Auteur Topic:  [ALG] Heeft het sterretje dat op de BMW banden staat ECHT belang ?  (gelezen 16886 keer)

Offline F31J

• Trade Count: (0)
  • Grand Prix Winner
Re: [ALG] Heeft het sterretje dat op de BMW banden staat ECHT belang ?
« Reactie #180 Gepost op: 6 september 2017, 12:23:32 »
Hier ben ik maar deels mee akkoord. Je kan de ophanging van een E9X niet vergelijken met bvb een F10. Ik heb ook een E90 gehad met winterbanden rft aangekocht in 2006.  Dat reed voor geen meter, harde klappen op de ophanging en hielden ook geen baan, dingen waren veel te hard voor de in mijn opinie onaangepaste ophanging. Als je al eens met een F10 gereden hebt met rft zal je weten dat dit appelen en peren zijn. F10 rft en put is echt geen probleem (natuurlijk geen zinkgat hé  ;D)

Die sportophangingen bij de recente BMW's zijn te zacht voor een sportophanging. Maar ja, ze moesten wel door die RFT. Een E9x met sportophanging met een niet-RFT sportband, dat was pas zalig en sportief rijden!
F31 320dAs Intense M-Sport Melbourne Red

Offline Jerrez1986

• Nieuw
  • *
« Reactie #181 Gepost op: 16 september 2017, 09:40:26 »
Zit met vervelend issue met BMW sterbanden op X3 - Xdrive

- Eind juli nageltje in (ster)band; gerepareerd; krijg maand later factuur opgestuurd
- Bovendien kon de persoon toen aanwezig géén offerte maken voor nieuwe; konden we bekijken bij onderhoud in september.
- Toevallig 1 week voor onderhoud - nageltje in andere band, alsof er magneten inzitten - beide op achteras.

Nu offerte gekregen voor nieuwe banden. 6,0mm (20.000km gereden) - wordt afgerond naar 5,2 => 60% eventueel sterbandvoordeel kwijt; 40% korting dus; maar de prijs tov van bandencentrale ligt wel 45% hoger. (Pirelli P Zero 245/45 R19)
Prijs BMW voor 2 banden is 738 (na 40% sterband korting); prijs bandencentrale 510. Beide voor sterbanden.

Betekent toch dat als ik bij vorige nagel onmiddellijk offerte had gekregen ik vermoedelijk 20% meer voordeel had gekregen via BMW gezien de huidige slijtage/tijd.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
1) klagen bij BMW over gebrekkige facturatie/transparantie + toepassing sterbandgarantie
2) gewoon naar bandencentrale gaan
3) 2 of 4 banden vervangen. 2 wordt dan 8mm achteras + iets meer dan 6 op vooras.

Mvg,
Jeroen

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #182 Gepost op: 16 september 2017, 09:52:14 »
Voor je garantie alleen al: koop sterbanden... bij de bandencentrale. Voor mij loonde het de moeite niet banden online te kopen, maar mss voor jou wel als je bandencentrale te duur is, maar alleszins goedkoper dan de van de pot gerukte prijzen van Bmw. Zelfs met je garantie komt het nog steeds duurder uit...

Ik zou de banden vooraan niet vervangen. Eventueel leg je de nieuwe banden als ze wat meer afgesleten zijn, gewoon vooraan en vice versa zodat ze gelijkmatig afslijten, als je geen breedset hebt tenminste. Bmw zelf adviseerde tenslotte ook niet om alle banden te vervangen.

Hoe komt het trouwens dat ze die rft niet kunnen herstellen? Ik heb dat ook al voorgehad en dat werd gewoon hersteld...

