Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Varia / Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Laatste bericht door Phantom Five Gepost op Vandaag om 05:08:57 »
Ik ben zeker pro rekeningrijden als dat op een rechtvaardige manier werkt. Maar ik eet mijn schoenen op als dit niet weer een belastingsverhoging wordt.
+1000
2
X Reeks / Re: 2017 - F15 - X5 - 40e - Saphirschwarz
« Laatste bericht door Phantom Five Gepost op Vandaag om 05:01:10 »
Maandag ging de expert gaan kijken, tot dan is het afwachten :-\

Ik zou heel zeker een onafhankelijke tegen expert inschakelen. Die mensen zijn er speciaal voor de verzekerden die al dan niet een probleem hebben met een schade, en daar heeft men recht op.
En deze zin is nog het belangrijkste: "U kan zelf uw expert aanstellen die betaald zal worden door uw rechtsbijstand verzekering".
Ik weet dit doordat mijn vader een 30 jaar in de tegen expertise wereld heeft gewerkt en de klant/verzekerde er steeds wel bij gevaren is.
Veel mensen weten niet dat ze hier recht op hebben en dat is net zo meet woningbrand, stormschade, waterschade en noem maar op.

Hier enkele links en lees het maar eens daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.
https://www.tegenexpertise-auto.be/tegenexpertise/
https://www.aavex.be/expert-autos-en-voertuigen
http://www.schadeweb.be/uw-expert

Van de diensten van die Rudi Philippaerts heb ik al meermaals gebruik van gemaakt en steeds met een top eindresultaat  :thumbsup:.
3
ICE & Navigatie / Re: Dashcam...welke heb jij?
« Laatste bericht door sini Gepost op Vandaag om 04:07:50 »
persoonlijk neem ik kaart telkens uit, ik heb zo'n paar kaarten uitsluitend voor de auto, 64 en 128 maar 64 is meer dan genoeg want wordt zelden vol geschreven.

Wifi vind ik te tijdrovend, het is goed om iets te checken maar alles gaan downloaden is toch handiger thuis op de pc, zelfs daar duurt het al lang genoeg...
4
Banden & Velgen / Re: Rft vervangen door non rft x3 F25
« Laatste bericht door Bimmerstyle Gepost op Vandaag om 02:33:14 »
Waarom hebben de M dan geen rft?
Op de mijne destijds naar gewone gegaan.
20" was aangenamer als 18" rft.
Goed, het was een 7 dus geen echt scheurijzer maar ik vond het toch prima rijden.
M'n huidige (non bimmer) heeft af fabriek er ook geen, met 450 pk. Rijdt best sportief.
Ik ben geen fan van rft.

+1

Geen enkele sportwagen heeft RTF. Onafgeveerd gewicht, weet je wel. Maar die zullen dan wel allemaal rijden als natte dweilen... ::)
5
Banden & Velgen / Re: Rft vervangen door non rft x3 F25
« Laatste bericht door Pieter.45 Gepost op Vandaag om 02:06:29 »
Waarom hebben de M dan geen rft?
Op de mijne destijds naar gewone gegaan.
20" was aangenamer als 18" rft.
Goed, het was een 7 dus geen echt scheurijzer maar ik vond het toch prima rijden.
M'n huidige (non bimmer) heeft af fabriek er ook geen, met 450 pk. Rijdt best sportief.
Ik ben geen fan van rft.
6
BMW Nieuws / Re: X2
« Laatste bericht door Monky Gepost op 20 juli 2018, 23:51:00 »
Vandaag eentje zien rijden, die badge op zijkant is echt wtf
7
Banden & Velgen / Re: [ALG] Heeft het sterretje dat op de BMW banden staat ECHT belang ?
« Laatste bericht door b_ken Gepost op 20 juli 2018, 23:31:32 »
Dat klopt. Als je op een webshop gaat zoeken dan krijg je soms de ster (of de AO of MO, Audi of Mercedes approved) markering vaak gewoon gratis erbij. Wat mijn vermoeden dat er eigenlijk geen kwaliteitsverschil is, bevestigt.
8
Banden & Velgen / Re: Rft vervangen door non rft x3 F25
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op 20 juli 2018, 23:16:08 »
minder sportief door de zachtere banden

Dit is exact hetgeen ik al zo vaak heb willen duidelijk maken in het voordeel van de runflats. Zonder runflats rijdt die inderdaad minder sportief. Gisteren nog reed er op het afrittencomplex in het Brugse een C63 voor me. Ik weet ook wel dat de mijne daar niet tegen opgewassen is en die kerel reed ongetwijfeld niet op het scherpst van de snee, maar toch serieus gezwind. Ik kon die in de bochten toch nog ietwat in het oog blijven houden, waarvan ik weet dat ik zonder runflats zelfs dat niet zou kunnen daar de kont dan wegslaat. Het gaat er dan al harder aan toe dan eigenlijk geoorloofd is, maar toch.

