Auteur Topic:  Blue-ray Home Cinema - B&W aangesloten....  (gelezen 9764 keer)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
Re: Blue-ray Home Cinema
« Reactie #30 Gepost op: 25 oktober 2009, 07:24:34 »
Ten eerste best je digibox rechtstreeks via de optische uitgang aansluiten op de versterker ipv. via de TV. ;)

Dan, ten tweede: Het beste wat je door een Scart kabel kan jagen is Analoog RGB. Volgens mij is die niet in staat beelden in Full HD door te sturen. En dan moeten zowel de digbox als de TV RGB op de scart zitten hebben. Lang niet alle toestellen hebben dit. Komt nog bij dat je op de digibox moet instellen dat hij dit als uitgangssignaal moet gebruiken op de scart. Als je één van bovenstaande niet hebt zit je momenteel met een inferieur beeld en is't zonde dat je een HD digibox hebt... :-\

Normaal heeft de digibox wel een component uitgang. Zo'n rode, groene en blauwe RCA fiche. De meeste TV's hebben dit ook. Dit is ook een analoge beelduitgang maar deze is wel in staat beelden in HD door te sturen. De kwaliteit doet niet echt onder voor HDMI. Nadeel is dat je met deze, in tegenstelling tot HDMI, geen klank kan doorsturen. Vandaar dat je best de optische uitgang op de Digicorder hiervoor gebruikt om naar de versterker te gaan.

Wanneer je de Digibox via de tv aansluit heb je gewoon analoog stereogeluid. De versterker zet dit wel om in surround dmv Dolby Prologic. Dit is echter al een oude standaard en niet te vergelijken met "echte" meerkanaals surroundformaten als Dolby Digital (EX,...) en DTS (ES, NEO,...).

Scart wordt tegenwoordig met de opkomst van Digitale TV en HD meer en meer in ongebruik gelaten vanwege het feit dat je er gewoon niet het beste beeld mee krijgt. De meeste mensen gebriuken een Scart kabel dan nog in de standaard configuratie met als gevolg dat er gewoon composite video doorheen gaat met een echt belabberde beeldkwaliteit als gevolg. Als dit bij jou ook het geval is en je bent nu al tevreden met je beeld ga je niet weten wat je overkomt wanneer je Nat Geo HD bekijkt via component of HDMI. :o

Verder zien de aansluitingen er wel in orde uit. ;D

Offline pieterjan99

• Trade Count: (0)
  • World Champion
« Reactie #31 Gepost op: 25 oktober 2009, 07:41:39 »
+1, maar ik kon het met zoveel mooie woorden niet zeggen.
Toen ik mijn nieuwe led tv had (daarvoor een gewone tv), was die nog verbonden met een scartkabel naar de hd digicorder. En ik kan u zeggen dat het verschil er zeker was, toen ik een hdmi kabel verbond en naar Nat Geo in Hd keek  :wow:

Ps: Mijn home cinema staat aangesloten op mijn hd digicorder
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #32 Gepost op: 25 oktober 2009, 10:41:27 »
Ten eerste best je digibox rechtstreeks via de optische uitgang aansluiten op de versterker ipv. via de TV. ;)

Dan, ten tweede: Het beste wat je door een Scart kabel kan jagen is Analoog RGB. Volgens mij is die niet in staat beelden in Full HD door te sturen. En dan moeten zowel de digbox als de TV RGB op de scart zitten hebben. Lang niet alle toestellen hebben dit. Komt nog bij dat je op de digibox moet instellen dat hij dit als uitgangssignaal moet gebruiken op de scart. Als je één van bovenstaande niet hebt zit je momenteel met een inferieur beeld en is't zonde dat je een HD digibox hebt... :-\

Normaal heeft de digibox wel een component uitgang. Zo'n rode, groene en blauwe RCA fiche. De meeste TV's hebben dit ook. Dit is ook een analoge beelduitgang maar deze is wel in staat beelden in HD door te sturen. De kwaliteit doet niet echt onder voor HDMI. Nadeel is dat je met deze, in tegenstelling tot HDMI, geen klank kan doorsturen. Vandaar dat je best de optische uitgang op de Digicorder hiervoor gebruikt om naar de versterker te gaan.

