Auteur Topic:  Geflitst...  (gelezen 196707 keer)

Offline Artemis

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Geflitst...
« Reactie #3480 Gepost op: 4 september 2017, 23:38:18 »
Feiten gepleegd v๓๓r 1 januari 2017 en die nog niet berecht zijn: x 6
Sedertdien: x 8
« Laatst bewerkt op: 4 september 2017, 23:40:20 door Artemis »

Offline jvc

• Warming Up
  • *
« Reactie #3481 Gepost op: 5 september 2017, 10:42:33 »
Op geldboetes zijn "opdeciemen" van toepassing.  Zoniet moeten ze die vele bedragen in die strafregelgeving alsmaar weer aanpassen.  Dus passen ze gewoon een factor toe, die van tijd tot tijd wordt verhoogd.  Momenteel zitten ze al aan factor 8 ( alles x 8 ).  Dus als een politierechter je veroordeelt tot een geldboete van bijvoorbeeld "100 €" = 800 €.  Dus niet te vroeg "Bwa, valt nog redelijk mee" denken als je de politierechter "voor inbreuk A een geldboete van 250 € en voor inbreuk B een geldboete van 50 €" hoort uitspreken, want dan ben je al zeker 2.400 € kwijt.
https://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/straffen_en_boetes/soorten_straffen/hoofdstraf/geldboete

Ahja inderdaad was ik vergeten!
2013 BMW 118d
2013 Renault Megane RS

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #3482 Gepost op: 2 oktober 2017, 11:25:26 »
@Blue  Zo se net terug van de rechtbank met m'n advocaat. 06/11/2016 geflitst tegen 143 -> gecorrigeerd naar 134 waar je 90 mocht.
--> minimum boete gekregen voor deze overtreding: 14 dagen rijbewijs en €50 boete x6 + gerechtskosten zal dit ongeveer een €500 boete geven. Ikke content natuurlijk...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #3483 Gepost op: 2 oktober 2017, 11:51:45 »
Aha, een jaar na mij geflitst. Dan zal 't bij mij wel echt niet meer komen :)
BMW 2017 K1600GTL
Volvo 2016 XC90 T8 R-Design

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #3484 Gepost op: 2 oktober 2017, 12:02:52 »
Aha, een jaar na mij geflitst. Dan zal 't bij mij wel echt niet meer komen :)

Ik had in december 2016 al een eerste brief gekregen om te bevestigen of ik het was die daar op dat ogenblik reed. Dan in juli terug een brief met de datum van wanneer en waar ik moest voorkomen. Deze morgen moest ik me dus aanmelden in de politierechtbank van Mechelen...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #3485 Gepost op: 2 oktober 2017, 12:29:52 »
Ik ben januari 2016 geflitst. Heb dan een vaststelling gekregen en en "uitnodiging" om de cursus "omgaan met snelheid" te gaan volgen bij BIVV om de uitspraak van de rechter af te wachten.
Die cursus gedaan, niks meer gehoord sindsdien.
BMW 2017 K1600GTL

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3486 Gepost op: 2 oktober 2017, 17:41:32 »
Amaai Freke das idd heel positief he.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3487 Gepost op: 2 oktober 2017, 18:27:05 »
Hou er wel rekening mee dat ze hier tot 2 jaar na de feiten mee mogen afkomen dacht ik.
En het hangt heel sterk af van welke rechtbank zone je hebt. Brugge is bijvoorbeeld heel drukbezet, Kortrijk daarentegen een stuk minder.
Dit kan zomaar een half jaar schelen of meer.
Work hard, play hard

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #3488 Gepost op: 2 oktober 2017, 20:29:22 »
Amaai Freke das idd heel positief he.

Yep, ik had met zowel de boete als het rijverbod op het dubbele gerekend. Ik had toch een beetje schrik toen ik er toe kwam want de advocaat zei dat ik pech had met de rechter, normaal een kei strenge en geen gevoel voor humor. Blijkbaar had ze ne goede dag vandaag zeker.  :D

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #3489 Gepost op: 2 oktober 2017, 20:33:21 »
Hou er wel rekening mee dat ze hier tot 2 jaar na de feiten mee mogen afkomen dacht ik.
En het hangt heel sterk af van welke rechtbank zone je hebt. Brugge is bijvoorbeeld heel drukbezet, Kortrijk daarentegen een stuk minder.
Dit kan zomaar een half jaar schelen of meer.

1j dacht ik. En dan max een extra jaar door verdagingen oid maar dat is er niet geweest.
IS in leuven, ik zat in die cursus met mensen die allemaal al na mij waren geflitst en al uitgesproken waren...
BMW 2017 K1600GTL

Offline PeterV

• World Champion
  • God schept de dag en ik vlieg erdoor :-)
« Reactie #3490 Gepost op: 2 oktober 2017, 21:58:44 »
1j dacht ik. En dan max een extra jaar door verdagingen oid maar dat is er niet geweest.
IS in leuven, ik zat in die cursus met mensen die allemaal al na mij waren geflitst en al uitgesproken waren...