Informeer je maar eens goed in het parallelle circuit, al dan niet online.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #183 Gepost op: 19 oktober 2017, 08:26:08 »
Sterretjes!  ;D

Citaat van: Pannenkoek link
Wie zegt dat wat jij oud rubber noemt ook effectief oud rubber is? Om je eigen termen te gebruiken: “Is dat zo? Waar staat dat geschreven?”.
Waar dat geschreven staat?
Hier:

Denk je nu echt dat dat allemaal banden zijn van vijf jaar geleden die ze dan met veiligheidsrisico’s aan de man zullen brengen? Dat die velgen al even daar liggen: dat kan, maar dat kan ook niet veel kwaad. Immers: je kon kiezen tussen de banden, dus die worden er pas later opgetrokken.
Nog eens, die banden zijn oud. daarom zijn ze zo goedkoop geprijsd. Een oudere band verliest z'n oorspronkelijke elasticiteit en kwaliteiten. Uiteraard is die nog goed, ook al beweert de marketing dikwijls van niet. Maar in bandentermen is dat een oude band. Jij koopt toch ook liever een voorverpakte biefstuk die pas volgende week vervalt ipv morgen? Ik heb het u allemaal al gezegd. Maar ja, je leest enkel wat je wilt lezen.

Dat de chauffeur een bepalende factor is, dat klopt. Maar een goede band is onontbeerlijk. Als er, hoewel jij volledig in je recht bent, plots een kleine met zijn fietser een uitschuiver maakt en dreigt voor je wielen te vliegen, ga je dan niet blij zijn dat je die kon ontwijken dan wel tijdig kon remmen? Die b merk winterbanden zullen mss net niet genoeg zijn om die situaties te vermijden. Tis geen sluitende veiligheid: die a merk banden, besef ik zeer zeker. Maar al wat risicobeperkende is, is mooi meegenomen. Men test niet voor niets de remweg op droog en nat. Dat is gewoon enorm belangrijk. Vijf meter lijkt niet veel, maar kan het verschil maken tussen een aanrijding of niet, zelfs al ben je de voorzichtigheid zelve.

1. B winterbanden zijn nog steeds veiliger dan A zomerbanden in echt winterweer
2. Er gebeuren in de winter niet meer ongevallen met zomerbanden dan met winterbanden. Weeral: chauffeur meest bepalende factor.
3. Als je redeneert als u ivm remafstanden. Dan zou de wetgever enkel de beste band op de markt mogen laten brengen. Ah ja, want die remt het snelst en is het veiligst. Ook voor zomerbanden dan, alleen hoogperformante type banden, want die hebben meer grip, enz... .
Alle banden die hier verkocht worden zijn goed bevonden voor de Europese markt. Je moet je rijgedrag aanpassen aan de auto waarin je zit en het schoeisel dat eronder steekt. Trouwens noodstops zijn maar een klein aspect van wat gans het autorijden inhoudt.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #184 Gepost op: 19 oktober 2017, 08:42:24 »
Citaat van: Bimmerstyle link
Als je blijft herhalen da'k geen bewijzen heb en ik blijf herhalen dat dit klopt dan wordt ik idd ambetant.

Feit is dat geen 2 banden hetzelfde zijn en nogmaals, da's alles wat ik u wou meegeven. Betreffende die ster geloof jij wat jij wil en ik wat ik geloof wat ik wil...

M'n initiële vraag was, en is nog steeds: wie heeft er bewijzen dat een sterband anders of beter is dan een niet sterband?
En buiten gissingen en veronderstellingen heb ik nog steeds geen klaar antwoord op die vraag.

Eigenlijk zou ik ambetant moeten worden.  ;D

Offline velomakerke

• Pole Position
« Reactie #185 Gepost op: 12 november 2017, 09:44:27 »
M'n initiële vraag was, en is nog steeds: wie heeft er bewijzen dat een sterband anders of beter is dan een niet sterband?
En buiten gissingen en veronderstellingen heb ik nog steeds geen klaar antwoord op die vraag.

Eigenlijk zou ik ambetant moeten worden.  ;D

bij een goed merk is er geen verschil!!!
maar er zijn er die ook nog steeds in sinterklaas geloven  :razz: :razz:
bmw f36 428ix gc 2015 - bmw E36 325i sedan 1992 - bmw E30 320i cabrio 1991 - vw t5 2.0tdi - merc 190e 2.5 16v

Offline order66

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #186 Gepost op: 12 november 2017, 10:13:28 »

Maakt geen bal uit ook wie wat gelooft, ik steek ze sowieso want op het moment dat er gezever komt met de ophanging of aandrijving, en je hebt ze niet, moet je niet rekenen op coulantie van BMW.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #187 Gepost op: 12 november 2017, 12:19:45 »

A merken verdienen inderdaad de voorkeur, maar als de prijs toch zo goed als hetzelfde is, kun je evengoed de stervariant kiezen.

