Auteur Topic: [ALG] Peugeot 205 GTI (1989)  (gelezen 1317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
[ALG] Peugeot 205 GTI (1989)
« Gepost op: 8 november 2017, 16:17:51 »
Na lang nadenken zet ik mijn Peugeot 205 GTI te koop. De reden is dat ik op zoek ben naar iets anders als speeltje en voor de juiste prijs mag hem weg. En anders gaat hem terug in winterslaap :)
Ik heb deze enkele jaren geleden gekocht uit nostalgie. 20 jaar geleden was zo eentje mijn 2de aankoop. Veel fun mee gehad! Echt een zaligheid om in te rijden!! Degene die er mee gereden hebben weten wat ik bedoel ;)

Deze auto is zeldzaam aan 't worden in deze staat. Zeker de 1.6! Een klassieker voor de GTI-liefhebbers! De kenners weten dat...
Ik ben zelf verschoten hoe snel de prijzen zijn gestegen van deze GTI's! Vroeger kon je die voor een appel en ei kopen maar ze zijn niet meer te zien in 't straatbeeld.
Voor exemplaren in slechte staat vragen ze al redelijk veel geld vind ik en te weten dat onderdelen hiervoor moeilijk te vinden zijn! Om een idee te geven; na lang zoeken achter een originele donkergrijze hoedenplank heb ik er uiteindelijk € 100 voor mogen neerleggen!
Ik zou deze auto gewoon kunnen bijhouden om 'em dan later nog voor veel meer geld te verkopen maar het is zonde om deze auto te laten stilstaan! En ik heb ook maar één garage  ;D

Begin dit jaar heb ik deze pas ingeschreven omdat 'em een oldtimer werd. Ik heb 't voorbije jaar er veel kosten aan gedaan waar het nodig was.
Hieronder een opsomming:

Peugeot 205 1.6 GTI 1989 (152.000km)
Origineel Nederlandse wagen die in 2015 geÏmporteerd is naar België. (papieren aanwezig)
Heeft altijd binnen geslapen.

- motorblok is gedeeltelijk reseviseerd ter waarde van € 1700
- nieuwe originele nokkenas + vervanging keerringen
- nieuwe koppakkingset
- nieuwe delco + rotor
- nieuwe distributieriem + waterpomp + oliefilter
- nieuwe oliedarmen
- nieuwe bougies
- nieuwe alternatorriem
- custom aluminium pouli
- Bilstein schokdempers + veren
- K&N luchtfilter
- vervanging van de koppeling
- nieuw accu
- half leren sportzetels behandeld om 't origineel leer te beschermen (de typische ingevallen zijwanden zijn hersteld)
- 15” 1.9 GTI Speedline velgen + nieuwe banden
- interieur opgepoetst en vele interieurzaken vervangen (ben hier verschoten hoe zeldzaam en duur de onderdelen zijn geworden!)
- en nog veel meer om op te noemen

De uitlaat is nog niet vervangen en deze is wel aan vervanging toe maar moet niet.
Auto is ook herspoten geweest door de vorige eigenaar.

In 't totaal heb ik er zelf rond de € 4500 ingestoken.

En nog voor de rest;
- 2 sleutels
- origineel GTI boekje + onderhoudsboekje
- centrale vergrendeling
- panoramische schuifdak
- geen roest
- kleine bluts op de motorkap maar voor de rest geen schade of deuken
+ nog vele extra onderdelen waaronder een extra achterbumper + de originele 14" GTI velgen + ...

De originele onbeschadigde stoffen zetels heb ik ook nog liggen. Die zitten niet in de prijs inbegrepen omdat die alleen al tussen € 400 en € 600 waard zijn.
Ik heb ook nog 15" 1.9 GTI Griffe velgen liggen die ook apart te koop zijn.

Vraagprijs: € 12200 (heeeeeeel lichtjes bespreekbaar)
« Laatst bewerkt op: 10 november 2017, 09:12:11 door Ashimal »

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2017, 16:18:48 »
Nog foto's...

