Auteur Topic:  Air Force Blaster vehicle dryer  (gelezen 23529 keer)

Offline Pannenkoek

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: Air Force Blaster vehicle dryer
« Reactie #720 Gepost op: 26 november 2017, 15:15:34 »
Jij schijnt uit het oog te verliezen dat het nu eenmaal de bedoeling is van een bedrijf om winst te maken.  Ze kunnen ten alle tijden zelf hun marge bepalen en als klant heb je daar weinig aan te doen, behalve elders gaan. Moest ik klanten hebben die mij bekritiseren over mijn marges dan mochten die met veel plezier elders gaan met hun inzichten. Inzichten die ieder weldenkend mens trouwens al lang heeft.

Als wax-it het nu zo ver geschopt heeft dat hij alleen invoerder is van vanalles en nog wat, dat hij de centen die op dit forum nog te rapen zijn niet meer nodig heeft ... dan kan ik alleen maar respect hebben voor de zaakvoerder.  Hij zorgt goed voor zijn zaak en dat is alles wat een zaakvoerder moet doen.  Met in te gaan op kritiek en commentaar en daardoor alles aan inkoopprijs weg te geven gaat het niet meer lang goed gaan.

Wat je daar schrijft over het ondernemerschap: denk je dat ik dat allemaal niet weet? Niet dat ik mij met anderen moet meten, maar ik ben mij wel bewust van de basisprincipes.

Wat de blasters betreft: dan ben ik zelf even klant. Dan denk ik ook even aan mezelf als klant, maar ook als b2b klant (dus als hoedanigheid van zaakvoerders) tav leveranciers. Ik ken het klappen van de zweep. Enig sentiment als respect voor hoever de ene het geschopt heeft, telt daar niet. Dat is ergens jammer, want het leidt er toe dat kwaliteit soms niet meer het hoofddoel is. Dat merk je al bij de overheidsopdrachten, dat merk je bij de procurements bij private firma’s. Aks je daar tegenover een inkoper zit - die klakkeloos geloofd wordt door diens zaakvoerder die van wanten weet - dan wordt die kwaliteit standaard verwacht en dan heb je geen keus dan je prijs te verlagen tot die van de concurrentie. Doe je dat niet: jammer dan, zij hebben de macht.

Dat is hier niet veel anders. Je schrijft dat ik ook op een ander kon gaan. Geen goed argument. Ik startte het idee van de groepsaankoop. Ik wist toen al goed genoeg dat er andere kanalen waren die ook hiervoor openstonden, maar wax it ken ik nu eenmaal ook erg goed (ik kocht daar al een klein fortuin en geen goedkoop spul als nanolex en fussocoat, dus Bert wist dat dit geen profiteursactie was van toevallige eenmalige kopers). Wax it was toen ook boardsponsor, dus was het al zo netjes het via hen te regelen. Dat heet respect: iets dat tegenwoordig ver zoek is.

Bert had toen ook verzekerd dat hij zodanig op de limiet zou gaan dat (hoe je vast aan de takken van de bomen) “niemand anders zou aankunnen”. Het resultaat was dat er enorm veel tijd verloren en de prijs significant steeg. Dat was al pijnlijk, wetende dat heel wat bb ers toen elders en goedkoper hun blaster kochten. Kennelijk kregen die verkooppunten wel goede prijzen van  MetroVac.

Als je dan met black friday wat inderdaad speciale acties vereist, net zoals met de groepsaankoop dit geoorloofd en verwacht werd, wel het onderste uit de kan kan halen, dan is dat vervelend. Mensen doen groepsaankopen net omwille van het kostenplaatje. Wat is dan nog het nut als het er toch niet toe doet?

Bovenal: men heeft dus nooit de prijs gegeven waar anderen niet aankonden, vermits men nu zelfs nog beter kon. Dat lijkt me een beetje een gevalletje Pinokkio te zijn. Hopelijk legt die een coating op die lange neus...

Ook had ik ondertussen elders kunnen kopen, maar ik was van mijn woord en betaalde meer om langer te wachten op exact dezelfde blazer van wax it. Er is dus geen nodigheid om wat ik schrijf af te doen als onzin. Als iets waar is, is het gewoon zo.