Ik vind het ook overdreven dat Bmw garantie afwijst zelfs als er reguliere a merk banden opzitten, wat nog steeds beter is dan die Falken, Minerva en andere vuiligheid, maar helaas, t is niet anders.

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #188 Gepost op: 12 november 2017, 16:55:08 »
Maakt geen bal uit ook wie wat gelooft, ik steek ze sowieso want op het moment dat er gezever komt met de ophanging of aandrijving, en je hebt ze niet, moet je niet rekenen op coulantie van BMW.

Ik heb destijds in coulance een ander stuurhuis gekregen op de E91. Er lagen niet-RFT en niet-stergemarkeerde Dunlop Sportmaxx banden op.

Ze zouden bij BMW zelfs blij moeten zijn dat je hun RFT rommel (met of zonder ster) eraf gooit. Veel minder kans op problemen met aandrijving of ophanging.  ;)

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #189 Gepost op: 12 november 2017, 16:56:24 »
A merken verdienen inderdaad de voorkeur, maar als de prijs toch zo goed als hetzelfde is, kun je evengoed de stervariant kiezen.

Ik vind het ook overdreven dat Bmw garantie afwijst zelfs als er reguliere a merk banden opzitten, wat nog steeds beter is dan die Falken, Minerva en andere vuiligheid, maar helaas, t is niet anders.

Falken en Minerva is geen vuiligheid.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #190 Gepost op: 12 november 2017, 19:23:40 »
Falken en Minerva is geen vuiligheid.

Diegene die Minervas ontworpen hebben, zouden ze die Minerva's in hun "ster" moeten stoppen.

Minerva is levensgevaarlijke rommel. Rijd er eens mee op een doodgewoon wegdek na een regenbuitje en rem
eens. Als je daar het verschil niet merkt... Er is geen enkel zinnig mens die en rijplezier en Minerva banden in
1 zin kan vernoemen. Diegenen die het toch doen zijn hersendood of zijn gewoon net heel erg vlug tevreden.

Er zal nog geen procent van alle leden op dit forum gelukkig zijn met Minerva's die nog niet eens gewild zijn
door de tuftufclub, je weet wel: die bende brandstichters op locaties met flitspalen en met een fetisj voor
banden.

Overigens, o gij die zo verkommerd zijt om schema's ende cijfers: toon mij eens een gezaghebbend artikel
uit de automotivelectuur dat hoog oploopt met 15de rangsbanden van Minerva...

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #191 Gepost op: 12 november 2017, 20:17:05 »
Wat mij vooral verbaast is dat Falken en Minerva op gelijke hoogte gezet worden.  :thinking:

Hier bv. een bandentest van autobild. Falken 2de plaats boven Bridgestone, Goodyear, Michelin ...
Ja, ik weet dat je ook naar het specifiek type en maat moet kijken en dat er andere tests zijn waar je andere merken vooraan vindt.
Maar Falken als vuiligheid omschrijven ... think again.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm
« Laatst bewerkt op: 12 november 2017, 20:24:47 door b_ken »

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #192 Gepost op: 12 november 2017, 20:36:47 »
Diegene die Minervas ontworpen hebben, zouden ze die Minerva's in hun "ster" moeten stoppen.

Minerva is levensgevaarlijke rommel. Rijd er eens mee op een doodgewoon wegdek na een regenbuitje en rem
eens. Als je daar het verschil niet merkt... Er is geen enkel zinnig mens die en rijplezier en Minerva banden in
1 zin kan vernoemen. Diegenen die het toch doen zijn hersendood of zijn gewoon net heel erg vlug tevreden.

