Auteur Topic:  2017 - F21 - 118d - SportsHatch - Saphirschwarz  (gelezen 973 keer)

Offline integrale

• Trade Count: (0)
  • Pre-Qualifying
  • **
2017 - F21 - 118d - SportsHatch - Saphirschwarz
« Gepost op: 22 augustus 2017, 21:08:43 »
Sinds april 2014 rijd ik met een 116D Crossed Flag, altijd heel tevreden van geweest, meer dan eens een rondtrip door Zuid-Europa gedaan. Begin dit jaar al wat kosten gehad en het roetfilter probleem bleef maar aanslepen...
Met net geen 220000 km in de beentjes en in "desperate need" van een nieuwe roetfilter is, dacht ik vrijblijvend binnen te wandelen bij de concessie in de buurt waar ik werk en m'n onderhoud laat doen om eens te kijken naar een premium selection. Ben buitengewandeld met een offerte voor een nieuwe daar ze momenteel een overname actie doen op EURO4 motoren.

Een ex-collega van mij is verkoper bij BMW in het brusselse (ze voeren ook Alpina in... :drool:), heb hem dus ook maar een offerte laten opstellen en gelukkig voor mij heeft hij me zelfs een meer dan royale korting gegeven op de aankoopprijs, op de opties (zelfs paar gratis gehad) en zelfs een niet te weigeren overnamebod voor m'n E87.

Bijgevolg is de bestelbon sinds gisteren getekend...  :bump:

475 - Saphirschwarz
CCL1 - Stof Corner Anthracite/Akzent Grau
1CB - Interne Code
249 - Multifunctioneel stuur
2VB - Weergave bandendruk
423 - Fluwelen tapijten
4AE - Centrale armsteun vooraan, verschuifbaar
4CG - Decoratieve lijsten in Satinsilber mat
521 - Regen- en lichtsensor
5DA - Desactivatie passagiersairbag
5DC - Neerklapbare hoofdsteunen achteraan
650 - CD-speler
6AC - Intelligent Emergency Call - eCall
6AE - BMW Teleservices
6AK - ConnectedDrive Services 3jaar
868 - Spraakversie Nederlands
6NH - Handsfree systeem met USB-aansluiting
7CG - BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
886 - Handleiding Nederlands
7LC - Model Advantage
216 - Servotronic
2LP - Alu velgen Styling 380 17"
2PA - Anti-diefstalbouten
493 - Opbergpakket
544 - CruiseControl met remfunctie
5A1 - LED mistlampen
ZB7 - Business Pack
431 - Automatisch dimmende binnenspiegel
508 - PDC voor- en achteraan
606 - Navigatiesysteem Business
6WA - Instumentencombi High
255 - Sportstuur
258 - Runflat banden
403 - Elektrisch schuifdak
5A2 - LED Headlights
676 - HiFi-luidsprekersysteem
4UK - 5 zitplaatsen

de bestelling om een extra opbergnet aan de voeten vd passagier en de koffer te voorzien is ook reeds geplaatst, samen met de opbergtas voor op de achterbank.
Verder bevind ik me nog wat in dubio over het "al dan niet toch nog bijnemen" van:

Shadowline
Getinte achterruiten.

Jullie input is meer dan welkom, foto's volgen vanaf +/- 06/11  :exited:

Greetz

Maarten

EDIT: foto's van de car configuartor weliswaar, maar het geeft toch een beter beeld (pun intended)  ;D

« Laatst bewerkt op: 19 september 2017, 17:47:59 door integrale »
I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.
― Roland Barthes

Offline Phantom Five

• Premium Member
  • Trade Count: (+5)
  • Race Legend
Re: 2017 - F20 - 118d - SportsHatch - Saphirschwarz
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2017, 03:15:04 »
Proficiat met de aankoop van de nieuwe wagen  :thumbsup:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2017, 09:10:11 »
thx, november is nog nooit zo ver weg geweest...  ;D
I think that cars today are almost the exact equivalent of the great Gothic cathedrals; I mean the supreme creation of an era, conceived with passion by unknown artists, and consumed in image if not in usage by a whole population which appropriates them as a purely magical object.
― Roland Barthes

Offline DDVL

• Warming Up
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2017, 10:16:12 »
Gefeliciteerd! Zeer mooie wagen  :greddy:

Shadowline en tinten van de achterruiten zouden zeker bijdragen tot de look!

