Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Wagens / Re: 2015 BMW 428i
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 05:36:53 »
Ik heb dat korallrot leder ook gehad in mijn F20 en is zeer mooi :)
2
Banden & Velgen / Re: wintervelgen F32 430i
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 05:33:43 »
Voor de 405M scheelt het toch nog steeds 184 euro.

DE: 1.965 euro + 95 euro (verz. kosten) = 2.060 euro
BE: 2.650 euro - 396 euro (15% korting) = 2.244 euro

Beide sets hebben de Pirelli W240 Sottozero S2* RSC banden (in DE ook DOT 2018, ik veronderstel bij BMW ook). Wil je 2017 banden, dan gaat er nog eens 40 euro af in DE.

https://www.bmwseizoensklaar.be/winterwielen/bmw-3-reeks/3-reeks-berline-vanaf-12

https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-m-doppelspeiche-405-schwarz-matt-18-zoll-rdci-36112289748.html
Die 405M waren toen ook de goedkoopste OEM 18 duims winterset voor de F30,maar ik vond/vind het design en zwarte velgen niet mooi.Vandaar dat ik de style 397 heb gekozen,en die waren iets duurder dan de 405M.Prijsverschil tussen de dealer(met 15% korting) en leebmann(met verzending) was ergens rond de €100 ofzo,dan gun ik het liever aan mijn dealer en dan heb ik ook de sterbandengarantie.
3
E9X / Re: 2010 - E90 - 335i - Sapphire Black Metallic - 6MT (Update: kapotte waterpomp)
« Laatste bericht door Animal Gepost op Vandaag om 02:20:00 »
Dit valt toch onder garantie ?

Ik zou hiervoor toch ook eens een belletje naar XOTO doen hoor ?
en evt voor de lekke pakkingen ook ?

zij zijn hiervoor toch verzekerd.. en is extra geld voor u mods!

lekker bezig !!
4
Varia / Re: Kans of Kansloos / 0-100 tijden / ....-meting topic
« Laatste bericht door Animal Gepost op Vandaag om 02:07:25 »
Ik vrees dat je dit ook gewoon even moet kaderen..
Ik vermoed dat jij vooral doelt op het feit dat je 'tunnelvisie' krijgt als je die snelheden haalt op een 'drukke' autostrade? Want ik begrijp niet goed wat je zou bedoelen met tunnelzicht.
ALS je goed aan het doorrijden bent en het is kalm op de baan moet je gewoon wat verder voor je kijken en inderdaad beter en sneller anticiperen op want andere mensen zouden kunnen doen.
Op de linkerbaan tegen 200 als het op de 1e en 2e rijstrook kalm is en er geen gevaar is dat er iemand van het 2e vak zou kunnen inhalen (en op het linkse vak komen). Dan is er in mijn ogen niet echt sprake van gevaar.
Ik heb dat precies ook nog niet echt meegemaakt wat jij bedoeld.. (tunnelvisie dan).. je moet in ce ook maar 2 rijvakken écht in de gaten houden als je op het linkse vak aan het doorrijden bent.
Misschien is het ook gewoon een kwestie van gewoonte ? Tunnelvisie zoals ik het me voorstel krijg ik pas bij veel hogere snelheden.. snelheden die ik niet (zou durven) halen op de openbare weg..
Je perifere visie valt dan wel weg, maar wat er op die snelheid naast je aan het gebeuren is is dan ook totaal irrelevant aangezien je er al voorbij bent of er heel snel voorbij zal zijn?

Trouwens veel accidenten gebeuren er niet op hoge snelheid hoor imo... en toch zeker niet op autostrades..
In bebouwde kommen, smerige voorrang van rechtsen, drukke verkeerswisselaars (kennedy enzo) dronken bestuurders, zone 50's waar gevlamd wordt.. dat zijn knelpunten waar dagdagelijks accidenten gebeuren..

De autostrade vind ik precies vrij veilig.. En ik persoonlijk ben een grote voorstander van het duits systeem...
SS-streng in dorpskernen, Autostrades streng waar er knelpunten zijn, Nationale wegen gewoon rustig de mensen laten doen als er geen risico is, en laat de mensen die ergens snel moeten zijn op de autobahn zich maar eens goed uitleven. Als uw auto in orde staat en je met een degelijke beemer op stap bent kan er je weinig overkomen met een beetje gezond verstand.


Tegenwoordig is er hier in België om de 2 botten een traject-controle.. daar krijg ik echt de kriebels van.. Je let meer op je snelheid dan op het verkeer.. af en toe de gemiddelde snelheid proberen inschatten zodat je geen boetes krijgt.. Heeft ook geen ene flikker meer te maken met verkeersveiligheid..
Die nanny-maatschappij mag er van mij part wel uit..

