Auteur Topic: [ALG] Audi A3 2.0TDI Quattro  (gelezen 605 keer)

Offline Boele

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • Trying to learn
[ALG] Audi A3 2.0TDI Quattro
« Gepost op: 26 november 2017, 14:17:31 »
Hallo iedereen,

Om een lang verhaal kort te maken... Ik zocht een recente, betrouwbare wagen die wel wat km's kan hebben, ...
Tijdens mijn 3 maand lange zoektocht, nog niet veel tegengekomen dat aan mijn verwachtingen voldeed. (Liefst BMW, prijs, grootte, looks, motor, betrouwbaarheid,...)

Omdat ik de kettingproblemen bij BMW toch wou mijden eens beginnen zoeken bij andere merken. Ook bleek een 325d/i me te duur in taksen + verzekering voor de km's die ik doe.
Benzine leek mij een goede opties maar de 4 cil naft van BMW kon mij niet echt bekoren, en van die tfsi blokken (VAG) blijf ik liever af...
Een paar sporthatch bakskes gaan bekijken, maar met oog op de toekomst bleken deze snel te klein.

Ik kwam onlangs uit bij een AUDI A3 sportback van 2011. Naar gaan kijken, mee gereden en voldeed aan de verwachtingen.
Verre van een raket maar Quattro maakt dat goed (Het gaat op de 140pk versie), comfortabel, paar leuke opties waaronder een pano dak, cruis control, auto airco en het feit dat de wagen groot genoeg is (ben verschoten van de grootte van zo'n sportback).
Ik denk ook dat het een goede prijs voor een wagen van 2011 is. De wagen is ook ruim genoeg voor eventuele gezinsuitbreiding, bouw-of verbouwplannen,...

Nu de grote ???? de wagen bezit een commonrailmotor. De meeste kinderziektes zijn bij dit model al van de baan geveegd. Maar wat blijkt, de hogedrukbrandstofpomp (Bosch CP4) zou wel eens durven falen met als gevolg 7K kosten (idem de kosten van een nieuwe distributieketting)...
Dit zou voorkomen bij 1/1000 wagens, maar ik voel toch wat nattigheid... Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
Het gevolg van de falende pomp is ijzervijlsel in de motor --> boel draait stuk

Is er toevallig iemand die hier iets meer over kan vertellen? Kameraad met een Audi-Skoda-VW garage had hier al van gehoord, maar zelf nog niet meegemaakt. Hij vertelde mij dat ik mij er geen zorgen moet over maken.
Op het net lees ik wel dat het voorkomt, maar niet echt in de mate van het kettingprobleem bij BMW of bij de tsi motoren van VW..
Ook zijn hier geen grote fora's voor, of toch zo geen duidelijk/overzichtelijke als dit forum.

Ik zou liefst van al met BMW blijven rijden, maarjah, ge moet naar alles kijken e :)

Iemand ervaring met dit soort motoren?

Groetjes Boele
BMW E36 - 318tds - 1996 - SOLD (2x)
Toyota TA22 - Celica GT - 1974 - SOLD
BMW E90 - 325d - 2008 - SOLD
BMW E46 - 320ci - 2004 - Imolarot II - SOLD
Next - In progress

Offline chris k

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
Re: Audi A3 2.0TDI Quattro
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2017, 14:52:33 »
Dacht dat het de 1.4 l was die veel ketting problemen had van VW ....google maar eens

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2017, 15:13:43 »
Dacht dat het de 1.4 l was die veel ketting problemen had van VW ....google maar eens

Al gedaan, Tsi motoren hadden er veel last van (vooral 2009).
De meeste benzinemotoren in VW, Audi,... zijn tsi motoren. Vandaar dat daar de zoektocht wat stopte, ofwel kettingproblemen, ofwel massa's olie verbruiken na bepaalde tijd.
Next - In progress

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2017, 15:40:44 »
Audi is top qua afwerking. Kwalitatief bedoel ik dan, design is iets anders. Mercedes op tweede plaats, Bmw op derde.

Motorisch heeft Bmw zijn problemen gehad. Met de f10 en f30 zijn er geen noemenswaardige problemen. Waar VAG vroeger slechts last had van dubbelmassavliegwielen, heb ik de laatste jaren ook al vaak gehoord van motorproblemen.

