Auteur Topic:  2012 - F21 - 114i - *The Red Line Edition* 240Pk/340Nm  (gelezen 48026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline edjebmw

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
    • EDje-BMW
2012 - F21 - 114i - *The Red Line Edition* 240Pk/340Nm
« Gepost op: 28 september 2012, 19:19:59 »
Hoi hoi, hier dan m'n nieuwe trots....
Het is een 114i met onderandere een M pakket en bijna alle andere denkbare optie's

hij staat nou nog hoog op de poten, want de stootblokken zitten nog tussen de voor en achter veren.
Hij staat nou net bij de dealer, en moet nog helemaal geprogrammeerd worden.
Hier vast wat foto-tjes














« Laatst bewerkt op: 6 februari 2018, 14:20:05 door edjebmw »

Offline Barney

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 6173
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2012, 19:36:50 »
Knap! Eerste 3 deurs die ik zie!
M-pakket en chrome omlijsting staat hem goed. Alleen de velgen hadden een maatje groter gemogen.

Wel iets kleiner als de 7  ;D

Offline carpassion

  • Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • *****
  • Berichten: 2965
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2012, 22:11:37 »
Heel mooi!
Ziet er een fijne Einser uit.

Een vraag: waar ga jij die 210 PK halen? :)

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2012, 22:24:22 »
Mooie config, maar geen te grote downsize komende van een 7?

En die 210pk is mss gebaseerd op wat een 1.6 turbo op de cooper S kon halen? Alleen spreken we hier wel over een heel ander basisvermogen en zullen er meerdere onderdelen wel niet op voorzien zijn, dus neem dat maar met een korreltje zout afgezien van het feit dat zelfs hun beveiliging om te tunen nog niet gekraakt is.

Ps: ik mistte op 1 van de fotos wel een paard en/of sletje :'(
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline edjebmw

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
    • EDje-BMW
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2012, 11:12:43 »
Mooie config, maar geen te grote downsize komende van een 7?

En die 210pk is mss gebaseerd op wat een 1.6 turbo op de cooper S kon halen? Alleen spreken we hier wel over een heel ander basisvermogen en zullen er meerdere onderdelen wel niet op voorzien zijn, dus neem dat maar met een korreltje zout afgezien van het feit dat zelfs hun beveiliging om te tunen nog niet gekraakt is.

Ps: ik mistte op 1 van de fotos wel een paard en/of sletje :'(

Het is echt mogelijk om uit de 114i,116i,en 118i 210 pk te halen, hebben allemaal het zelfde blok, zijn alleen anders geprogrameerd.
Voor de 116i en 118i is het al geschreven en toegepast, van de 114i zijn ze het op dit moment aan het schrijven  :thumbsup:
hier de cijfers:

Offline Jamme1981

  • Trade Count: (+25)
  • Crashed!
  • ************
  • Berichten: 11213
  • Cars are a passion
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2012, 11:35:32 »
Mooie F20. Benieuwd te weten wat je van de rij-eigenschappen van die 114i gaat vinden (voor de 210pk??)
Wel serieuze overstap van zo'n 7 reeks naar een 114i F20.
Veel succes en plezier ermee.
e87 - 116i - 115pK - Sonora - Havana
e30 - 316i -  99pK - Brillianrot - Anthrazit stoff
e61 - 525d - 163pK - Silbergrau-Black -SOLD

Freude Am Fahren

VW Corrado-1989-1800 16V

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #6 Gepost op: 29 september 2012, 23:50:01 »
Ik kan moeilijk geloven dat deze 3 verschillende motorisaties ook een volledig identieke componentenlijst delen, dat de basismotor hetzelfde is ok, maar hier en daar zullen in de details wel minder belast kunnen worden als in het hoger model.

Alsook de koppeling etc zal wel van een lichter type zijn.

