Auteur Topic:  BMWhat app  (gelezen 13536 keer)

Offline Bananenman

• Roet es goed
  • Medewerker
  • Trade Count: (+1)
  • Crashed!
Re: BMWhat app
« Reactie #120 Gepost op: 30 april 2015, 10:24:10 »
(Had je nog iets anders in gedachten misschien?) ;D Ja is goed je hebt mijn nummer hé ;)
:thumbsup:
E87 120d 'sleeper'

Offline Ronny87

• Trade Count: (+9)
  • World Champion
  • BMW, only good for tickets and bitches
« Reactie #121 Gepost op: 1 mei 2015, 08:43:13 »

Werkt alleen op mijn vriendin haar GSM. Dus als die niet thuis is...  :P Anders kan ik je wagen aansluiten op mijn navigatie maar die kabel is maar 1.5 meter.

Groeten :thumbsup:
BMW E36 318tds compact 2000 - 90 pk
BMW E46 320CD 2003 - 190 pk http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=38804.0
BMW E46 320CD 2005 - 191 PK - 452Nm http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=51266.0
Waze: R0NNYKiNG

Offline BIG charlie

• Trade Count: (+2)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #122 Gepost op: 3 mei 2015, 13:10:46 »
Moest er iemand tips en tricks weten... altijd welkom !

Op deze link kan je zien wat je kan coderen bij welk type... ( maar dat wist je mss al ).
http://www.ivini-apps.com/coding.html
Let wel... elk type/model van wagen heeft niet alle modules.

Grtz

BC
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #123 Gepost op: 13 mei 2015, 20:50:07 »
Gisteren dan ook maar na lang twijfelen de knoop doorgehakt en de app aangeschaft. Daarnet er een beetje mee aan't spelen geweest en op zich valt het mee. Wat het doet, doet het goed. Probleem is dat de mogelijkheden nogal beperkt zijn als je het vergelijkt met INPA/NCS.

Uitlezen is handig. Veel handiger en overzichtelijker dan in INPA. Je kan de ganse auto uitlezen of enkel bepaalde modules en de weergegeven fouten zijn in de meeste gevallen duidelijk omschreven. Je hebt ook de mogelijkheid een tekst of pdf bestand te uploaden naar bvb dropbox waar je het dan rustig kan nalezen op uw PC. Grootste gemis voor mijn bij het uitlezen is dat de kilometerstand waarop de fout is voorgevallen er niet bij staat zoals bij INPA. Ik gebruik deze dikwijls om te weten rond welke periode ongeveer een fout zich heeft voorgedaan. Wanneer de auto bvb eens raar doet zoals een tijdje geleden met die kapotte intercoolerbuis is het handig te zien op welke km-stand bepaalde fouten voorvallen. Zo kon ik onmiddelijk zien wat er op het moment van het inhouden een fout gaf en werd de zoektocht een stuk makkelijker. Ik heb de mannen van invini gemaild met de vraag of dit er in een toekomstige uptdate niet kan ingebouwd worden.

Verder geeft hij op sommige fouten simpelweg een melding dat hij niet meer info kan geven. Ik weet niet op welke fouten dit juist was maar met INPA ben ik nog nooit tegengekomen dat hij een fout niet kon verklaren. Misschien dat dit in de toekomst ook nog verbeterd wordt. Nu het waren maar enkele fouten van de ongeveer 30 die hij vond welke hij niet kon verklaren. Dus op zich valt dat nogal mee, tot je natuurlijk net moet weten wat die fout is natuurlijk...

Dan coderen. Ook hier weer, wat hij kan doet hij goed. Ik had voor de keuring mijn US-pinkers uitgecodeerd met NCS en om te testen deze terug aan gecodeerd met BMWhat (nu Carly for BMW eigenlijk). Het coderen is handig. Hij leest de auto uit om te zien wat hij kan coderen en laat dan de mogelijkheden zien. Ik was blij te zien dat zaken die op mijn auto niet mogelijk zijn zoals welcome-lights bvb, welke enkel met een LM2 gaan, ook niet in deze lijst voorkwamen. Enfin, ik dus op zoek naar Daytime Running Lights. Er stond een optie "Daytime Running Lights [US]" tussen. Hier op geklikt en een mooie uitleg dat dit diende om ofwel de pinkers ofwel het grootlicht te gebruiken als DRL. Dit was ook degene die ik gebruikt had in NCS dus deze op pinkers gezet. Het coderen zelf gebeurt heel snel. Veel sneller dan met NCS. Op een 1 a 2 seconden kreeg ik de melding dat het in orde was. Contact uit en weer aan en mijn pinkers branden terug mee.