Wanneer je de Digibox via de tv aansluit heb je gewoon analoog stereogeluid. De versterker zet dit wel om in surround dmv Dolby Prologic. Dit is echter al een oude standaard en niet te vergelijken met "echte" meerkanaals surroundformaten als Dolby Digital (EX,...) en DTS (ES, NEO,...).

Scart wordt tegenwoordig met de opkomst van Digitale TV en HD meer en meer in ongebruik gelaten vanwege het feit dat je er gewoon niet het beste beeld mee krijgt. De meeste mensen gebriuken een Scart kabel dan nog in de standaard configuratie met als gevolg dat er gewoon composite video doorheen gaat met een echt belabberde beeldkwaliteit als gevolg. Als dit bij jou ook het geval is en je bent nu al tevreden met je beeld ga je niet weten wat je overkomt wanneer je Nat Geo HD bekijkt via component of HDMI. :o

Verder zien de aansluitingen er wel in orde uit. ;D

ok, wist niet dat je het zo kon aansluiten met de 3 RCA kabels,
dan ga ik er maandag om.

Merci  :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2009, 17:25:34 »
Yep, dat is 'em! ;D

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2009, 18:39:25 »
dus als ik het goed voor heb is het op volgende manier allemaal te koppelen ???
of ontbreekt er nog iets...

Offline revtor

• Grand Prix Winner
« Reactie #35 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:21:23 »
Ik heb geen ervaring met de Harman Kardon versterker uit je setup, maar een snelle kijk op de specificaties toont dat het ding 3 HDMI-ingangen heeft en 1 uitgang. Kun je dan niet de Blu-Ray-speler en Telenet Digirommel elk met een HDMI-kabel op de Harman Kardon versterker aansluiten, en de versterker op zijn beurt aan de TV koppelen via de HDMI-uitgang? Dan heb je toch overal digitale verbindingen. Of zijn er beperkingen aan de HDMI-ingangen van de Harman Kardon?

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:26:13 »
dit is de achterzijde...

ik ken er ni veel van maar als dit de beste oplossing is, dan ga ik da zeker doen.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:36:36 »
In principe zou dit moeten lukken. Daar ik nog een oude AV-versterker heb zonder HDMI heb ik daar niet aan gedacht maar dit zou idd ook een mogelijkheid zijn.

Dan gaat de versterkter automatisch schakelen tussen de verschillende bronnen en het juiste signaal doorsturen naar de TV. Dan gaat er waarschijnlijk nog wel het één en ander moeten ingesteld worden op de versterkter zodat hij bij het juiste beeld ook het juiste geluid doorstuurt maar het moet lukken volgens mij. ;)

Edit: Aangezien op HDMI zowel beeld als klank zitten gaat er zelfs niet veel ingestelt moeten worden. Het zou kunnen dat er beperkingen op de HDMI zitten zoals revtor aanhaalt maar ik denk het niet. Ik ga eens effe de specs zoeken van de versterker om het eens te controleren. Laat je direct iets weten. ;)
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2009, 19:47:31 door Bimmerstyle »

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #38 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:53:08 »
Ik heb ook een actieve subwoofer,
waar moet ik deze inpluggen?
in de 6/8 channel input of pre out (zie foto)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #39 Gepost op: 25 oktober 2009, 19:58:50 »
Sub moet op de pré out. Zeker niet op de input. ;)

Dan ivm met die HDMI. Dit staat op de website: 1.3a with audio/video processing

Verder zie ik nergens iets staan van beperkingen wat mij doet vermoeden dat hij zeker in staat moet zijn om zowel video als audio door te schakelen naar de TV. Revtor zijn oplossing gaat de beste zijn denk ik.

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #40 Gepost op: 25 oktober 2009, 20:17:27 »
Merci manne  :bow:  zonder jullie had het me niet op de goede manier gelukt  :thumbsup:
schema is klaar.

