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 13 december 2015, 22:18:54 »

Offline Ronkens

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 14 december 2015, 20:32:11 »
Ben serieus aan het overwegen om over te stappen van Proximus naar Mobile Vikings.
Iedere maand zit ik tegenwoordig over mijn datalimiet van 2GB.

Ik betaal nu 20 euro (Smart+ 25 pack met 5 euro korting/maand) = unlimited sms, 300 belminuten en 2GB data.
Bij Mobile vikings heb je nu een pack aan 25 euro = 3000 smsjes, 100 belminuten en 6GB data. 

Snap niet dat Proximus geen dergelijke packs op de markt brengt, 2GB is toch niet meer van deze tijd?  :iono:

Iemand hier ervaring met de dekking van Mobile Vikings regio Leuven/Diest?

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #67 Gepost op: 14 december 2015, 20:42:46 »
Hoe geraak je eigenlijk over die 2GB dan? Ik ken maar heel weinig mensen die maandelijks boven de 1GB raken.
En het zijn dan eigenlijk vooral de technologische (of moet ik zeggen de nerdjes :p ) mensen die er boven geraken. En daarvan is er niet een waarvan ik weet dat hij boven 2GB geraakt op regelmatige basis.
4G heb ik eigenlijk maar nodig tussen 2 plaatsen door, bijna overal waar ik kom is er wel wifi.
Work hard, play hard

Offline Milo66

• Grand Prix Winner
« Reactie #68 Gepost op: 14 december 2015, 20:50:49 »

Hoe geraak je eigenlijk over die 2GB dan? Ik ken maar heel weinig mensen die maandelijks boven de 1GB raken.
En het zijn dan eigenlijk vooral de technologische (of moet ik zeggen de nerdjes :p ) mensen die er boven geraken. En daarvan is er niet een waarvan ik weet dat hij boven 2GB geraakt op regelmatige basis.
4G heb ik eigenlijk maar nodig tussen 2 plaatsen door, bijna overal waar ik kom is er wel wifi.

Zoals je zegt, waar je komt is er WiFi. Thuis heb ik ook geen behoefte aan data. Op het werk daarentegen wel ( geen WiFi - alles wired) en dus heb ik wel een degelijk data abbo nodig.  Ben van een 2 G naar 4 Gig abbo gegaan.
Sommige apps verstoken redelijk veel data.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
  • p00p
« Reactie #69 Gepost op: 14 december 2015, 20:57:16 »
Ik kom nog niet aan 500mb data.

WiFi ftw !
- Signature adjusted for beeing outdated-

Offline Ronkens

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #70 Gepost op: 14 december 2015, 21:01:52 »
Op het werk en thuis heb ik WiFi, maar onderweg niet.
Apps zoals Spotify en Google Maps zijn wel serieuze dataverbruikers, en net die gebruikte ik als ik op de baan was. (vandaar het aanzienlijke verbruik) Moet ook wel toegeven dat m'n telefoon praktisch aan mijn hand vastgegroeid is, maar ik zal hier wel geen uitzondering zijn.
Morgen eerst eens naar Proximus bellen, in de hoop dat ze voor goede klanten wat kunnen regelen.  :thumbsup:

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #71 Gepost op: 14 december 2015, 21:09:17 »
Gebruik waze, beter dan de app van google maps en verbruikt minder data.
Work hard, play hard

Offline Xasuntox

• Grand Prix Winner
« Reactie #72 Gepost op: 15 december 2015, 15:50:49 »
Ben serieus aan het overwegen om over te stappen van Proximus naar Mobile Vikings.
Iedere maand zit ik tegenwoordig over mijn datalimiet van 2GB.

Ik betaal nu 20 euro (Smart+ 25 pack met 5 euro korting/maand) = unlimited sms, 300 belminuten en 2GB data.
Bij Mobile vikings heb je nu een pack aan 25 euro = 3000 smsjes, 100 belminuten en 6GB data. 

Snap niet dat Proximus geen dergelijke packs op de markt brengt, 2GB is toch niet meer van deze tijd?  :iono:

Iemand hier ervaring met de dekking van Mobile Vikings regio Leuven/Diest?

Ja ik ben van regio Leuven. Dekking is hier goed, het is eigenlijk gewoon het netwerk van Base dat ze gebruiken.
In steden heb ik meestal 4G en bijna overal 3G. Zit er ondertussen al 4 jaar bij en nog geen moment spijt van gehad.
Momenteel hebben ze ook databundels van 4 Gb voor 15 euro, daar nog 2000 sms'en gratis bij.