Toch wel raar, je zou bijna gaan denken dan dat je zonder het te weten achteraf bij verstek berecht geweest bent, en dat de rechter bv geoordeeld heeft:
-geen of minimale voorgaanden
-heeft zijn straf "uitgezeten" door die cursus te gaan volgen
Of geseponeerd omdat je je goeie wil hebt laten zien door in te gaan op die uitnodiging?
In elk geval, na een jaar ben je normaal safe, tenzij er om ้้n of andere reden uitstel is geweest in de uitspraak door bv ontbrekende bewijsstukken ofzo die moeten voorgelegd worden, maar daar blijkt in dit geval geen sprake van, dus volgens mij kan je wel gerust zijn  :thumbsup:

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3491 Gepost op: 3 oktober 2017, 07:21:46 »

Ik dacht dat het net 2j geworden was omdat er zo veel vertragingen waren.
Maar ik heb zelfs weet van iemand die zijn uitspraak had en uiteindelijk nooit opgeroepen is geweest om zijn rijbewijs in te leveren.
Je kan altijd eens geluk hebben :)
Work hard, play hard

Offline arbe

• Grand Prix Winner
« Reactie #3492 Gepost op: 3 oktober 2017, 08:41:42 »
Toch wel raar, je zou bijna gaan denken dan dat je zonder het te weten achteraf bij verstek berecht geweest bent, en dat de rechter bv geoordeeld heeft:
-geen of minimale voorgaanden
-heeft zijn straf "uitgezeten" door die cursus te gaan volgen
Of geseponeerd omdat je je goeie wil hebt laten zien door in te gaan op die uitnodiging?
In elk geval, na een jaar ben je normaal safe, tenzij er om ้้n of andere reden uitstel is geweest in de uitspraak door bv ontbrekende bewijsstukken ofzo die moeten voorgelegd worden, maar daar blijkt in dit geval geen sprake van, dus volgens mij kan je wel gerust zijn  :thumbsup:

Toch wel wat voorgaanden, natuurlijk aan "normale" snelheden.
Die cursus worden ze normaal niet van op de hoogte gesteld, dat document moet ge zelf meenemen naar de rechtbank. Op zich wel heel goeie cursus afgelegd, ook expliciet zo vermeld door beide instructeurs (theorie+praktijk).
Sindsdien ook 100% aan de regels aan't houden, ik rij geen km/u te hard meer. Het heeft dus wel zijn effect gehad.

RIJ VEILIG ALLEMAAL!

(ge ziet, ik verspreid de boodschap :p )
BMW 2017 K1600GTL

Offline Artemis

• Grand Prix Winner
« Reactie #3493 Gepost op: 9 oktober 2017, 20:01:40 »
Vijf snelheidsduivels scheuren met meer dan 220 km/u door trajectcontrole E40
HLN - 09.10.2017 - https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vijf-snelheidsduivels-scheuren-met-meer-dan-220-km-u-door-trajectcontrole-e40~a505563a2/
Op de politierechtbank van Aalst zijn deze middag vijf snelheidsduivels met Franse nationaliteit zwaar veroordeeld voor enorme snelheidsovertredingen op de trajectcontrole van de E40.
Tussen Wetteren en Erpe-Mere wordt de gemiddelde snelheid van alle verkeer gemeten. De vijf werden met een gecorrigeerde gemiddelde snelheid tussen 203 en 227 kilometer per uur geflitst.
Dat gebeurde in november vorig jaar, telkens tussen 1.10 en 1.50 uur ′ s nachts. De vijf zagen elk hun snelle wagen verbeurd verklaard en moeten een geldboete van 3.000 euro betalen. Ze kregen 5 jaar rijverbod.

Offline PIRRE.

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #3494 Gepost op: 9 oktober 2017, 20:24:38 »
Vijf snelheidsduivels scheuren met meer dan 220 km/u door trajectcontrole E40
HLN - 09.10.2017 - https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vijf-snelheidsduivels-scheuren-met-meer-dan-220-km-u-door-trajectcontrole-e40~a505563a2/
Op de politierechtbank van Aalst zijn deze middag vijf snelheidsduivels met Franse nationaliteit zwaar veroordeeld voor enorme snelheidsovertredingen op de trajectcontrole van de E40.
Tussen Wetteren en Erpe-Mere wordt de gemiddelde snelheid van alle verkeer gemeten. De vijf werden met een gecorrigeerde gemiddelde snelheid tussen 203 en 227 kilometer per uur geflitst.
Dat gebeurde in november vorig jaar, telkens tussen 1.10 en 1.50 uur ′ s nachts. De vijf zagen elk hun snelle wagen verbeurd verklaard en moeten een geldboete van 3.000 euro betalen. Ze kregen 5 jaar rijverbod.