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2009, 20:42:21 »
Man die kabels zijn duur  :o

ik heb nodig:

2 x Toslink : MONSTERCABLE OPT MC 250DFO - 29,99 x 2 = 59,98€
3 x HDMI : MONSTERCABLE HDMI 550HD-2M - 69,99€ x 3 = 209,97€
Audiokabel 17M =  67,83€
-------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                      totaal = 337,78€  ::)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #42 Gepost op: 25 oktober 2009, 21:07:19 »
Twee dingen:

Ten eerste: ik denk niet dat je die optische nog gaat nodig hebben in deze opstelling aangezien ge uw klank ook op uw HDMI zitten hebt.

Ten tweede: Laat u niet verleiden door die pokkedure kabels. De meningen daarover zijn verdeeld maar in een gewone home cinema met vrij standaard componenten ga je geen winst maken met een kabel van 100€ tov eentje van 20€. In echte High-End toepassingen (en dan spreek ik over versterkers en speakers van meer dan 10000€ per stuk) gaan ze waarschijnlijk een kleine meerwaarde bieden. De gewone consument heeft echter genoeg aan een simpele standaard kabel zonder al te veel franjes.

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #43 Gepost op: 25 oktober 2009, 21:49:44 »
Idd,

Neus eens rond op ebay of andere verkoopsites. Daar gooien ze Hdmi kabels naar u hoofd (bij wijze van spreken he)
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #44 Gepost op: 1 november 2009, 11:21:18 »
ben over het algemeen toch wel tevreden met de kwaliteit maar:

als ik naar blu-ray schakel via de AVR is er geen probleem maar als ik gewoon TV wil zien valt het beeld in het begin 2 x weg...
ook bij langdurig TV kijken valt het beeld soms effe weg, geluid is er dan nog wel
iemand een idee waar dit de oorzaak van zou kunnen zijn  ???
« Laatst bewerkt op: 2 november 2009, 08:32:48 door DVR »

Offline DVR

• World Champion
Re: Blue-ray Home Cinema - vraagske
« Reactie #45 Gepost op: 5 november 2009, 21:51:17 »
zoals jullie weten Ik heb net de Harman Kardon AVR255 gekocht,
is een 7.1 versterker, en geeft 50w RMS per kanaal,
nu, als ik bijvoorbeeld 5.1 kanaal gebruik ipv 7.1, verdeeld de versterker dan het vermogen over de 5.1 zodat je per kanaal 66,6w RMS bekomt?
En hoe zit het met de actieve subwoofer, die is toch zelf versterkt dus heeft het vermogen van de versterker dan niet nodig? das wss die .1 (7.1)
dus hoeveel W RMS verstuur ik dan over de 5 boxen per kanaal????

Is me allemaal nog wa onduidelijk...
« Laatst bewerkt op: 5 november 2009, 22:40:59 door DVR »

Offline revtor

• Grand Prix Winner
« Reactie #46 Gepost op: 6 november 2009, 19:56:37 »
Het maximale uitgangsvermogen per kanaal blijft hetzelfde ongeacht het aantal gebruikte kanalen - tenzij anders vermeld in de specificaties (*). Ook heeft de 50 Watt per kanaal van de Harman Kardon geen relatie met het uitgangsvermogen van de subwoofer. Aangezien dat een actieve sub is, heeft die z'n eigen eindtrap die het uitgangsvermogen bepaalt.

*: Soms kunnen de afzonderlijke eindtrappen wel een hoger uitgangsvermogen aan, maar is de voeding niet krachtig genoeg om dat maximale vermogen te leveren over alle kanalen. In dat geval kan het voorkomen dat het uitgangsvermogen hoger ligt bij minder kanalen. Eerder zeldzaam denk ik.

