Auteur Topic:  2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10, CUP 2) Spa 03.02min  (gelezen 34580 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8456
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #360 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:25:59 »
Ik heb nog een kaart met enkele rondjes voor de Ring, iemand die weet of die volgend jaar nog geldig zijn?


Tenzij de regels veranderd zijn: neen.
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #361 Gepost op: 3 december 2016, 11:47:52 »
Er heeft een niet oplettende elektrische fietser tegen mijn stilstaande Z4M gereden met de nodige schade en krassen tot gevolg. Linker spiegel, raamomlijsting, deur, zijflank zijn allemaal gedeukt en of gekrast.... Een serieuze hoop schade eigenlijk..maar ja die elektrische fietsen gaan ook tegen een stevig tempo. Nu was die optische sowieso in verre van topstaat en zal deze schade volledig geregeld worden door mijn verzekering. De enige zijde die nog ongeschonden was van krassen en deuken was de linkerzijde, maar dat is dus nu ook niet meer het geval. Vermits hij bij een carrossier staat voor deze schade leek het mij ineens een goed moment om de Z4M eens visueel terug proper te zetten (technisch staat die altijd top, maar visueel is wat ondergeschikt voor mij en krassen, deuken hoort er bij als je een wagen gewoon gebruikt). Er komt ook een nieuwe rechter zijflank op (stevige deuk van een spelende kindje met een bal) en een nieuwe voorbumper (schade van mensen die niet kunnen parkeren)... Maw in 2017 staat die visueel ook terug top en vermits hij door de komst van de M2 toch iets minder op circuit zal komen zal hij ook iets minder afzien.

2de plan is de CSL velgen volledig laten zandstralen en terug OEM laten lakken... Door al die jaren circuitgebruik met redelijk agressieve remblokken (en amper kuisen) is het remblokmateriaal zwaar ingebakken in de velg en is dit onmogelijk nog volledig te verwijderen. Door de curb's zijn er ook lichte lakschade op de randen van de CSL velgen...

Maw in 2017 staat die visueel ook terug top en vermits hij door de komst van de M2 toch iets minder op circuit zal komen zal hij ook iets minder afzien. Maar blijven doet hij sowieso....de Z4M ooit weg doen is iets wat ik waarschijnlijk niet over mijn "auto"hart krijg vrees ik... Hij staat ook 100% perfect qua aanpassingen naar mijn eigen smaak. Tenzij hij natuurlijk niet meer gebruikt zou worden, maar die kans is zeer klein zeker als de zon schijnt en het dakje terug open kan... Of als ik nog eens oldschool wil autorijden met een atmosferische motor, hydraulische stuurbekrachtiging en zware koppeling + versnellingsbak.
« Laatst bewerkt op: 3 december 2016, 11:55:36 door Franzino »

Offline Jussi

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 3785
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #362 Gepost op: 3 december 2016, 20:25:23 »
This car has so much win!  :thumbsup:

Als de Z3C weer op de baan is, zou ik graag eens meeten.  :)
Sleep late, have fun, get wild, drink whisky, and drive fast on empty streets with nothing in mind except falling in love and not getting arrested.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #363 Gepost op: 3 december 2016, 21:01:39 »
This car has so much win!  :thumbsup:
Klopt...de Z4M is moeilijk te kloppen qua sensatie en rijbeleving. Het feit dat die zo klein, compact en redelijk laag gewicht heeft maak het ook ideaal voor het betere gooi en smijtwerk...iets wat mijn zwaardere en grotere M2 moeilijk zal kunnen evenaren. De goede Z4M coupe exemplaren kan je anno 2016 vinden voor rond de 32.000euro (paar jaar geleden was dit 23.000euro)....maar zelfs voor deze prijs vind ik dat er in dit prijssegment nog steeds weinig leuker, exclusiever en sneller is op de markt (qua 2de hands en nieuw).
« Laatst bewerkt op: 3 december 2016, 21:05:22 door Franzino »

Offline charly

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1050
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #364 Gepost op: 4 december 2016, 09:19:10 »
destijds veel getwijfeld bij mijn aankoop van de csl, de z4 coupe stond dan sterk op mijn verlanglijstje ,maar is toch de csl geworden dan waar ik niet boos om was kwa investering...
maar de z4 m blijft een mooie verschijning en een leuke driverscar ,mooi exemplaar trouwens
don't let all the fun to the worms

