Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Voorstelling leden / Re: Bmw f11 m pack
« Laatste bericht door Bakerman911 Gepost op Vandaag om 11:24:31 »
Welkom :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
2
Motor & Aandrijving / Re: Motor problemen na 1,5j stage 1 rijden
« Laatste bericht door Janske21 Gepost op Vandaag om 10:55:40 »
Een beetje googlen leert me dat je al een nieuwe B48b20a/b48a20a motor hebt voor minder als 5000€ en tussen de 50Kkm en 100Kkm zit je ronde de 2500-3000€.
Oke, inbouwen kost ook geld maar bij een onafhankelijke kan dit ook een pak goedkoper.

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/motorcode/b48b20a/onderdeel/motor/onderdeelid/14385833/
3
Advies / Re: Occasie M135i / M140i lichte vr8 of nieuwe Peugeot 308GTI 270 by Peugeot Sport ?
« Laatste bericht door Tom Gepost op Vandaag om 10:08:25 »
interesting stuff  :)
4
Voorstelling leden / Re: Bmw f11 m pack
« Laatste bericht door Woodykipo Gepost op Vandaag om 06:14:39 »
Welkom op BB
5
Advies / Re: Occasie M135i / M140i lichte vr8 of nieuwe Peugeot 308GTI 270 by Peugeot Sport ?
« Laatste bericht door M-Power Gepost op Vandaag om 01:31:09 »
Verschillen tussen B58 en B58TU1 in de 40i-modellen



BMW/Toyota Supra : Differences between the 335hp and 382hp versions of the B58TU engine




B58TU2 op komst die er ook indirecte injectie (port injection) zou bijkrijgen , dus minder vervuilde inlaatkanalen en inlaatkleppen want met indirecte injectie worden die met benzine schoon gespoten





6
F2X / Re: 2017 - F20 - M140i xdrive
« Laatste bericht door M-Power Gepost op Vandaag om 01:23:15 »
als je auto goed loopt heeft het geen zin om te wisselen , zoveel mogelijk oem houden ;)

Er zijn blijkbaar B58TU1  bougies die 2mm dieper in de verbrandingsruimte komen (zie op 4min09 hieronder)




BMW/Toyota Supra : Differences between the 335hp and 382hp versions of the B58TU engine




B58TU2 op komst die er ook indirecte injectie (port injection) zou bijkrijgen , dus minder vervuilde inlaatkanalen en inlaatkleppen want met indirecte injectie worden die met benzine schoon gespoten





7
Varia / Re: Het grote "Nieuws v/d dag topic"
« Laatste bericht door M-Power Gepost op Vandaag om 00:53:21 »
Nieuw systeem moet drukte bij autokeuring verminderen :

vanaf volgende week opnieuw elke dag met en zonder afspraak


https://www.gva.be/cnt/dmf20220808_94521921
8
Motor & Aandrijving / Re: Motor problemen na 1,5j stage 1 rijden
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op 8 augustus 2022, 23:02:20 »
Zelf de 530i hier. Ik vind die auto eigenlijk snel genoeg op onze wegen. Het is de enige auto waarvan ik de acceleratie niet gewoon begin te worden. En hij verrast me nog steeds qua verbruik. De 530e is vergelijkbaar, dit soort motorblokken is eigenlijk af.

Aan de TS: breng je wagen naar een BMW specialist als BMW geen coulance wil geven. Stel dat ze tussenkomen voor 50 procent en je bvb zelf nog 7000 euro moet: doen zou ik zeggen. Een revisie plus in en uitbouw en de kost van een vervangwagen gedurende een paar weken kost je ook al zoveel.
9
Motor & Aandrijving / Re: betrouwbaarheid 3 cilinder 118i vs 4 cilinder 120i
« Laatste bericht door Pannenkoek Gepost op 8 augustus 2022, 22:50:46 »
Meer dan andere merken? Want tegenwoordig kan je ook al een Opel Corsa met 3 cilinders en 130pk kopen. Hoe komt het dat zo'n auto's dan minder problemen hebben? Waarom kopen dan nog veel mensen een BMW?

Omwille van image. Dan heb je een 118i, met noch comfort noch sportiviteit. Als je een degelijke BMW wil, zul je moeten upgraden qua motorisatie. Een 120i lijkt me toch wel een minimum als je niet wil afgestraft worden aan de lichten door een - godbetert - hybride van Aziatische makelij, alsook in de buidel tasten voor de opties om die wat naar je goesting te zetten, zeker als je weet dat andere niet-premium merken hun auto’s rijkelijk uitrusten (mindere kwaliteit of niet).

Als je dat niet wil/kan en je wil toch een fijn sturende auto: zoek je een degelijke tweedehands 3 Serie van 8 jaar oud en vervang preventief de ophanging (dempers en rubbers), riemen, waterpomp, thermostaat etc. Dan zul je een auto hebben waar je mss nog eens zeven jaar mee door kan, behalve dan in de LEZ. Maar ja, dat staat natuurlijk niet chique bij de vrienden, vaak de enige reden waarom sommigen eentje kopen. Dan is dat puur en misplaatst snobisme en dat heeft met autoliefde weinig te maken.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10