Auteur Topic:  2017 - F21 - M140iA  (gelezen 4608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4497
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #90 Gepost op: 14 november 2017, 18:58:09 »
Binnekort ga ik me ook een nieuwe auto aanschaffen en zen m140 staat wel bij de kanshebbers. Persoonlijk zou ik liefst 1 met achterwielaandrijving kopen. Maar de auto zal waarschijnlijk 75 procent door mijn vriendin bestuurd worden.  Daarom de twijfel of x drive niet beter zou zijn. Ik heb beetje schrik dat 340pk op de achterwielen wat teveel is voor mijn vriendin.
Wat denk jij? Moet je bij normaal rijgedrag toch nog heel goed uitkijlen voor uitbreken of valt dit mee?

Ik zou voor de X-drive gaan dan, mijn 120i-tje durft al snel eens raar doen...dus met het dubbel aan pktjes  >:D

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 646
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #91 Gepost op: 14 november 2017, 19:25:46 »
Bij normaal gebruik zie ik geen probleem enkel als je sport+ rijd heb je wat meer speling op de esp.
Ik heb en testrit gedaan met de x drive en voor mij was de keuze redelijk makkelijk daarna weliswaar omdat het en 2de wagen is waar ik enkel plezierritjes mee maak 😂
Ik kan en M140 absoluut aanraden natuurlijk heeft hij zen beperkingen maar overall en echte topkar !
Ik ben benieuwd wat de spec zal zijn moest je een kopen  :thumbsup:

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #92 Gepost op: 14 november 2017, 19:28:40 »
Ik zou voor de X-drive gaan dan, mijn 120i-tje durft al snel eens raar doen...dus met het dubbel aan pktjes  >:D
Lap, dat ga ik aan die van mij dus al niet vertellen.. ::)

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #93 Gepost op: 14 november 2017, 19:30:05 »
Bij normaal gebruik zie ik geen probleem enkel als je sport+ rijd heb je wat meer speling op de esp.
Ik heb en testrit gedaan met de x drive en voor mij was de keuze redelijk makkelijk daarna weliswaar omdat het en 2de wagen is waar ik enkel plezierritjes mee maak 😂
Ik kan en M140 absoluut aanraden natuurlijk heeft hij zen beperkingen maar overall en echte topkar !
Ik ben benieuwd wat de spec zal zijn moest je een kopen  :thumbsup:
Heeft de m140 in de comfortstand eigenlijk alle pk's?
Of is dat teruggeschroefd?

En qua spec ben ik nog volop aan het zoeken! ;)

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 646
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #94 Gepost op: 14 november 2017, 19:33:42 »
Alle pk’s en koppel zijn in comfort ook aanwezig maar da gasrespons is veel trager en als je echt en dood gaspedaal wil moet je maar eco pro nemen 😂 ik denk dat en 116d levendiger voel dan .

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #95 Gepost op: 14 november 2017, 19:45:08 »
100-200 was in eco pro 5 sec trager  8)

Offline Jarkko242

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 13
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #96 Gepost op: 14 november 2017, 20:59:16 »
Comfortstand valt nog zeer goed mee hoor. Ecopro is idd slow. Goed voor op reis of zo.

Offline Jarkko242

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 13
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #97 Gepost op: 14 november 2017, 21:04:56 »
@Vanber,

Zou altijd voor achterwielaandrijving gaan. Is het meest fun.
Mijn vriendin rijdt er perfect mee, meestal rustig in Ecopro stand, dan is er geen enkel probleem.
En uitbreken ?, Zijn DSC grijpt direct in, zodat je het nog niet eens merkt.

Grtz,

 Jarkko

Offline Jarkko242

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 13
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #98 Gepost op: 14 november 2017, 21:11:55 »
@TR335I ,

Wat zegt de nordschleife ?  Niet te gevaarlijk om met nieuwe wagen tussen sommige mafkezen te rijden ?
Heb er ook wel zin in.

Grtz,

Jarkko

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 646
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #99 Gepost op: 14 november 2017, 21:30:34 »
Risico’s zijn er altijd !
Dit jaar heb ik 7 ronden gedaan en telkens zonder problemen enkel soms te druk dat is echt wel wat proberen inschatten .

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4497
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #100 Gepost op: 14 november 2017, 21:54:17 »
@Vanber,

Zou altijd voor achterwielaandrijving gaan. Is het meest fun.
Mijn vriendin rijdt er perfect mee, meestal rustig in Ecopro stand, dan is er geen enkel probleem.
En uitbreken ?, Zijn DSC grijpt direct in, zodat je het nog niet eens merkt.

