Auteur Topic:  Het grote "Nieuws v/d dag topic"  (gelezen 149303 keer)

Offline b_ken

• Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Reactie #3300 Gepost op: 6 december 2017, 19:53:04 »
Ik ben zeker dat de 30 auto's minder zullen verbruiken.
Kerosine zit ergens tussen diesel en benzine in, in de distillatie van aardolie. Wat daar zo zuiver aan zou zijn weet ik niet.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat de uitlaatgassen van een vliegtuigmotor zo behandeld worden al die van een auto.

Ik ben zeer sceptsich tegenover de verhaaltjes van CO2, klimaatopwarming en andere zever die goed uitkomt om het leven duurder te maken. Maar als we dan toch vliegtuigen met auto's moeten vergelijken gaan onze auto's het nog niet zo slecht doen.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3301 Gepost op: 6 december 2017, 20:46:49 »
Als vliegtuigen het echt zo slecht doen, dan zal men uitlaatgasbehandeling moeten inzetten. Ik denk niet dat rolls royce zich daarmee bezig houdt, waarom zouden ze als niemand hen verplicht.

Ik heb wel nog gelezen dat men zou willen evolueren naar meerdere kleine motoren op een vliegtuig en eens op kruissnelheid het merendeel van de motoren uitschakelen om het verbruik te doen zakken want dat is ook belangrijk: de kostprijs van de brandstof.

Wat ik persoonlijk minder tof vind is dat als men een onverwachte tussenstop moet maken en het vliegtuig nog te vol is met kerosine om veilig te landen, dat men via een bypass een paar ton kerosine gewoon losweg de lucht inspuit alsof het niets voorstelt. Er zal maar een akker onderliggen met groente, of een speelplaats van een school met kinderen waar de nevel over dwarrelt.

Offline ThomasD

• Qualifying
« Reactie #3302 Gepost op: 6 december 2017, 23:01:32 »
uitlaatgas behandeling op een straal motor :D ik wens je veel succes  >:D :exited:

Offline Tom

• Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
« Reactie #3303 Gepost op: 6 december 2017, 23:18:51 »
De oplossing is simpel, vliegen moet gewoon 10 keer duurder worden. Auto's zijn echt al fel uitgemolken ( in rijk Europa)
Die zever van voor een tientje overal naartoe vliegen is gewoon waanzin, citytrips naar New York, effe op en af vliegen voor een meeting ( doe ik ook aan mee) en van die fratsen, buitensporig allemaal.
« Laatst bewerkt op: 6 december 2017, 23:23:38 door Tom »
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #3304 Gepost op: 6 december 2017, 23:21:09 »
Als vliegtuigen het echt zo slecht doen, dan zal men uitlaatgasbehandeling moeten inzetten. Ik denk niet dat rolls royce zich daarmee bezig houdt, waarom zouden ze als niemand hen verplicht.

Ik heb wel nog gelezen dat men zou willen evolueren naar meerdere kleine motoren op een vliegtuig en eens op kruissnelheid het merendeel van de motoren uitschakelen om het verbruik te doen zakken want dat is ook belangrijk: de kostprijs van de brandstof.

Wat ik persoonlijk minder tof vind is dat als men een onverwachte tussenstop moet maken en het vliegtuig nog te vol is met kerosine om veilig te landen, dat men via een bypass een paar ton kerosine gewoon losweg de lucht inspuit alsof het niets voorstelt. Er zal maar een akker onderliggen met groente, of een speelplaats van een school met kinderen waar de nevel over dwarrelt.

Ik citeer uit bovenvermeld artikel:

Citaat
Technische verbeteringen, ook een speerpunt van de ICAO, leveren nauwelijks iets op. De wereldluchtvaartorganisatie stelde vorig jaar normen op waaraan vliegtuigen in de toekomst moeten voldoen. Die aanscherping, stelt Peeters, kan tot 2040 slechts enkele procenten CO2 schelen, bijna niets dus. 'Vliegtuigen zijn al zo zuinig mogelijk ontworpen, dus daar is met het aanscherpen van een norm niet veel meer te halen', zegt hij.