Wat Simon betreft: dat was een crème van een kerel. Ik denk dat je die misschien nooit of toch niet vaak ontmoet hebt. Die nam zijn tijd en was uiterst professioneel in alles wat die deed. Ik let op details en ik heb die nooit op een foutje of onvolmaaktheid kunnen betrappen. Nooit. Bert is natuurlijk ook goed in wat die die doet (behalve onderhandelen of prijs zetten), maar is niet continu aanwezig. Het meisje achter de balie is charmant, maar ontbeert de vakkennis van Simon. Er wordt dan wel iemand bijgehaald vanuit de detailbay, maar dat zijn ook geen professionele verkopers die concrete zaken kunnen vertalen naar wat de klant wil. Er loopt daar nog een dame rond van de sales, maar ook zij heeft niet de kennis die alles heeft groot gebracht. En dat is jammer. Ik wil daarmee niet zeggen dat wax it slecht is, neen zeker niet, ze blijven wellicht nog de maatstaf, maar moest iemand als Simon nu iets dergelijk uit de grond stampen, dan vrees ik dat ze zich heel grondig zullen mogen heroriënteren of het wordt to be or not to be.

Offline Zorro

• World Champion
« Reactie #721 Gepost op: 26 november 2017, 17:09:35 »
Ik ben al in onderhandeling met de fabrikant, dus dat komt goed. Eens alles rond is kom ik het hier allemaal neerpennen ;)
Ik zal iig voor een topdeal zorgen die niemand kan verbeteren zonder eraan toe te steken :)

@b-ken
Dit zijn de woorden van Wax it.

Strook jouw uitleg hierboven nu nog met de woorden van Wat it?

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #722 Gepost op: 26 november 2017, 17:14:35 »
@b-ken
Dit zijn de woorden van Wax it.

Strook jouw uitleg hierboven nu nog met de woorden van Wat it?
Jij gelooft dus alles wat elke verkoper zegt.  :D
Bovendien is die uitspraak van wax-it van maart, we zijn nu bijna december, wie zegt dat de prijzen op die 8 maanden niet gedaald zijn ?

« Laatst bewerkt op: 26 november 2017, 17:18:59 door b_ken »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #723 Gepost op: 26 november 2017, 17:48:32 »
Bovendien is die uitspraak van wax-it van maart, we zijn nu bijna december, wie zegt dat de prijzen op die 8 maanden niet gedaald zijn ?

Als een verkoper ofwel een contractspartij mij iets vertelt, dan houd ik hem daaraan. Dat doe ik immers ook. Op de lange termijn
is dat trouwens voor iedereen het beste in plaats van lucht te verkopen.
Als iemand zich niet houdt aan wat hij zegt, dan is het een leugenaar. Ik denk dat daar weinig discussie over mogelijk is.

Ik ben voor 90 procent zeker dat de blazers die hij recent wenste te verkopen, de blazers zijn die hij nog in stock had. Immers,
hij had extra blazers aangekocht bovenop diegenen die hier besteld werden. Het is nu niet dat die dingen de deur uitgingen
als zoete broodjes en toen ik dat in de shop eens vroeg, werd dat ook toegegeven. Als hij die overstock blazers nu toch plots
kon verkopen aan betere voorwaarden, dan kon hij dat toen ook al. De aanschafprijs blijft voor hem hetzelfde, gezien het om-
dezelfde batch blazers gaat. Ze liggen anders toch maar in zijn magazijn stof te kweken. Al zou hij er eentje uit de verpakking
kunnen halen om dat weg te blazen.

Hij beloofde van een prijs te voorzien waar niemand aankon. Wel, zijn collega webshops konden het wel en hijzelf blijkbaar
twee dagen geleden ook. Het is niet dat ik hier dingen zit op te blazen, he.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #724 Gepost op: 26 november 2017, 18:35:02 »
Of het nu dezelfde blazers zijn van toen of een nieuwe levering doet er zelfs niet toe. Moesten de prijzen van de fabrikant uit gedaald zijn, en je hebt als handelaar nog stock, dan heb je pech gehad en kan je moeilijk anders dan de lagere prijs volgen.