Nog wat verder liggen in grasduinen en ik kwam de optie "Comfort Parking Lights" tegen. In de uitleg stond dat dit diende om het standlicht te laten branden tot de auto gesloten wordt. Ik dacht dat dit een optie was die onderdeel was van de welcome lights en dus op mijn auto niet zou werken. Ik kon het echter niet laten van ook dit eens actief te zetten. En ja hoor. Nu blijft mijn standlicht in de auto-stand branden tot ik de deuren op slot doe ipv tot ik de deur open. Ik krijg wel een melding op het dashboard dat mijn licht nog brandt. Deze had ik eens uitgeschakeld, gaat dus ook met de app, maar dan krijg ik ook geen melding meer wanneer het licht aan is wanneer het niet op automatisch staat (op deze standen werkt het uitschakelen met sluiten ook niet). En da's gevaarlijk. Op die manier kan je al snel vergeten dat je standlicht nog brandt wanneer het niet donker is en terug komen bij een auto met een platte batterij. Deze melding dus maar terug snel aangezet. Ik heb er ook geen idee van of het licht effectief gaat blijven branden als ik de deur niet op slot doe. Ik vermoed van wel. Dat ga ik nog een beetje in de gaten houden. Dit zou wel een nadeel zijn. Nu ja, ik ga het voorlopig zo laten staan en op termijn zal ik wel zien dat het handig blijkt te zijn of niet.

In alle geval, ik ben aangenaam verrast door de app. Ze is gebruiksvriendelijk, handig en overzichtelijk. De coderingen die mogelijk zijn verlopen snel. Hij heeft wel wat tijd nodig om de modules uit te lezen maar het effectieve coderen, het kritisch punt waar dingen kunnen mislopen is heel kort en da's natuurlijk alleen maar positief. Het grootste nadeel is het beperkt aantal coderingen wat je kan doen. Je geraakt bijlange niet in alle modules. Op mijn auto waren er 6 waar ik in kon, de rest, inclusief de CCC (toch een belangrijke) kon je niet coderen. Dit moet gewoon nog uitgebreid worden vind ik.

Het uitlezen is ook weer een stuk handiger dan met INPA en de info die je krijgt is in de meeste gevallen voldoende al kan er naar mijn gevoel nog aan gewerkt worden om dit nog verder te verbeteren. Zeker de km-stand waarop fouten voorvallen is iets wat er moet bij komen en ook zien dat alle fouten een uitleg hebben want je hebt niks aan een uitleg die zegt: sorry, deze fout kan ik niks over vertellen.

Is de app 45€ waard wanneer je INPA en NCS al hebt? In mijn ogen wel. Vooral het gebruiksgemak maakt het zijn geld waard. Het is nog geen vervanger voor beide programma's, daarvoor zijn de mogelijkheden momenteel nog te beperkt maar als hier in de toekomst nog aan gewerkt wordt zou dit wel eens een handige vervanger voor beide programma's kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2015, 20:52:27 door Bimmerstyle »

Offline Midnight1983

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • Konijnen mee het snuitje tegen den draad
« Reactie #124 Gepost op: 20 mei 2015, 13:23:34 »
@Bimmerstyle , Vragen of opmerkingen gewoon naar die mensen van Ivini sturen, wie weet kunnen ze sommige dingen mee in hun updates verwerken.
Feedback geven ze normaal vrij snel.

Offline Diezelke

• Pole Position
  • Life is too short to be small.
« Reactie #125 Gepost op: 20 mei 2015, 13:55:04 »
allez is het leukste van Bmwhat! ;)

klik Parameters,, daar kan je kiezen uit een lijst... dan klik je op Dashboard... ziet er zo uit:

http://www.ivini-apps.com/img/bmwhat_en_dashboard_320.png

beetje zoals bij Torque maar dan nog iets properder, en ja Torque (Pro) werkt hier niet

AHA, dit moet ik hebben ! Ik ben al eens gaan kijken op de site van Carly/Ivini maar vind nergens terug wat je nu eigenlijk kan uitlezen van waardes van de wagen (coderen interesseert me niet om het zelf te doen): ik zie dus:

engine speed
motor temperature
coolant outlet temperature
current throttle angle
reference throttle angle

Wat zijn die laatste twee ?

Kan je ook ergens turbodruk uitlezen ? Of zaken omtrent de regeneratie (temperatuur, wanneer hij gaat regenereren ?)

Alvast bedankt voor de info !