Nogmaals een indicatie dat je wat uit je nek kletst soms  :)
« Laatst bewerkt op: 6 december 2017, 23:23:07 door Tom »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3305 Gepost op: 6 december 2017, 23:56:15 »
Ik citeer uit bovenvermeld artikel:

Nogmaals een indicatie dat je wat uit je nek kletst soms  :)

Ik klets niet uit mijn nek, he. Men schrijft in dat artikel dat je citeerde dat er normen worden bepaald voor de toekomst...

Op dit moment - daar ging het ook over, daar in de toekomst sowieso vanalles mogelijk kan zijn - is er niets bekend van regelgeving dat de CO2 van vliegtuigen doet terugdringen. Anders was het al gebeurd en zou men niet zo klagen van de CO2 en er dus ook niets over schrijven in dat artikel dat je aanhaalde. 😉

Dat Peeters zegt dat vliegtuigen niet zuiniger kunnen: was het niet die hij die beweerde dat we allemaal boven onze stand hebben geleefd? Als zijn kennis over vliegtuigen even hoog is als het inschatten van de Belgische onderdanen... 🙂

Wat die vliegtuigen met meerdere kleine motoren betreft, is niet gelogen.

Siemens heeft trouwens een elektromotor voor kleinere vliegtuigen van amper 50 kg met een continu vermogen van 260 kilowatt. Tis weinig en ontoereikend voor de gekende verkeersvliegtuigen, maar Tis een begin. Over tien jaar kan dat 2600 kw zijn. Vier stuks daarvan zouden een Airbus 320 moeten doen functioneren. Dieselmotoren zijn ook ooit zeer zwak begonnen. Computers waren ook ooit nog minder performant dan de electronica van een hedendaagse wasmachine. Alles evolueert.

Offline ThomasD

• Qualifying
« Reactie #3306 Gepost op: 7 december 2017, 00:00:05 »
en hoe wil je dan 10 megawatt opwekken aan elektriciteit aan boord van een vliegtuig ?

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3307 Gepost op: 7 december 2017, 01:03:06 »
en hoe wil je dan 10 megawatt opwekken aan elektriciteit aan boord van een vliegtuig ?

Dat weet ik niet. Ik ga er wel van uit dat als ze kleinschalige motoren ontwerpen, ze toch willen proberen
deze weg te bewandelen.

Sowieso, het is niet omdat vandaag iets niet mogelijk is met de huidige gekende inzichten, dat het daarom
in de toekomst niet kan. Een atoom bvb werd lange tijd beschouwd als ondeelbaar vandaar ook de naam
die afkomstig is van het Griekse atomos dat ondeelbaar betekent. De dag van vandaag weten we dat het
opsplitsbaar is. Met de deeltjesversneller van CERN zijn we er al achter dat er zoiets bestaat als het Higgsdeeltje.
Maw: wat nu gekend is als natuurwet, klopt weldra niet meer.

Nu schermt men nog met wet van behoud van energie en dergelijke meer, maar voor hetzelfde geld ontdekt
men binnen kort totaal nieuwe ideeën. We zien wel.

Offline beemerke2000

• Grand Prix Winner
« Reactie #3308 Gepost op: 7 december 2017, 01:39:31 »
Ik vraag me wel af: stel we willen met 30 gezinnen naar Spanje. Of we rijden met 30 autos naar ginder, heen en terug. Of we vullen met ons allen een Airbus a319.

Zou de auto er beter uit komen?