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2017, 16:19:46 »
en nog...

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2017, 16:23:22 »
de laatste...

Offline JitseDM

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 370
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2017, 16:39:47 »
Niet slecht bedoeld, maar ik verschiet enorm van die prijs :wow:
Wist niet dat de waarde zo hoog lag, als ik vergelijk met iconen uit die tijd heb ik de verkeerde in mijn loods staan :P
Succes met de verkoop, post is niet negatief bedoeld ;)

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #5 Gepost op: 8 november 2017, 16:45:12 »
Ik snap wel dat je verschiet!  ;D
Je moet de internet (België+Europa) maar eens afzoeken... ze staan zelfs voor meer te koop! Ze zijn gewoon veel kapot gereden of weggeroest  :toofunny:
Onlangs is er één in origineel showroom-staat (+weinig kms) geveild voor +/- £ 30.000 !!!


Niet slecht bedoeld, maar ik verschiet enorm van die prijs :wow:
Wist niet dat de waarde zo hoog lag, als ik vergelijk met iconen uit die tijd heb ik de verkeerde in mijn loods staan :P
Succes met de verkoop, post is niet negatief bedoeld ;)
« Laatst bewerkt op: 8 november 2017, 18:16:05 door Ashimal »

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8439
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #6 Gepost op: 8 november 2017, 16:51:24 »
Die prijs durven ze al eens vragen voor een volledig OEM exemplaar met boekjes en alle reutemeteut.
Droom gerust verder :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2624
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2017, 17:10:53 »
Nogmaals leuke classic, een liefhebber die dit zoekt loopt wel ergers rond en wegens reeds oldtimer verkoopt zoiets wel! :thumbsup:

Al lijkt me uw verkoopprijs aan de hoge kant.. en dan baseer ik mij op mijn VW GTI 16V van '90 die ik begin dit jaar verkocht heb.
Auto was in tegenstelling tot de uwe wel volledig origineel in eerste lak met 45.000 km (incl alle boekjes) en die is verkocht geweest voor 11.500 euro.
Ze spreken ongeveer hetzelfde publiek aan, ze zijn van dezelfde tijd en destijds elkaars concurrenten.
Niet verkeerd opnemen en ik discussieer nooit over een prijs op dit forum maar ik geef het maar mee ;)
Dik geld betaald men slechts alleen maar met lage km-stand/eerste lak/boekjes volledig enz...
« Laatst bewerkt op: 8 november 2017, 22:36:16 door Geert »
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Megane RS CUP 275

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2218
  • Snowy, the white shark
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #8 Gepost op: 8 november 2017, 18:44:21 »
Knap speelgoed  :exited: . Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze zoveel geld waard waren. Hopelijk komt hij in handen van een liefhebber.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline Cabrio freak

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #9 Gepost op: 8 november 2017, 19:25:37 »
 :wow:  nostalgie,
25 jaar geleden de 1.9 Gti gehad als 19 jarige was me dat een bommeke met 130Pk,
kocht deze wagen destijds voor 240.000 belgische frank  en was amper 3 jaar oud ,helaas maar 2 jaar kunnen van genieten(op zijn dak gelegd  :(   )
Verschiet er ook wel van dat deze zo in waarde gestegen zijn,positief bedoeld hé!!!
Ik had je kunnen verder helpen met een hoedenplank ligt hier nog op zolder,
heb hier ook nog bij eventuele interesse de originele knalpot liggen in zeer goede staat,heb deze er destijds bijgekregen want er was op die van mij destijds een volledige labarre gegaan.
Succes met de verkoop van deze beauty.
« Laatst bewerkt op: 8 november 2017, 19:30:51 door Cabrio freak »

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #10 Gepost op: 9 november 2017, 15:16:01 »
Bedankt voor de reacties :)

De prijs die ik vraag heb ik niet zomaar uit mijn duim gezogen.
Peugeot is vorig jaar gestopt met productie van 205 onderdelen waardoor deze heel zeldzaam en moeilijk te vinden zijn. En als je iets vind mag je er dik voor betalen.
De Chinezen hebben dit geroken en de nep-205 onderdelen vliegen rond je oren! Heb zelf één onderdeel besteld omdat de prijs heel laag was en ik had direct al door dat het gewoon ROMMEL is!
En dat hier mensen schrikken van de prijs snap ik heel goed. Maar wie had er durven dromen dat de M3 e30 een waarde van € 50K à € 150K ging bereiken??

