Auteur Topic:  Apple Iphone  (gelezen 370404 keer)

Online Monky

• Premium Member
  • Trade Count: (0)
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
Re: Apple Iphone
« Reactie #3570 Gepost op: 8 juni 2021, 20:56:13 »
Ik ga het hier maar neerzetten.

Mijn ouders hebben beiden een oneplus die aan vervanging toe is ,een oneplus X en een oneplus 6.
Ik kan echter altijd zeer moeilijk helpen met vragen over instellingen of updates of apps of alles rond googleaccounts of eender wat aangezien ik al jaren Iphones heb, en aangezien ze de 60 aantikken beginnen die vragen meer en meer te komen.
Dus langs een kant probeer ik hun ook richting iphone te krijgen omdat ik daar meer weet over alle instellingen en wat mogelijk is etc.
Volgende vergelijk dan even er bijgepakt: https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone11&device2=iphoneXR&device3=iphoneSE2ndgen

Wat zou de slimste keuze zijn tussen die drie modellen en met welke androids (prestaties) mag ik dat vergelijken om toch eens te zien over welk prijsverschil we dan spreken.
Want ik zie dat oneplus toch enkele modellen heeft die pak goedkoper gaan.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline Draje

• Trade Count: (+4)
  • World Champion
« Reactie #3571 Gepost op: 8 juni 2021, 22:03:27 »

Mijn ouders hebben beiden een oneplus die aan vervanging toe is ,een oneplus X en een oneplus 6.
Ik kan echter altijd zeer moeilijk helpen met vragen over instellingen of updates of apps of alles rond googleaccounts of eender wat aangezien ik al jaren Iphones heb, en aangezien ze de 60 aantikken beginnen die vragen meer en meer te komen.
Dus langs een kant probeer ik hun ook richting iphone te krijgen omdat ik daar meer weet over alle instellingen en wat mogelijk is etc.
Volgende vergelijk dan even er bijgepakt: https://www.apple.com/benl/iphone/compare/?device1=iphone11&device2=iphoneXR&device3=iphoneSE2ndgen

Wat zou de slimste keuze zijn tussen die drie modellen en met welke androids (prestaties) mag ik dat vergelijken om toch eens te zien over welk prijsverschil we dan spreken.

Mijn pa is 71 en mijn ma 52, ze zijn 4 jaar geleden overgestapt naar iphone na altijd blackberry en lg te hebben. Beklagen het hun ten zeerste. ( Mijn ma is geen krak op vlak van technologie)
Iphone is gebruiksvriendelijker an sich vergeleken met een android toestel.Enkel is de prijs soms niet echt te rechtvaardigen naar een vergelijkbaar android toestel.
Denk dat ook veel afhangt van u ouders hun noden van een gsm, nietwaar ?

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3572 Gepost op: 9 juni 2021, 07:02:53 »
Ik zou geen te klein scherm nemen om te beginnen. Daar zou ik sowieso de keuze al op baseren. Apple is zeer gebruiksvriendelijk, mijn ouders van 75 zijn overgestapt van Nokia ;D op iPhone en daar hebben ze nooit iets mee voor.
Enige nadeel is de prijs inderdaad, maar indien je het toestel na enkele jaren vervangt, krijg je er nog een mooi bedrag voor, kan je iedere keer bijleggen bij een nieuwe. De goedkoopste iPhone met een behoorlijk scherm lijkt me wat.

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #3573 Gepost op: 9 juni 2021, 08:08:47 »

Heb je geen oude iphone liggen zodat je ouders al eens een paar dagen kunnen 'spelen' met iOS voor de overstap te wagen?
Tenzij het gadget-freaks zijn, zou ik geen +500 euro uitgeven aan een telefoon, de low/midrange androids zijn snel genoeg.  Batterijduur/goed en groot scherm/degelijk foto's lijken me zowat de basis-zaken die belangrijk zijn.

Als ze toch al Oneplus gewoon zijn, waarom inderdaad niet de Oneplus Nord die rond de 380 euro kost?
https://www.oneplus.com/be_nl/nord

Enige nadeel is de prijs inderdaad, maar indien je het toestel na enkele jaren vervangt, krijg je er nog een mooi bedrag voor, kan je iedere keer bijleggen bij een nieuwe. De goedkoopste iPhone met een behoorlijk scherm lijkt me wat.
Dat ook eens vergeleken, en het is waar dat je voor de iphone na x jaar nog een paar euro krijgt, maar dat bedrag betaal je initieel ook wel meer bij aankoop.
Ik vind het gewoon te gek dat om 1000 a 1500 euro te betalen voor de flagship feun tegenwoordig ...

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3574 Gepost op: 9 juni 2021, 08:12:47 »
Een flagship koop ik zelf ook nooit (behalve als cadeau voor mijn madam eens om de 3 jaar). Je hebt een SE al vanaf 519€.

Online Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #3575 Gepost op: 9 juni 2021, 10:04:17 »
Toestellen worden meestal 'op' gebruikt, zijn niet echt bezig met die nog door te verkopen etc.
Mijn iphone 7 van 16 is ook niet echt de moeite om hun te laten testen, heeft z'n beste tijd gehad.
Gadgetfreaks zijn het zeker niet, maar het gebruiksgemak en de hulp die ik kan bieden is natuurlijk ook belangrijk.
Vader: bellen,sms,whatsapp,bank,mails,internet,nieuwsapps,foto's
Moeder: zowat hetzelfe excl bank maar wel wat social media apps

Toch maar eens die XR voorstellen dan.
Is wel 200€ meer dan die Nord, we zien wel.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Offline order66

• Race Legend
« Reactie #3576 Gepost op: 9 juni 2021, 10:12:55 »
Levensduur is bij Apple wel zeer goed, zeker als het dan nog occasioneel gebruik is, al kan ik niet goed vergelijken met de Android merken.

Offline Bananenman

• Moderator
  • Trade Count: (+2)
  • Crashed!
« Reactie #3577 Gepost op: 9 juni 2021, 10:18:34 »
Mijn ma heeft zowat hetzelfde profiel qua kennis als Draje's ouders.

Ik heb haar een iPhone SE II gekocht enkele maanden terug.

Ze is er heel content van, en het doet alles wat het moet doen  :thumbsup:

Online Monky

• Premium Member
  • Race Legend
  • Freude am Fahren
« Reactie #3578 Gepost op: 9 juni 2021, 10:21:02 »
Levensduur is bij Apple wel zeer goed, zeker als het dan nog occasioneel gebruik is, al kan ik niet goed vergelijken met de Android merken.

Vader zijn X zit nu aan 5 jaar, moeder heeft een one gehad waarmee ze 4 jaar gedaan heeft en nu de 6 waarmee ze na 3 jaar toch begint over te klagen.
Iphone weet ik uit eigen ervaring dat 4/5 jaar ook zowat het kantelpunt is.
Al zal het inderdaad misschien wat langer zijn bij ander gebruik.
The Daily  -  F20 125d      
The Oldie  -  E30 318iS

Online dadoke

• Algemene moderator
  • Crashed!
« Reactie #3579 Gepost op: 9 juni 2021, 10:23:03 »
Toestellen worden meestal 'op' gebruikt, zijn niet echt bezig met die nog door te verkopen etc.
Mijn iphone 7 van 16 is ook niet echt de moeite om hun te laten testen, heeft z'n beste tijd gehad.
Gadgetfreaks zijn het zeker niet, maar het gebruiksgemak en de hulp die ik kan bieden is natuurlijk ook belangrijk.

Wat ik bij Oneplus altijd wel een pluspunt vond, is de alert slider aan de zijkant, om snel te wisselen tussen ringtone/silent zonder in de menu's te moeten duiken.
Misschien best eens checken of ze die feature gebruiken, want dat vind je niet op veel phones ...

Offline Draje

• World Champion
« Reactie #3580 Gepost op: 9 juni 2021, 17:45:15 »

Ze eens meepakken naar een winkel en die in hun handen laten nemen ?
U iphone 7 is misschien oud, maar moet in theorie wel volstaan om eens een paar uur of dagen te kijken of de interface en gemakkelijkheid hun aanstaat op niet.

Mijn ouders moeten geen android meer hebben, mijn broer en schoonzus hebben allemaal androids en ikzelf ook. Mijn ma heeft het moeilijk als ze mijn gsm een dag gebruikt thuis of op conge :) En de pa laten veranderen op die leeftijd is ook niet meer aan te raden :)

Offline dobbelsteen

• Trade Count: (+1)
  • World Champion
« Reactie #3581 Gepost op: 9 juni 2021, 18:14:52 »
Ze eens meepakken naar een winkel en die in hun handen laten nemen ?
U iphone 7 is misschien oud, maar moet in theorie wel volstaan om eens een paar uur of dagen te kijken of de interface en gemakkelijkheid hun aanstaat op niet.
Mijn grootouders hadden toch langer dan een week nodig om de iphone handiger te vinden dan android.
Ze waren dan ook wel al gewend aan android.
Maar nu willen ze niet meer terug.
Work hard, play hard