Kan dit zomaar gezien zij Fransmannen zijn. Rijverbod voor hun geldt alleen in Belgie toch? Die auto's zullen zo gezegd toch weg/verkocht zijn he, all้ zo zou ik het gedaan hebben. Boete zul je niet onderuit kunnen.
BMW E46 M3 coupe silbergrau 6MT 2004 --->toy    VMR CSL's 19' - Bilstein B6 - H&R lowered - eisenmann - EBC yellowstuff - Performance shortshift - PPE power
BMW E60 525d Lci carbonschwarz M pack 2009 --->daily
Kreidler RS 50 golfgrun 5 bak 1979 ---> cafe moto 60cc KT 6 poorter - 20mm bing - homoet/baan uitlaat - 9,5 pk

We will never see high revving motors pushed far like the S54 from BMW ever again, and that my friends is not joy, it's sad.

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3495 Gepost op: 9 oktober 2017, 21:05:50 »
Verbeurdverklaring vind ik echt niet kunnen. Iemand kan al zijn geld gestopt hebben in een dure auto, of iemand kan een goedkope auto zwaar getuned hebben, verbeurdverklaring is bij beide gevallen een zeer verschillende strafmaat.
Work hard, play hard

Offline Tmass

• World Champion
« Reactie #3496 Gepost op: 9 oktober 2017, 22:34:05 »
Verbeurdverklaring vind ik echt niet kunnen. Iemand kan al zijn geld gestopt hebben in een dure auto, of iemand kan een goedkope auto zwaar getuned hebben, verbeurdverklaring is bij beide gevallen een zeer verschillende strafmaat.
Heb het ook voorgehad in 2010 met mijnen M3, in beroep geweest en 'k mocht hem alsnog houden. Soms willen ze nu eenmaal een voorbeeld stellen, terecht of niet.

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #3497 Gepost op: 10 oktober 2017, 00:20:37 »

Offline bostonvert

• Pole Position
« Reactie #3498 Gepost op: 12 oktober 2017, 16:27:02 »
Is de trajectcontrole tussen Ninove en Aalst al actief? Heb gezien dat er al palen staan in Ninove maar nog geen in Aalst gezien
E36 320I cabrio 1994
E28 520I 1982

Offline Draje

• Trade Count: (+2)
  • World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3499 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:32:08 »
Is de trajectcontrole tussen Ninove en Aalst al actief? Heb gezien dat er al palen staan in Ninove maar nog geen in Aalst gezien

Staan de palen niet aan de rotonde van de Albatros in Aalst ?
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline hmn_pwr

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3500 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:28:39 »
Geven ze de trajectcontroles op de gewone wegen ook aan met die grote borden? Zoals bij de trajectcontroles en flitspalen langs de autosnelwegen?
Anders, amaai, als je niet van de streek bent en je komt er voor het eerst en weinig verkeer op dat moment (dus weinig locals die het wel weten en traag rijden) dan zal het volop kassa zijn :-(

Hier en daar (bijv. rond Turnhout?) zijn er al op de gewone wegen maar ik ben er nog geen tegengekomen en ook nergens geflits in zo'n zone dus ik weet niet of ze daar ook die borden zetten. Iemand die het wel al gezien heeft, of er daar dan ook borden staan of niet?
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2017, 20:31:13 door hmn_pwr »

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3501 Gepost op: 12 oktober 2017, 21:48:02 »
Geven ze de trajectcontroles op de gewone wegen ook aan met die grote borden? Zoals bij de trajectcontroles en flitspalen langs de autosnelwegen?
Anders, amaai, als je niet van de streek bent en je komt er voor het eerst en weinig verkeer op dat moment (dus weinig locals die het wel weten en traag rijden) dan zal het volop kassa zijn :-(

Hier en daar (bijv. rond Turnhout?) zijn er al op de gewone wegen maar ik ben er nog geen tegengekomen en ook nergens geflits in zo'n zone dus ik weet niet of ze daar ook die borden zetten. Iemand die het wel al gezien heeft, of er daar dan ook borden staan of niet?

Denk dat ze verplicht zijn om het aan te geven, ook op secundaire wegen.

Tussen Zottegem en Wetteren is er ook een stuk trajectcontrole, en dat staat zeer duidelijk aangeduid
E91 2009 318d : 248.xxx km -> SOLD - E36 1993 318i  : 145.xxx km -> SOLD -  E46 320i Touring : 173.xxx km  -> SOLD
F650 GS - GSF 650

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3502 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:39:56 »
Denk dat ze verplicht zijn om het aan te geven, ook op secundaire wegen.