Als je echt zeker wil zijn, koop dan een Audi met wecare contract of een tweedehands waar dat contract aan vast hangt. Dat kost verhoudingsgewijs niet veel, maar echt alles van onderhoud zit erin plus je krijgt garantie op alles. Dat tot 12 jaar of 300.000 km. Maw: compleet zorgeloos rondrijden met respect voor datgene wat iedereen* belangrijk vindt.

* : Wrijf wijsvinger en duim over elkaar

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2017, 16:17:25 »
Audi is top qua afwerking. Kwalitatief bedoel ik dan, design is iets anders. Mercedes op tweede plaats, Bmw op derde.

Motorisch heeft Bmw zijn problemen gehad. Met de f10 en f30 zijn er geen noemenswaardige problemen. Waar VAG vroeger slechts last had van dubbelmassavliegwielen, heb ik de laatste jaren ook al vaak gehoord van motorproblemen.

Als je echt zeker wil zijn, koop dan een Audi met wecare contract of een tweedehands waar dat contract aan vast hangt. Dat kost verhoudingsgewijs niet veel, maar echt alles van onderhoud zit erin plus je krijgt garantie op alles. Dat tot 12 jaar of 300.000 km. Maw: compleet zorgeloos rondrijden met respect voor datgene wat iedereen* belangrijk vindt.

100% correct @Pannenkoek
In mijn geval gaat het over een particuliere aankoop. Jammer genoeg dus 0,0 garantie :) Natuurlijk ben ik er mij van bewust dat er eens kosten aan komen (aan elke wagen van +-125dkm gaat er wel eens iets stuk). Ik had vooral schrik van de hogedrukbrandstofpomp van de common rail motor ...
Elke wagen zal wel iets hebben, was gewoon even om te polsen of ik hier echt schrik van moest hebben/of dit een groot gekend probleem was.

Ik ben zelfs bereid de pomp preventief te veranderen (1k kosten ipv 7K als den boel in de soep draait).

f10/f30 ligt voor mij in een iets te hoge prijsklasse (grens die ik gesteld heb om eraan te geven).

Mercikes voor de info!
« Laatst bewerkt op: 26 november 2017, 17:49:59 door Boele »
Next - In progress

Offline Barney

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2017, 17:28:19 »
Hallo iedereen,

Om een lang verhaal kort te maken... Ik zocht een recente, betrouwbare wagen die wel wat km's kan hebben, ...
Tijdens mijn 3 maand lange zoektocht, nog niet veel tegengekomen dat aan mijn verwachtingen voldeed. (Liefst BMW, prijs, grootte, looks, motor, betrouwbaarheid,...)

Omdat ik de kettingproblemen bij BMW toch wou mijden eens beginnen zoeken bij andere merken. Ook bleek een 325d/i me te duur in taksen + verzekering voor de km's die ik doe.
Benzine leek mij een goede opties maar de 4 cil naft van BMW kon mij niet echt bekoren, en van die tfsi blokken (VAG) blijf ik liever af...
Een paar sporthatch bakskes gaan bekijken, maar met oog op de toekomst bleken deze snel te klein.

Ik kwam onlangs uit bij een AUDI A3 sportback van 2011. Naar gaan kijken, mee gereden en voldeed aan de verwachtingen.
Verre van een raket maar Quattro maakt dat goed (Het gaat op de 140pk versie), comfortabel, paar leuke opties waaronder een pano dak, cruis control, auto airco en het feit dat de wagen groot genoeg is (ben verschoten van de grootte van zo'n sportback).
Ik denk ook dat het een goede prijs voor een wagen van 2011 is. De wagen is ook ruim genoeg voor eventuele gezinsuitbreiding, bouw-of verbouwplannen,...

Nu de grote ???? de wagen bezit een commonrailmotor. De meeste kinderziektes zijn bij dit model al van de baan geveegd. Maar wat blijkt, de hogedrukbrandstofpomp (Bosch CP4) zou wel eens durven falen met als gevolg 7K kosten (idem de kosten van een nieuwe distributieketting)...
Dit zou voorkomen bij 1/1000 wagens, maar ik voel toch wat nattigheid... Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.

Is er toevallig iemand die hier iets meer over kan vertellen? Kameraad met een Audi-Skoda-VW garage had hier al van gehoord, maar zelf nog niet meegemaakt. Hij vertelde mij dat ik mij er geen zorgen moet over maken.
Op het net lees ik wel dat het voorkomt, maar niet echt in de mate van het kettingprobleem bij BMW of bij de tsi motoren van VW..
Ook zijn hier geen grote fora's voor, of toch zo geen duidelijk/overzichtelijke als dit forum.