Er zal nog geen procent van alle leden op dit forum gelukkig zijn met Minerva's die nog niet eens gewild zijn
door de tuftufclub, je weet wel: die bende brandstichters op locaties met flitspalen en met een fetisj voor
banden.

Overigens, o gij die zo verkommerd zijt om schema's ende cijfers: toon mij eens een gezaghebbend artikel
uit de automotivelectuur dat hoog oploopt met 15de rangsbanden van Minerva...

Heb je zelf ervaring met Minerva? Zo neen, hou die domme pseudo grappige zinnetjes dan voor jezelf.  ;)

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #193 Gepost op: 12 november 2017, 20:38:49 »
Wat mij vooral verbaast is dat Falken en Minerva op gelijke hoogte gezet worden.  :thinking:

Het is niet omdat onze vriend pannenkoek zoiets zegt, dat het ook zo is hé. Hij weet nog maar sinds kort wat de cijfertjes op de flanken van een band betekenen. Zich nu plots als bandenexpert gaan uiten is dus niet meteen z'n beste zet.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #194 Gepost op: 12 november 2017, 20:51:31 »

Hier bv. een bandentest van autobild. Falken 2de plaats boven Bridgestone, Goodyear, Michelin ...
Ja, ik weet dat je ook naar het specifiek type en maat moet kijken en dat er andere tests zijn waar je andere merken vooraan vindt.
Maar Falken als vuiligheid omschrijven ... think again.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

Ik zal mijn uitspraak dan misschien herformuleren in de zin dat Minerva nog een flink stuk onder Falken staat. De naam Falken was trouwens wat arbitrair gekozen, die van Minerva zeer zeker niet. Voor mij zijn de beste banden toevallig diegene die onder het A merk label vallen. Daarmee kun je nooit missen. Uniroyal (had ik ook kunnen noemen ipv Falken) is voor mij ook niet goed genoeg, nog steeds niet zo erbarmelijk slecht als Minerva, maar niet zoals de A merken. Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Pirelli, Dunlop, zijn de merken.

Wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind aan die bandentests zijn dat ze altijd nieuwe banden testen. Het is pas als het rubber begint te slijten dat de echte verschillen naar boven komen. Rem nog maar eens met een b merk band van 10.000 km oud op nat wegdek en doe hetzelfde met eentje van een A merk. Dan komt de degelijkheid pas aan het licht. Op het droog wegdek zijn alle banden voor de gemiddelde chauffeur zo goed als aan elkaar gewaagd. Ook die Falken en zelfs die Minerva. Pas bij op het scherp van de snee te gaan rijden, merk je het verschil, iets wat de meeste chauffeurs in België niet doen.

Op nat wegdek echter zijn de verschillen te groot, zeker als de banden niet meer nieuw zijn. Zoals gezegd, herhaal die test eens met banden die al een mm of twee-drie profiel kwijt zijn en ervaar zelf hoeveel korter of langer je remweg is, je weerstand tav aquaplaning of de gewone wegstabiliteit. Het verschil in prijs zit hem echt wel ergens en die Minerva is het soort band dat al lang moest verboden zijn.

Controleer eens bij veel veroorzaakte ongelukken waar overdreven snelheid of alcoholintoxicatie geen rol speelt, meestal zullen dat geen topbanden zijn die op dat voertuig liggen. Ergo, banden zijn ongelooflijk belangrijk. Wat ben je met speciale remklauwen en dito blokken als hetgeen dat contact vormt met de weg niet deugt of onvoldoende is...

Zeker bij BMW waarbij overstuur wel nog steeds de basiseigenschap is van de achterwielaandrijving, is goed rubber nog zoveel belangrijker dan bij een voorwieltrekker.