Toch dingen je in je hoofd moet houden en moet researchen vooraleer je het doet.
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline Tom

  • Oneliner
  • Trade Count: (+1)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8590
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2012, 02:50:33 »
Geen fan , interieur is wel in orde !
Nur Tote Motoren werden beatmet

Offline AndyCreemers

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 172
  • 535DA
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2012, 09:14:42 »
Het prijsverschil met een 118i ken ik niet, maar ik weet wel dat er tussen de basisprijs van een 114i en 116i maar €1600 zit. (volgens site ven bmw)
Laat ons zeggen dat de chiptuning inclusief testbank die jij laat uitvoeren €500 kost spaar je dus €1100 uit.
Is dit de moeite om volledige motor en aandrijflijn garantie kwijt te zijn ?  :iono:

Plus het feit dat er toch wel verschillen gaan zitten in de turbo, koppeling, remmen,...
Previous cars: Honda Civic '92 VTI 192pk, Integra type-r '99, Honda S2000 '03 260pk
BMW 535DA '06 chipped --> 330pk 682nm
Recent car: BMW 535DA F11

Offline gilardoni

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 810
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2012, 11:43:06 »
Zeer mooie f20  ;) veel plezier ermee !


Daumen raus ich warte auf 'ne schicke Frau mit schnellem Wagen !

Offline adri

  • Trade Count: (+3)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 344
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #10 Gepost op: 30 september 2012, 12:20:07 »
De drie-deurs is heel geslaagd. Mooie config ook. 114i zou te krap zijn voor mij, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt  :D
210pk lijkt mij ook een tikkeltje optimistisch.

Ik zie dat je ook de knop hebt met de standen eco pro, comfort, sport en sport +
Gaat dat bij chippen lukken om de vier programma's aan te houden? Mijn 18d zal ook gechipt (wanneer dit mogelijk zal zijn) en ben daar benieuwd naar.

Hou ons op de hoogte  :thumbsup:

Offline edjebmw

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
    • EDje-BMW
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #11 Gepost op: 30 september 2012, 14:40:56 »
Heb al vast de lijst met standaards en optie's voor jullie 

 Kleur  saphirschwarz metallic
 Leder Dakota schwarz
 Multifunctioneel M stuurwiel
 Banden met noodloopeigenschappen
 Automatische vergrendeling tijdens rijden
 EU AG intern
 Kilometertacho
 Akoestische waarschuwing
 Velours mattenset
 BMW Teleservices
 Regiocodering voor DVD
 Nederlandse taalversie
 M Sportpakket
 M wielen styling 383M 17”
 Chrome line exterieur
 M sportstoelen
 Elektrische lendensteun in voor stoelen
 Interieurlijsten Laengsschliff Aluminium
 Midden armsteun voor verschuifbaar
 Accentlijsten Schwarz hochglanzend
 Mistlampen voor
 M Sportonderstel
 M Aerodynamicapakket
 Individual hemelbekleding Anthrazit
 Elektrisch verwarmde voorzetels
 Vijf zitplaatsen
 Parkassist
 Uitbreiding functionaliteit aansluiting
 audiofiles op mobiele telefoon
 Apps
 Speed Limit weergave
 Business +
 Koplampsproeiers
 Park distance control
 Xenon lampen voordim en grootlicht
 Dynamic Cruise Control
 Navigatie Professional
 Bleutooth Telefoonvoorbereiding incl.
 Uitgebreide geheugencapaciteit voor boordcomputer
 USB-aansluiting en spraaksturing
 uitbreiding instrumentenpaneel
 Upgrade Edition
 Comfortpakket
 Opbergpakket
 Airconditioning automatich ( climate control )
 Uitgebreid verlichtingpakket
 Zichtpakket
 Automatische dimmende binnenspiegel
 Regen / Lichtsensor
 Hoofdsteunen achter neerklapbaar
 BMW Online + internet
 BMW assist
 BMW Internet
 Uitgebreide BMW Online informatie