Als je overstapt, laat dan iets weten dan kan je mijn nummer opgeven als referentie :razz: ;D

- BMW E46 320D 2000
- Suzuki GS500E 1991
Voor al je iPhone herstellingen, www.dsfix.be

Offline E36club.be

• Premium Member
  • Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #73 Gepost op: 15 december 2015, 18:14:56 »
Ik ben terug van MV naar proxi gegaan.

Bijna een constante 4G is een must vind ik :) .

MV altijd kutbereik. Wachten met iets op te zoeken. Precies een 56k modem :) .

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer

Offline dannyro

• Trade Count: (+8)
  • World Champion
« Reactie #74 Gepost op: 15 december 2015, 19:37:30 »
Ik ben terug van MV naar proxi gegaan.

Bijna een constante 4G is een must vind ik :) .

MV altijd kutbereik. Wachten met iets op te zoeken. Precies een 56k modem :) .

Ik ben ook van dat gedacht. Een jaar of 3 geleden van MV naar Proximus overgestapt, en dat is toch wel pakken beter :wiggleyes:

Offline Ronkens

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #75 Gepost op: 15 december 2015, 23:54:30 »
Had bijna altijd bij Proximus gezeten, tot ik enkele jaren geleden mijn eerste iPhone (4) kocht.
Heb toen een klein jaartje Mobile Vikings geprobeerd, omdat het toen de interessantste formules had voor mobiele data. De dekking toen, vond ik niet geweldig, en vanaf Proximus met Generation MTV op de markt kwam, meteen terug overgeschakeld.

Ben vandaag eens gaan polsen bij 2 Proximus winkels in Leuven.
De eerste verkoopster zei dat ze niets voor me kon doen, de 2e verkoopster heeft me overgehaald om van Telenet (internet, vaste telefonie, en digitale tv)  over te stappen naar Proximus. Op die manier kon ze blijkbaar de gsm nummers van mijn vriendin en mezelf koppelen, waardoor er boven onze vaste 2GB mobiele data, nog eens 2GB mobiele data 'extra' vrijkomt. Daar Telenet weer een prijsverhoging gaat doorvoeren, wou ik Proximus een kans geven voor internet en digitale tv. 24 december komt er een installateur langs, ben benieuwd wat het gaat geven.  :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: 15 december 2015, 23:56:32 door Ronkens »

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
  • p00p
« Reactie #76 Gepost op: 16 december 2015, 11:14:41 »
Is MV niet gekocht door Medialaan?

Offline Ronkens

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #77 Gepost op: 16 december 2015, 12:05:51 »
Yep, klopt.
Maar ze blijven afhankelijk van het Base netwerk. (dus veel zal er voor de consument niet veranderen denk ik)

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
  • p00p
« Reactie #78 Gepost op: 16 december 2015, 15:46:06 »

Yep, klopt.
Maar ze blijven afhankelijk van het Base netwerk. (dus veel zal er voor de consument niet veranderen denk ik)
Ah bugger, ze zijn nog steeds afhankelijk van Base.
Dat duurt nog tot 2018 alvorens Base-gebruikers (hopelijk) een verbetering gaan merken door de overname van Telenet.

Dekking is ook de reden waarom ik ben vertrokken bij MV jaren geleden.
Proximus blijft het beste mobiel netwerk.

Offline Sven1980

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #79 Gepost op: 16 december 2015, 17:41:10 »
Ik ben ook van plan over te stappen naar MV, nu ben ik bij Base, op zich geen klagen van.
Toen ik bij telenet was had ik enorm slecht ontvangst.
In mijn bureau op het werk is Base zelf de enige provider waarbij je ontvangst hebt.
E90 - 320D - Den dunnen
E91 - 320D - Den dikken

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #80 Gepost op: 17 december 2015, 11:06:12 »
Volgens mij is MV toch voor een groot stuk verantwoordelijk dat je nu bij iedere provider met normale tarieven zit voor mobiele data.
Dat i.c.m. met support die ik tot nu toe bij geen andere providers heb meegemaakt hebben er toch wel voor gezorgd dat ik er nog steeds veel sympathie voor hun en tot nu toe loyaal ben gebleven.
De overname door Medialaan geeft mij wel mixed feelings maar we zullen het voorlopig maar het voordeel van de twijfel geven.

Offline Milo66

• Grand Prix Winner
« Reactie #81 Gepost op: 17 december 2015, 11:31:09 »

Had bijna altijd bij Proximus gezeten, tot ik enkele jaren geleden mijn eerste iPhone (4) kocht.
Heb toen een klein jaartje Mobile Vikings geprobeerd, omdat het toen de interessantste formules had voor mobiele data. De dekking toen, vond ik niet geweldig, en vanaf Proximus met Generation MTV op de markt kwam, meteen terug overgeschakeld.