Wat de Golf GTI betreft zijn er nog heel veel in goede staat omdat deze van Duitse makelij is. De Golf was toen ook populairder dan de 205 waardoor er veel meer gemaakt zijn.
Die vind je heel gemakkelijk op 't net. De Golf werd ook beter gesoigneerd dan de 205. De meeste 205 werden helemaal gestript en kapot gereden voor rally's enz. Er was weinig respect voor 't beestje...
Ik had zelf nooit gedacht dan de 205 GTI in waarde ging stijgen anders had ik mijn eerste GTI wel gehouden en niet verkocht voor 20.000 Belgische Frank!!
Degene die deze markt in 't oog houden weten wat de prijzen zijn. Dus voor je hier smijt met 'droom gerust verder' liefst eerst onderzoek doen!
Voor een volledig OEM versie onder de 100.000 kms wordt er boven de € 17.000+ gevraagd. Onder de 50.000 kms zelf vanaf € 30K!!
« Laatst bewerkt op: 9 november 2017, 15:19:41 door Ashimal »

Offline Geert

  • Trade Count: (+2)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2624
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #11 Gepost op: 9 november 2017, 16:26:27 »

Wat de Golf GTI betreft zijn er nog heel veel in goede staat omdat deze van Duitse makelij is.
Die vind je heel gemakkelijk op 't net.

Auto was in tegenstelling tot de uwe wel volledig origineel in eerste lak met 45.000 km (incl alle boekjes) en die is verkocht geweest voor 11.500 euro.

Ik wil je topic absoluut niet vervuilen maar je weet echt niet waar je over spreekt volgens mij :thinking:
Begin dit jaar was ik de enige over ganse Europa (gericht op autoscout dan) die zoiets kon aanbieden, en de laatste 4 jaar heb ik zoiets zo goed als niet meer gezien.
Er staat in DE nog een 8V te koop voor +/- 19K euro met ongeveer dezelfde km-stand, die staat er ondertussen al 3 jaar.
Dat zijn droomprijzen waar jij je u ook op richt jammer genoeg (bij Peugeot dan).
Ik kon dat ook doen en er mee blijven zitten zoals er zoveel (massa's zelfs) classics blijven staan op dit moment.

Benieuwd of jij hem ook op één week tijd verkoopt voor dergelijk geld, want 11.500 euro voor mijn GTI was de verkoop-prijs op die moment, wat al héél mooi geld is en vooral, realistisch geld.
Bij u zou het dus nog sneller moeten gaan wat ik er van begrijp... ;)
1995 - BMW E36 M3 3.0
2016 - Megane RS CUP 275

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #12 Gepost op: 9 november 2017, 16:36:29 »
No harmed feelings ;)
Ik zag jouw reactie ook niet als slechtbedoeld ofzo...

Jouw GTI was wel een uitzondering met zo weinig km's :) Ik bedoelde VW GTI van die periode in 't algemeen.


Ik wil je topic absoluut niet vervuilen maar je weet echt niet waar je over spreekt volgens mij :thinking:
Begin dit jaar was ik de enige over ganse Europa (gericht op autoscout dan) die zoiets kon aanbieden, en de laatste 4 jaar heb ik zoiets zo goed als niet meer gezien.
Er staat in DE nog een 8V te koop voor +/- 19K euro met ongeveer dezelfde km-stand, die staat er ondertussen al 3 jaar.
Dat zijn droomprijzen waar jij je u ook op richt jammer genoeg (bij Peugeot dan).
Ik kon dat ook doen en er mee blijven zitten zoals er zoveel (massa's zelfs) classics blijven staan op dit moment.