Offline edjebmw

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
    • EDje-BMW
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2012, 14:47:28 »
Het prijsverschil met een 118i ken ik niet, maar ik weet wel dat er tussen de basisprijs van een 114i en 116i maar €1600 zit. (volgens site ven bmw)
Laat ons zeggen dat de chiptuning inclusief testbank die jij laat uitvoeren €500 kost spaar je dus €1100 uit.
Is dit de moeite om volledige motor en aandrijflijn garantie kwijt te zijn ?  :iono:

Plus het feit dat er toch wel verschillen gaan zitten in de turbo, koppeling, remmen,...
Al de onderdelen die je nou noemt, zijn allemaal het zelfde. de kosten voor BMW zouden veel te hoog zijn, om voor elke type een andere configuratie te maken qua remmen,koppeling enz.
De 114i, is hier alleen maar voor de lease rijder die toch graag BMW wil rijden. want een M pakket zoals die er bij mij op zit, is eigenlijk niet eens mogelijk als optie. Voor de rest is het allemaal zonder problemen uit te voeren qua chippen. en de goeie tuners, nemen de fabriekgarantie over, zoals b.v. AC Schnitzer.
Maar ik ga eerst eens lekker genieten als ik hem heb, en dan laat ik het jullie weten hoe het qua tunen af is gelopen  :thumbsup:

Offline M-001

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 441
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #13 Gepost op: 30 september 2012, 15:00:00 »
Het prijsverschil met een 118i ken ik niet, maar ik weet wel dat er tussen de basisprijs van een 114i en 116i maar €1600 zit. (volgens site ven bmw)
Laat ons zeggen dat de chiptuning inclusief testbank die jij laat uitvoeren €500 kost spaar je dus €1100 uit.
Is dit de moeite om volledige motor en aandrijflijn garantie kwijt te zijn ?  :iono:

Plus het feit dat er toch wel verschillen gaan zitten in de turbo, koppeling, remmen,...
Al de onderdelen die je nou noemt, zijn allemaal het zelfde. de kosten voor BMW zouden veel te hoog zijn, om voor elke type een andere configuratie te maken qua remmen,koppeling enz.
De 114i, is hier alleen maar voor de lease rijder die toch graag BMW wil rijden. want een M pakket zoals die er bij mij op zit, is eigenlijk niet eens mogelijk als optie. Voor de rest is het allemaal zonder problemen uit te voeren qua chippen. en de goeie tuners, nemen de fabriekgarantie over, zoals b.v. AC Schnitzer.
Maar ik ga eerst eens lekker genieten als ik hem heb, en dan laat ik het jullie weten hoe het qua tunen af is gelopen  :thumbsup:


Klopt wel bijna allemaal,maar ik heb zelf ook een 125d besteld gehad (full-option) en het verschil tussen de nu bestelde M135i is echt wel zo miniem dat je gewoon zo een wil.
Dan hoef je niet te kijken naar garantie,chippen,enz... Power zat standaard en géén geklungel aan de computer....
Ik heb ook 4 jaar garantie genomen en in die tijd zal hij zeker zo blijven...
Overname garantie door tuners,tot er wat mis is...."garantie tot aan de deur"
Wel een mooie wagen,ik heb eerst ook getwijfeld tussen zwart en wit maar voor mij was wit dan nog dat ietsje mooier (persoonlijk hé)

Veel plezier ermee  :thumbsup:

Offline bmw5series

  • Trade Count: (+1)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 157
  • http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35
    • bmw 318d
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #14 Gepost op: 30 september 2012, 20:45:02 »
Super knappe wagen. Ik ben wel eens benieuwd of deze te herprogrammeren is naar 200pk. Waar haal je die informatie eigenlijk. De code is zelfs nog niet gekraakt?

Offline dadoke

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
  • *****
  • Berichten: 12430
Re: EDje's nieuwe Beemer ( F20 )
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2012, 20:46:24 »
Graag de topictitel aanpassen volgens de regels ...