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #365 Gepost op: 4 december 2016, 10:30:42 »
destijds veel getwijfeld bij mijn aankoop van de csl, de z4 coupe stond dan sterk op mijn verlanglijstje ,maar is toch de csl geworden dan waar ik niet boos om was kwa investering...
maar de z4 m blijft een mooie verschijning en een leuke driverscar ,mooi exemplaar trouwens
CSL staat voor mij wel iets hoger dan Z4M...enige twee minpunten van de CSL waren voor mij de toen veel hoger aanschafprijs van een 2de hands CSL vs 2de hands Z4M en ik ben nooit zo een grote fan geweest van de SMG versnellingsbak... Maar voor de rest echt wel een schitterende wagen en staat in mijn top 5 van "Wanna Have BMW's"
M3 CSL / M3 GTS V8 / Z4M R / M2 / Z8  :drool:

Offline charly

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1050
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #366 Gepost op: 5 december 2016, 20:00:38 »
nice bukketlist
don't let all the fun to the worms

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #367 Gepost op: 5 december 2016, 20:21:44 »
nice bukketlist
2 down.... 3 to go  :thinking:

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #368 Gepost op: 9 december 2016, 11:25:21 »
kleinere velgen + hardtop + vuil = wintermodus


Offline RDH

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1156
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #369 Gepost op: 9 december 2016, 13:25:29 »
Z8 ken ik wel iemand die de zijne mss zou wegdoen

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #370 Gepost op: 9 december 2016, 14:08:17 »
Z8 ken ik wel iemand die de zijne mss zou wegdoen
LoL...als hem die verkoopt voor 50K dan perfect :)
Nee serieus; ik geen enkele ambitie om een Z8 te kopen voor de prijzen dat ze nu gaan. Dan zijn er veel zaliger wagens te koop vr die prijs.
Er staan eigenlijk zeer veel Z8's te koop van mensen die nu willen cashen op hun Z8. Ik heb komende paar jaren sowieso 0 plannen om nog wagens bij te kopen en zeker geen Z8.

Toen ik zei "BMW" droomgarage...dan spreken we over de droomaankopen na nen deftige lottowinst (moet ik wel eens meedoen) of een extreme financiŽle meevaller (wat al realistischer is)...

Maar als geld voor auto's geen punt zou zijn, dan komt sowieso eerst een Porsche 997 GT3 RS 3.8 voor ik nog een BMW extra zou bijkopen. De 997 GT3 RS 3.8 is mijn all time favouriete "wanna have" auto en staat op nr 1 boven al de rest van wat er bestaat qua auto's...😍

Maar hey; echt geen klachten hier over mijn huidige garage hoor. Die vind ik al te vet en zotjes voor mijn eigen gevoel dat ik een Z4M & M2 in mijn bezit heb 😁

Offline RDH

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1156
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #371 Gepost op: 9 december 2016, 16:18:13 »
Nee inderdaad zeker niet slecht

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6871
  • BRZ addict
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) laatste ringronde 2016
« Reactie #372 Gepost op: 24 december 2016, 10:00:25 »

Maar als geld voor auto's geen punt zou zijn, dan komt sowieso eerst een Porsche 997 GT3 RS 3.8 voor ik nog een BMW extra zou bijkopen. De 997 GT3 RS 3.8 is mijn all time favouriete "wanna have" auto en staat op nr 1 boven al de rest van wat er bestaat qua auto's...😍
Nog iemand :) toch voor wat ik nu doe met men brz.

Maar ik snap je punt wel.

Ik zelf zit nog met 1 wagen die ik er echt wil bij hebben en dat is een oude mustang mk1 met v8. Coupe of fastback
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #373 Gepost op: 4 januari 2017, 13:23:50 »
Er was eind vorig jaar een "elektrische" fietser tegen de Z4M gereden met serieus wat krassen en deuken tot gevolg. Vermits de herstelling op kosten van de verzekering ging zijn (fietser deed overtreding) heb ik ineens ook een deel geld zelf opgehoest. Om zo voor de eerste keer eens een hoop koetswerkherstellingen te laten doen om de vroegere krassen van parkerende mensen + deuken te laten herstellen aan de zijkanten. Zodat de Z4M buiten mechanische topstaat ook terug visueel in orde is. Na 10 jaar op de baan (en 5 jaar op circuit) te zijn had het koetswerk wel al wat mee gemaakt van krasjes en deukjes... De wagen was na 10 jaar visueel niet meer in topstaat en de de voorbumper had massa's steenslag. De wagen heeft eigenlijk nooit een echt serieus ongeval meegemaakt; buiten wat idioten die bij het parkeren tegen mijn bumpers zijn gereden en een kleine die zijn bal los tegen mijn zijflank had getrapt met een mooie afdruk tot gevolg. Een fiets die op uw stilstaande wagen inrijd beschouw ik persoonlijk ook niet als een echt zwaar ongeval. Er was wel serieus wat oppervlakkige materialistische schade, maar de fietser zelf had gelukkig niets.