Benieuwd of jij hem ook op één week tijd verkoopt voor dergelijk geld, want 11.500 euro voor mijn GTI was de verkoop-prijs op die moment, wat al héél mooi geld is en vooral, realistisch geld.
Bij u zou het dus nog sneller moeten gaan wat ik er van begrijp... ;)
« Laatst bewerkt op: 9 november 2017, 17:34:50 door Ashimal »

Offline Nostra

  • Trade Count: (+7)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6841
  • BRZ addict
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #13 Gepost op: 10 november 2017, 09:16:42 »
Ik was al eens op 2dehands gaan kijken en ik verschoot toch ook even van de vraagprijs.

Ik ben zelf al even aan het uitkijken voor een oldtimer hot hatch genre 205 GTI of Renault Clio 16v/Williams.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Subaru BRZ (Boxerengine, Rearwheel drive & Zenith) Ben Hur daily trackinspired roadcar in progress
Not speed, but enginesounds are addictive!
there are only 3 speeds: Fast, Real fast and Holy Shit

Offline Kristofm

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2719
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2017, 12:57:37 »
vragen is 1 ding, krijgen iets anders. Ik heb mijne 1.9 gti fase 1 verkocht een tijdje terug. Heeft 3 maanden geduurd en met een prijs die een pak lager lag. Let op: dit model is wel in betere staat! Ik zou eens proberen via een veilingsite? Mijn 6 is daar ook verkocht geraakt voor een prijs veel hoger dan mijn verwachtingen.

Succes met de verkoop alvast.

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2017, 17:31:10 »
Merci
Mijn eerste gedacht was 'em inderdaad aan te bieden via een veilingsite.
Misschien toch eens testen wat het geeft...


vragen is 1 ding, krijgen iets anders. Ik heb mijne 1.9 gti fase 1 verkocht een tijdje terug. Heeft 3 maanden geduurd en met een prijs die een pak lager lag. Let op: dit model is wel in betere staat! Ik zou eens proberen via een veilingsite? Mijn 6 is daar ook verkocht geraakt voor een prijs veel hoger dan mijn verwachtingen.

Succes met de verkoop alvast.

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2017, 17:34:25 »
Voor een Renault Williams mag je tegenwoordig ook al wat centjes neertellen  ;)
Had ik ook al voor gekeken...


Ik was al eens op 2dehands gaan kijken en ik verschoot toch ook even van de vraagprijs.

Ik ben zelf al even aan het uitkijken voor een oldtimer hot hatch genre 205 GTI of Renault Clio 16v/Williams.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Offline Ive

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 149
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #17 Gepost op: 13 november 2017, 10:28:09 »
Vraagprijs is natuurlijk niet gelijk aan de verkoopprijs.
Maar het is een algemene tendens dat de vraagprijzen van de klassiekers de laatste jaren de pan uitvliegen.

Ik was zelf drie jaar geleden geïnteresseerd in een BMW Z1 en vond er op internet tientallen vanaf 25000 tot ......
Maar nu vind je ze niet meer onder de 35000  :blink:

Om nog maar te zwijgen van de M3 E30

Als de verkoper hier genoeg geduld heeft, zal deze GTI ongetwijfeld vroeg of laat een liefhebber vinden die deze prijs wil betalen.

Offline sharky

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 2218
  • Snowy, the white shark
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2017, 13:48:45 »
vragen is 1 ding, krijgen iets anders. Ik heb mijne 1.9 gti fase 1 verkocht een tijdje terug. Heeft 3 maanden geduurd en met een prijs die een pak lager lag. Let op: dit model is wel in betere staat! Ik zou eens proberen via een veilingsite? Mijn 6 is daar ook verkocht geraakt voor een prijs veel hoger dan mijn verwachtingen.