In ieder geval: tijd dat ze de motoren efficiënter maken dan. 🙂

Hier is maar 1 ding dat dan het zuinigste is. De goede ouderwetse touringcar.
60 personen erin en een gemiddeld verbruik van rond de 30 liter.
« Laatst bewerkt op: 7 december 2017, 01:52:48 door beemerke2000 »

Offline midas

• World Champion
« Reactie #3309 Gepost op: 7 december 2017, 07:20:35 »
De oplossing is simpel, vliegen moet gewoon 10 keer duurder worden. Auto's zijn echt al fel uitgemolken ( in rijk Europa)
Die zever van voor een tientje overal naartoe vliegen is gewoon waanzin, citytrips naar New York, effe op en af vliegen voor een meeting ( doe ik ook aan mee) en van die fratsen, buitensporig allemaal.

Dit!  :thumbsup:
Het sakhir monster in actie

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #3310 Gepost op: 7 december 2017, 07:23:22 »
Ik klets niet uit mijn nek, he. Men schrijft in dat artikel dat je citeerde dat er normen worden bepaald voor de toekomst...

Op dit moment - daar ging het ook over, daar in de toekomst sowieso vanalles mogelijk kan zijn - is er niets bekend van regelgeving dat de CO2 van vliegtuigen doet terugdringen. Anders was het al gebeurd en zou men niet zo klagen van de CO2 en er dus ook niets over schrijven in dat artikel dat je aanhaalde. 😉

Dat Peeters zegt dat vliegtuigen niet zuiniger kunnen: was het niet die hij die beweerde dat we allemaal boven onze stand hebben geleefd? Als zijn kennis over vliegtuigen even hoog is als het inschatten van de Belgische onderdanen... 🙂

Wat die vliegtuigen met meerdere kleine motoren betreft, is niet gelogen.

Siemens heeft trouwens een elektromotor voor kleinere vliegtuigen van amper 50 kg met een continu vermogen van 260 kilowatt. Tis weinig en ontoereikend voor de gekende verkeersvliegtuigen, maar Tis een begin. Over tien jaar kan dat 2600 kw zijn. Vier stuks daarvan zouden een Airbus 320 moeten doen functioneren. Dieselmotoren zijn ook ooit zeer zwak begonnen. Computers waren ook ooit nog minder performant dan de electronica van een hedendaagse wasmachine. Alles evolueert.
Jij kletst zwaar uit je nek, tot 2040 verandert er niks en we zitten al quasi aan max efficientie...  Jij leest ook wat je wil lezen denk ik :)

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3311 Gepost op: 7 december 2017, 07:31:51 »
Ik ben nu even niet mee, hoor. Je schrijft net zelf dat er niets verandert tot 2040. Waar heb ik gezegd dat er daadwerkelijk iets zou veranderen? Ik zei net en enkel: waarom zou men iets veranderen als men nergens toe verplicht wordt? Bij mijn weten hangen er nog steeds “oude” vliegtuigen in de lucht. Die worden toch noet geweerd? En wat de bouw van huidige vliegtuigmotoren betreft: waarom zou men inspanningen doen? Stel dat de usa sowieso “vervuilende” Boeings aankoopt, gaat Europa de passage ervan op haar grondgebied verhinderen? Nee toch?

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gezegd hoor.

En wat die max efficiëntie betreft: dat zeiden ze jaren geleden van de dieselmotor ook. En zie, van 2000 tot nu zijn de vermogens meer dan verdubbeld. In de jaren 90 zaten pc s ook op hun maximum. Zie nu, almaar nieuwe en snellere technieken zodat zelfs een minuscule iPhone die oude pv compleet outperformed.

Dat men aan max efficiëntie zit op dit eigenste moment: ja mss. Maar dat men over een aantal jaar nog steeds even ver zal staan als nu: dat vind ik moeilijk te geloven. Alles verbetert. Neem nu een warmtepomp. Heel eenvoudig principe. Twintig jaar geleden kende niemand dat. Nu zit het zelfs in je droogkast wat het rendement drastisch verhoogt.

Of het rendement van mazout of gas: jaren terug was de regel ook van x aantal procent. Met de hr ketels, condensatieketels maken ook brandhout van die oude ideeen.