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #47 Gepost op: 10 november 2009, 20:49:24 »
kwas ni zo overtuigd van het geluid dat de luidsprekers geven (kben wel nogal perfectionistisch hierin  ::)),
maar sinds ik mijn B&W DM630 luidsprekers heb aangesloten...  :drool: I LOVE IT  :thumbsup:
jammer dat ik ze nu niet kan zetten wegens plaatsgebrek maar heb me nog een setje bijgekocht voor later....  ;D

Offline walz

• Race Legend
  • ???
« Reactie #48 Gepost op: 10 november 2009, 20:56:35 »
Ja hallo, ferm boksen... Hopelijk heb je geen te nabije buren...  ;D

Offline DVR

• World Champion
Re: Blue-ray Home Cinema - B&W aangesloten....
« Reactie #49 Gepost op: 13 november 2009, 20:39:12 »
zondag nieuwe surround speakers gaan halen  ;D
nm B&W 686  :banana:

vroege kerstcadau van mijn schatteke  :-*

Offline jovox

• Grand Prix Winner
  • ///BMW///
« Reactie #50 Gepost op: 13 november 2009, 22:12:33 »
da zijn die toch met die kevlar koon he da is wel kwaliteit he :thumbsup:
denk da erhier ene veel den afwas mag gaan doen voor madam :toofunny:

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #51 Gepost op: 13 november 2009, 22:23:02 »
da zijn die toch met die kevlar koon he da is wel kwaliteit he :thumbsup:
denk da erhier ene veel den afwas mag gaan doen voor madam :toofunny:

da zijn die idd met kevlar koon en
euhh, afwasmachine,....  :D

Offline jovox

• Grand Prix Winner
  • ///BMW///
« Reactie #52 Gepost op: 16 november 2009, 17:32:20 »
heb een tijd terug de Nautilus reeks gehoord en moet zeggen dat ik de uwe beter klinken vindt
echt een donder uit dat kleine doosje niet normaal alleen deachterkant is wel wa druk he als ge hem bi-wired
foto is die met de flow port da heeft die van u toch ook he
awel veel plezier met uw speeltje en draai het volume maar eens open de buren zullen blij zijn

Offline DVR

• World Champion
« Reactie #53 Gepost op: 16 november 2009, 17:36:15 »
heb een tijd terug de Nautilus reeks gehoord en moet zeggen dat ik de uwe beter klinken vindt
echt een donder uit dat kleine doosje niet normaal alleen deachterkant is wel wa druk he als ge hem bi-wired
foto is die met de flow port da heeft die van u toch ook he
awel veel plezier met uw speeltje en draai het volume maar eens open de buren zullen blij zijn

ja ik ben echt  :o van het geluid dat hier uitkomt, echt super tevreden...  :thumbsup:

ik ben nu van plan om de B&W P4 bij te kopen en mijn B&W DM630 buiten te gooien,
ze zijn nieuwer en zijn ook voorzien van een kevlar Conus, het is wel maar een 2weg speaker maar heb nog een actieve subwoofer die het geluid nof wat zal versterken

Offline jovox

• Grand Prix Winner
  • ///BMW///
« Reactie #54 Gepost op: 16 november 2009, 18:11:08 »
zo als hier he alleen nog ne andere tv he  :toofunny:

Offline E36club.be

• Trade Count: (+1)
  • Race Legend
    • E36club.be
« Reactie #55 Gepost op: 16 november 2009, 18:44:08 »
ocharme dat schaap in de living  :toofunny:

www.e36onderdelen.be
E36 ///M3 , play +++  --> ///M power!  -  E36 320I , play +++  -->Cruizer

Offline jovox

• Grand Prix Winner
  • ///BMW///
« Reactie #56 Gepost op: 16 november 2009, 19:56:28 »
ocharme dat schaap in de living  :toofunny:
ja ja da schaap ligt naakt in de hoek van kamer gewoon uit zenne vacht geblazen :razz: :toofunny:

Offline pieterjan99

• World Champion
« Reactie #57 Gepost op: 16 november 2009, 20:58:34 »
Ik wil nie weten wat ge allemaal met dat schaap hebt uitgestoken  :gayfight:

Offline jovox

• Grand Prix Winner
  • ///BMW///
« Reactie #58 Gepost op: 16 november 2009, 22:34:05 »
pieterjan gij zijt een dirty mind man dammm
wistniet dat ge zo ene waart  :slol:
just kidding
kom terug on topic