Tussen Zottegem en Wetteren is er ook een stuk trajectcontrole, en dat staat zeer duidelijk aangeduid

Met als gevolg dat de meesten er nu 70 rijden terwijl je 90 mag  >:(

Offline Draje

• World Champion
    • BelleVue
« Reactie #3503 Gepost op: 13 oktober 2017, 17:28:20 »
Met als gevolg dat de meesten er nu 70 rijden terwijl je 90 mag  >:(

Fact ! Terwijl er duidelijk 90 staat, enkel aan de lichten, net na de controle, is het 70 en direct terug 90.

Ben blij dat ik niet meer langs die kanten moet rijden.
F650 GS - GSF 650

Offline DHL

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #3504 Gepost op: 13 oktober 2017, 22:55:08 »
Ik kom er heel dikwijls, kan soms mijn stuur opvreten. Ook die lange zone 50 die vroeger 90 was is er echt over. Geen huizen, geen bochten en toch 50. Niemand die zich er daar aan houdt, maar op een zondagavond laat ben ik er toch geflitst... 51 km per uur (gecorrigeerd uiteraard). Gelukkig had ik ze zien staan :)

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #3505 Gepost op: 5 december 2017, 18:58:20 »
Zelf de boete niet opgelopen, maar ze toch moeten betalen: als je met een leasingwagen rijdt, kan dat blijkbaar :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171205_03225739

Dus met leasewagen ve grote leasingfirma rondrijden is slechter dan met leasewagen v kleiner leasingbedrijf ? Want hoe meer wagens leasingfirma heeft rondrijden , hoe groter de kans dat 1 v hen openstaande boete heeft .

Misschien had de man uit het artikel beter de wagen laten in beslag nemen door douane en taxi naar zee genomen , want het is maar de vraag wanneer hij z'n 330€ ooit zal terugkrijgen vd leasing .

Meteen te betalen: boete van wildvreemde. Met leasingwagen kan het :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/meteen-te-betalen-boete-van-wildvreemde-met-leasingwagen-kan-het~add9b4cc7/
« Laatst bewerkt op: 5 december 2017, 19:56:35 door M-Power »

Offline dobbelsteen

• World Champion
« Reactie #3506 Gepost op: 6 december 2017, 08:12:16 »
Niet alleen leasingwagen, het kan ook als jij je wagen uitleent aan een ander en jij hebt nog openstaande boetes, dat die ander tegengehouden wordt en ze mag betalen.

Alleen is de kans groter bij een leasingwagen aangezien die maatschappijen hun wagens 'uitlenen' aan tienduizenden (honderdduizenden zelfs) anderen.
Maar het zijn natuurlijk wel de speciale gevallen waarbij er al iets misgelopen is bij de boete in de eerste plaats, dat die bv niet op tijd bij de persoon in kwestie geraakt enzo.
Work hard, play hard

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #3507 Gepost op: 6 december 2017, 16:17:08 »
Niet alleen leasingwagen, het kan ook als jij je wagen uitleent aan een ander en jij hebt nog openstaande boetes, dat die ander tegengehouden wordt en ze mag betalen.

Alleen is de kans groter bij een leasingwagen aangezien die maatschappijen hun wagens 'uitlenen' aan tienduizenden (honderdduizenden zelfs) anderen.
Maar het zijn natuurlijk wel de speciale gevallen waarbij er al iets misgelopen is bij de boete in de eerste plaats, dat die bv niet op tijd bij de persoon in kwestie geraakt enzo.

Maar in dat geval v die leasingwagens gaat het nog verder : stel dat jij een BMW hebt via leasing en ene met een Audi via zelfde leasingfirma beging overtredeing en betaalde z'n boete niet , dan kunnen ze U met die BMW tegenhouden en die boete doen betalen of wagen in beslag nemen , dus 't is niet dat er eerdere gebruiker met Uw leasing-BMW overtreding moet begaan hebben .

Offline M-Power

• Medewerker
  • World Champion
« Reactie #3508 Gepost op: 8 december 2017, 18:37:16 »
Wie de verkeerswet overtreedt, krijgt in 2018 een zwaardere straf: dit verandert allemaal :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wie-de-verkeerswet-overtreedt-krijgt-in-2018-een-zwaardere-straf-dit-verandert-allemaal~ab0358ea/

Offline Stiggie

• World Champion
    • JJ-Line
« Reactie #3509 Gepost op: 11 december 2017, 01:08:35 »
Onlangs geflitst in Dusseldorf tegen 119 ipv 100, deze week dikke enveloppe gekregen uit Duitsland

waar enkele brieven instaken,
1tje met foto van nr-plaat
1tje met foto van mijn eigen kop
1tje met betalingsformulier van 20euro  :-)