In de luchtvaart is verbruik vooral belangrijk. Als Airbus iets zou vinden om Boeing de loef af te steken, dan betekent dat weeral zoveel extra verkochte exemplaren en opbrengsten uit de “aftersale”. En ja ik zie dat gebeuren. Maar op dit moment is er geen regel zoals bij de auto’s met hogere belastingen en lez etc die bestaande vliegtuigen wegpest. Alsook lees ik nergens dat vliegtuigbouwers zo op de hielen worden gezeten als autoconstructeurs met de euronormen. Wat is daar nu fout gezegd aan?
« Laatst bewerkt op: 7 december 2017, 07:45:37 door Pannenkoek »

Offline Tom

• Oneliner
  • Race Legend
« Reactie #3312 Gepost op: 7 december 2017, 07:36:46 »
Ik ben nu even niet mee, hoor. Je schrijft net zelf dat er niets verandert tot 2040. Waar heb ik gezegd dat er daadwerkelijk iets zou veranderen? Ik zei net en enkel: waarom zou men iets veranderen als men nergens toe verplicht wordt? Bij mijn weten hangen er nog steeds “oude” vliegtuigen in de lucht. Die worden toch noet geweerd? En wat de bouw van huidige vliegtuigmotoren betreft: waarom zou men inspanningen doen? Stel dat de usa sowieso “vervuilende” Boeings aankoopt, gaat Europa de passage ervan op haar grondgebied verhinderen? Nee toch?

Ik weet niet wat ik verkeerd heb gezegd hoor.

Laat maar hangen, het zal toch niet groeien.

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3313 Gepost op: 7 december 2017, 07:46:53 »
Het staat je vrij om te verduidelijken he.

Offline ThomasD

• Qualifying
« Reactie #3314 Gepost op: 7 december 2017, 10:04:39 »
Dat weet ik niet. Ik ga er wel van uit dat als ze kleinschalige motoren ontwerpen, ze toch willen proberen
deze weg te bewandelen.

.....

We zien wel.

Der is niks wat compact genoeg is en wat licht genoeg is om vermogen op te wekken dat een vliegtuig elektrisch aan zou kunnen drijven . schaalmodellen staan zoals steeds mijlen ver van de realiteit vandaan .
Het probleem met elektriciteit is dat je het omslachtig moet opslaan , de plek waar je het opwekt en dissipeert er veel warmte opgewekt wordt . Wat in een vliegtuig onmogelijk is om dat duurzaam te realiseren .
Eenstraal motor op kerosine is relatief simpel , licht , en voldoende bestand tegen last wisselingen . elektrische ligt dat allemaal wle heel anders ;) . Ik hoop ook dat je beseft hoeveel vermogen 10M watt elektrisch wel ni is  :P

« Laatst bewerkt op: 7 december 2017, 10:06:21 door ThomasD »

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3315 Gepost op: 7 december 2017, 10:46:27 »
De agm batterij is ook een zeer performante batterij naar oplaadsnelheid toe. Had men in de jaren 80 vermoed dat dat zou aanwezig zijn in voertuigen? Alles evolueert. Mss kan men wel zeer compacte batterijen ontwikkelen waarvan men het bestaan anno 2017 niet voor mogelijk houdt. 🙂

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3316 Gepost op: 7 december 2017, 19:22:12 »
Je gaat er wel blindelings van uit dat de technologie nog steeds verder kan.
Maar ergens stopt het wel.

Bv de wet van Moore, daar raken wij ook aan zijn einde. We komen gewoon aan een punt dat de technologie zo ver staat, dat het héél moeilijk wordt om nog steeds met grote stappen vooruit te gaan.
Work hard, play hard

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3317 Gepost op: 7 december 2017, 21:07:48 »
Je gaat er wel blindelings van uit dat de technologie nog steeds verder kan.
Maar ergens stopt het wel.