Offline edjebmw

  • Trade Count: (0)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 495
    • EDje-BMW
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #16 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:08:26 »
Hier nog een reactie van een monteur bij BMW zelf:

Exact dat blok levert (zelfde motorcode zelfs) in de 118i af fabriek 170pk en ook die gaat met een chip naar 210pk.
Dus dat de 114i nu die enorme stap maakt, zegt meer over de enorme restrictie die er als 114i op zit via het motormanagement.
Daarom zei ik ook dat er toch redelijk snel iemand, Ed in dit geval, slim is geweest en een 114i lekker dik aangekleed heeft gekocht. Qua vermogen met chip erin, komt ie toch op exact hetzelfde uit als de 118i. En je bespaard toch een paar duizend euro....

Offline Zatte Rita

  • Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1437
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:22:50 »
Hier nog een reactie van een monteur bij BMW zelf:

Exact dat blok levert (zelfde motorcode zelfs) in de 118i af fabriek 170pk en ook die gaat met een chip naar 210pk.
Dus dat de 114i nu die enorme stap maakt, zegt meer over de enorme restrictie die er als 114i op zit via het motormanagement.
Daarom zei ik ook dat er toch redelijk snel iemand, Ed in dit geval, slim is geweest en een 114i lekker dik aangekleed heeft gekocht. Qua vermogen met chip erin, komt ie toch op exact hetzelfde uit als de 118i. En je bespaard toch een paar duizend euro....
Dus de monteur bij Bmw noemt ook Ed? Wat een toeval zeg en goed dat hij zo slim is geweest  :thumbsup:
You wash your car like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it's your family...


Then you drive it like you stole it!

Offline Zorro

  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1522
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:26:07 »
Hier nog een reactie van een monteur bij BMW zelf:

Exact dat blok levert (zelfde motorcode zelfs) in de 118i af fabriek 170pk en ook die gaat met een chip naar 210pk.
Dus dat de 114i nu die enorme stap maakt, zegt meer over de enorme restrictie die er als 114i op zit via het motormanagement.
Daarom zei ik ook dat er toch redelijk snel iemand, Ed in dit geval, slim is geweest en een 114i lekker dik aangekleed heeft gekocht. Qua vermogen met chip erin, komt ie toch op exact hetzelfde uit als de 118i. En je bespaard toch een paar duizend euro....

Hopelijk heb je die paar duizend euro niet nodig voor iets dat ze niet onder garantie willen nemen omdat hij gechipt is.

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2012, 19:57:45 »
Motorcode hetzelfde, allemaal goed en wel, maar ik denk aan zaken zoals remmen/ophanging/aandrijflijn/koppeling.
Ik zou het straf vinden dat de hele F20 lijn (tem 118i) hetzelfde kost aan productie en dat ze enkel een andere mapping erop steken, dat zou heel slecht nieuws voor de 118i zijn.

Ik weet dat BMW dit maar één keer heeft gedaan en dat was bij de E90/92 325d LCI, die was idd hetzelfde op elk vlak als de 330d, maar dat heeft maar een jaartje geduurd.

Ik wil niet met een kar rondrijden die 210pk heeft en remmen berekend op 110pk, idem voor ophanging, aandrijflijn etc...
History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline kevinenjess

  • Trade Count: (+13)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 766
  • BMW / MINI POWER
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #20 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:17:11 »
Een E87 116d is mechanisch ook identiek aan een 118d en die twee hebben voor 95% ook dezelfde onderdelen dan een 120d

Koppeling, versnellingsbak, aandrijflijn, ophanging, allemaal identiek tussen deze 3

Alleen heeft de 120d lichtjes andere turbo, piezo injectoren en andere brandstofpomp en ietsje grotere remmen

Volgens ETK zijn de turbo's op al die 1.6 turbomotoren identiek, net als blok, verstuivers,... identiek

Zou dus best kunnen dat een 114i en een 116i hetzelfde vermogen als een 118i gechipt halen...