Ik zou liefst van al met BMW blijven rijden, maarjah, ge moet naar alles kijken e :)

Groetjes Boele

Probleem van kapotte brandstofpomp voorgehad bij mijn 1 serie (N47) en volgens de garage was ik heus niet de enige BMW met dit probleem.
Ik denk dat het bij ieder merk/ model wel iets is.. Beetje chance hebben, niet te veel van aan trekken en gewoon rijden..

Herstelling kostte tussen de 2,5K-3K
« Laatst bewerkt op: 26 november 2017, 17:52:28 door Barney »

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2017, 17:50:25 »

Probleem van kapotte brandstofpomp voorgehad bij mijn 1 serie (N47) en volgens de garage was ik heus niet de enige BMW met dit probleem.
Ik denk dat het bij ieder merk/ model wel iets is.. Beetje chance hebben, niet te veel van aan trekken en gewoon rijden..

Ok!  :thumbsup:
Next - In progress

Offline Low Budget

• World Champion
  • Waarom
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2017, 22:18:20 »
Ik ben ook opzoek naar een andere wagen voor mijn vrouw, gaan kijken naar een passat variant 2.0tdi DSG 140pk van 2013
Mooie wagen maar na controle van chasisnr heeft deze motorcode FCCB 2.0 16v, zijn gevoelig voor injectoren en barsten in cilinderkop.
Hebben ze dit allemaal?
Zeker niet, maar ga dit risico niet nemen, is prive auto en geen lease die kapot gaat en gewoon laat vervangen.

Kennis van me verkoopt enkel jong VAG wagens en verkoopt enkel 1.2 en 1.4 benzine motoren.
Rest is voor hem niet betrouwbaar genoeg omdat hij garantie moet geven.

Ik laat VAG links liggen.
Dus best motorcode opzoeken via chasisnr en dan google afschuimen en afwegen wat je gevoel zegt.
Ook op site van d'Ieteren controleren of het eentje is met sjoemel software en of deze nog moet langsgaan voor software update.

Best ook controleren of de oliepomp met balansassen is of eentje met ketting aandrijving?
Maar denk dat A3 2.0tdi reeds kettingaandrijving heeft.

MVG
Low Budget

Offline ThomasD

• Qualifying
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2017, 00:18:14 »
er zijn ook reeksen bij de 2.0 tdi die problemen hebben allerhande ; oliverbruik , balansassen , kettingen noem maar op
de beste vw motor is nog de 1.9tdi 130pk

de tfsi zijn evengrote oliezuipers als sommige bmw motoren ,

kortom elk merk heb wel wat . informeer je goed en met tweedehands moet je altijd wel wat sjans hebben .

voor me 1 serie had ik een A4 3.0 tdi BKN versie , ook een zo genoemde kwaaltjes motor , 5 jaar en 100K km gechipt rond gereden zonder cats , nooit problemen gehad op welke manier dan ook .

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2017, 06:56:41 »
Ik ben ook opzoek naar een andere wagen voor mijn vrouw, gaan kijken naar een passat variant 2.0tdi DSG 140pk van 2013
Mooie wagen maar na controle van chasisnr heeft deze motorcode FCCB 2.0 16v, zijn gevoelig voor injectoren en barsten in cilinderkop.
Hebben ze dit allemaal?
Zeker niet, maar ga dit risico niet nemen, is prive auto en geen lease die kapot gaat en gewoon laat vervangen.

Kennis van me verkoopt enkel jong VAG wagens en verkoopt enkel 1.2 en 1.4 benzine motoren.
Rest is voor hem niet betrouwbaar genoeg omdat hij garantie moet geven.

Ik laat VAG links liggen.
Dus best motorcode opzoeken via chasisnr en dan google afschuimen en afwegen wat je gevoel zegt.
Ook op site van d'Ieteren controleren of het eentje is met sjoemel software en of deze nog moet langsgaan voor software update.

Best ook controleren of de oliepomp met balansassen is of eentje met ketting aandrijving?
Maar denk dat A3 2.0tdi reeds kettingaandrijving heeft.

MVG
Low Budget

Diegene die ik op het oog heb is ook FCCB-motor.
Normaal na 2008/9 zijn de barsten in cilinderkop voorgoed van de baan. Injectoren blijven gevoelig maar bon, kan ik nog mee leven (elke motor heeft wel iets zeker).
Wagen is binnengeweest voor sjoemelsoftware, maar kan mij eigenlijk ook niet veel schelen...

