Auteur Topic:  2017 - G31 - 530dA M-Sport Sophistograu - Zomersloefen  (gelezen 14552 keer)

Offline Avus_3.0

• Trade Count: (0)
  • World Champion
Re: 2017 - G31 - 530dA M-Sport Sophistograu - Zomersloefen
« Reactie #120 Gepost op: 4 maart 2022, 11:36:40 »
Zoals op de onderste foto staat hij wel heel dik, ik hoop voor u dat ze er zo onderkomen te staan.  :thumbsup:
* Skoda Octavia RS245 (Daily): Motec Gt-one wheels
* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Ducati 851 (wsbk repl): Termignoni, PP tuning radiale remhendel ...
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Trade Count: (+2)
  • Race Legend
« Reactie #121 Gepost op: 4 maart 2022, 17:46:22 »
Merci mannen. ;)

Normaal zouden ze idd moeten komen te zitten zoals op de onderste foto. Hier zijn ze gewoon over de originele velgen geshopt. Het stuk van de banden wat je dus ziet is dit van de originele wielen. Ook de hoogte van de auto is zoals hij effectief ligt.

Aangezien ze het hele weekend goed weer geven ga ik ze er morgen al eens alle vier onder steken. Dan rij ik er een dag of 2 op rond om ze er maandag terug onderuit te halen. Dan heb ik ook al een idee van hoe ze rijden. Ondertussen is mijn keuringskaart aangekomen dus gaan we een afspraak maken om daar volgende week of zo naartoe te rijden en erna komen ze er dan permanent onder te liggen.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #122 Gepost op: 6 maart 2022, 19:31:48 »
Bon, ik heb ze er gisteren eens onder gestoken. Fitment valt heel goed mee. Komen echt perfect te liggen. Ongeveer een cm binnen de kas. Diep genoeg dus om nog OEM te ogen en niet te smeken om een verlaging en breed genoeg om een toch wat stoerdere look te geven dan de originele G3x velgen.

Van de banden ben ik echter minder wild. Staan echt raar getrokken. Zeker omdat ze eigenlijk niet zo smal zijn in verhouding tot te velg. Onder de F10 lagen exact dezelfde bandenmaten op exact dezelfde velgbreedtes en die lagen veel minder getrokken. Nu ja, banden zijn toch maar tijdelijk want ze rijden ook veel te hard. Wie dacht dat 20" runflats een goed idee was om uit te brengen mogen ze van mijn part direct ontslaan. Op een vlakke baan valt het allemaal wel mee maar vlakke banen zijn hier in ons apenland ver te zoeken. Buiten het hard zijn rijden ze goed. Ook een stukje autosnelweg gedaan en geen trillingen of iets dergelijks te bespeuren. De velgen zijn dus nog mooi recht, iets wat met een tweedehandsset altijd kan tegenvallen. Op't zicht zagen ze er echter goed uit, nu weet ik dat ze ook effectief goed zijn.

Het plan is van er vrij snel andere banden op te leggen. De voorste zijn aan de buitenkanten redelijk versleten. De achterste zijn echter nog redelijk goed met een 3-tal mm profiel over de ganse breedte. Ik denk da'k er een maand of 2-3 ga op rondrijden en dan zien voor iets anders. Terug Toyo's.

Morgen of dinsdag gaan ze er terug onderuit. Nog een paar weken op de winterwielen rijden en naar de keuring gaan en dan komen ze er weer onder. Samen met de zwarte grille.
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2022, 19:38:21 door Bimmerstyle »

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #123 Gepost op: 6 maart 2022, 23:21:41 »
Me net nog even creatief aan't bezig houden geweest. Ik heb altijd getwijfeld of zo'n performance lip te doen was zonder verlaging. Esthetisch bedoel ik dan. Ik ben altijd van mening geweest dat je niet begint aan zo'n dingen voor uw auto verlaagd is maar aangezien we deze niet gaan verlagen...