Grtz Kevin
- BMW E87 116d 03/2011 (115PK - 260NM => 201.4PK - 464.6NM by BR-Performance)

- MINI R56 1.6i 05/2012 (75PK - 122NM => 131.0PK - 174.3NM by BR-Performance)

Offline matthivdl

  • Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 598
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:26:13 »
Prachtige wagen EDje!  :thumbsup: Zeer goed voorzien qua opties  :wow:
En hier wordt nogal "kritisch" gereageerd op de motorisatie en het opvoeren ervan; dit lijkt mij niet de juiste plek om daar dieper op in te gaan.
Als mensen er zich vragen bij stellen, open een topic en discussieer er daar lekker over.
Het gaat hier dan ook over een persoonlijke keuze en die hoeft niet betwist te worden!
Veel rijplezier, laat zeker weten wat je ervaringen zijn!  ^-^

Offline YoeriS

  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • *********
  • Berichten: 6135
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #22 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:26:52 »
Ik heb net even op RealOEM gekeken en de onderdeelnummers komen vrijwel overal overeen, enkel de remmen komen niet overeen, koppeling en motor wel. Stabi's en andere carroserieverstevigingen heb ik verder niet nagekeken, maar die zullen wss ook wel iets minder aanwezig zijn.

History
2006 E90 318d (sold) - 2010 E92 325d Individual (sold) - 2009 E90 M3 (sold)
2014 Porsche Cayenne (werkpaard) - 1995 Ferrari F355 Spider (speelgoed)

Offline kevinenjess

  • Trade Count: (+13)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 766
  • BMW / MINI POWER
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #23 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:31:38 »
Maar je kan als optie wel de M sportremmen nemen en die volstaan denk ik wel voor 210 PK  :drool:

Grtz Kevin  :thumbsup:
- BMW E87 116d 03/2011 (115PK - 260NM => 201.4PK - 464.6NM by BR-Performance)

- MINI R56 1.6i 05/2012 (75PK - 122NM => 131.0PK - 174.3NM by BR-Performance)

Offline AndyCreemers

  • Trade Count: (0)
  • Qualifying
  • ***
  • Berichten: 172
  • 535DA
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #24 Gepost op: 1 oktober 2012, 21:10:00 »
Ik heb net even op RealOEM gekeken en de onderdeelnummers komen vrijwel overal overeen, enkel de remmen komen niet overeen, koppeling en motor wel. Stabi's en andere carroserieverstevigingen heb ik verder niet nagekeken, maar die zullen wss ook wel iets minder aanwezig zijn.

Heb ook ergens gelezen dat er een verschil in de downpipe zit.
Maar genoeg of onze twijfels ivm de motortuning  -->  :ontopic:
Previous cars: Honda Civic '92 VTI 192pk, Integra type-r '99, Honda S2000 '03 260pk
BMW 535DA '06 chipped --> 330pk 682nm
Recent car: BMW 535DA F11

Offline 130i

  • Trade Count: (+4)
  • World Champion
  • ******
  • Berichten: 1976
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2012, 18:57:37 »
Op Realoem komt alles qua motor, turbo, bak en koppeling overeen.  :thumbsup:

Differentieel echter niet!

Maar het scheelt hem wel de prijs van het M-pakket in aankoop!  :wow:

Echt mooie wagen Ed, veel succes ermee.
Gaat helemaal anders rijden dan uw 7 zenne...  :thumbsup:
Groeten, Greg

--> '08 DAF XF410     *Work HARD*
--> '10 BMW 130i       *Play HARD*

Offline adri

  • Trade Count: (+3)
  • Pole Position
  • ****
  • Berichten: 344
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #26 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:25:42 »
Gelet op wat je met de motor van plan bent had ik de extra investering voor m-remmen wel gedaan.
Ik heb ze en ze zijn schitterend.