Oliepomp wordt aangedreven zonder ketting, maar door een dikker model bout dan de precedenten (ik geloof in 2009 van 77mm naar 100mm gegaan--> Zeskantbout die zou afbreken bij de 77mm modellen) en hiermee zijn na 2009 amper problemen.

Voor de rest leek de CFFB motor vrij bulletproof. Vandaag weet ik ook meer van de garage, dus dan zal de knoop waarschijnlijk doorgehakt worden.
Ik las vooral op het internet dat bij de laatste versies enkel nog die hogedrukbrandstofpomp stuk zou gaan (wat voor een grote reparatiekost zorgt in vele gevallen).

er zijn ook reeksen bij de 2.0 tdi die problemen hebben allerhande ; oliverbruik , balansassen , kettingen noem maar op
de beste vw motor is nog de 1.9tdi 130pk

de tfsi zijn evengrote oliezuipers als sommige bmw motoren ,

kortom elk merk heb wel wat . informeer je goed en met tweedehands moet je altijd wel wat sjans hebben .

voor me 1 serie had ik een A4 3.0 tdi BKN versie , ook een zo genoemde kwaaltjes motor , 5 jaar en 100K km gechipt rond gereden zonder cats , nooit problemen gehad op welke manier dan ook .

Velen zeggen dat (van die 1.9tdi) maar is een euro 4... Ik had toch in een diesel zeker een 5 gewild de dag van vandaag. Anders hadk al ergens een E91 pfl gezocht :)
En idd, met een tweedehands moet ge sjans hebben :)
Mijn vorige M54b22 bmw verbruikte bijna niets van olie, terwijl de meeste van deze olie zwelgen ...

Tzal altijd ne gok zijn.
Next - In progress

Offline JitseDM

• Trade Count: (+2)
  • Pole Position
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2017, 07:36:06 »
Mijn schoonbroer heeft zulk type destijd nieuw gekocht.
Na 230.000km en enkel gewoon onderhoud heeft ie nog geen kosten gehad eraan.
Maar ik vind die wagen totaal niet tof rijden, bah

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2017, 09:07:55 »
Zijn er veel quattro's te vinden bij A3? Dit zou ook wel een goede kanshebber zijn voor m'n vriendin.
Work hard, play hard

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2017, 13:07:51 »
Mijn schoonbroer heeft zulk type destijd nieuw gekocht.
Na 230.000km en enkel gewoon onderhoud heeft ie nog geen kosten gehad eraan.
Maar ik vind die wagen totaal niet tof rijden, bah

Dacht ik ook,
Veel met een kameraad zijn A4 gereden (ook 2.0 tdi geen quattro). Verschil met quattro is wel groot vond ik.
T'is nu niet dat het een raket is, maar prijs/wagen vind ik deze ok.
Moest ik een leuke E91 325i vinden :)
We zien wel, time will tell...

Next - In progress

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #13 Gepost op: 27 november 2017, 13:08:18 »
Zijn er veel quattro's te vinden bij A3? Dit zou ook wel een goede kanshebber zijn voor m'n vriendin.

Bij de diesels niet... TFSI en S3 wel.
Next - In progress

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #14 Gepost op: 28 november 2017, 02:57:34 »

Een jaar of 4-5 terug had een collega een A6 TDI met "wecare" , zuinig dat die auto was , niet te geloven

we hebben hem meer met de vervang-Polo zien rijden dan met de A6 , op den duur plaagden ze hem op het werk dat hij een Audi met we cry contract gekocht had , toen hij op enkele maanden voor z'n pensioen voor de zoveelste keer weer problemen had en de vervang-Polo niet beschikbaar was , heeft hij de A6 ingeruild voor een Renault Latitude  en daar na z'n pensioen daar ook mee op reis geweest maar paar maanden daarna die op zijn beurt ingeruild voor een Lexus IS300h met F-Sport pack .
Toen ik hem onlangs zag zei hij dat hij er met die Lexus eindelijk in geslaagd was z'n vrouw te bekeren tot RWD-wagens en zij ging als laatste wagen op haar zaak een 330e bestellen volgens hem (voorheen had ze steeds een Clio die ze deelde met dochters + een FWD break of berline )

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #15 Gepost op: 28 november 2017, 08:06:18 »
Ik zal er nog eens over nadenken....

