Auteur Topic: [ALG] Andere ophanging - keuring  (gelezen 1987 keer)

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Crashed!
  • undereZtimated
[ALG] Re: Andere ophanging - keuring
« Reactie #30 Gepost op: 19 december 2020, 16:22:44 »
In Diest moet je aan de uitgang inderdaad eerst terug een stukje op het industrieterrein om dan weer het station binnen te rijden, dat is waar.  :)
Niemand is tegen Kietekiet, no worries.  ;D

Maar het zou nogal ne kadee geweest zijn, he, om er zomaar vandoor te crossen met uw wagen. Het minste dat hij had kunnen doen is even zeggen dat hij weer de poort zou binnenrijden.  :)
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Online b_ken

• Moderator
  • Crashed!
Re: Andere ophanging - keuring
« Reactie #31 Gepost op: 19 december 2020, 18:54:21 »
In Diest moet je aan de uitgang inderdaad eerst terug een stukje op het industrieterrein om dan weer het station binnen te rijden, dat is waar.  :)
Niemand is tegen Kietekiet, no worries.  ;D

Maar het zou nogal ne kadee geweest zijn, he, om er zomaar vandoor te crossen met uw wagen. Het minste dat hij had kunnen doen is even zeggen dat hij weer de poort zou binnenrijden.  :)

Ik ook niet hoor, maar dat er ene een kwartier ging joy-riden kon ik echt niet geloven.
It all makes sense now. En ja, hij had wel even kunnen zeggen wat de bedoeling was, dan was er nooit een probleem of misverstand geweest.

Online sjoerd94

• Qualifying
« Reactie #32 Gepost op: 19 december 2020, 23:18:06 »
Men doet altijd een volledige keuring wanneer je de wagen aanbied voor een keuring voor verlaging.

Gezien je bent afgekeurd denk ik dat je in 2021 zelfs al terug gaat moeten laten keuren.
Moet je na keuring voor verlaging niet elk jaar naar de keuring, Al is de wagen nog nieuw?
Lichte vracht auto’s en auto’s die 3.5T mogen slepen moeten ook elk jaar naar de keuring al zijn ze nog nieuws. Dacht ik...🤷🏻‍♂️

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #33 Gepost op: 19 december 2020, 23:21:34 »
Moet je na keuring voor verlaging niet elk jaar naar de keuring, Al is de wagen nog nieuw?
Lichte vracht auto’s en auto’s die 3.5T mogen slepen moeten ook elk jaar naar de keuring al zijn ze nog nieuws. Dacht ik...
Goede vraag Ik zou veronderstellen dat na een eenmalige keuring voor verlaging (mits goedkeuring) de wagen pas de eerste keer terug moet op zijn 4 jaar en dan twee-jaarlijks (afhankelijk van de km-stand dacht ik?)

Ik weet dat als er een afkeuring voorkomt dat het voertuig jaarlijks naar de keuring moet.
- Signature adjusted for being outdated-

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • I Made full circle! Never going back for less.
« Reactie #34 Gepost op: 20 december 2020, 19:29:07 »
Goede vraag Ik zou veronderstellen dat na een eenmalige keuring voor verlaging (mits goedkeuring) de wagen pas de eerste keer terug moet op zijn 4 jaar en dan twee-jaarlijks (afhankelijk van de km-stand dacht ik?)

Ik weet dat als er een afkeuring voorkomt dat het voertuig jaarlijks naar de keuring moet.
Ik Moet pas terug naar keuring in 2022 wagen was niet afgekeurd, montage attest was foutief ingevuld,  da's geen onderdeel van de wagen da's een document. Wagens die 4j oud zijn en minder dan 60.000km hebben moeten pas 2j later terug naar keuring, tenzij je de  uiterste keurings datum vanaf de wagen 4j word niet respecteerd, dan word je na 1j al terug opgeroepen.
My car history! 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #35 Gepost op: 20 december 2020, 19:55:40 »
Ik Moet pas terug naar keuring in 2022 wagen was niet afgekeurd, montage attest was foutief ingevuld,  da's geen onderdeel van de wagen da's een document. Wagens die 4j oud zijn en minder dan 60.000km hebben moeten pas 2j later terug naar keuring, tenzij je de  uiterste keurings datum vanaf de wagen 4j word niet respecteerd, dan word je na 1j al terug opgeroepen.
Ah, dus je hebt een groen keuringspapier?
Omdat je stelde dat de wagen was afgekeurd ging ik ervan uit dat je de rode vlag had gekregen.

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Grand Prix Winner
  • I Made full circle! Never going back for less.
« Reactie #36 Gepost op: 20 december 2020, 20:09:27 »
Ah, dus je hebt een groen keuringspapier?
Omdat je stelde dat de wagen was afgekeurd ging ik ervan uit dat je de rode vlag had gekregen.
Was afgekeurd op basis van foutief ingevuld montage attest, had 3 maanden de tijd om een correct ingevuld montage attest voor te leggen. Ben dat zelfde uur nog terug naar garage gereden en een correct ingevuld montage attest gekregen toen terug naar keuring en twas in orde.. groene kaart bekomen, en in orde tot 2022
My car history! 2000: Opel kadet GSI - 2002: Opel astra 16i 16v - 2004: Mg zr160 - 2007: Bmw 320cd - 2009: M3 E30 "fun" + Suzuki swift  "daily" - 2011: Lotus Elise R "fun" + suzuki swift  "daily" - 2012: Bmw 325D touring - 2013: Lotus Exige RGB "fun" + Bmw 325D touring "daily" - 2015: Bmw F80 M4 DKG "fun" + Dacia Logan "daily" - 2017: Bmw F80  M3 Manueel "fun" + Dacia Logan "daily" - 2018: Bmw E36 M3 3.0 "fun" + Dacia Logan "daily" - 2019: Bmw M140i fun" + Dacia Lodgy "daily" - 2021: Bmw M2 F87 "fun" + Dacia Lodgy "daily"

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Race Legend
« Reactie #37 Gepost op: 21 december 2020, 08:54:30 »
Was afgekeurd op basis van foutief ingevuld montage attest, had 3 maanden de tijd om een correct ingevuld montage attest voor te leggen. Ben dat zelfde uur nog terug naar garage gereden en een correct ingevuld montage attest gekregen toen terug naar keuring en twas in orde.. groene kaart bekomen, en in orde tot 2022
Goed om te weten dat ze je periodieke keuring dan niet verstrengen.
Keuringen.. soms geraak je er niet aan uit.