Offline Zorro

• World Champion
« Reactie #725 Gepost op: 26 november 2017, 18:36:06 »

Ik zie Wat it niet als elke verkoper maar als een eerlijke verkoper die sponsor is van Bimmerboard.
Wax it vergelijken met elke verkoper is denigrerend t.o.v. Wat it.  :o

correctie : sponsor was van Bimmerboard.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2017, 18:38:33 door Zorro »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #726 Gepost op: 26 november 2017, 19:13:53 »
Of het nu dezelfde blazers zijn van toen of een nieuwe levering doet er zelfs niet toe. Moesten de prijzen van de fabrikant uit gedaald zijn, en je hebt als handelaar nog stock, dan heb je pech gehad en kan je moeilijk anders dan de lagere prijs volgen.

Waarom zou een eventueel lagere prijs van de handelaar (waar ik niet in geloof) een invloed hierop hebben? Uiteindelijk moet je als handelaar
in België de richtprijzen van België en diens buurlanden (webshops) wat volgen. En die prijs was in maart, april, mei al lager dan de zijne.
Toen vond wax-it het ook niet nodig die prijzen te volgen...

We kunnen trachten recht te praten wat krom is, maar de verschillende elementen zijn duidelijk. Wax-it beloofde een aantal zaken. Dat is
allemaal niet gebeurd en collega-handelaars deden het beter.

Ik was wel van mijn woord en schafte de duurdere blazer aan. Was dat rationeel slim? Nee, zeker niet, maar een woord is
een woord en daar blijf ik trouw aan.

Offline Vanber

• Premium Member
  • Pole Position
« Reactie #727 Gepost op: 26 november 2017, 20:45:53 »
Waarom zou een eventueel lagere prijs van de handelaar (waar ik niet in geloof) een invloed hierop hebben? Uiteindelijk moet je als handelaar
in België de richtprijzen van België en diens buurlanden (webshops) wat volgen. En die prijs was in maart, april, mei al lager dan de zijne.
Toen vond wax-it het ook niet nodig die prijzen te volgen...

We kunnen trachten recht te praten wat krom is, maar de verschillende elementen zijn duidelijk. Wax-it beloofde een aantal zaken. Dat is
allemaal niet gebeurd en collega-handelaars deden het beter.

Ik was wel van mijn woord en schafte de duurdere blazer aan. Was dat rationeel slim? Nee, zeker niet, maar een woord is
een woord en daar blijf ik trouw aan.
Ik moet zeggen dat ik het niet altijd eens ben met wat jij schrijft hier op BB. Maar nu moet ik je toch gelijk geven..
Ik schrok ook toen ik de black friday aanbieding zag van waxit en ben nu blij dat ik toen ben afgehaakt voor de groupbuy.
Ik had meer en beter verwacht van Wax-it...

Offline gfk807

• World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #728 Gepost op: 27 november 2017, 09:25:18 »
Ik moet zeggen dat ik het niet altijd eens ben met wat jij schrijft hier op BB. Maar nu moet ik je toch gelijk geven..
Ik schrok ook toen ik de black friday aanbieding zag van waxit en ben nu blij dat ik toen ben afgehaakt voor de groupbuy.
Ik had meer en beter verwacht van Wax-it...

+1  >:(

Offline gfk807

• World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #729 Gepost op: 28 november 2017, 09:02:42 »
Maar we gaan soft zijn: als we dezelfde extra produktjes van de black friday thuis gestuurd krijgen dan zijn we dit allemaal vergeten  :clap:

:bump:

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #730 Gepost op: 28 november 2017, 09:11:19 »
Maar we gaan soft zijn: als we dezelfde extra produktjes van de black friday thuis gestuurd krijgen dan zijn we dit allemaal vergeten  :clap:

Mee akkoord!

Offline Zorro

• World Champion
« Reactie #731 Gepost op: 28 november 2017, 21:10:05 »

:toofunny: Ik hoop het echt voor jullie geduld en respect maar iets zegt mij dat dat niet gaat gebeuren maar het zou zeker heel mooi zijn van Wat-it.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #732 Gepost op: 28 november 2017, 22:44:06 »
Gaat niet gebeuren, hoeft ook niet. We hebben ingetekend op wat we hebben gekregen.

Bij Colruyt krijgt ge uw geld ook niet terug als ne concurrent 3 maand later een betere aanbieding heeft  :) .
Uiteraard wel teleurgesteld, heb daar al voor 1000den euros gekocht en ook 4 collegas klant gemaakt voor die actie, had niet verwacht dat er nog marge was.

