Nadat mijn E46 lang vierkant heeft gereden, heb ik eindelijk een .712 yellow tag stuurhuis kunnen bemachtigen. Na een foute diagnose 5 jaar geleden heb ik overbodig mijn toenmalig stuurhuis vervangen, door een "gereviseerd" exemplaar dat 10x zo slecht was. Ik weet niet meer welk type er origineel in de auto stak, maar het had 3 turns lock-to-lock, dus ofwel yellow ofwel purple tag. Dus nu een yellow tag geplaatst en uitlijning gedaan.
Ondertussen stuurt en rijdt mijn auto terug goed voor het eerst in 5 jaar. MAAR ... bij het nemen van een bocht aan hoge snelheid (+70 km/h) gaat het DSC lampje branden en gaat de ABS/DSC aan, m.a.w. begint hij in te houden en te remmen. Ik heb dit vroeger al eens voorgehad toen hij paraplu stuurde op weg naar de bandenboer voor een uitlijning, dus dat was normaal. Maar ik snap niet wat nu het probleem is. Stuur is dead center en rijdt zoals het hoort. Sommigen zeiden "da's omdat ge uw stuurhuis ne kwartslag naar links hebt gezet en uw stuur ne kwartslag naar rechts, en dan met uw spoorstangen en sporing te regelen dat hebt bijgeregeld. Wel, I call bullshit on that, aangezien het stuurhuis maar in één positie aan uw stuurstang bevestigd kan worden.
Stuurhoeksensor is opnieuw gecalibreerd met ISTA+ zonder resultaat. Met INPA geraak ik momenteel niet in de DSC MK60 module, en moet INPA bijwerken denk ik alvorens hierin te slagen.
Maar in tussentijd zijn tips wel welgekomen.