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #126 Gepost op: 20 mei 2015, 14:05:39 »
Het programma kostte mij rond de 50€ en een bluetooth adapter nog eens 20€ en de kabel 30€ ;)
http://www.ivini-tech.de/en/adapter

Begrijp ik correct dat als ik enkel de parameters op het dasboard wil kunnen uitlezen ik enkel een blue tooth adapter nodig heb en de app? Dus geen kabel ?

(ik rij met een E61 van 2009)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #127 Gepost op: 20 mei 2015, 18:10:22 »
Current throttle angle en Reference throttle angle: Tegenwoordig wordt uw gasklep elektronisch aangestuurd. Aan het gaspedaal zit dus een potentiometer (regelbare weerstand) welke veranderd al naargelang hoe diep je het pedaal duwt. Deze laat dan al naar gelang de positie een bepaalde spanning door naar de gasklep. Deze weet dan aan de hand van deze spanning hoe ver hij moet open gaan. De effectieve stand van het pedaal is dus de Current throttle angle.

Met reference throttle angle bedoelen ze volgens mij de berekende pedaalstand. De motorsturing gaat ook berekenen of de pedaalstand min of meer normaal is. Maw, als je 90 rijdt en uw auto maakt 2500 toeren met de gaslklep vol open en het pedaal geeft aan dat het niet ingedrukt is dan scheelt er iets. Ofwel is dan de pedaalsensor kapot ofwel de gasklep. De auto gaat dan een foutmelding geven en hoogstwaarschijnlijk ook zorgen dat de motor stilvalt (inspuiting aflsluiten) zodat je niet tegen een boom kan knallen. Nu, die berekende waarde gaat volgens mij zijn wat zij bedoelen met de reference throttle angle. Deze moet normaal altijd ongeveer gelijk zijn met de current throttle angle of er is ergens iets mis.

Ik ben nog niet in detail gaan kijken wat je allemaal kan uitlezen maar er zijn tientallen analoge waardes welke je live kan uitlezen. De turbodruk gaat daar dan hoogstwaarschijnlijk ook wel tussen zitten. Nu die kan je uitlezen als een getal. Ik weet ook niet of je al deze waardes op het analoge dashboard kan weergeven. Daar heb ik me eigenlijk nog niet mee bezig gehouden omdat ik daar het nut niet echt van inzie buiten wat show gehalte.

Verder klopt het dat je voor auto's na 2007 kan verbinding maken met de bluetooth module. De kabel zou op die modellen zelfs niet meer werken.

Wat ik wel wil meegeven. Als je dit wil gebruiken als nuttige informatie die je wil weten tijdens het rijden, geen probleem. Als je het wil gebruiken als een show-element op uw dashboard ga ik je moeten teleurstellen. Er zit redelijk vertraging op de app. Als je dus het gas in duwt gaan de waardes pas enkele seconden later veranderen. Als je dus bvb uw turbodruk wil zien omhooggaan tijdens het optrekken kan het goed zijn dat je al terug snelheid aan't verminderen bent tegen dat de uitlezing begint omhoog te gaan. Het kan zijn dat het bij de recentere modellen iets sneller gaat aangezien de OBD snelheid daar hoger ligt maar het gaat volgens mij nooit een real-time uitlezing zijn. Bij mij zit er ongeveer 1 a 2 seconden vertraging op...
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2015, 18:18:08 door Bimmerstyle »

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #128 Gepost op: 20 mei 2015, 22:02:44 »
Thx @Bimmerstyle. Ik wil het niet als showelement, wel echt om waardes vd wagen uit te lezen. Als er seconden vertraging op zitten vind ik dat wel jammer maar aanvaardbaar. Toch had ik graag een display laten inbouwen zoals awron of inside performance. Jammer genoeg maken zij geen displays voor E61.

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #129 Gepost op: 20 mei 2015, 22:03:58 »
@ Bimmerstyle: bedankt voor de info !