Ook niet gezien dat die geen sponsor meer waren, vreemd.
BMW 2017 K1600GTL
Volvo 2016 XC90 T8 R-Design

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #733 Gepost op: 29 november 2017, 07:45:36 »
Gaat niet gebeuren, hoeft ook niet. We hebben ingetekend op wat we hebben gekregen.

Bij Colruyt krijgt ge uw geld ook niet terug als ne concurrent 3 maand later een betere aanbieding heeft  :) .
Uiteraard wel teleurgesteld, heb daar al voor 1000den euros gekocht en ook 4 collegas klant gemaakt voor die actie, had niet verwacht dat er nog marge was.

Ook niet gezien dat die geen sponsor meer waren, vreemd.

We hebben ingetekend op een belofte. De belofte kon niet waar gemaakt worden, maar sommigen bleven van hun woord om toch te kopen.

Die trouw wordt nu bedankt met de waarheid: namelijk dat de beste prijs die hij zou geven, niet de beste prijs is.

Als je iets belooft, dan doe je dat ook, zo simpel is het. Zelfs al doe je er schade mee: maakt niet uit, want een woord is een woord. Overigens ga je met zo een mentaliteit aan behoorlijke klantenbinding doen. Iedereen apprecieert betrouwbaarheid.

Als de toen reeds aangekochte blazers aan al dan niet hoger tarief plots wel met voordeel de deur uit kunnen, is dat zeer zuur. Alsof die nog eens wou cashen, wetende dat ze binnenkort toch geen sponsor meer zouden zijn.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #734 Gepost op: 29 november 2017, 08:03:04 »
Tja, hij heeft toen een prijs gemaakt waar niemand anders aankon, toch?

Ze zijn geen sponsor meer maar ik vermoed dat ze toch evenzeer de goeie klanten die ze hier door de jaren hebben gevonden ook niet willen kwijtraken? Zo lijken ze me daar helemaal niet.
BMW 2017 K1600GTL

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #735 Gepost op: 29 november 2017, 08:08:03 »

Dit.

En je kan hier nog uren over 'discussieren' maar het zal steeds op hetzelfde neer komen. Een handelaar beslist zelf op elk moment aan welke prijs hij zijn goederen verkoopt. De koper beslist zelf of hij aan die voorwaarden wil kopen.
Een slimme handelaar zorgt daarbij dat hij concurrentieel is, een slimme koper bekijkt het aanbod op meerdere plaatsen. Als de koper op een.bepaald moment beslist om te kopen dan.is dat zijn beslissing en moet hij achteraf niet staan zeuren.

Verder wordt hier serieus gespeculeerd over zaken die enkel wax-it echt weet. Zijn het nog blazers die toen aangekocht werden ? Worden ze nu niet met verlies verkocht om ze kwijt te raken ? Enz.

Deze discussie is geen discussie meer maar een.uitlaatklep voor frustraties.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #736 Gepost op: 29 november 2017, 08:29:35 »
Dit.

En je kan hier nog uren over 'discussieren' maar het zal steeds op hetzelfde neer komen. Een handelaar beslist zelf op elk moment aan welke prijs hij zijn goederen verkoopt. De koper beslist zelf of hij aan die voorwaarden wil kopen.
Een slimme handelaar zorgt daarbij dat hij concurrentieel is, een slimme koper bekijkt het aanbod op meerdere plaatsen. Als de koper op een.bepaald moment beslist om te kopen dan.is dat zijn beslissing en moet hij achteraf niet staan zeuren.

Verder wordt hier serieus gespeculeerd over zaken die enkel wax-it echt weet. Zijn het nog blazers die toen aangekocht werden ? Worden ze nu niet met verlies verkocht om ze kwijt te raken ? Enz.

Deze discussie is geen discussie meer maar een.uitlaatklep voor frustraties.

Als de waarheid gezegd wordt, dan is het een discussie. Die blazers verkopen ze bijna niet (eigen woorden van iemand uit de shop) dus ik ben vrij zeker dat het de extra exemplaren zijn die ze aankochten. Verkopen met verlies mag van Europa, maar het is nog geen Belgische vigerende wetgeving, dus het mag niet behoudens de gevallen van solden. Ik weet niet of black friday als dusdanig daaronder valt en dan nog,..