Eerste keuze was benzine natuurlijk, misschien mits uitbreiding van het budget :)
Next - In progress

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #16 Gepost op: 28 november 2017, 08:45:56 »

Een jaar of 4-5 terug had een collega een A6 TDI met "wecare" , zuinig dat die auto was , niet te geloven

we hebben hem meer met de vervang-Polo zien rijden dan met de A6 , op den duur plaagden ze hem op het werk dat hij een Audi met we cry contract gekocht had , toen hij op enkele maanden voor z'n pensioen voor de zoveelste keer weer problemen had en de vervang-Polo niet beschikbaar was , heeft hij de A6 ingeruild voor een Renault Latitude  en daar na z'n pensioen daar ook mee op reis geweest maar paar maanden daarna die op zijn beurt ingeruild voor een Lexus IS300h met F-Sport pack .
Toen ik hem onlangs zag zei hij dat hij er met die Lexus eindelijk in geslaagd was z'n vrouw te bekeren tot RWD-wagens en zij ging als laatste wagen op haar zaak een 330e bestellen volgens hem (voorheen had ze steeds een Clio die ze deelde met dochters + een FWD break of berline )

Ja, maar: dat zal een exemplarische afwijking geweest zijn. Anders stonden de pechstroken wel vol A 6’en.

Overigens snap ik het issue niet zo goed. Als diezelfde auto particulier zou gekocht zijn, dan zou die alle kosten zelf moeten betalen. En je weer hoe dat gaat: eens je een bepaald bedrag aan een auto  gehangen hebt, blijf je verder gaan omdat je er al zoveel voor hebt neergelegd.

Nu nam Audi alles op zich en kostte het hem geen cent. Dat je dan een polo hebt gekregen als vervanger is beter dan niets. Je bent mobiel. Ze hebben mij ook nog een 1 serie gelapt. Ik moest de zetels plat leggen om alles in dat koffertje te krijgen. 116d: dat spel was tergend traag. En een mini kreeg ik ook nog eens mee. Eerst was ik wel kwaad, maar achteraf bekeken was het nog fun rijden met je bagage net niet in je nek. Ik kon me tenminste wel verplaatsen. 🙂

Het is jammer voor die kennis van je, maar de meeste a6 en zitten wel min of meer betrouwbaar in elkaar. Wat de afwerking betreft, lopen ze lichtjaren vooruit. Rijd eens met een Bmw over een kasseiweg. Niet echt geruisloos he? Bij Audi kan dat wel. Bij Audi zijn de naden tussen exterieur en interieurpanelen zeer klein itt Bmw.

Bmw biedt meer rijplezier en is mijne inziens mooier, maar Audi heeft meer aandacht besteed aan de details.

Ik ben voorstander van zo een wecare contract. Wie tot twaalf jaar zorgeloos wil rondrijden, kan dat. Bmw biedt dat helaas niet aan. Met zeven jaar garantie plus onderhoud bij Audi tenminste ofwel de overbrugging van 1 levenscyclus zou ik al heel content zijn.

Offline midas

• World Champion
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2017, 12:46:25 »

+1 @Pannenkoek .
Bmw geeft een enorm goed rijplezier en heeft een iets beter waardebehoud maar daar is dan alles mee gezegd vrees ik.
Audi heeft een betere afwerking en toont exclusiever,waarborgen worden veel soepeler toegepast maar Audi rijd veel sterieler.
Het sakhir monster in actie

Offline Phil_

• Pole Position
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2017, 16:38:24 »
Heb je al eens gereden met die type Quattro (elektrische Haldex) ?

De overgang van de aandrijving voor naar achter is op droog/nat wegdek veel te traag . Op sneeuw is het oké .

Acceleratie bij hogere snelheid valt zwaar tegen + al het extra gewicht bij het remmen .

Geef mij dan maar liever een goeie FWD  ;)

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #19 Gepost op: 28 november 2017, 18:02:06 »
Heb je al eens gereden met die type Quattro (elektrische Haldex) ?

De overgang van de aandrijving voor naar achter is op droog/nat wegdek veel te traag . Op sneeuw is het oké .

Acceleratie bij hogere snelheid valt zwaar tegen + al het extra gewicht bij het remmen .

Geef mij dan maar liever een goeie FWD  ;)

Ik ben de wagen al gaan testrijden. Ik vond de aandrijving wel ok.
Doorgetrokken naar 110-120 maar nog niet veel sneller. Dat komt natuurlijk wel nog als ik een volgende keer ga kijken.

