Auteur Topic:  2016 - F31 - D3 Biturbo Touring Allrad Alpinweiss  (gelezen 1724 keer)

Offline kietekiet

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • World Champion
  • kietekiet is weltmeister bekommen!
Re: 2016 - F31 - D3 Biturbo Touring Allrad Alpinweiss
« Reactie #60 Gepost op: 30 juli 2022, 20:39:11 »
Hoe zit het dan op de jaarlijkse keuring met die strengere normen op diesel voertuigen en hun roetfilters? Als een wagen meer deeltjes uitstoot op de test dan aangegeven op de boord documenten heb je het toch vlaggen ofnie? Of is't dan gewoon effe de egr terug oem zetten?
Anywone can drive straight ahead, you can only win a race by taken a turn faster than your opponent! Look at the E30 M3 that was beaten at the straight by the Ford Sierra RS Cosworth and Mercedes 190E 2.5 evo, butt the race eventually won due to his fast cornering work... that's what it's all about!

Offline kietekiet

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #61 Gepost op: 30 juli 2022, 20:43:00 »
En wij maar die vuiligheid inademen  :blink:
Het kwaad is toch al geschied, al die kankers zijn er nie voor niks, ge moest is weten wat er allemaal in de lucht hangt.
Maar auto's zijn maar het puntje van de ijsberg, de luchtvaart, scheepvaart en industrie zijn de boosdoeners. Iemand die hout opstook in een stoof stoot meer vuiligheid uit dan 5 Ferrari's zonder katalysator.
Anywone can drive straight ahead, you can only win a race by taken a turn faster than your opponent! Look at the E30 M3 that was beaten at the straight by the Ford Sierra RS Cosworth and Mercedes 190E 2.5 evo, butt the race eventually won due to his fast cornering work... that's what it's all about!

Offline BMWalpina

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #62 Gepost op: 30 juli 2022, 20:46:12 »
Hoe zit het dan op de jaarlijkse keuring met die strengere normen op diesel voertuigen en hun roetfilters? Als een wagen meer deeltjes uitstoot op de test dan aangegeven op de boord documenten heb je het toch vlaggen ofnie? Of is't dan gewoon effe de egr terug oem zetten?
Egr blijft eruit he. De roetfilter gaat erin voor de keuring. De egr is niet altijd geopend he. Enkel onder  bepaalde omstandigheden
BMW F20 M140i CS

Offline kietekiet

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #63 Gepost op: 30 juli 2022, 20:49:18 »
Egr blijft eruit he. De roetfilter gaat erin voor de keuring. De egr is niet altijd geopend he. Enkel onder  bepaalde omstandigheden
Ah ok, zo werkt da..
Bestond er ook maar zoiets voor de directe injectie benzines, dan moet ik na 100.000km geen walnut blasting laten doen op mijne M2😅

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #64 Gepost op: 30 juli 2022, 20:55:24 »
Ah ok, zo werkt da..
Bestond er ook maar zoiets voor de directe injectie benzines, dan moet ik na 100.000km geen walnut blasting laten doen op mijne M2
Doet da wel iets uit die walnutblasting?

Ge kunt die zooi toch uitschakelen me pc nee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk

BMW F20 M140i CS

Offline kietekiet

• Premium Member
  • World Champion
« Reactie #65 Gepost op: 30 juli 2022, 21:03:25 »
Doet da wel iets uit die walnutblasting?

Ge kunt die zooi toch uitschakelen me pc nee?

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
Heb al propere resultaten gezien op een N54 na zo'n blasting, maar veel hangt af van rijstijl.. als ik er mee buiten komt is't meestal om boven de 4500tmin te blijven ;D bij trage slakken op de baan slippen die walnoten  rapper dicht. Geen idee of zoiets softwarematig uit te schakelen is op een naft...

Offline BMWalpina

• World Champion
« Reactie #66 Gepost op: 8 augustus 2022, 18:25:11 »
De Alpina plaathouder is aangekomen en direct gemonteerd veeeeel beter nu :d

De sierstukken ook wat proper gemaakt, zit nog beetje witte residu op van het product,  nog eens spoelen

BMW F20 M140i CS