Wat ik uit mijn eigen ervaring kan aanraden zijn de verwarmde voorzetels! Handig in de herfst/winter/lente om snel "warm" te zitten. Wat ik ook kan aanraden zijn de elektrische zijspiegels: vooral handig bij parkeren, maar ook als je bijv. langs een weg parkeert (minder kans op mensen die tegen je zijspiegels zitten). Deze "aanraders" zijn dus enkel gerelateerd aan comfort, en zijn dus vooral de moeite als je dagelijks wat tijd doorbrengt in de wagen  :thumbsup:

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
Re: 2017 - F21 - 118d - SportsHatch - Saphirschwarz
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2017, 11:41:28 »
Dank je wel BBVl, het verdict is gevallen de geblindeerde achterruitjes komen er ook op  8)
― Roland Barthes

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2017, 17:18:10 »
En ondertussen zijn we bijna aan de due date... Om een of andere reden is de levering wel een weekje uitgesteld. De wagen werd nog niet geleverd bij JMM maar de docs heb ik ondertussen wel al mogen ontvangen.
Vandaag toch nog besloten om een paar kleine goodies bij te bestellen:

opbergtas voor op de achterbank
opbergnetjes aan de voeten vd passagier
BMW led dorpels in de deuren
zwarte grille
sleuteletui

Verder ben ik nu de markt aan het afschuimen op zoek naar een deftig verlagingskitje (als iemand enige tips/hints heeft, heb hier al veel gelezen over H&R tov Bilstein...)
en misschien toch 18" of 19" velgen voor na de winter :)

« Laatst bewerkt op: 3 november 2017, 17:41:42 door integrale »
― Roland Barthes

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2017, 17:45:31 »
en qua velgen, neig ik momenteel richting deze onderstaande.
Enige nadeel is nu dat ik ze enkel via een webshop in NL vind, en ik weiger voor velgen (en vele andere dingen) geld aan onze Noorderburen door te sluizen.

Ik zal waarschijnlijk wel nog even in ons belgenlandje op zoek gaan :)

― Roland Barthes

Offline skink

• Premium Member
  • Pole Position
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2017, 19:00:22 »

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 4 november 2017, 09:53:42 »
Ik denk dat ik daar een jaar of 10 geleden al eens ben geweest, was hen totaal vergeten...  :-[ thx @skink
― Roland Barthes

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2018, 20:43:33 »
Vandaag is het dag op dag 2 maand geleden dat ik de auto in ontvangst mocht nemen, waarvoor nogmaals dank JMM en Zaki  ;)
De teller staat ondertussen op net geen 8000km. Binnen de week had ik de 1000km rodage voldaan en toen ik voor de gelegenheid een kleine roadtrip naar Lux deed, hem toen de eerste keer opengetrokken. Komende van een E87 116ED, best impressionant, if I say so myself. Ok, toegegeven, zijnde een 118D is het nog altijd niet de wauwie-ervaring van  :///M: of onze ALPINA buddies, maar toch...meteen ook het enige minpuntje (als dat al de fout van de auto is) ik vermoed dat ik nogal cross-eyed was toen ik meende te lezen dat de auto 400Nm ontwikkeld bij 4000rpm, wijzertje blijft staan op 320...

Anyhoe,

Qua rijervaring ben ik meer dan tevreden, eens in sportmode met een bochtige baan in aantocht moet ik de ruiten opendoen voor m'n glimlach. De 150pk'tjes doen flink hun werk en maken dat er ondertussen toch al een paar mensen niet overgeraakten  :razz: Maar ook in een rustigere gemoedstoestand is de nieuwe kar te verantwoorden, hij cruist echt chill in comfort, eco mode vind ik persoonlijk echt niet aangenaam, op de autostrade valt dit nog mee maar ik kan me niet voorstellen dat mensen er veel plezier uit puren door zo rond te rijden.
Net voor de levering was ik nog aan het twijfelen over alle opties die ik niet genomen heb, maar eens ik erin zat, vervlogen deze overpeinzingen verbazingwekkend snel. En zo behoud ik nog groeimarge voor de volgende  :toofunny:

Ondertussen blijft de zoektocht naar eventuele zomervelgjes doorgaan, nog altijd in dubio en de Style 361 is ondanks het hogere prijskaartje nog altijd een grote kanshebber. Eens het originele rubber erdoor is vervangen we dit op de huidige velgen door winterbandjes.

Verder heb ik ook reeds een afspraak geboekt begin maart bij de boys van Skytune om het dubbele pijpje te laten steken.