Straffe mensen die geen tunnelvisie krijgen. Iedereen krijgt dat. Groot verschil hoor tussen 150-200 en 250. T is net omdat velen dat (niet willen) beseffen dat het verkeerd gaat.
Iedereen kan 200 rijden en 250 ook... Niks moeilijks aan maar als er dan auto's rijden op vak 1 en 2 kan je niet meer op jezelf rekenen. Dan moet je erop rekenen dat zij jou zien afkomen. Niet alleen door je tunnelzicht maar ook gewoon omdat het snelheidsverschil veel te groot is.
En wat het ook gevaarlijk maakt (en wellicht zullen er dit ook ontkennen), je gaat dan sneller 'fixeren'. Bvb op een auto op het tweede vak die beetje dicht naar de linkerkant komt.
Als ge op circuit rijdt is dat heel anders... daar heb je het grote verschil van snelheden niet en na een paar rondes ken je de weg. Je hebt gewoon met veel minder factoren rekening te houden dan als je dit op de openbare weg doet waardoor je met tunnelzicht toch links en rechts kan kijken. Maar dat tunnelzicht is daar ook, enkel kan je het makkelijker verplaatsen. (en merk je het minder hierdoor).
Uiteraard zal iemand die dagelijks op circuit rijdt er minder last van hebben dan iemand die het sporadisch doet. Da's hetzelfde met ne moto. In de zomer knallen en ne hele winter niks. Ge moet ne keer proberen met ne snelle moto een zwaantje eraf te rijden, da's ook ni simpel als ge ne zomerrijder zijt.
Pas op, ik ben zeker en vast de heiligheid niet... verre van. Extreme dingen gedaan, maar dat mindert als ge naar de vijftig gaat ;). Maar 't gaat er nooit volledig uit vrees ik, het wordt gewoon minder roekeloos.
5
Ophanging & Remmen / Re: M135i Kromme schijven? Welke nieuwe schijven?
« Laatste bericht door Animal Gepost op Vandaag om 01:21:41 »
Ik zou hierover toch ook wat info willen inwinnen..

Vriend van me heeft een M135i..
schijven zijn oem performance schijven met EBC yellowstuff blokken..

Hij had net nieuwe gestoken voor een tripje naar de ring voor TF..
Na 0,5 rondes gereden te hebben begonnen ze licht te trillen...

waaraan kan dit liggen? zou toch niet mogen bij OEM kwaliteit ?

(Rondje was om in te rijden... vrij kalm aan het rijden...)
6
F2X / Re: 2018 - F20 - M140i - M shadow - Alpine white III
« Laatste bericht door kietekiet Gepost op 15 oktober 2018, 23:04:09 »
Yes! Hij is aangekomen, vandaag brief in de bus gekregen..
Een maand vroeger dan verwacht, hoe is dat mogelijk :-\
Ale, weeral 48u detailen tot 2u s'nachts ;D als ik ergens aan begin wil ik daar zo snel mogelijk vanaf zijn :)
Ben benieuw of ik de rupes polisher nog de baas kan.. hij zal waarschijnlijk weer vol krassen en kalkvlekken staan van de carwash van bmw garage ::)
Tja..krassen niet echt, holograms en swirls onder U.V licht
7
Wagens / Re: - Het grote ebay, kapaza, 2dehands koopjes topic -
« Laatste bericht door sharky Gepost op 15 oktober 2018, 22:30:49 »
Mooie 640i. Alleen spijtig dat ik de eigenaar niet kan bereiken. En hij neemt niet op.
Kent iemand deze wagen?
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-640-bmw-640-gran-coupe-m-pack-bang-olufsen-led-sof-benzine-zwart-66d2c872-c25e-281d-e053-e350040a07c2

Ik heb even terug nog gedetailleerde info over de plus & minpunten bekomen. Als je wil stuur ik de info door.
8
Wagens / Re: 2015 BMW 428i
« Laatste bericht door sharky Gepost op 15 oktober 2018, 22:28:16 »
Opvallend interieur  :wow:
9
Alpina / Re: 2006 - E90 - Alpina D3 - Vooruitzichten 2017 p.60
« Laatste bericht door BartJanssen Gepost op 15 oktober 2018, 22:12:06 »
Welke generatie van rs4? Sry voor off topic!
10
Ophanging & Remmen / Re: Remtest keuring xDrive
« Laatste bericht door Pieter.45 Gepost op 15 oktober 2018, 22:10:36 »
Kan er ergens op papier de permanente 4x4 status aangetoond worden?
De vorige keuring geloofde die gast mij niet. Zei alles te kennen van xdrive en dat die zichzelf uitschakelt bij zo een test ::)
Heb er toch op gestrest.

Dat staat op je COC attest (gelijkvormigheidsattest), aantal aangedreven assen.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10