Bij deze heeft de wagen dus een nieuwe voorbumper, nieuwe linker en rechter zijflanken vooraan (wel cool dat ze die er gewoon integraal af nemen en redelijk snel een andere op plaatsen), nieuwe wielkasten, nieuwe remkoeling kanalen, herspuiten beide voordeuren en ontdeuken + uitspuiten naar achterzijde om kleurverschil te minimaliseren. Om nu de voorbumper wat beter te beschermen tegen steenslag en dergelijke ga ik hem deze keer laten wrappen met X-pel ter extra bescherming. Enkel met de tijd mijn OEM CSL nog eens laten herspuiten (die zien meer zwart dan zilver, van de remblokken) en dan is hij weer klaar voor de volgende 10 jaar  ;D



De originele Z4M bumper staat te koop in geval iemand zijn gewone Z4 een Z4M look wilt geven: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=62370.new#new
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2017, 13:38:23 door Franzino »

Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17122
  • Carpe diem!
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #374 Gepost op: 4 januari 2017, 18:43:48 »
Nice! :thumbsup:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline charly

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 1050
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #375 Gepost op: 5 januari 2017, 10:31:58 »
prober  :)
don't let all the fun to the worms

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #376 Gepost op: 31 januari 2017, 01:50:41 »
We staan allemaal in winter-Modus op dit moment....


Offline d.fine

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+10)
  • Kart-Hero!
  • *****
  • Berichten: 17122
  • Carpe diem!
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #377 Gepost op: 31 januari 2017, 18:57:27 »
Knap trio :bow:
'My ears are bleeding, my spine has a performant deformity and my arse has lost all feeling. It's a bit hardcore but somehow strangely appealing'

Offline JGA

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 196
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #378 Gepost op: 1 februari 2017, 08:40:41 »

Inderdaad echt knap,
En voor mij is de Z4 coupe en van de mooiste BMW coupe ooit.
Mvg
JGA

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #379 Gepost op: 19 februari 2017, 19:43:34 »
Some ass kissing ;)



Love them both  :-*
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2017, 19:58:51 door Franzino »

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #380 Gepost op: 19 februari 2017, 19:57:47 »
Inderdaad echt knap,
En voor mij is de Z4 coupe en van de mooiste BMW coupe ooit.
Mvg
JGA

Inderdaad zeer mooi die Z4M coupe, maar niet van mij  ;)

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2633
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #381 Gepost op: 20 februari 2017, 17:08:49 »
Knap duo! :thumbsup:
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Megane RS CUP 275

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10) heropfrissing fase 1
« Reactie #382 Gepost op: 14 april 2017, 21:55:24 »
Als het wilt weten wat nu mijn voorkeur geniet op circuit => M2 vs Z4M: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=60230.420

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10, CUP 2) Spa 03.02min
« Reactie #383 Gepost op: 1 november 2017, 17:00:03 »
He was al enkel jaren geleden dat ik nog eens op Spa ben geweest...de Z4M heeft tegenwoordig CUP 2 banden en die hebben we eens grondig getest op circuit. Absolute aanrader! Ook op straat en zelfs in de regen zijn ze zeer ok.



« Laatst bewerkt op: 1 november 2017, 17:15:18 door Franzino »

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10, CUP 2) Spa 03.02min
« Reactie #384 Gepost op: 4 december 2017, 00:38:44 »
Missing the summer :-*

« Laatst bewerkt op: 4 december 2017, 00:41:29 door Franzino »

Offline Boin

  • * Board Sponsor *
  • Trade Count: (+6)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 4550
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10, CUP 2) Spa 03.02min
« Reactie #385 Gepost op: 4 december 2017, 16:57:34 »
He was al enkel jaren geleden dat ik nog eens op Spa ben geweest...de Z4M heeft tegenwoordig CUP 2 banden en die hebben we eens grondig getest op circuit. Absolute aanrader! Ook op straat en zelfs in de regen zijn ze zeer ok.




Welke semiís heb je al getest naast de cup 2ís?
Ik vind ze persoonlijk zwaar tegenvallen.

Offline Franzino

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1929
Re: 2006 - E85 - Z4///M roadster (AP, CSL, Bilstein PSS-10, CUP 2) Spa 03.02min
« Reactie #386 Gepost op: 8 december 2017, 18:05:24 »
Welke semiís heb je al getest naast de cup 2ís?
Ik vind ze persoonlijk zwaar tegenvallen.

Op mijn eigen wagens...geen  :D
Maar CUP2 is echt wel nog zeer ok in de regen en bij straat gebruik...dus bij dubbel gebruik zeker geen klachten van. Ik kon in de bochten sommige full blown e36/e46 met full slicks netjes volgens qua grip hoor. Dus 0 klachten en vond ze ook goed aanvoelen qua gripgrens en dergelijke.