Ik heb ook nog tests gelezen dat men hoog opliep met Kumho. We hebben dat hier op een camionette laten leggen en kregen eigenlijk vrij vlug klachten waar ik niet echt naar luisterde. Tot ik er eens zelf mee reed. 't Was nat en ondanks een gezapige snelheid slipte dat ding bij scherp insturen. Die dingen waren er rap terug af. Dus enerzijds kon ik ook nog Kumho noemen ipv Falken en anderzijds zweer ik bij de A merken.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #195 Gepost op: 12 november 2017, 20:52:09 »
Heb je zelf ervaring met Minerva? Zo neen, hou die domme pseudo grappige zinnetjes dan voor jezelf.  ;)

Jazeker ik heb ervaring met Minerva.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #196 Gepost op: 12 november 2017, 20:56:40 »
Ik zal mijn uitspraak dan misschien herformuleren in de zin dat Minerva nog een flink stuk onder Falken staat. De naam Falken was trouwens wat arbitrair gekozen, die van Minerva zeer zeker niet. Voor mij zijn de beste banden toevallig diegene die onder het A merk label vallen. Daarmee kun je nooit missen. Uniroyal (had ik ook kunnen noemen ipv Falken) is voor mij ook niet goed genoeg, nog steeds niet zo erbarmelijk slecht als Minerva, maar niet zoals de A merken. Continental, Michelin, Pirelli, Bridgestone, Pirelli, Dunlop, zijn de merken.

Wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind aan die bandentests zijn dat ze altijd nieuwe banden testen. Het is pas als het rubber begint te slijten dat de echte verschillen naar boven komen. Rem nog maar eens met een b merk band van 10.000 km oud op nat wegdek en doe hetzelfde met eentje van een A merk. Dan komt de degelijkheid pas aan het licht. Op het droog wegdek zijn alle banden voor de gemiddelde chauffeur zo goed als aan elkaar gewaagd. Ook die Falken en zelfs die Minerva. Pas bij op het scherp van de snee te gaan rijden, merk je het verschil, iets wat de meeste chauffeurs in België niet doen.

Op nat wegdek echter zijn de verschillen te groot, zeker als de banden niet meer nieuw zijn. Zoals gezegd, herhaal die test eens met banden die al een mm of twee-drie profiel kwijt zijn en ervaar zelf hoeveel korter of langer je remweg is, je weerstand tav aquaplaning of de gewone wegstabiliteit. Het verschil in prijs zit hem echt wel ergens en die Minerva is het soort band dat al lang moest verboden zijn.

Controleer eens bij veel veroorzaakte ongelukken waar overdreven snelheid of alcoholintoxicatie geen rol speelt, meestal zullen dat geen topbanden zijn die op dat voertuig liggen. Ergo, banden zijn ongelooflijk belangrijk. Wat ben je met speciale remklauwen en dito blokken als hetgeen dat contact vormt met de weg niet deugt of onvoldoende is...

Zeker bij BMW waarbij overstuur wel nog steeds de basiseigenschap is van de achterwielaandrijving, is goed rubber nog zoveel belangrijker dan bij een voorwieltrekker.

Ik heb ook nog tests gelezen dat men hoog opliep met Kumho. We hebben dat hier op een camionette laten leggen en kregen eigenlijk vrij vlug klachten waar ik niet echt naar luisterde. Tot ik er eens zelf mee reed. 't Was nat en ondanks een gezapige snelheid slipte dat ding bij scherp insturen. Die dingen waren er rap terug af. Dus enerzijds kon ik ook nog Kumho noemen ipv Falken en anderzijds zweer ik bij de A merken.

Nogal vreemd om zo maar met "arbitraire" merknamen staan te zwaaien.
Dat Falken een deel van uw A-merken aftroeft in de bewuste bandentest leg je ook handig naast u neer.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #197 Gepost op: 12 november 2017, 20:57:38 »
Het is niet omdat onze vriend pannenkoek zoiets zegt, dat het ook zo is hé. Hij weet nog maar sinds kort wat de cijfertjes op de flanken van een band betekenen. Zich nu plots als bandenexpert gaan uiten is dus niet meteen z'n beste zet.

Luister eens, ik weet maar al te goed wat die cijfers op de flanken betekenen. Dat ik dat niet heb gezien van die banden op Leebmann, kwam omdat ik via mijn gsm surfte en ik heb die informatie - zoals wel vaker verkeerd gaat bij mobiele sites ofwel responsive websites, niet gezien. Dan nog was die info niet relevant. Volgens jouw uitleg zou iedereen met winterbanden van 3-4 jaar die dingen moeten weggooien. Dat doet uiteraard niemand, maar dat zijn banden die bereden geweest zijn, die thermische belasting hebben gekend en misschien zelfs wel een weinig UV-licht.