Bv de wet van Moore, daar raken wij ook aan zijn einde. We komen gewoon aan een punt dat de technologie zo ver staat, dat het héél moeilijk wordt om nog steeds met grote stappen vooruit te gaan.

Dat klopt. Makkelijk is het zeker niet. Maar toch worden we nog steeds verbaasd. Neem nu de ontdekking van het higgsdeeltje. Dat is ongelooflijk speciaal zoiets, wie had dat ooit gedacht.

Ik ben ervan overtuigd dat batterijen nog stukken compacter gaan worden. Hoe, weet ik ook niet, anders was het er al.

Het enige probleem dat ik zie is dat er geen echte uitvinders meer zijn. Tegenwoordig vindt alles plaats in labo’s en studiebureaus, in universiteiten en andere vorserlocaties. Die mensen werken vaak in ondergeschikt verband en zijn dus ook niet meer zo gemotiveerd omdat het overkoepelende geheel toch met de eer gaat lopen.

Allessandro Tripodi is de uitvinder van het commonrail systeem. Niemand kent die mens. Bosch ging echter met de eer lopen nadat ze het researchbureau waar tripodi voor werkte, opkochten. Dat systeem zit in vrijwel elke auto en brengt Bosch massa’s op. Het werkelijke genie heeft niks.

Ik denk dat dit een pijnpunt is. Misschien een oproep naar de rijken der aarde om via een soort wedstrijd a la the voice geniëen te ondersteunen met gepaste incentives en zodoende de vooruitgang te ondersteunen.

Wat artificiele intelligentie betreft, dat is voor mij het enige dat zou stante pede verboden moeten worden... Dat wordt de ondergang van de mens, want zo wordt deze overbodig. Geen productiviteit is gelijk aan geen geld is gelijk aan niet kunnnen overleven.

Offline WÅky

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #3318 Gepost op: 11 december 2017, 13:34:57 »
Wat artificiele intelligentie betreft, dat is voor mij het enige dat zou stante pede verboden moeten worden... Dat wordt de ondergang van de mens, want zo wordt deze overbodig. Geen productiviteit is gelijk aan geen geld is gelijk aan niet kunnnen overleven.

Lig jij daar wakker van? Wat kan mij 'De mens' schelen, die hebben al een tijdje geen goeie platen meer gemaakt.

Offline bostonvert

• Pole Position
« Reactie #3319 Gepost op: 11 december 2017, 14:40:14 »
Ik denk niet dat ik hier de enige ben die gisteren en vandaag veel plezier heeft beleefd in de sneeuw!

Traject Aalst-Halle rond 10 uur, ik ben via de kleine baantjes (zonder sporen) veel sneller thuisgeraakt. In Ninove op de expresweg richting Aalst raakte niemand het kleine bergje op achter de brug  :razz: Idem in leerbeek aan de Kesterheide. Op de expresweg zelf iedereen op 1 vak aan het rijden met 30 per uur...behalve ik en enkele Land Rovers

Nog altijd verbaast van hoe vlot een e34 met winterbanden zelfs de kleinste, stijle baantjes op raakt!
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Danny65

• Qualifying
« Reactie #3320 Gepost op: 11 december 2017, 15:25:08 »
Ik denk niet dat ik hier de enige ben die gisteren en vandaag veel plezier heeft beleefd in de sneeuw!

Traject Aalst-Halle rond 10 uur, ik ben via de kleine baantjes (zonder sporen) veel sneller thuisgeraakt. In Ninove op de expresweg richting Aalst raakte niemand het kleine bergje op achter de brug  :razz: Idem in leerbeek aan de Kesterheide. Op de expresweg zelf iedereen op 1 vak aan het rijden met 30 per uur...behalve ik en enkele Land Rovers

Nog altijd verbaast van hoe vlot een e34 met winterbanden zelfs de kleinste, stijle baantjes op raakt!

Al wie ik ken met bmw's geraken langs geen kanten weg... En plezier beleef ik aan wat anders dan aan die klotesneeuw zen...