Vriend van mij had een 2.0tdi FWD en daar reed ik absoluut niet graag mee :'(
Smaken en kleuren :)
Next - In progress

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2017, 01:13:24 »
Morgen 2e x gaan kijken met voorschot in de zak... Nog alles eens grondig testen en wie weet...
Next - In progress

Offline mega_stihl

• World Champion
« Reactie #21 Gepost op: 6 december 2017, 20:13:51 »
Hallo iedereen,

Groetjes Boele

Opinie: Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je E46 hebt verkocht.

:ontopic: Ik heb een kleine 3 jaar bij VW/Seat/Skoda en 1j bij Audi gewerkt.

De 2.0 commonrail van de A3. Tot heden eigenlijk bitterweinig problemen mee ervaren. Wiellagers gaan wel kapot bij deze bakken. Met uitzondering van diegene die fout getankt hebben herinner ik me eigenlijk niet dat ik ooit een hogedrukpomp heb moeten bestellen.

De TSI's van VAG zijn eigenlijk ook niet slecht, maar die hebben dus wel kettingproblemen (thema BMW-kettinggezeik). Dit is bij VW onder garantie tot een zekere leeftijd, daarna ben je gescheten.

edit @Boele . En, wadist geworden? :)
« Laatst bewerkt op: 6 december 2017, 22:12:37 door mega_stihl »
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #22 Gepost op: 6 december 2017, 22:27:32 »
Opinie: Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je E46 hebt verkocht.

:ontopic: Ik heb een kleine 3 jaar bij VW/Seat/Skoda en 1j bij Audi gewerkt.

De 2.0 commonrail van de A3. Tot heden eigenlijk bitterweinig problemen mee ervaren. Wiellagers gaan wel kapot bij deze bakken. Met uitzondering van diegene die fout getankt hebben herinner ik me eigenlijk niet dat ik ooit een hogedrukpomp heb moeten bestellen.

De TSI's van VAG zijn eigenlijk ook niet slecht, maar die hebben dus wel kettingproblemen (thema BMW-kettinggezeik). Dit is bij VW onder garantie tot een zekere leeftijd, daarna ben je gescheten.

edit @Boele . En, wadist geworden? :)

Dit ! Een E46 rijdt pakken beter, en ziet er beter uit.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Boele

• Grand Prix Winner
  • Trying to learn
« Reactie #23 Gepost op: 7 december 2017, 00:07:04 »
@mega_stihl en @Tom
E46 zag er inderdaad beter uit! (op foto)
Met het oog op de toekomst (huis/vrouw/kind) in combinatie met woon-werkverkeer < 1km heb ik ervoor gekozen de E46 te verkopen.
In mijn opzicht zou zo'n coupé in perfecte staat moeten zijn. Om een hoop kosten te doen, waarvan ik achteraf weinig geniet van had (weinig km's) heb ik de knoop doorgehakt deze (voor een goed bod) te verkopen. (kras wegwerken was helemaal niet goedkoop, hier stoorde ik mij wel enorm aan)
Jammer genoeg moet ne mens keuzes maken... goeie, slechte, time will tell :)

Wat de Audi betreft... Niet gekocht, Ik was niet overtuigd genoeg om deze te kopen. Hoewel het in mijn ogen geen slechte koop had geweest.
Momenteel rij ik met een trouwe tweewieler met een 9vitesse manueel te bedienen aan het stuur en zelf te trappen :)
Ik hou mijn ogen wel open, maar ik moet niet van vandaag op morgen 4 wielen onder mij hebben... Hoewel deze makkelijk zouden zijn!

Ik houd jullie op de hoogte!
Next - In progress

Offline mega_stihl

• World Champion
« Reactie #24 Gepost op: 7 december 2017, 12:10:30 »

Momenteel rij ik met een trouwe tweewieler met een 9vitesse manueel te bedienen aan het stuur en zelf te trappen :)

Die zijn zeer betrouwbaar, maar past op, die kunnen ook kettingproblemen hebben  :toofunny:
2008-2010 Opel Astra F 1.6 16v sport  -  2010 BMW E36 320i (RIP)
2010-2011 Mitsubishi Carisma 1.6 16v  -  2011-2013 BMW E34 520i
2012-... BMW E32 730i  -  2013-2016 BMW E46 320d
2014-... Suzuki SV650S  -  2016-... BMW E46 320Ci