Banden die netjes gestockeerd lagen in een bandenrek zullen nog niet teveel afgezien hebben.

Laat anders iedereen die ervaring heeft met Minerva alsook met kwalieitsbanden reageren en vragen of zij van mening zijn dat de kwaliteiten aan elkaar gewaagd zijn of zelfs maar in de buurt komen. Is niet zo, zijn levensgevaarlijke banden. Er is een reden dat de hype van Minervabanden aanbieden bij bandencentrales terug ingezakt is.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #198 Gepost op: 12 november 2017, 20:58:53 »
Nogal vreemd om zo maar met "arbitraire" merknamen staan te zwaaien.
Dat Falken een deel van uw A-merken aftroeft in de bewuste bandentest leg je ook handig naast u neer.

Zoals ik al zei: doe die test eens opnieuw als ze 10.000 km oud zijn. Overigens hoort geen enkele spiksplinternieuwe band getest te worden. Pas na een 2000 km is mijn indruk dat ze hun optimale grip hebben. Doen ze dat bij die testen?

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #199 Gepost op: 12 november 2017, 21:00:23 »
Zoals ik al zei: doe die test eens opnieuw als ze 10.000 km oud zijn. Overigens hoort geen enkele spiksplinternieuwe band getest te worden. Pas na een 2000 km is mijn indruk dat ze hun optimale grip hebben. Doen ze dat bij die testen?
Toch zal ik meer belang blijven hechten aan dergelijke testresultaten dan aan uw persoonlijke mening.

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #200 Gepost op: 12 november 2017, 21:03:44 »
Toch zal ik meer belang blijven hechten aan dergelijke testresultaten dan aan uw persoonlijke mening.

Ik zou zeggen: hecht eens wat belang aan je eigen rijervaringen. Ik doe km genoeg en ik weet dat ik die B-
merken niet meer hoef. Op een BMW wordt oem geen Falken geleverd. Ik vraag me af of er überhaupt eigen-
lijk merken zijn die ze oem leggen.

Offline b_ken

• Moderator
  • Race Legend
« Reactie #201 Gepost op: 12 november 2017, 21:09:30 »
Uiteraard hecht ik het meeste belang aan mijn eigen ervaringen. Alleen word ik niet oud genoeg om 100 merken en types banden uit te proberen. En dan luister je naar de mening van een ander, als die enige inhoud heeft.
Falken zal waarschijnlijk (nog) niet OEM op een BMW geleverd worden. Hankook wel daarentegen, en dat is (of was was tot voor kort) ook nog een  budget band.

Offline bmw e12 e21

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • SHARK ATTACK!
    • 1980 - e12 - M535i
« Reactie #202 Gepost op: 12 november 2017, 21:09:57 »
Ik zou zeggen: hecht eens wat belang aan je eigen rijervaringen. Ik doe km genoeg en ik weet dat ik die B-
merken niet meer hoef. Op een BMW wordt oem geen Falken geleverd. Ik vraag me af of er überhaupt eigen-
lijk merken zijn die ze oem leggen.
Ik heb de Falken Azenis FK510 op mijn e91.
Ben er heel blij mee.
Net zoals het testverslag van b_ken aangeeft een topper.
MIJN e12  M535i  -  218pk   
MIJN e21  323i edition S ´´RUN OUT´´  - 143pk
BMW  e21  315  -  75pk

Offline Pannenkoek

• Grand Prix Winner
« Reactie #203 Gepost op: 12 november 2017, 21:22:33 »
Uiteraard hecht ik het meeste belang aan mijn eigen ervaringen. Alleen word ik niet oud genoeg om 100 merken en types banden uit te proberen. En dan luister je naar de mening van een ander, als die enige inhoud heeft.
Falken zal waarschijnlijk (nog) niet OEM op een BMW geleverd worden. Hankook wel daarentegen, en dat is (of was was tot voor kort) ook nog een  budget band.