Offline jan.van.gent

  • Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
  • *****
  • Berichten: 8815
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #27 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:46:40 »
Een E87 116d is mechanisch ook identiek aan een 118d en die twee hebben voor 95% ook dezelfde onderdelen dan een 120d

Koppeling, versnellingsbak, aandrijflijn, ophanging, allemaal identiek tussen deze 3

Alleen heeft de 120d lichtjes andere turbo, piezo injectoren en andere brandstofpomp en ietsje grotere remmen

Volgens ETK zijn de turbo's op al die 1.6 turbomotoren identiek, net als blok, verstuivers,... identiek

Zou dus best kunnen dat een 114i en een 116i hetzelfde vermogen als een 118i gechipt halen...

Grtz Kevin
E87 116d heeft geen balansassen (of minder) en heeft kleinere remmen dan de 118d dacht ik. Dus mechanisch niet identiek.

Moesten we 5 jaar geleden zijn zou ik misschien ook voor de 114i gaan en dan chippen. Jammer genoeg is het nu op te sporen en goobye garantie.
Na de garantie periode zou ik het natuurlijk wel doen, de winst is enorm, maar het is me toch niet waard om garantie kwijt te spelen.
Dan zou ik liever de 120i kopen en wat minder elektronische prularia/opties.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline kevinenjess

  • Trade Count: (+13)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 766
  • BMW / MINI POWER
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #28 Gepost op: 3 oktober 2012, 13:07:03 »
Een E87 116d is mechanisch ook identiek aan een 118d en die twee hebben voor 95% ook dezelfde onderdelen dan een 120d

Koppeling, versnellingsbak, aandrijflijn, ophanging, allemaal identiek tussen deze 3

Alleen heeft de 120d lichtjes andere turbo, piezo injectoren en andere brandstofpomp en ietsje grotere remmen

Volgens ETK zijn de turbo's op al die 1.6 turbomotoren identiek, net als blok, verstuivers,... identiek

Zou dus best kunnen dat een 114i en een 116i hetzelfde vermogen als een 118i gechipt halen...

Grtz Kevin
E87 116d heeft geen balansassen (of minder) en heeft kleinere remmen dan de 118d dacht ik. Dus mechanisch niet identiek.

Moesten we 5 jaar geleden zijn zou ik misschien ook voor de 114i gaan en dan chippen. Jammer genoeg is het nu op te sporen en goobye garantie.
Na de garantie periode zou ik het natuurlijk wel doen, de winst is enorm, maar het is me toch niet waard om garantie kwijt te spelen.
Dan zou ik liever de 120i kopen en wat minder elektronische prularia/opties.

116d heeft wel degelijk balansassen maar idd minder, zorgt tevens alleen voor ietsje stabielere motor (minder dieselklop), maar zorgt ook voor minder vermogen na tuning (meer weerstand)
Remmen voel je zelfs het verschil nog niet, maar zijn idd wat kleiner
Alle sinds heb ik de Performance remmen steken  :thumbsup:

En idd 2 jaar wachten en dan tunen die handel  :thumbsup:
- BMW E87 116d 03/2011 (115PK - 260NM => 201.4PK - 464.6NM by BR-Performance)

- MINI R56 1.6i 05/2012 (75PK - 122NM => 131.0PK - 174.3NM by BR-Performance)

Offline kevinenjess

  • Trade Count: (+13)
  • Grand Prix Winner
  • *****
  • Berichten: 766
  • BMW / MINI POWER
Re: 2012-F20-114i-EDje's nieuwe Beemer
« Reactie #29 Gepost op: 3 oktober 2012, 13:10:29 »
De enige reden waarom BMW minder balansassen steekt en kleinere remmen monteert op andere motorvarianten is gewoon puur gewichtsbesparing om zo aan de CO normen te geraken

Verder zijn dus wel identiek (bak, turbo, pomp, injectoren, ophanging,...)

Vb 116d vs 118d=> net dat tikkeltje zuiniger

Hetzelfde verhaal bij 114i vs 116i vs 118i,...

Grtz Kevin  :thumbsup:
- BMW E87 116d 03/2011 (115PK - 260NM => 201.4PK - 464.6NM by BR-Performance)

- MINI R56 1.6i 05/2012 (75PK - 122NM => 131.0PK - 174.3NM by BR-Performance)