Auteur Topic:  Oldtimer en wetgeving BelgiŽ  (gelezen 57816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8439
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #570 Gepost op: 29 oktober 2017, 19:27:24 »
Wacht maar tot je een serieus ongeval hebt, dan zullen we eens zien hoe grondig alles wordt uitgespit :)
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline JitseDM

  • Trade Count: (+2)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 370
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #571 Gepost op: 29 oktober 2017, 20:17:47 »
 :off_topic:
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2017, 20:47:42 door JitseDM »

Offline S62M

  • Trade Count: (+3)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1297
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #572 Gepost op: 24 november 2017, 17:30:42 »
We weten nu allemaal dat alle auto's met 1ste inschrijving vůůr 31/12/1992 onder het oldtimer statuut kunnen vallen, ook in de toekomst...

Maar wat met de gewone rijtaks en biv bij een auto die in 2018 of later 25 jaar wordt en dus niet onder het oldtimer statuut kan vallen? Dat is precies nog niet besproken. Nu betaal je op een personenwagen vanaf 25 jaar maar enkele tientallen euro's rijtaks, ongeacht of deze ingeschreven is als oldtimer of normale inschrijving.

Wordt dat dus wat betreft rijtaks op een gewone inschrijving ook pas na 30 jaar of niet?
De fun zit in het sperdifferentieel!!!

Offline b_ken

  • Medewerker
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 9290
Re: Oldtimer en wetgeving BelgiŽ
« Reactie #573 Gepost op: 24 november 2017, 20:35:01 »
Rijtaks is zeker ook al besproken geweest. Daarvoor geldt een soort overgangsregel die je hier kan vinden.