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #130 Gepost op: 21 mei 2015, 01:56:27 »
Geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn Oneplus One met Tapatalk

Offline Ronny87

• World Champion
« Reactie #131 Gepost op: 11 maart 2016, 10:31:10 »
Al degenen die problemen ondervinden met "brake force display" via het programma Carly waarbij de achterste mistlichten branden...
Ik raad u aan om die optie toch niet te gebruiken:

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1169601

Citaat
I have the second generation Carly (bmwhat) coder and is using the app to code. Has anybody been successful with coding the brake force display to blink when braking hard? I've attempted several times on a couple of my friends cars and have no luck with doing so. I only get the rear fog lights to illuminate when braking hard. Not flashing tho.
BMW E46 320CD 2003 - 190 pk http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=38804.0
BMW E46 320CD 2005 - 191 PK - 452Nm http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=51266.0

Offline Animal

• Pre-Qualifying
  • **
  • Sheer driving pleasure
    • BMW ONDERDELEN FOR SALE (PB)
« Reactie #132 Gepost op: 19 maart 2016, 11:21:40 »
Heb een vraagje,

Heb de carly-app aangekocht op ivini en ELM327 gekocht
(ook een wifi dongle)

Nu, is dit niet combineerbaar ? want ik heb problemen om de app te linken met de wifi dongle
heb overal gelezen dat de carly adapter gewoon een rebranded ELM327 is..
Waar ligt dan het probleem ?
werkt de app echt enkel met hun eigen (veel te dure) dongle ?

BMW E30 325i coupe - Sold - BMW E30 325i touring 220pk (M20B27supereta) - BMW E30 318is coupe - Sold - BMW E30 325i cabrio - 68.000km - Sold - BMW 320D - 335d look full mpack - #crashedbygirlfriend - BMW 118D - 130i look full m performance pack - Daily - BMW 325D - 335d look full performance stage 2 by DVX - SOLD - BMW E46 M3 - 57.000km imolared - BMW Z3 M Roadster - Black - BMW Z3 M Roadster - Titansilver

Offline Midnight1983

• Grand Prix Winner
« Reactie #133 Gepost op: 21 maart 2016, 08:40:11 »
Heb een vraagje,

(ook een wifi dongle)

Nu, is dit niet combineerbaar ? want ik heb problemen om de app te linken met de wifi dongle

Ik gebruik de app en de wifi dongle ook regelmatig en heb nog geen enkel probleem gehad.
Wat is het probleem juist?
Android of ios?

Offline nick_r

• Qualifying
« Reactie #134 Gepost op: 21 maart 2016, 20:46:39 »
Heb een vraagje,

(ook een wifi dongle)

Misschien stomme opmerking.
Maar je moet de eerste keer de dongle connecteren met je tablet of smartphone en dan pas carly openen.

Offline Animal

• Pre-Qualifying
  • **
  • Sheer driving pleasure
    • BMW ONDERDELEN FOR SALE (PB)
« Reactie #135 Gepost op: 21 maart 2016, 23:00:15 »
Ik gebruik de app en de wifi dongle ook regelmatig en heb nog geen enkel probleem gehad.
Wat is het probleem juist?
Android of ios?

Ik kan dus wel op de app, en geraak geconnecteerd met mijn wagen, maar kan niets coderen, niets lezen en geen verbinding maken met mijn modules...

Maw, denk dus dat carly me blokkeert om met een dongle te werken die niet van hen is.

raar dat jullie er dan met dezelfde wel opgeraken!
BMW E30 325i coupe - Sold - BMW E30 325i touring 220pk (M20B27supereta) - BMW E30 318is coupe - Sold - BMW E30 325i cabrio - 68.000km - Sold - BMW 320D - 335d look full mpack - #crashedbygirlfriend - BMW 118D - 130i look full m performance pack - Daily - BMW 325D - 335d look full performance stage 2 by DVX - SOLD - BMW E46 M3 - 57.000km imolared - BMW Z3 M Roadster - Black - BMW Z3 M Roadster - Titansilver

Offline Midnight1983

• Grand Prix Winner
« Reactie #136 Gepost op: 22 maart 2016, 09:40:39 »
Mijn excuses , ik had uw bericht niet goed gelezen.
Ik heb de dongle van ivini zelf, van een andere dongle heb ik geen weet.

Offline Ronny87

• World Champion
« Reactie #137 Gepost op: 22 maart 2016, 14:49:11 »
Ik kan dus wel op de app, en geraak geconnecteerd met mijn wagen, maar kan niets coderen, niets lezen en geen verbinding maken met mijn modules...

Maw, denk dus dat carly me blokkeert om met een dongle te werken die niet van hen is.

raar dat jullie er dan met dezelfde wel opgeraken!

Ik heb dat ook gehad met mijn E46 alhoewel die al lang ondersteund was door het programma. Ik moest de modules proberen uit te lezen (ook al lukte dat niet) en dan een mailtje sturen met de session log met vermelding "Vehicle not supported" als ik me niet vergis.
Met die session log konden ze dan zien wat er fout was en het programma aanpassen. Na een kleine conversatie met hun was het probleem opgelost na de volgende update :thumbsup:
Ik raad u dan ook aan om hun dongles te gebruiken om zeker onnodige problemen met een andere dongle uit te schakelen.