En ook qua detailling gaan we een stapje verder; Meguiar's latende voor wat het is  :greddy:

Eergisteren bij Wax-it gepasseerd en ik was nogal flabbergasted bij het binnenkomen door het overweldigende aantal producten, doeken en alle andere stuff... echt damn... :clap:

De jongedame heeft me aan de nodige producten geholpen en toch ga ik volgende maandag met nog een paar uitbreidingskes, waaronder de Swissvax Blau Weiss (echt wel heel nieuwsgierig),autobahnwax voor de velgen en de nodige clay en consorten. Qua clayen ga ik zeker nog advies vragen bij Wax-it, normaalgezien ben ik wel heel voorzichtig dus zal wel loslopen zeker  :iono:

In bijlage kan je een foto van bij de oplevering vinden, beter en meer fotomateriaal volgt wanneer de blau weiss erop ligt   ^-^
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2018, 09:28:56 door integrale »
― Roland Barthes

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life - Life's too short not to !
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2018, 21:22:33 »
Veel plezier met deze knappe F20  :thumbsup:

Wat je velgen betreft : ik zou niet onder ET42  in 8x18 gaan wat sommige sites ook mogen  beweren tenzij je wil dat de banden buiten de wielkasten komen wat  :jpshakehead: mooi is.

Offline Robin-H

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2018, 12:19:27 »
Mooie aankoop! De zwarte grille samen met de led lichten maken hem echt af vanvoor!   :clap:
BMW F20 114I

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2018, 13:48:36 »
thx voor de posititeve reacties, guys! Much obliged  :)

Ik ben er ook wel super tevreden van  :greddy:

Vorige vrijdag heeft er wel iemand in Vorst lichtjes tegen de voorbumper gezeten, maar gelukkig niets wat ik niet weggedetaild krijg (hoop ik).
Binnenkort (lees: zondag) wordt hij meteen ook voor de eerste keer in de Swissvax gezet, ik ben echt benieuwd naar het resultaat. meer uitgebreid fotomateriaal volgt ook nog, maar ondertussen dien ik ook nog wat te blokken en examens afleggen enzo...
― Roland Barthes

Offline Robin-H

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2018, 19:29:52 »
Hopelijk krijg je het weggepolierd. Zou het al erg vinden bij de mijne, en die is al 5 jaar oud. Laat staan bij een splinternieuwe wagen. Maar je kan er helaas niks aan doen. Als je geluk hebt, is het wat lak van de andere auto die je kan verwijderen en dan even polishen.

Veel succes met je examens!
BMW F20 114I

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2018, 11:12:09 »
Ja, echt blij was ik niet hoor, het goede en onbezonnen humeur dat Alt-J me bezorgd had was meteen weg...  :censor: En je moet natuurlijk ook niet denken dat de persoon die er tegenaan had gereden, ook maar iets achter laat van gegevens, laat staan excuses... Terwijl we allemaal (verplicht) een verzekering hebben, hetgeen eigenlijk dient om dit asociaal en schuldontwijkend gedrag tegen te gaan... weinig aan te doen zeker?  :iono:

Ik kon het alleszins niet meer aan wetende dat dat plekje erop zit, dus gisteren lakcorrector bovengehaald en de schade is weggewerkt  :exited:
Toen ik naar huis reed, vielen de hemelsluizen open, een hagelbui van jewelste... echt heerlijk...  :guill: op de ring van brussel zelfs nog een E87 zien crashen  :blink: Hopelijk niemand van hier!
― Roland Barthes

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
Re: 2017 - F21 - 118d - SportsHatch - Saphirschwarz - upgrade(s)
« Reactie #15 Gepost op: 8 maart 2018, 16:18:42 »
En ondertussen heeft m'n karretje de barre winterkoude flink doorstaan op z'n originele zomersloefjes, zelfs vorige vrijdag met de bevroren en besneeuwde banen overal ten lande... Enkel een klein schuivertje heeft me wat borduurschade opgeleverd, maar dit is niet zo heel erg...
Het verdict is geveld, de nieuwe velgen zijn in bestelling bij de brave mensen van BHT Performance, samen met een Eibach Pro kitje en een veerpootbrug smijten we er ineens ook bij op  :exited:

Mijn "geduldige"  natuur gaat wel een beetje op de proef worden door onze goede vrienden van APEX... Levering binnen 2 maand, als er dan nog geen handelsoorlog is uitgebroken.
Uiteindelijk worden het dan de APEX AR-C8 in HyperBlack die er op komen in 18" samen met een setje Michelin PilotSport4.

