Auteur Topic:  Het grote Alpina topic  (gelezen 43138 keer)

Offline Freke

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: Het grote Alpina topic
« Reactie #600 Gepost op: 13 november 2017, 21:23:27 »
Alpina B3S Biturbo gestolen in Puurs :

http://www.gva.be/cnt/dmf20171111_03180903/exclusieve-bmw-s-nachts-van-oprit-gestolen

Echt zonde, moest het de mijne zijn zou ik serieus droevig zijn. Wat ik wel niet begrijp is dat een nieuwe auto van +/- 90K buiten moet slapen. (wat nog steeds geen reden is om hem te stelen) Mijne auto is geen 9k meer waard maar heeft nog nooit 1 nacht buiten geslapen...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline henotteke

• World Champion
  • Alpina D4 Biturbo / Alpina Roadster S / Alpina B10
    • IT-firma
« Reactie #601 Gepost op: 14 november 2017, 07:05:11 »
Echt zonde, moest het de mijne zijn zou ik serieus droevig zijn. Wat ik wel niet begrijp is dat een nieuwe auto van +/- 90K buiten moet slapen. (wat nog steeds geen reden is om hem te stelen) Mijne auto is geen 9k meer waard maar heeft nog nooit 1 nacht buiten geslapen...

gaat hier niet over een nieuwe wagen he, wagen is van 2007, is een collega van mijn vrouw. Maar inderdaad raar dat die niet binnenstaat snachts
en ook geen Track&trace wat voor de meeste wagens van dat caliber verplicht is voor de verzekering
Deze wagen zal nooit verkocht geraken aan een alpina liefhebber, staat internationaal geseind. motorblok en versnellingsbak zijn genummerd en geraak je ook niet zomaar kwijt

Andere kameraad met een Alpina heeft de voorbije week ook al verkenners aan de deur gehad, hij is dus op zijn hoede voor de moment

Offline Freke

• Grand Prix Winner
« Reactie #602 Gepost op: 14 november 2017, 12:28:15 »
gaat hier niet over een nieuwe wagen he, wagen is van 2007, is een collega van mijn vrouw. Maar inderdaad raar dat die niet binnenstaat snachts
en ook geen Track&trace wat voor de meeste wagens van dat caliber verplicht is voor de verzekering
Deze wagen zal nooit verkocht geraken aan een alpina liefhebber, staat internationaal geseind. motorblok en versnellingsbak zijn genummerd en geraak je ook niet zomaar kwijt

Andere kameraad met een Alpina heeft de voorbije week ook al verkenners aan de deur gehad, hij is dus op zijn hoede voor de moment

Ah ok dacht op de foto een F31 gezien te hebben, wist ook niet dat in de E91 reeks ook een B3s bestond. Maar dan nog...
* BMW E91 320d: PPE Chipped, "20 Vossen, AP schroefkit, carbon parts ...
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Eisenmann uitlaat, veerpootbrug, KW V2 schroefkit
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #603 Gepost op: 14 november 2017, 14:04:53 »

En hoe heeft hij dat gemerkt?
Kan mss wel handig zijn om te weten hier?

Offline rabbit

• Qualifying
« Reactie #604 Gepost op: 14 november 2017, 15:11:58 »
Ik ga stilletjesaan mijn "droom" om een Alpina D3 te kopen opbergen. Het plan was als de M3 weg is, de 5 ook weg te doen en dan misschien een D3 te kopen.
Maar met de nieuwe regeling van 2018 zie ik dat de aftrekbaarheid van zo een D3 zakt naar ergens in de 40%.

Byebye Alpina, hello hybride ...

Offline henotteke

• World Champion
    • IT-firma
« Reactie #605 Gepost op: 15 november 2017, 06:55:24 »
En hoe heeft hij dat gemerkt?
Kan mss wel handig zijn om te weten hier?

hij heeft heel wat (verborgen) camera's hangen

Offline henotteke

• World Champion
    • IT-firma
« Reactie #606 Gepost op: 15 november 2017, 07:20:03 »
Ik ga stilletjesaan mijn "droom" om een Alpina D3 te kopen opbergen. Het plan was als de M3 weg is, de 5 ook weg te doen en dan misschien een D3 te kopen.
Maar met de nieuwe regeling van 2018 zie ik dat de aftrekbaarheid van zo een D3 zakt naar ergens in de 40%.

Byebye Alpina, hello hybride ...

een Alpina D3 zal minstens 50% aftrekbaar blijven, de nieuwe regel zegt dat als de CO2 lager dan 200 ligt dat de aftrekbaarheid altijd tussen 50 en 100% moet liggen
auto's met meer dan 200 CO2 zouden nog 40% aftrekbaar zijn
en dit zal pas vanaf 2020 zijn waarschijnlijk
heb net ook eens berekend, en een D3 zal nog steeds meer aftrekbaar zijn dan een B3 (51,5% tov 50%)