Grtz,

 Jarkko

Bij natte ondergrond durft de mijne toch wel met zijn kont slaan hoor...dsc of niet  >:D

Online Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5131
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #101 Gepost op: 15 november 2017, 05:42:41 »
Ik heb nu de eerste keer xDrive op de 340i.Ik was eigenlijk niet zo happig op xDrive(zwaarder,verbruikt meer,stuurgevoel,minder "fun",F3x heeft geen verlaagde sportophanging dan,...) maar ik ben er toch wel content van.Wagen is iets zwaarder en verbruikt inderdaad iets meer,maar dan wel snellere 0-100 tijd,en dat is niet enkel voor de cijfergeilers maar is effectief in de praktijk zo.Ik heb sinds ik de wagen heb(augustus) heb lampje van de DTC/DSC nog nooit zien oplichten,planken vanuit stilstand en dat schiet weg als een raket,gas bijgeven bij verlaten rondpunt en dat geeft geen krimp,nat wegdek of niet.In de Z4 als het nat was planken vanuit stilstand dan kwam de DTC altijd ingrijpen en je dus afremmen,gas bijgeven bij verlaten rondpunt dan zwierde hij toch een beetje de kont en dan komt de DSC natuurlijk ingrijpen.Stuurgevoel en ophanging vind ik eigenlijk OK,maar kan niet zo objectief vergelijken door van een Z4 E89("oudere" generatie en kleinere wagen) naar een F30 LCI te gaan.
Het hangt er dus vanaf wat je wilt:wil je altijd grip dan zou ik voor xDrive gaan,wil je meer "fun"(weten dat je zijn kontje eens kan doen zwieren) dan gewoon achterwielaandrijving.
Zou ik zelf xDrive nemen bij een nieuwe wagen:mogelijks,altijd grip hebben is leuk maar daar staat dan natuurlijk hoger prijskaartje tegenover.Maar bij een tweedehandswagen zou ik hem nu niet meer laten staan omdat hij xDrive heeft,wat vroeger wel het geval was.

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3754
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #102 Gepost op: 15 november 2017, 07:09:21 »
@Woodykipo tof om uw mening te delen over de xDrive  :thumbsup:
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #103 Gepost op: 15 november 2017, 07:27:26 »
@Vanber,

Zou altijd voor achterwielaandrijving gaan. Is het meest fun.
Mijn vriendin rijdt er perfect mee, meestal rustig in Ecopro stand, dan is er geen enkel probleem.
En uitbreken ?, Zijn DSC grijpt direct in, zodat je het nog niet eens merkt.

Grtz,

 Jarkko
Heb jij een topic over jouw M140i?

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #104 Gepost op: 15 november 2017, 07:29:34 »
@Woodykipo tof om uw mening te delen over de xDrive  :thumbsup:
Inderdaad, heel interessant

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #105 Gepost op: 15 november 2017, 07:32:17 »
Alle pk’s en koppel zijn in comfort ook aanwezig maar da gasrespons is veel trager en als je echt en dood gaspedaal wil moet je maar eco pro nemen 😂 ik denk dat en 116d levendiger voel dan .
Dat is dan eigenlijk ook gevaarlijk lijkt me. Als de gas nie direct reageert en dan duw ke ze wat dieper waardoor ze plots wel reageert en je plots de volledige 340pk aanspreekt?!

Zou het eigenlijk mogelijk zijn om de wagen zo te laten programeren door een tuner dat hij minder pk heeft in comfortstand?

Offline gfk807

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 4497
  • Enjoy life - Life's too short not to !
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #106 Gepost op: 15 november 2017, 09:01:54 »
Inderdaad, heel interessant

+1 en is ook mijn ervaring als ik vergelijk tss onze 225xe (4WD) en de 120i (RWD).

Die RWD is zeker fun maar niet voor iedereen vrees ik  >:D

Offline GeoBem007

  • Premium Member
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6207
    • @hertgoan
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #107 Gepost op: 15 november 2017, 09:40:19 »
Dat is dan eigenlijk ook gevaarlijk lijkt me. Als de gas nie direct reageert en dan duw ke ze wat dieper waardoor ze plots wel reageert en je plots de volledige 340pk aanspreekt?!

Zou het eigenlijk mogelijk zijn om de wagen zo te laten programeren door een tuner dat hij minder pk heeft in comfortstand?

komt relatief rustig op hoor, het is niet dat je een slag van de molen krijgt als je dan plankgas geeft. Ik vind de auto nog behoorlijk lineair zijn vermogen afgeven.
Uitbreken doen ze allemaal, dat had ik even goed voor toen ik ooit een testrit deed met een 120d. Je moet uiteraard in je achterhoofd houden dat je een achterwielaangedreven wagen rijdt. Of die nu 150pk of 340pk heeft, dat maakt het essentiële verschil niet.
Ga met eentje rijden en voel het zelf aan, echt gek is het allemaal niet hoor.