Ben vandaag eens gaan polsen bij 2 Proximus winkels in Leuven.
De eerste verkoopster zei dat ze niets voor me kon doen, de 2e verkoopster heeft me overgehaald om van Telenet (internet, vaste telefonie, en digitale tv)  over te stappen naar Proximus. Op die manier kon ze blijkbaar de gsm nummers van mijn vriendin en mezelf koppelen, waardoor er boven onze vaste 2GB mobiele data, nog eens 2GB mobiele data 'extra' vrijkomt. Daar Telenet weer een prijsverhoging gaat doorvoeren, wou ik Proximus een kans geven voor internet en digitale tv. 24 december komt er een installateur langs, ben benieuwd wat het gaat geven.  :thumbsup:

Ben nu ook bij Proximus mobile en als deze prijsverhoging er komt ga ik ook een volledig pack bij Proximus nemen. Bye bye Telenet.

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
  • p00p
« Reactie #82 Gepost op: 17 december 2015, 11:33:24 »
De overschakeling naar Belgacom is gewoon klote.

Voor mij zou dit resulteren in de voorkant aan het huis terug open te gooien om hunne kabel binnen te krijgen.

Als ik me niet vergis komt Belgacom niet binnen met een coax kabel.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #83 Gepost op: 17 december 2015, 18:30:07 »
Hier ook nog steeds bij MV.
Oke, ze zijn niet perfect in dekking. Om sommige plaatsen of drukke bijeenkomsten laat het al eens een steek vallen.
Maar ik kan nergens 4gig mobiele data, gratis smsen en bellen naar mede MV vinden voor 15€.
De laatste tijd bel ik iets meer en dat is soms wat nipt, maar nog niet storend dat ik daarvoor het dubbele wil gaan betalen.  ::)
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #84 Gepost op: 17 januari 2016, 17:41:15 »
Ben nu ook bij Proximus mobile en als deze prijsverhoging er komt ga ik ook een volledig pack bij Proximus nemen. Bye bye Telenet.

Ja bij proximus betaal je misschien 2 euro/maand minder. Maar ik ken persoonlijk niemand die tevreden is/was van proximus.
Bijna iedereen dat ik ken is ondertussen overgeschakeld naar telenet.
Gewoon omdat proximus geregeld last heeft van blokjes op het scherm en trage internetverbindingen.
Ik ben benieuwd wat mobistar tv gaat zijn.
Hopelijk worden ze door telenet ook niet gehinderd zoals belgacom vroeger gedaan heet met het internet van mobistar via de telefoonkabel.

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #85 Gepost op: 19 juni 2017, 11:25:13 »
Heeft er iemand al eens iets besteld op coolblue via mobile vikings zodat je x aantal % terug krijgt in viking punten?
Je moet via mobile vikings naar de site gaan van coolblue (met speciale link) maar eenmaal ik dan verder klik naar mijn winkelmandje merk je niets speciaal dat dit eigenlijk wel verder in communicatie staat met mobile vikings.

Iemand een idee hoe dit juist werkt?  :iono:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline WimArdooie

• Premium Member
  • Nieuw
« Reactie #86 Gepost op: 19 juni 2017, 12:07:03 »
Heeft er iemand al eens iets besteld op coolblue via mobile vikings zodat je x aantal % terug krijgt in viking punten?
Je moet via mobile vikings naar de site gaan van coolblue (met speciale link) maar eenmaal ik dan verder klik naar mijn winkelmandje merk je niets speciaal dat dit eigenlijk wel verder in communicatie staat met mobile vikings.

Geen ervaring bij Coolblue (enkel bij bol.com) maar ik gebruik in Chrome de extensie Viking Deals (https://chrome.google.com/webstore/detail/viking-deals/cmjjfmkpcickmapganbaipcblolkapbm?hl=nl) en dan kan je direct zien als voor een bepaalde webshop Viking Deals actief zijn en deze snel activeren.
BMW E60 - 520D (2009) (Ex)
Audi A3 1.6 TDI (2013) (Current/Lease)
BMW F36 418dA GC (2017) (Ordered)

Offline Ben.

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
« Reactie #87 Gepost op: 19 juni 2017, 13:21:12 »

geen idee hoe dit juist werkt maar heb enige tijd terug via mobilevikings doorgeklikt naar coolblue, besteld en betaald en toch voldoende vikingpunten bij gekregen voor bundel van 1 maand erop te zetten  :thumbsup:

Offline Monky

• Premium Member
  • Crashed!
  • Freude am Fahren
« Reactie #88 Gepost op: 19 juni 2017, 13:23:45 »
Top, merci voor de reacties  :thumbsup:
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS