Ik wil toch nog even reageren op mijn gebruikerservaring met ster banden tov non-ster.
Na een grote beurt had Profile Tire Centre de achter banden van mijn G21 vervangen met een nieuwe set Bridgestone Turanza T005 225/50 R17. Op weg naar huis op kort stuk snelweg was al duidelijk dat de auto niet lekker reed. Daarna in korte tijd 500 km+ gereden en zelfs twee de DSC gehad die op en af ingreep in een lange hoge snelheid bocht. Auto dweilde over de weg, soort van zweven. Bij korte stuur beweging op hoge snelheid zwenkte de auto nog even 3 keer door. Geen gedrag wat bij een 3 serie hoort, zeker niet de G21.
Terug naar de Bandenboer maar deze gaf aan dat er niks mis was, waren dezelfde banden als voor. Pas na een telefoontje naar BmW dealer werd ik gewezen op de ster notering. Dus toch maar eens kijken en ja hoor, oude band voor had een ster, maar de nieuwe achter niet…. Terug gebeld met de bandenboer en uitgelegd. Toen is er een nieuwe set besteld en op gelegd en nu rijdt alles weer zoals het hoort!
Was het de ster, of een productie foutje??? Ik weet het niet, maar ga er voortaan altijd op letten bij een wissel!!
PS: is een leasebak, en de initiële factuur bleek wel voor een ster band te zijn, alleen lag deze er niet onder… lijkt me een mooi verdienmodel.