Offline Vanber

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • *****
  • Berichten: 457
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #108 Gepost op: 15 november 2017, 10:20:21 »
komt relatief rustig op hoor, het is niet dat je een slag van de molen krijgt als je dan plankgas geeft. Ik vind de auto nog behoorlijk lineair zijn vermogen afgeven.
Uitbreken doen ze allemaal, dat had ik even goed voor toen ik ooit een testrit deed met een 120d. Je moet uiteraard in je achterhoofd houden dat je een achterwielaangedreven wagen rijdt. Of die nu 150pk of 340pk heeft, dat maakt het essentiële verschil niet.
Ga met eentje rijden en voel het zelf aan, echt gek is het allemaal niet hoor.
Op dit ogenblik heb ik een 320d met 210pk. Daarmee heeft mijn vriendin ook nooit last dat hij uitbreekt. Met diezelfde rijstijl zou ze dan bij de m140 ook geen problemen hebben dus?

Offline duvelke

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 18
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #109 Gepost op: 15 november 2017, 11:21:29 »
Bij natte ondergrond durft de mijne toch wel met zijn kont slaan hoor...dsc of niet  >:D

Sperdiff. laten monteren en je hebt veel meer grip bij natte ondergrond.Is wel prijzig!

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 646
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #110 Gepost op: 15 november 2017, 13:23:23 »
Op dit ogenblik heb ik een 320d met 210pk. Daarmee heeft mijn vriendin ook nooit last dat hij uitbreekt. Met diezelfde rijstijl zou ze dan bij de m140 ook geen problemen hebben dus?
Idd gewoon bestellen die handel 😂👍

Online dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 11895
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #111 Gepost op: 15 november 2017, 13:49:05 »
Op dit ogenblik heb ik een 320d met 210pk. Daarmee heeft mijn vriendin ook nooit last dat hij uitbreekt. Met diezelfde rijstijl zou ze dan bij de m140 ook geen problemen hebben dus?
Je kan alles laten uitbreken, zelfs een 320d ... maar zolang je de rijhulp-dingen niet afzet, lijkt mij er geen extra risico te zijn.

Offline ThomasD

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #112 Gepost op: 15 november 2017, 14:02:35 »
Inderdaad, heel interessant

tis idd een stuk veiliger om alledaags in meeste weer omstandigheden goed weg te kunne komen ,
DTC heb ik in snelle bochten al paar keer laten op komen , of bij plankgas bij het uitkomen .
Enkel nog niet in sneeuw kunne testen wat het doet tov de vorige A4 quattro



Offline Jarkko242

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 13
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #113 Gepost op: 15 november 2017, 16:24:14 »
Heb jij een topic over jouw M140i?
Nee, heb geen topic.

Grtz
« Laatst bewerkt op: 15 november 2017, 16:47:40 door Jarkko242 »

Offline Willel

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 3
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #114 Gepost op: 16 november 2017, 19:54:36 »
Met de 60% die naar de achterwielen gaat kan je een m140i xdrive ook laten uitbreken in sport+ hoor, toch tot hij de kracht naar voor stuurt!
Zal natuurlijk anders zijn dan in een achterwiel aandrijver, maar het is niet zo dat ie aan de baan kleeft en weigert een stapje opzij te zetten... Het is vooral ook geen a45/rs3/golfR pseudo-voorwieltrekker!

Online Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5131
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #115 Gepost op: 17 november 2017, 05:47:22 »
Met de 60% die naar de achterwielen gaat kan je een m140i xdrive ook laten uitbreken in sport+ hoor, toch tot hij de kracht naar voor stuurt!
Zal natuurlijk anders zijn dan in een achterwiel aandrijver, maar het is niet zo dat ie aan de baan kleeft en weigert een stapje opzij te zetten... Het is vooral ook geen a45/rs3/golfR pseudo-voorwieltrekker!
Met wat rij jij als we dat mogen weten,aangezien dit je eerste post is? :)

Offline Phantom Five

  • Premium Member
  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 3754
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #116 Gepost op: 17 november 2017, 06:01:04 »
Met wat rij jij als we dat mogen weten,aangezien dit je eerste post is? :)
Vraag ik me eerlijk gezegd ook wel af en zeker omdat dit zijn eerste post is.
I REALLY DON'T CARE WHAT OTHER PEOPLE THINK OF ME.

Offline TR335I

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 646
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #117 Gepost op: 17 november 2017, 08:15:08 »
Ik heb natuurlijk enkel maar en testrit van en uur gehad met de xdrive en om zelfs maar en klein beetje beweging in de auto te krijgen moet je toch al redelijk gek doen.
Natuurlijk is het geen voortrekken in de oorsprong al en geluk !

Online Woodykipo

  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 5131
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #118 Gepost op: 17 november 2017, 08:42:05 »
Vandaar ook mijn vraag met welke wagen hij rijd want dat is ook mijn gedacht dat je toch al veel moeite moet doen :)

Offline Willel

  • Trade Count: (0)
  • Nieuw
  • *
  • Berichten: 3
Re: 2017 - F21 - M140iA
« Reactie #119 Gepost op: 17 november 2017, 20:53:56 »
Nou, een m140i xdrive dus :p
Sport+, stevig gas bij uitkomen van een bocht, lukt allemaal best! Maar misschien niet het soort actie dat je meteen gaat uitproberen in een testrit van een uurtje :)