Offline Woodykipo

• Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #3321 Gepost op: 11 december 2017, 15:26:43 »
Ik minder plezier vandaag met de Caddy van het werk,het is de eerste keer met deze in de sneeuw.Er staan 4-seizoensbanden onder maar je gaat alle kanten op behalve rechtdoor >:(
Gewoon proberen vertrekken in 1ste,gewoon proberen vertrekken in 2de,enkel op koppeling proberen vertrekken in 1ste en 2de,kamikaze-style gas geven,... het mocht allemaal niet baten.Vorige was een Skoda Octavia,230k km mee gedaan en 0 problemen gehad en trok zich overal door.

Offline Blue

• World Champion
« Reactie #3322 Gepost op: 11 december 2017, 15:35:34 »

Ik denk dat dit een pijnpunt is. Misschien een oproep naar de rijken der aarde om via een soort wedstrijd a la the voice geniëen te ondersteunen met gepaste incentives en zodoende de vooruitgang te ondersteunen.

Dit gebeurd al jaren in de vorm van "dragons, Angels,..." mensen die uitvinders, nieuwe producten,... financieel steunen.

En ivm uw andere opmerking dat de uitvinders die voor grote concerns werken niet gemotiveerd meer zijn daardoor??

Wat een BS man....

Offline Fredje330d

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3323 Gepost op: 11 december 2017, 16:09:46 »
Ik minder plezier vandaag met de Caddy van het werk,het is de eerste keer met deze in de sneeuw.Er staan 4-seizoensbanden onder maar je gaat alle kanten op behalve rechtdoor >:(
Gewoon proberen vertrekken in 1ste,gewoon proberen vertrekken in 2de,enkel op koppeling proberen vertrekken in 1ste en 2de,kamikaze-style gas geven,... het mocht allemaal niet baten.Vorige was een Skoda Octavia,230k km mee gedaan en 0 problemen gehad en trok zich overal door.

Raar, met mijn Caddy 2.0tdi geraak ik vlotjes door de sneeuw zelfs inhalen tegen veel hogere snelheid dan het ander verkeer is geen probleem... nu heb ik wel A-merk winterbanden erop zitten en is het een DSG. Misschien heeft die automaat er ook wel wat mee te maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Offline Nostra

• Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #3324 Gepost op: 11 december 2017, 16:34:24 »

Stuk ligt ook aan de chauffeur zelf hoor :)

Maar bij deze nogmaals bewezen dat winterbanden effectief iets uit doen.

Vandaag ook geen enkel probleem gehad met de brz op de winterbanden.
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline gfk807

• World Champion
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #3325 Gepost op: 11 december 2017, 16:39:51 »
Stuk ligt ook aan de chauffeur zelf hoor :)

Maar bij deze nogmaals bewezen dat winterbanden effectief iets uit doen.

Vandaag ook geen enkel probleem gehad met de brz op de winterbanden.

Hier ook geen enkel probleem met de 225XE met winterbanden  :neener: rijdt als op rails  >:D

TOPbakje... !

Offline Nostra

• Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #3326 Gepost op: 11 december 2017, 16:40:33 »
Hier ook geen enkel probleem met de 225XE met winterbanden  :neener: rijdt als op rails  >:D

TOPbakje... !
Appels en peren hè g!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3327 Gepost op: 11 december 2017, 21:05:14 »
Hier op de Jeep Renegade ( vervaingswagen in afwachting van de echte bedrijfsauto) met 4 seizoensbanden op denk ik, allesinds geen winters.

Nergens een probleem, enkel het remmen is wat aanpassen omdat die ander naar een kant trekt. Ook gas geven op het gemak doen en ik geraakte overal door en over, ligt zoals @Nostra zegt ook vaak aan de chauffeur.

Achter een x5 gezeten die 20 km/h op de steenweg... Ook pick-up eigenaars die schrik hebben met hun 4wd....