Eens zo'n lip onder de auto geshopt samen met de zwarte grille die er sowieso gaat op komen en ik moet zeggen, ik vind het resultaat nu precies niet verkeerd. Hij kan het wel hebben denk ik. De bumper moet binnenkort toch nog gespoten worden wegens steenslag, ik denk dat we zo eens ergens een replica lipje gaan bestellen en ineens laten meespuiten. Ik zou het wel hetzelfde doen als op de F10. De stukken die links en rechts over de bumper schuiven zou ik in koetswerkkleur doen en de lip zelf glanzend zwart. Alles zwart of carbon zoals de meesten het doen vind ik maar niks...
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2022, 23:23:27 door Bimmerstyle »

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #124 Gepost op: 7 maart 2022, 12:14:53 »
Ze staan er prachtig onder, zoals je zelf zegt met een band met iets meer wang op gaat het de looks nog beter uitkomen.
Ik vind de lip er zeker niet verkeerd onderstaan maar het is nu ook weer geen must.

Zalig dikke cruiser dat je daar hebt  :drool: :thumbsup:

* BMW E36 M3 Cabrio: Avus Blauw, Karbonius CSL airbox, Eisenmann uitlaat,  Wiechers veerpootbrug, KW V2 schroefkit, Custom BBS LeMans
* Honda Fireblade (trackslet) : Akrapovics, Quickshift, Slipperkoppeling, Hyper Pro vering & stuurdemper...

Offline FJRdude

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
  • 2 beer or not 2 beer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #125 Gepost op: 7 maart 2022, 15:46:26 »
2X prijs
Velgen en lipje staan ‘m goed  :thumbsup:
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #126 Gepost op: 8 maart 2022, 17:02:23 »
Mercikes mannen. ;)

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #127 Gepost op: 9 maart 2022, 08:35:28 »
Net als de vorige 5, uniek, stijlvol, habba habba  :bow: :thumbsup:

Offline salva

• Trade Count: (+3)
  • Grand Prix Winner
« Reactie #128 Gepost op: 9 maart 2022, 11:32:55 »
Dikke wagen! Hoe vergelijkt deze zich met de F10 qua comfort? Verbruik ook verschillend? Dit is nu al zo een B57 motor zeker?
BMW F11 535Dx Lci

Offline pieterjan99

• World Champion
Re: 2017 - G31 - 530dA M-Sport Sophistograu - In blijde verwachting
« Reactie #129 Gepost op: 9 maart 2022, 15:33:13 »
Heb in mijn agenda geplaatst dat ik 30 maart 2022 hier nog eens kom kijken om mijn gelijk te halen en te zien dat er toch het 1 en ander gebeurd is aan de wagen..
Feit is wel, mede door ouder te worden ik ook minder zin begin te krijgen om dingen aan te passen waar je moet opletten voor de keuring. Bvb heb hier al enkele maanden spacers liggen, maar nog niet geplaatst wegens ... de keuring.
Nog enkele weken te gaan....
Bmw e61 525d PPE sold - Bmw e87 120d sold - BMW X5 sold - Audi A6 4G avant sold - BMW F20 114i - Jaguar XF

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #130 Gepost op: 9 maart 2022, 17:36:17 »
Net als de vorige 5, uniek, stijlvol, habba habba  :bow: :thumbsup:

Mercikes. ;)

Dikke wagen! Hoe vergelijkt deze zich met de F10 qua comfort? Verbruik ook verschillend? Dit is nu al zo een B57 motor zeker?

Zonder hier een volledige review neer te pennen. De F10 leek me comfortabeler. 't Is moeilijk te zeggen. De F10 was verlaagd maar had geen runflats, deze is niet verlaagd maar heb ik gekocht op runflats. Ik vond van dag 1 dat deze minder comfortabeler reed dan de verlaagde F10. Voor de winter zijn de runflats vervangen door niet runflat all season banden wat het comfort erop vooruit geholpen heeft maar ik heb nog altijd het gevoel dat de F10 comfortabeler was. Al kan ik hier niet zeker van zijn. 't Is te lang geleden da'k met de F10 gereden heb. Nu op de 20" runflats is het echt erg. Die dingen zijn beenhard. Elk steentje in het asfalt voel je. Die worden binnen een aantal weken vervangen door dezelfde Toyo's die ik onder de F10 liggen had. Afwachten wat dit gaat geven. Effe meegeven dat beide auto's adaptieve dempers hebben en dat ik 90% van de tijd rond rij op "comfort".

Nog enkele weken te gaan....