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #138 Gepost op: 16 september 2016, 17:17:40 »
Ondertussen ook al enkele maanden eigenaar van de carly for BMW app.(BMW E61 2009) Zeer handig voor het uitlezen van waardes en bijvoorbeeld regeneratie te monitoren. Fouten uitlezen ook zeer overzichtelijk (weliswaar beperkt). Aan coderen heb ik me nog niet gewaagd, maar zal eens kijken wat er allemaal mogelijk is; Automatisch inklappen van de spiegel lijkt me bijv. handig.

Diezelke

Offline Agguyo

• Nieuw
  • *
« Reactie #139 Gepost op: 18 september 2016, 02:58:57 »
Weet er iemand welke parameter ik moet aanduiden/instellen om turbodruk te monitoren?
De paar parameters die ik erover vind geven oftewel geen waarde aan, of in %. Met een andere app lukt het me wel dus of ik kies de verkeerde, of de Carly-app kan er niet goed mee omgaan?
2011 F20 120D

Offline Diezelke

• Pole Position
« Reactie #140 Gepost op: 19 september 2016, 16:35:11 »
Weet er iemand welke parameter ik moet aanduiden/instellen om turbodruk te monitoren?
De paar parameters die ik erover vind geven oftewel geen waarde aan, of in %. Met een andere app lukt het me wel dus of ik kies de verkeerde, of de Carly-app kan er niet goed mee omgaan?

kijk hier eens: http://support.mycarly.com/knowledge-base/will-parameters-work-for-your-car-or-which-models-are-supported/?utm_source=manuals&utm_medium=pdf&utm_campaign=bmwParameters

Offline Agguyo

• Nieuw
  • *
« Reactie #141 Gepost op: 19 september 2016, 16:40:16 »
kijk hier eens: http://support.mycarly.com/knowledge-base/will-parameters-work-for-your-car-or-which-models-are-supported/?utm_source=manuals&utm_medium=pdf&utm_campaign=bmwParameters

Al gechekt, en de F-series zitten erbij. Maar ik wou de turbodruk ermee controleren. Er zijn meerdere parameters die dat zouden doen, een paar ervan geven % aan (wat niet echt veel zegt) en een tweetal hebben kpa en hpa aan (wat met een kleine deling kan worden omgezet naar bar), maar die geven geen waarde door tijdens het rijden. Met Torque krijg ik wel druk in psi te zien dus is wel degelijk mogelijk om via bluetooth OBD-adapter op te volgen.
Hoopte daarom iemand te vinden die me in de juiste richting kon wijzen, maar zal eens mailen naar Carly zelf om het te vragen. :)
2011 F20 120D

Offline extreme

• Trade Count: (+1)
  • Pole Position
  • ni mi mij
« Reactie #142 Gepost op: 22 september 2016, 22:37:34 »
kan mij iemand zeggen waarom bij de Carly de Force Break Display niet werkt op mijn E90 van 2011  ( LCI ) . Ik heb alles al geprobeerd van parameters wat mogelijk is maar niets werkt. Iemand die het wel al heeft kunnen laten werken ? ( dus bij hard remmen , de stoplichten , derde stoplicht en de mistlichten laten pinken )   Bedankt
As you were , I was . As I'm , you will be .

Offline BIG charlie

• Grand Prix Winner
« Reactie #143 Gepost op: 25 augustus 2017, 11:19:04 »
Vandaag het dempig start/stop systeem weggecodeerd met de carly app.
Werkt perfect  :thumbsup:
E81 116i sapphire schwarz
Suzuki GSX 1400 "The Bull"
Former BMW cars: E21-320.6 - E30-316i - E30-320i - E34-525i - E36-318is - E36-318i cab - E92-320d

Offline Hetlijk2

• Nieuw
  • *
« Reactie #144 Gepost op: 5 november 2017, 21:58:44 »
Is het mogelijk bij de f20 de verlichtin van het dashboard in een ander kleur te zetten? En sport plus te coderen grt Q

Offline Midnight1983

• Grand Prix Winner
« Reactie #145 Gepost op: 6 november 2017, 11:44:05 »
Is het mogelijk bij de f20 de verlichtin van het dashboard in een ander kleur te zetten? En sport plus te coderen grt Q

@Hetlijk2

Vanaf onderstaande link kan je al de mogelijke codings vinden voor je F20

http://support.mycarly.com/knowledge-base/code-bmw-what-is-possible/?utm_source=home&utm_medium=direct&utm_campaign=home