Dat een slimme koper elders rondkijkt: zo verleg je het zwaartepunt terug naar de koper. Het gaat hier niet om voorafgaande informatiewinning: die was er al. Aanvankelijk hanteerde wax it dezelfde prijs als de rest. Hij beloofde iets extra te doen, zodanig dat niemand er aan zou kunnen, dus tot op de limiet. Waarvoor dient een groepsaankoop anders? Als verkoper is dat super: niet telkens een afzonderlijke klant moeten overtuigen, maar meteen verpatsen.

Daarop tekenden we in. Plots komt die af met: “sorry jongens, maar Tis wat duurder.” Maw, geen extra korting, maar zelfs nog duurder dan de concurrentie. Zoals gezegd: een woord is een woord en dan telt dat ook voor mij. Heeft niets met intelligentie te maken, maar met respect. Ook beloofde die dat er achteraf wel nog iets extra kon gedaan worden bij aanschaf van producten. Dat extraatje bleek achteraf wel heel erg beperkt en voor de mensen die iets vergeten waren kon er niets meer worden toegevoegd omwille “van het verpakkingsmateriaal”. Anders kan dat echter wel...

Als achteraf blijkt dat wax it helemaal niet tot op de limiet is geweest, dan is dat zeer vervelend en allesbehalve correct.

Het is simpel als je het in een syllogisme giet:

- Mensen die uiteindelijk niet doen wat ze beloven, zijn leugenaars.
- Bij wax it is de zaakvoerder een mens.
- Ergo: de zaakvoerder is een leugenaar.

Q.e.d.

« Laatst bewerkt op: 29 november 2017, 08:35:02 door Pannenkoek »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #737 Gepost op: 29 november 2017, 08:32:22 »
Tja, hij heeft toen een prijs gemaakt waar niemand anders aankon, toch?

Ze zijn geen sponsor meer maar ik vermoed dat ze toch evenzeer de goeie klanten die ze hier door de jaren hebben gevonden ook niet willen kwijtraken? Zo lijken ze me daar helemaal niet.

Een prijs gemaakt waar niemand anders aankon? Euhm, als je het interpreteert als de concurrentie die goedkoper was en derhalve niet aan zijn hogere prijs kon misschien wel ja.

Ik denk dat je de draagwijdte van de problematiek niet volledig kent als je zoiets schrijft. 😉

Of je hebt een sarcastisch gevoel voor humor: in dat geval is het wel goed gevonden.

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #738 Gepost op: 29 november 2017, 08:41:44 »
Er was toen toch nergens een goedkopere?
BMW 2017 K1600GTL

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #739 Gepost op: 29 november 2017, 08:45:49 »
Er was toen toch nergens een goedkopere?

Toch wel, daarom - naast de absurde traagheid - haakten heel wat bb ers af. Ik had dat ook kunnen doen, maar ik startte het idee van de groepsaankoop. Wat voor gemeen signaal zou dat zijn als ik mijn staart intrek... 🙂

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #740 Gepost op: 29 november 2017, 08:49:21 »
Ah, dat weet ik dan niet meer. Ben ik ook gewoon aan boord gebleven omdat ik mijn woord had gegeven, zo ben ik ook wel  :razz:
BMW 2017 K1600GTL

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #741 Gepost op: 29 november 2017, 08:53:04 »
Ah, dat weet ik dan niet meer. Ben ik ook gewoon aan boord gebleven omdat ik mijn woord had gegeven, zo ben ik ook wel  :razz:

Voila, en dat is mooi dat je je aan je belofte houdt. Moesten heel wat mensen (dan heb ik het over daadwerkelijk iedereen) dat ook eens beginnen doen: de wereld zou er een pak mooier uitzien. 🙂

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #742 Gepost op: 29 november 2017, 08:59:42 »
Als de waarheid gezegd wordt, dan is het een discussie. Die blazers verkopen ze bijna niet (eigen woorden van iemand uit de shop) dus ik ben vrij zeker dat het de extra exemplaren zijn die ze aankochten. Verkopen met verlies mag van Europa, maar het is nog geen Belgische vigerende wetgeving, dus het mag niet behoudens de gevallen van solden. Ik weet niet of black friday als dusdanig daaronder valt en dan nog,..