I know. Tot nu toe is er echter nog niks gedaan wat niet voorspeld was hè. Andere velgen, een zwarte grille en de audio eens bekijken. De lip is idd een nieuw idee maar die zit er nog niet onder. Moest deze er komen dan is dit sowieso het laatste wat ik op gebied van exterieur ga doen. De auto wordt sowieso niet verlaagd dus dan zijn mijn opties betreffende exterieur-styling beperkt. Zelfs aan die lip twijfel ik nog steeds omdat ik van't principe ben dat je een auto moet verlagen voor je aan dit soort dingen begint. Al moet ik toegeven dat ik het ergens wel vind meevallen op die photoshop...

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #131 Gepost op: 9 maart 2022, 17:45:10 »
Wat me brengt bij het volgende. Grille is klaar. Zoals gezegd dus een volledig chrome grille gekocht op ebay en een rol wrap-folie. Grille uit mekaar gehaald en enkel de omlijsting zwart gewrapped en vervolgens terug in mekaar gestoken. Terug mijn signature look, zwarte grille met chrome latjes. ;D

Het resultaat is niet superstrak maar ziet er niet slecht uit. De folie ligt een beetje appelsien en hier en daar zit er een oneffenheid in maar eens gemonteerd gaat dit niet meer opvallen denk ik. De grille in de F10 was ook niet superstrak en dat heeft me toch nooit gestoord. Dan gaat dit hier ook niet het geval zijn denk ik. Sebiet ga ik het weten. Ik ga ze er zo meteen in steken...

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #132 Gepost op: 9 maart 2022, 18:30:42 »
Vanwaar de keuze om zo iets te wrappen en niet gewoon te (laten) spuiten  :thinking:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #133 Gepost op: 9 maart 2022, 18:44:15 »
Vanwaar de keuze om zo iets te wrappen en niet gewoon te (laten) spuiten  :thinking:

Steenslag. Vroeger meermaals grillen gespoten en laten spuiten en allemaal stonden die na verloop van tijd vol steenslag. Heeft te maken met het chrome waar de lak niet deftig wil op hechten. Dat is een te harde ondergrond vermoed ik en bij het minste ketst de lak er vanaf. Moest je nu alle chrome eraf schuren tot op het blote plastiek zal het misschien wel houden maar dan ben je wel effe aan't schuren. Verder heb je dan ook het risico dat je er platte vlakken begint in te schuren wat zeker gaat opvallen in hoogglans zwart. Vandaar mijn keuze bij mijn 2 laatste auto's van het te wrappen.

Ideaal zou zijn een omlijsting van een zwarte grille rond mijn chrome latjes te monteren. Ik ben echter niet zeker dat de bevestiging van die grillen allemaal hetzelfde is. Stel, ik koop een zwarte grille bij en't past niet, dan zit ik daar met mijn zwarte grille. Hiervan was ik zeker dat het zou werken...

Ze zitten er ondertussen in en zoals ik wel dacht valt het mee. Eens je een meter van de auto staat ziet het er perfect uit. Enkel wanneer je er met je neus gaat boven hangen zie je wel wat imperfecties maar dat was bij mijn F10 ook en daar heeft toch niemand ooit iets van gemerkt. Voorlopig kan het dus dienen. Misschien da'k ooit op een dag nog eens uitkijk naar een zwarte grille om de omlijsting daarvan te gebruiken maar momenteel ben ik tevreden. De look is perfect. Niet volledig zwart, wat me te bombastisch oogt zo'n groot zwart vlak, maar een beetje gebroken door de chrome latjes. Net zoals mijn vorige auto en die daarvoor en die daarvoor en die...
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2022, 18:49:27 door Bimmerstyle »

Offline b_ken

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #134 Gepost op: 9 maart 2022, 18:52:31 »
top  :thumbsup:

Offline FJRdude

• World Champion
  • 2 beer or not 2 beer
    • Freude Am Fahren
« Reactie #135 Gepost op: 10 maart 2022, 07:51:37 »
Die niertjes zien er op foto alvast goed uit !!
Je leeft maar 1 keer?  Neen, leven doe je elke dag, sterven, dat doe je maar 1 keer.

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #136 Gepost op: 10 maart 2022, 17:46:07 »
Die niertjes zien er op foto alvast goed uit !!