Dinsdag 06/03 had ik dus een afspraak bij Skytune om het zielige, enkele pijpje toch maar te laten veranderen. Esthetisch gaat dit mooi aansluiten bij hoe de rest van de wagen uiteindelijk komt te staan en ik merk zelfs dat bij het doortrekken (tussen 3000 & 4000 rpm) het geluid toch beduidend zwaarder is geworden.

Daarna ging het richting Wax-It om toch maar de Swissvax Car Bath etc. te halen, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat (hoewel Gyeon Bathe echt een goed product is, zeker qua prijs/kwaliteit) de Swissvax shampoo toch een wereld van verschil is. Zeker niet in het minste omdat de wagen ook gewaxed wordt met Blau-Weiss. (Al deze detailing dingen, worden binnenkort ook eens gereviewed in het daartoe voorziene topic).

Na de op til staande aanpassingen zijn er nog slechts een paar kleinigheden qua mods:

Sleutelkapje aan chauffeurskant vervangen door gewoon zwart kapje
Zonneklep aan de passagierskant veranderen dat die mottige airbag sticker weg is
Shadowline achterlichten.

Genieten van deze fijne daily  8)

EDIT:

3 bovenstaande updates uitgevoerd en heel tevreden van foto's volgen nog ;)
Nu is het juist nog (on)geduldig wachten tot m'n velgen geleverd zijn en geplaatst kunnen worden  :exited:
Er komen dan meteen ook EBC yellowstuff en spacers bij op...

De mod's daarna zullen de m-performance schakelpook, handremgreep en middenconsole in alcantara worden, het witte stiksel gaat, mijn inziens, mooi afstemmen met het witte stiksel dat ik in de zetels heb.

Jaja, het wordt een mooie zomer  8)
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2018, 22:43:55 door integrale »
― Roland Barthes

Offline Jona1986

• Trade Count: (+2)
  • Qualifying
« Reactie #16 Gepost op: 8 maart 2018, 20:08:26 »
Mooie vooruitzichte. Keep us posted  :thumbsup:

Offline integrale

• Pre-Qualifying
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2018, 22:50:33 »
En ondertussen heeft m'n karretje de barre winterkoude flink doorstaan op z'n originele zomersloefjes, zelfs vorige vrijdag met de bevroren en besneeuwde banen overal ten lande... Enkel een klein schuivertje heeft me wat borduurschade opgeleverd, maar dit is niet zo heel erg...
Het verdict is geveld, de nieuwe velgen zijn in bestelling bij de brave mensen van BHT Performance, samen met een Eibach Pro kitje en een veerpootbrug smijten we er ineens ook bij op  :exited:

Mijn "geduldige"  natuur gaat wel een beetje op de proef worden door onze goede vrienden van APEX... Levering binnen 2 maand, als er dan nog geen handelsoorlog is uitgebroken.
Uiteindelijk worden het dan de APEX AR-C8 in HyperBlack die er op komen in 18" samen met een setje Michelin PilotSport4.

Dinsdag 06/03 had ik dus een afspraak bij Skytune om het zielige, enkele pijpje toch maar te laten veranderen. Esthetisch gaat dit mooi aansluiten bij hoe de rest van de wagen uiteindelijk komt te staan en ik merk zelfs dat bij het doortrekken (tussen 3000 & 4000 rpm) het geluid toch beduidend zwaarder is geworden.

Daarna ging het richting Wax-It om toch maar de Swissvax Car Bath etc. te halen, en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat (hoewel Gyeon Bathe echt een goed product is, zeker qua prijs/kwaliteit) de Swissvax shampoo toch een wereld van verschil is. Zeker niet in het minste omdat de wagen ook gewaxed wordt met Blau-Weiss. (Al deze detailing dingen, worden binnenkort ook eens gereviewed in het daartoe voorziene topic).

Na de op til staande aanpassingen zijn er nog slechts een paar kleinigheden qua mods:

Sleutelkapje aan chauffeurskant vervangen door gewoon zwart kapje
Zonneklep aan de passagierskant veranderen dat die mottige airbag sticker weg is
Shadowline achterlichten.

Genieten van deze fijne daily  8)

EDIT:

3 bovenstaande updates uitgevoerd en heel tevreden van ;)
Nu is het juist nog (on)geduldig wachten tot m'n velgen geleverd zijn en geplaatst kunnen worden  :exited:
Er komen dan meteen ook EBC yellowstuff en spacers bij op...

De mod's daarna zullen de m-performance schakelpook, handremgreep en middenconsole in alcantara worden, het witte stiksel gaat, mijn inziens, mooi afstemmen met het witte stiksel dat ik in de zetels heb.

Jaja, het wordt een mooie zomer  8)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
― Roland Barthes