Als de waarheid gezegd wordt is het een discussie, maar zoals ik al zei staan hier meer veronderstellingen dan waarheid. Zinnen die beginnen met "ik ben vrij zeker ..." zegt genoeg.

Inzake verkopen met verlies moet het zijn dat uw aandacht tijdens de lessen economie wat afgedwaald is. Misschien was je teksten aan het schrijven voor BB of zo. Er is namelijk een regel die zegt dat verkopen met verlies niet toegestaan is. en daarna geeft men zoveel uitzonderingen op deze regel waardoor die helemaal uitgehold wordt. En ja ... dat is Belgische wetgeving. Ik quote hieronder de uitzonderingen even die van FOD  Economie komen.

Citaat
Het art. VI.117 WER, voorziet echter een reeks uitzonderingen gekoppeld aan bijzondere omstandigheden, waarin verkoop met verlies toegelaten is:

naar aanleiding van soldenverkoop of uitverkoop;
met als doel de goederen die vatbaar zijn voor snel bederf van de hand te doen als hun bewaring niet meer kan worden verzekerd;
ten gevolge externe omstandigheden;
goederen die technisch voorbijgestreefd zijn of beschadigd zijn;
de noodzakelijkheid van concurrentie.

Zoals je ziet kan een handelaar altijd wel één van bovenstaande inroepen (vooral de laatste)  en dus verkopen aan eender welke prijs.

Ik respecteer het dat je een man bent van uw woord. Zo zouden er meer moeten zijn. Ik ben ook van mijn woord maar als ik vind dat ik een afspraak heb met iemand, en die verbreekt zijn woord dan voel ik me plots ook niet meer zo verplicht om mijn woord te houden, vanzelfsprekend. Als ik dat dan toch nog doe dan zaag ik daar nadien niet meer over.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #743 Gepost op: 29 november 2017, 09:18:28 »
De wetgeving is ondertussen fors veranderd dus het is niet makkelijk dat bij te houden. De whpc werd de wmpc. Dat werd toen vervangen door het wetboek van economisch recht etc. Het is een kluwen. Gelukkig bestaan er nog de vakbladen waar nu en dan eens iets uitgelicht staat.

Er zijn ook tal van Europese richtlijnen die verkoop met verlies toestaan waar België dat weer afblokt behoudens de uitzonderingen die je van de FOD economie citeerde.

De uitzonderingen die je schrijft: de enige die ik zou kunnen afleiden in dit concreet geval is diegene van soldenverkoop etc.

Snel bederf, technisch voorbijgestreefd zal hier wel niet kunnen. Concurrentie wellicht ook niet, gezien ze dan al in het voorjaar goedkoper zouden verkocht hebben in het kader van de groepsaankoop.

Nu, het is niet dat die blower nu goedkoper stond, wel dat producten werden bijgegeven. Das niet echt verkoop met verlies eerder toegestane koppelverkoop. Maar net daarom: ik had indertijd voorgesteld om naast die blower korting te krijgen op producten toen bleek dat het duurder uitviel dan verwacht. Dat leek te worden gedaan maar achteraf bleek het gene vette qua gamma. Dan had ie er nochtans steeds op verdiend.

Nu, ik vind het jammer. Ik had inderdaad mijn woord kunnen intrekken, maar ik startte het idee van de groepsaankoop. Dat zou al niet netjes zijn geweest tav diegene die wel nog wilden kopen. Vooral ook omdat ze 1 iemand tekort hadden en de prijs dan nog meer in de hoogte zou gaan. Dat kon ik niet maken...

Nu, als ik nog eens langs ga bij wax it, zal ik het er eens over hebben. Vragen kan geen kwaad. Misschien heeft die een logische verklaring, misschien doet die een geste... We zien wel.

Offline b_ken

• Medewerker
  • Race Legend
« Reactie #744 Gepost op: 29 november 2017, 09:28:24 »
De uitzonderingen staan een handelaar toe om met verlies te verkopen, ze verplichten hem natuurlijk niet. Het kan dus perfect dat een handelaar x-tijd terug beslist om niet met verlies te verkopen, en nu wel ... om nu concurrentieel te blijven terwijl hij x-tijd geleden die behoefte misschien niet had.

Zoals ik al eerder zei komt het er dus op neer dat een handelaar zelf op elk moment beslist wat zijn verkoopprijzen zijn.  Live with it.  ;)