Idd, was ook aan't denken en het is ook eens wat anders.  :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #137 Gepost op: 10 maart 2022, 20:35:08 »
Bedankt mannen. ;)

Offline M&M

• World Champion
« Reactie #138 Gepost op: 12 maart 2022, 21:54:49 »
Uw signature nieren 😛 das dan in 1stuk dat ge kunnen wrappen hebt dan?
Velgen staan idd proper. Lip zou ik zeker durven doen.staat proper. En door niet te verlagen rijd ge die lip er binnenkort al niet direct ergens af😅
1st BMW: E30 318i 1989 (wrecked) - E39 520D 2000 (sold) - E39 525D 2003 (sold) - E91 320D 2011 (current) - Honda VFR 750 1995 (current bike)

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #139 Gepost op: 13 maart 2022, 19:35:01 »
Uw signature nieren 😛 das dan in 1stuk dat ge kunnen wrappen hebt dan?
Velgen staan idd proper. Lip zou ik zeker durven doen.staat proper. En door niet te verlagen rijd ge die lip er binnenkort al niet direct ergens af😅

Merci. ;)

In grote lijnen één stuk wrap. Enkel binnenin de twee scherpste bovenhoeken kreeg ik de wrap net niet getrokken. Daar heb ik dan een kleine patch geplakt. Dit zie je echter nooit tenzij je echt op uw knieën gaat zitten en er onderin gaat kijken. Verder heb ik ze in één stuk kunnen wrappen. Met momenten wel serieus moeten stretchen dus het is te hopen dat het na verloop van tijd niet krimt en lost. Maar da's afwachten. Voorlopig plakt hij er nog goed op.

Ik denk ook wel da'k de lip wel ga proberen. 't Is niet de grote kost en ik denk wel dat het beter gaat zijn. Ook zonder verlaging. En zonder verlaging is't idd iets relaxter rijden. Nu, met de lip op de F10 heb ik ook nooit problemen gehad met drempels en zo maar je moet natuurlijk wel wat meer opletten. Wel heb ik ooit een kat dood gereden en daardoor was ze gebarsten onderin. Als kattenliefhebber heb ik wel altijd meer spijt gehad dat dat beestje dood was dan van het feit dat mijn lip gebarsten was...

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #140 Gepost op: 26 maart 2022, 13:25:58 »
En het is op de kop een jaar geleden dat ik de papieren getekend heb en dit topic gestart ben. We rijden er dus op een paar dagen na een jaar mee rond. Ter ere van deze verjaardag nog eens een shootje gaan doen aan't Albertkanaal. Het was lang geleden da'k daar nog eens foto's gaan nemen ben. Deze keer niet zoals vroeger, met de volledige fotorugzak maar gewoon met de GSM.

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #141 Gepost op: 26 maart 2022, 13:26:18 »
Vervolg

Offline Avus_3.0

• World Champion
« Reactie #142 Gepost op: 26 maart 2022, 13:55:52 »
Prachtige foto's van deze zalige cruisebak.  :thumbsup:

Geniet nog van deze wagen en hopelijk gaan er nog vele km's bijkomen zonder zorgen...

Offline Lectra

• Premium Member
  • Trade Count: (+19)
  • Crashed!
« Reactie #143 Gepost op: 26 maart 2022, 14:35:27 »
Nice Tom.
Die wielen was ff wennen maar ik begin ze steeds meer te appreciëren.
Het geheel klopt wel.  :thumbsup:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #144 Gepost op: 27 maart 2022, 15:31:32 »
Bedankt mannen. ;)

De velgen zijn idd een niet echt voor de hand liggende keuze maar ik vind ze er zelf wel onder passen. Beter dan de modellen die bedoeld zijn voor onder een G3x.

Offline gfk807

• Race Legend
  • Enjoy life !
« Reactie #145 Gepost op: 27 maart 2022, 22:14:02 »
Knappe Funfer en de velgen is idd even wennen maar ze staan hem wel  :thumbsup:

Offline Bananenman

• Medewerker
  • Crashed!
« Reactie #146 Gepost op: 28 maart 2022, 10:31:56 »
 :thumbsup: :thumbsup:

530dA =  :banana:

Offline Bimmerstyle

• Premium Member
  • Race Legend
« Reactie #147 Gepost op: 28 maart 2022, 18:30:56 »
Thnx mannen. ;)

Online Fred

• Grand Prix Winner
« Reactie #148 Gepost op: 16 september 2022, 14:12:53 »
Knappe 5, altijd een mooie kleur gevonden dat sophistograu  8). Mooie velgen ook, andere band errond zou groot verschil maken