Succes met de verkoop alvast.

Wat zijn je ervaringen met de veiling waaraan je hebt deelgenomen?
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline L0RENZ0

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 564
  • AutomotivePhotography
    • H.LorenzoPhotography
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #19 Gepost op: 13 november 2017, 20:27:52 »
Droomkar ! Prijs is volledig juist (misschien te laag zelf)

Succes met de verkoop !

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #20 Gepost op: 14 november 2017, 16:44:45 »
Het spijtige aan dit exemplaar is dat ie herspoten is, het niet de originele zetels zijn (zijn 1.9 GTI Pre facelift zetels) en de achterlichten en voorpinkers FL exemplaren zijn, terwijl in 89 er nog geen sprake was van een FL. Voorts lijken mij de verstralers ook geen originele exemplaren te zijn.
Ik weet niet wat ze nu waard zijn, dus over de prijs spreek ik me niet uit.

Veel succes met de verkoop!

Edit: ik zie net dat je de originele zetels ook nog liggen hebt
« Laatst bewerkt op: 14 november 2017, 16:47:56 door F31J »
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #21 Gepost op: 14 november 2017, 19:13:36 »
Een kenner!!  ;)
De vorige eigenaar heeft deze laten herspuiten omdat de lak al serieus mat was geworden, heel typisch voor die tijd... Lak was origineel zwart, dus de kleur is niet gewijzigd.
Wat de rest betreft heb je gelijk. Ik heb zelf wat upgrades gedaan maar heb alles nog origineel liggen. Velgen, zetels, enz. De verstralers zaten er zo op, weet niet of die origineel zijn of niet...


Het spijtige aan dit exemplaar is dat ie herspoten is, het niet de originele zetels zijn (zijn 1.9 GTI Pre facelift zetels) en de achterlichten en voorpinkers FL exemplaren zijn, terwijl in 89 er nog geen sprake was van een FL. Voorts lijken mij de verstralers ook geen originele exemplaren te zijn.
Ik weet niet wat ze nu waard zijn, dus over de prijs spreek ik me niet uit.

Veel succes met de verkoop!

Edit: ik zie net dat je de originele zetels ook nog liggen hebt

Offline F31J

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 677
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #22 Gepost op: 14 november 2017, 19:51:11 »
Een kenner!!  ;)


M'n eerste auto was een zilvergrijze 1.9 GTI. Ik was bezeten van die auto's.
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline order66

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4036
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #23 Gepost op: 14 november 2017, 20:44:03 »
M'n eerste auto was een zilvergrijze 1.9 GTI. Ik was bezeten van die auto's.

Ik had een vriendin met een 1.9 GTI, zalige kar. Zelf had ik een 900cc Fiesta :toofunny:

Offline Ashimal

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 354
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #24 Gepost op: 15 november 2017, 16:44:53 »
Aaaah, zilvergrijs... mooie kleurcombi bij die GTI'kes

M'n eerste auto was een zilvergrijze 1.9 GTI. Ik was bezeten van die auto's.

Offline JitseDM

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 370
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #25 Gepost op: 15 november 2017, 20:18:14 »
Ik had een vriendin met een 1.9 GTI, zalige kar. Zelf had ik een 900cc Fiesta :toofunny:
Nu heb je mss een vriendin met 900cc  :wow: :exited:

Offline FJRdude

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1538
  • E93 325i
Re: Peugeot 205 GTI (1989)
« Reactie #26 Gepost op: 15 november 2017, 20:58:30 »
Ik had een vriendin met een 1.9 GTI, zalige kar. Zelf had ik een 900cc Fiesta :toofunny:

Als ge dan nu uw wagenpark bekijkt hebt ge goed geboerd eh  :thumbsup:
*Beter een ster in uw voorruit dan een voorhuid in uw ster.

**De wereld verbeteren begint bij jezelf.

E93 - 325i  || F48 - 18d   ||  FJR 1300 RP13