Auteur Topic:  Een wagen in Duitsland kopen met Dekra keuring zonder deze gezien te hebben.....  (gelezen 524 keer)

Offline Levensgenieter

• Trade Count: (0)
  • Warming Up
  • *
Goedemiddag,

Ik heb een Alpina B4 op het oog die in Duitsland staat bij handelaar die ik wil aankopen.
Afkomstig van 1 ste eigenaar, volledig onderhoudshistoriek erbij kortom ziet er allemaal goed uit.
Ondertussen ook een video gekregen met alle info dus zie het wel zitten.
Alleen bijna 800 km ver in Duitsland en op dit moment weinig tijd (drukke job) om te gaan kijken.
Dus mijn plan was om een onafhankelijke aankoopkeuring door Dekra te laten doen op voorhand.
Ik betaal de handelaar deze kosten op voorhand.
Zouden jullie het riskeren, indien de aankoopkeuring goed is, de wagen aan te kopen zonder gezien te hebben ?
Graag wat advies en meningen of ideen ?

Alvast bedankt

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
Heb je garantie of ga je deze laten ‘varen’?
- Signature adjusted for being outdated-

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
Staat niet te koop bij een off bmw concessie dus geen 'overdraagbare premium garantie' die in Belgie geldt...

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
Contacteer trex in Pelt eens, zij hebben hier veel ervaring mee.
BMW F11 535Dx Lci

Offline dadoke

• Algemene moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Crashed!
Stelt op zich niet zo veel voor zo'n keuring lijkt mij > https://www.dasimport.nl/auto-importeren/aankoopkeuring
Afgaande op foto's/video's kan je ook al veel dingen zelf zien.

Ik zou anders eens vragen of je met de verkoper kan whatsappen zodat je 'live' de auto kan zien, dat hij de auto start en het dashboard laat zien op mogelijke foutmeldingen.
Evt ook (meer) foto's vragen in origineel formaat zodat je meer detail ziet.
En als de verkoper/garage goeie reviews heeft online zou ik dat wel durven riskeren zonder de auto op voorhand gezien te hebben.

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • 2 beer or not 2 beer
    • Freude Am Fahren
Nooit oftenimmer zou ik ne tweedehands kopen zonder deze eerst te zien, maar dat zal aan mijn achterdochtig persoon liggen zeker.
Ne collega deed dat toen hij zijne 218i Active Tourer kocht, een kaal hok zonder opties en dat dient om van a naar b te rijden want ge ziet dat 'm die auto nie soigneert, awel dan kan ik dat begrijpen. 800km is idd niet bij de deur maar ik zou gewoon tot ginds gaan, vlucht boeke, en met wat geluk komt ge met die auto teruggereden.
Time is money, maar ge kunt er u achteraf veel miserie mee besparen......  just my €0,02
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Offline Grote Smurf

• Premium Member
  • Trade Count: (+6)
  • Crashed!
  • Vroeger was alles beter.
Nooit oftenimmer zou ik ne tweedehands kopen zonder deze eerst te zien, maar dat zal aan mijn achterdochtig persoon liggen zeker.
Ne collega deed dat toen hij zijne 218i Active Tourer kocht, een kaal hok zonder opties en dat dient om van a naar b te rijden want ge ziet dat 'm die auto nie soigneert, awel dan kan ik dat begrijpen. 800km is idd niet bij de deur maar ik zou gewoon tot ginds gaan, vlucht boeke, en met wat geluk komt ge met die auto teruggereden.
Time is money, maar ge kunt er u achteraf veel miserie mee besparen......  just my €0,02
Kan dit alleen maar beamen  :clap:
E90 318 d sold
E46 ///M3 sold
E39 ///M5 sold
Megane Rs sold
E46 323 cabbie (Madam)sold
Golf 7 R sold
F36 GC  huidige 😍

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
Heb een 2 tal maanden geleden contact gehad met trex over een andere Alpina...
Die mannen gaan ook niet ter plaatse kijken en adviseerde mij om een Dekra keuring aan te vragen.
Volgens hen was het ook beter te kopen bij een off handelaar (dealer) of een handelaar met goede referenties.
Deze handelaar heeft goede referenties dus het behouden van 'een goede reputatie' is belangerijk voor hen....

Ik wacht deze week het Dekra rapport af en we gaan zien wat er in staat.

Wordt vervold :-)

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
iets vergeten..

Ondertussen heeft de handelaar contact opgenomen met Dekra voor de aankoopkeuring en neemt deze kosten voor zich.
Had voorgesteld deze te betalen maar is niet nodig.
Geeft toch al iets meer vertrouwen.....

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
Die mannen gaan ook niet ter plaatse kijken en adviseerde mij om een Dekra keuring aan te vragen.
Volgens hen was het ook beter te kopen bij een off handelaar (dealer) of een handelaar met goede referenties.
Deze handelaar heeft goede referenties dus het behouden van 'een goede reputatie' is belangerijk voor hen....

Wat ik ook al gedaan heb is een auto gekocht "zonder hem te zien", maar door te videobellen met de verkoper...
Niet hetzelfde als een live bezichtiging, maar dan zie je wel al meer als op foto's.

Succes
BMW F11 535Dx Lci

Offline Snorkel

• Premium Member
  • Oppermeester
  • undereZtimated
Dan ben ik toch een pannenkoek, zalle.  ;D ;D
München - 3 - Die Gefallenen
München - Z - Der Friseur
Stuttgart - C - Der Zühalter

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
Staat niet te koop bij een off bmw concessie dus geen 'overdraagbare premium garantie' die in Belgie geldt...
Akkoord, maar je blijft garantie hebben bij de handelaar waar je hem koopt?
Want de meesten laten hun garantie vallen in ruil voor een prijsvermindering gezien de afstand.

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
Hij heeft 3000 euro van de prijs gedaan dus ik veronderstel geen garantie….

Offline Iksree

• Algemene moderator
  • Crashed!
Hij heeft 3000 euro van de prijs gedaan dus ik veronderstel geen garantie….
Zonder garantie wandelde ik sowieso weg, met of zonder Dekra keuring.
Met garantie kocht ik hem zelfs zonder Dekra keuring

Offline FJRdude

• World Champion
  • 2 beer or not 2 beer
    • Freude Am Fahren

Dus eigenlijk weet ge al wat ge gaat doen, dan vraag ik me af wat het nut is van uwe post?

Zoek je bevestiging dat je goed bezig bent? 
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
Zeker niet XJRDude….

Offline GeoBem007

• Premium Member
  • Race Legend
    • @hertgoan
Mijn M135i zonder te zien gekocht. Bleek toch ook niet 100% zuiver, zelfs van 'officiele BMW dealer'.

Wat je ook nog kan doen is het BMW chassisnummer vragen en aan een BMW dealer vragen om deze in hun systeem na te kijken.
Er is een Europees systeem waarmee ze kunnen zien wat er allemaal van onderdelen (tot op de bout na) is weggeschreven aan de auto.
Als dit niet overeenkomt met de onderhoudsintervallen hebben ze off the books of bij niet-officiële dealer herstellingen/onderhoud/... gedaan.

En ik zou zo'n auto ook nooit kopen zonder garantie.
Een dealer is verplicht garantie te geven dacht ik. In NL is dat min. 6 maanden, in D weet ik niet vanbuiten.

Offline Levensgenieter

• Warming Up
  • *
Ik heb gisteren het verslag van de TUV keuring gekregen waar de Alpina gisterenmorgen is geweest.
Kwam er eigenlijk heel goed uit, alles in orde alleen wat steenslag op motorkap en voorbumper.
Het is altijd een risico natuurlijk.....