Ooit Minerva gereden?

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #204 Gepost op: 13 november 2017, 07:55:05 »
Jazeker ik heb ervaring met Minerva.

Op welke wagen en welke bandenmaat? Fotootje van? Nee veronderstel ik.

Ik heb wel ervaring met Minerva. Op m'n E46 van zo'n 15 jaar terug. Setje in maat 225/45 17. Ik ga u zeggen, ik was daar best tevreden van. Geen Michelin PSS ofzo, maar best meer dan aanvaardbare banden.

Online jan.van.gent

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+6)
  • Race Legend
« Reactie #205 Gepost op: 13 november 2017, 09:02:42 »
Mijn mening is een stuk genuanceerder en sluit eerder aan bij die van b_ken.

Ik ga niet zomaar een A merk kopen omdat het een A merk is. Ik ga eerst wat deftige testen lezen en dan mijn oordeel vellen. Zo komen falken, hankook, kumho dikwijls meer dan goed uit de testen en zijn ze prijs kwaliteit echt wel te overwegen. En goede testen gaan ook gaan kijken naar slijtage, of de grip kwaliteiten na een tijd gebruik.

Over minerva spreek ik mij niet uit omdat ik daar nog niet specifiek testen over opgezocht heb. Maar voor kumho bv wel en daar heb ik toch zeker geen klachten over onder de Z3.

Citaat van: Tom
6000 RPM is voor pannekoeken

Offline tom_il

• World Champion
« Reactie #206 Gepost op: 13 november 2017, 14:56:40 »
Mijn mening is een stuk genuanceerder en sluit eerder aan bij die van b_ken.

Ik ga niet zomaar een A merk kopen omdat het een A merk is. Ik ga eerst wat deftige testen lezen en dan mijn oordeel vellen. Zo komen falken, hankook, kumho dikwijls meer dan goed uit de testen en zijn ze prijs kwaliteit echt wel te overwegen. En goede testen gaan ook gaan kijken naar slijtage, of de grip kwaliteiten na een tijd gebruik.

Over minerva spreek ik mij niet uit omdat ik daar nog niet specifiek testen over opgezocht heb. Maar voor kumho bv wel en daar heb ik toch zeker geen klachten over onder de Z3.
+1

ik ga ook niet verder op ervaring van andere. Ik gebruik de testen waar banden echt met elkaar vergeleken worden.
Pre-LCI 2007 E61 525dA

Offline sharky

• World Champion
  • Snowy, the white shark
« Reactie #207 Gepost op: 16 november 2017, 14:52:07 »
Een paar weken geleden heb ik een 750d kunnen testen van het BMW driving center. Deze auto was voorzien van Hankook banden en ik heb geen stermarkering gezien.
M the most powerful letter in the world
MINI Clubman cooper 2017, BMW F10 520da 2012, BMW E24 635CSI 1985, BMW E38 728i 1999
BMW E92 320d coupe 2008, BMW 520d 2002, BMW 525d 2001, BMW 525da 2003, BMW 320 1977, BMW 318is coupe 1995, BMW 635csi 1980 -> sold

Offline F31J

• Grand Prix Winner
« Reactie #208 Gepost op: 16 november 2017, 22:03:32 »
Dan was het subtekst.

Howla, niks subtekst, mijn beste vriend!
 Niet sterbanden zijn niet perfect rond, hebben een andere rubbersamenstelling die niet afgestemd is op het onderstel van die bepaalde BMW, gaan minder lang mee, enz... . En een combinatie van al dat leidt ongetwijfeld tot zwabberend rijgedrag.

Offline Blue

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #209 Gepost op: 16 november 2017, 23:52:25 »

Standaard en sportief rijden zonder rft gaat niet op een f10. Helaas. Ik heb geen aandelen in de rft divisie van een of ander bandenmerk. Ik kan maar zeggen zoals het is.

Mijn F11 535d reed nochtans beter op de niet rft niet sterbanden van de bandenboer.
En ik reed vrij sportief.