Met de camionette (peugeout boxer 3.0 hdi ) vertrokken in hongarije, enkel op de bergjes wat last omdat hij heel vol ( lees bijna overladen) was, maar anders nergens problemen gehad. Ook de chauffeurs daar rijden met een half rotte trabant of opel gewoon mij los voorbij :)

in Duitsland kleine sneeuwstrompje gehad de zaterdag, in belgie rijdt iedereen dan 10km/h of staat stil, duitsland gewoon tegn 70 a 80km rijden, normaalste zaak van de wereld.

Belgie een beetje sneeuw en tis weer drama drama  :-[
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline Nostra

• Race Legend
  • BRZ addict
« Reactie #3328 Gepost op: 11 december 2017, 21:09:46 »
Hier op de Jeep Renegade ( vervaingswagen in afwachting van de echte bedrijfsauto) met 4 seizoensbanden op denk ik, allesinds geen winters.

Nergens een probleem, enkel het remmen is wat aanpassen omdat die ander naar een kant trekt. Ook gas geven op het gemak doen en ik geraakte overal door en over, ligt zoals @Nostra zegt ook vaak aan de chauffeur

Belgie een beetje sneeuw en tis weer drama drama  :-[

Vooral dat laatste, nagels en koppen!

Offline Pannenkoek

• World Champion
« Reactie #3329 Gepost op: 11 december 2017, 21:29:36 »
Dit gebeurd al jaren in de vorm van "dragons, Angels,..." mensen die uitvinders, nieuwe producten,... financieel steunen.

En ivm uw andere opmerking dat de uitvinders die voor grote concerns werken niet gemotiveerd meer zijn daardoor??

Wat een BS man....

Dat is ook zo. Bill Gates bvb, Steve jobs... die hebben redelijk off scratch systemen helpen uitdenken. Die zijn daar rijkelijk voor beloond geweest. Naast de passie is er dus een incentive. Gates en jobs waren geldhongerig in hun tijd. Gates is ondertussen wel filantroop.

Waarom bestaat nog steeds geen medicijn tegen obesitas (dat werkt zonder noemenswaardige nadelen), waarom bestaat nog steeds niets tegen haaruitval bij mannen en vrouwen, en waarom bestaat nog steeds niets tegen kanker? Waarom zou een researcher alles uit de kan halen? De opbrengst van de medicatie komt hem toch niet toe... Ik herinner mij een interview met de uitvinder van viagra. Pfizer liep met de centen weg en de uitvinder in kwestie reed met een oude rammelkar rond. Waarom zou je dan nog moeite doen?

Waarom worden in Aziatische landen wel behoorlijke uitvindingen gedaan? Qua electronica lopen ze ver voor, qua organieke systemen zoals bvb het welbekende 5 S systeem. Da s allemaal Japans! Omdat men daar in Azië vooral aanhanger is van het communisme, vermoed ik. Men trekt aan een zeel en hoeft geen (grote) persoonlijke reward. In Japan werken bedienden van smoegens tot s avonds en gaan dan nog iets gaan drinken met de baas en collega’s, tot een gat in de nacht en elke dag opnieuw.

Ik wil maar zeggen: tenzij je erg gepassioneerd bent (maar dan nog steeds niet altijd de centen hebt voor r & d), waarom zou je alles uit de kan halen als je toch niet beloond wordt? Ik gaf als voorbeeld al het overal gebruikte common rail systeem: niemand kent de uitvinder ervan en die mens heeft daar niets aan gehad.

Ik geloof niet dat we op de grens van het kunnen zitten. Laatst gaf iemand me een artikel van een paar jaar oud waarin men in de tu delft, dacht ik, erin geslaagd was atomen te teleporteren. Kan je mee lachen, maar ik vind dat een aardig begin. Toch wordt er verder niets meer mee gedaan. Waarom zou je je uit de naad werken zoals bvb Tesla zijn leven aan inventies heeft gewijd?