Of op het "ei van Kortrijk", een soort verkeersknooppunt voor diegenen die het wat kennen. Daar heb je op een gegeven moment een behoorlijk scherpe bocht naar links waar je eerst de oprit naar de E403 richting Parijs en de oprit naar de R8 Kortrijk-West hebt waar je plots maar 50 mag als ik me niet vergis. Ik neem die aan 90. Er zullen genoeg auto's zijn die dat nog sneller kunnen, maar zonder runflats moet ik daar niet aan denken. Het achterste zwabbert gewoon weg, het lijkt wel een dweil en dat was met mijn vorige ook al zo. Ik blijf volharden in de boosheid: op bepaalde modellen zullen je bochtsnelheden lager liggen zonder RFT. Zal de brave huisvader met de boodschappen in de koffer daar iets van merken? Nee, tuurlijk niet. Het is pas als je graag eens uithaalt wat er in zit, dat je beseft dat er marge is op de grenzen waarbij RFT de bovengrens vormt en non-rft ja,... de ondergrens.

Tenzij je misschien bereid bent om wat ophangingswijzigingen te doen. Maar daar zullen anderen je beter in kunnen verder helpen dan ik.

Is non-rft beter op slachtwegdek? Als je graag in putten rijdt dan zul je net iets zachtere opdoffers krijgen dan met rft, maar het is zeer zeker niet zoals vroeger. De eerste RFT's reden als treinwielen. Ze waren beenhard, cupten als geen ander en in spoorvorming mocht je zeker niet remmen anders trok de boel scheef als je krachtig afremde. Door de jaren heen zijn ze verbeterd. Continentals laatste generatie rft rijdt eigenlijk voor 90 procent als een laagprofielband qua hardheid en ik ben dan nog een kniesoor die overal op let en over valt. Veel mensen voelen het zelfs niet eens. Op een g30 voel je het zelfs in het geheel niet meer.
9
F2X / Re: 2015 - F20 - 118i - M-pakket
« Laatste bericht door CS Gepost op 20 juli 2018, 23:15:18 »
Al een tijdje geleden dat ik hier nog iets heb geplaatst. Allesinds niet stilgezeten met hier rond te neuzen naar jullie projecten :)

Aan mijn daily nog geen veranderingen gedaan, voornamelijk doordat ik er niet aan uit geraak wat eerst te doen.

Nu wel van plan om in de nabije toekomst een kw street comfort schroefkit te plaatsen in combinatie met de oz ultraleggera ( hlt) in mat zwart. Ik wil de wielkasten zo goed mogelijk opvullen. Qua velgenmaat twijfel ik enorm tussen 18 en 19 inch. Momenteel staat hij op 18 in combo met RFT. Deze moet ik absoluut niet meer hebben. Veel te hard naar mijn mening en teveel rolgeluiden. Doordat ik het comfort toch wil behouden ben ik niet zeker of 19 inch geschikt zal zijn. Indien jullie hier ervaring mee hebben met 19 inch en mij meer kunnen vertellen over het comfort dan hoor ik het graag!
10
Banden & Velgen / Re: [ALG] Heeft het sterretje dat op de BMW banden staat ECHT belang ?
« Laatste bericht door DHL Gepost op 20 juli 2018, 22:53:58 »
Als je merkbanden neemt, dan kan je ze toch net zo goed met ster nemen ? Als ik ga kijken naar, ik zeg maar wat, een Dunlop in de maat die BMW voorschrijft, dan kan je dat eenzelfde type band toch niet kopen met of zonder ster ?
Toen ik keek voor nieuwe achterbanden voor de zeven en ik dezelfde banden als vooraan eerste montage wilde, waren dat volgens mij altijd sterbanden toch ?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10